بی ام و

پیشرانه 1300 اسب بخار بی ام و M4 در تست داینو منفجر شد!

تیونینگ پیشرانه‌ی بی ام و M4 با قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار، به انفجار و خسارت سنگین برای مالک ختم شد.

محصولات بی ام و M با پیشرانه‌های ۶ سیلندر خطی خود محبوبیت بسیار زیادی دارند چراکه نیروگاه‌های باواریا در عین قابلیت اطمینان مناسب می‌توانند قدرت بسیار زیادی تولید کنند. البته به نظر می‌رسد یکی از تیونرها در این زمینه زیاده‌روی کرده و عواقب آن نیز بسیار قابل‌توجه و خطرناک هستند. اخیراً شرکت ماکزیمم PSI نیوجرسی به دنبال کسب قدرت بیشتر از خودروی درگ M4 بوده‌اند هرچند اوضاع بسیار بد شده و خسارات زیادی به این بی ام و وارد شده است. M4 موردبحث قبلاً ۱۱۰۰ اسب بخار را راهی چرخ‌ها می‌کرده اما با داغ شدن رقابت‌های درگ به نظر می‌رسید این میزان قدرت کافی نباشد. به همین خاطر تیم یاد شده تصمیم گرفته اینترکولر جدید، گیربکس ارتقا یافته و نیتروژن را وارد معادله کند.

البته تست‌های اولیه نسبتاً خوب بوده‌اند به گونه‌ای که استفاده از اینترکولر در تست‌ها بدون وجود نیتروژن باعث ارسال ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت به چرخ‌ها شده است. تیم ماکزیمم PSI سپس نیتروژن را به قوای محرکه اضافه کرده‌اند و ۷۶ اسب بخار قدرت دیگر به چرخ‌ها رسیده است. آن‌ها بازهم تصمیم گرفته‌اند قوای محرکه را بیشتر تحت تأثیر قرار دهند و اینجاست که حادثه بدی رخ می‌دهد. در ویدئوی منتشر شده می‌بینیم که پیشرانه S58 تیون شده منفجر شده و دود زیادی به هوا برمی‌خیزد و در ثانیه‌های بعد نیز روغن پیشرانه به کف تأسیسات تست سرازیر می‌شود.

از آنجایی که تیم ماکزیمم PSI تنها ۴۸ ساعت فرصت برای تست‌های بعدی داشت، زمان را از دست نداد و سریعاً برای رفع مشکل دست به کارشد. به لطف وجود قطعات یدکی و خرید لولزم، این خودرو سریعا تعمیر خواهد شد. این تیم توانسته راهی رویداد درگ شود و برای اولین بار در کوالیفایینگ شرکت کرد. البته فشار بوست بالا و نیتروژن باعث عدم کارکرد صحیح پیشرانه شده و آن‌ها تصمیم گرفته‌اند نیتروژن را حذف کنند که اگرچه اوضاع را بهبود داد اما مشکلات گیربکس مانع ثبت زمان مورد نظر شد. این M4 چندان سریع نیست اما با توجه به مشکل بزرگی که برای پیشرانه تجربه کرد، عملکرد تحسین برانگیز داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. A

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سریع ترین بی ام و کدوم ماشین هاشه؟

    موافقم 13
    مخالفم 0
    1. GMA

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (743 ديدگاه)

      M5 cs

      موافقم 18
      مخالفم 1
      1. (Ali(chevynova

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (6818 ديدگاه)

        مهندسی در آنی ترکید

        موافقم 6
        مخالفم 18
        1. بی خیال اسم 2

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (133 ديدگاه)

          خدا این خوشحالی ها رو ازت نگیره

          موافقم 8
          مخالفم 4
      2. Mercedes

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (730 ديدگاه)

        M8

        موافقم 7
        مخالفم 4
        1. Alireza

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          بی ام و m5csبا شتاب دو و نیم ثانیه ایی

          موافقم 6
          مخالفم 0
        2. MOHAMMAD

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (32 ديدگاه)

          نه m5cs

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. amirboss

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (354 ديدگاه)

      نمیشه به طور دقیق گفت ولی سریع‌ترین ب‌ام‌و تولیدی در پیست نوربرگ‌رینگ
      M4 CSL با تایم ۷ دقیقه و ۱۵.۶۷ ثانیه است.

      موافقم 7
      مخالفم 5
    3. زیزیگولو

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4987 ديدگاه)

      یه BMW M240i xDrive کوپه تیون شده 1500 اسب بخاری موفق به ثبت رکوردی شده که به سریع ترین ماشین بی ام و تو تاریخ کمپانی تبدیلش کرده ………….. این خبر مربوط به حدود دو هفته پیش هستش و نمیدونم از کدوم سایت خوندمش

      موافقم 13
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (4526 ديدگاه)

        تو پدال منتشر کردیم.

        موافقم 12
        مخالفم 1
        1. زیزیگولو

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (4987 ديدگاه)

          🙏🙏🙏

          موافقم 10
          مخالفم 0
    4. Mercedes

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (730 ديدگاه)

      فکر کنم m5 باشه
      ولی خودم m8 و m4csl رو بیشتر دوست دارم
      کلا از سری ۵ بی ام و خوشم نمیاد (با اینکه فکر کنم پر طرفدار ترین سریش هست)
      نمی‌دونم چرا
      هم series 5 , M5 , X5 , X5m
      کلا از مدل های ۵ بی ام و نمی‌دونم چرا خوشم نمیاد
      مدل های ۳ هم همینطور ولی کمتر
      از زوج هاش بیشتر خوشم میاد (سری ۴ ، ۶ ، ۸)

      موافقم 1
      مخالفم 7
      1. امیر

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (7 ديدگاه)

        از پراید چی؟؟؟

        موافقم 3
        مخالفم 0
    5. آلمانی باز

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (137 ديدگاه)
    6. MOHAMMAD

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (32 ديدگاه)

      تو درگ m5cs
      تو دور بالای ۲۵۰تا m5 e60
      تو پیست m4csl

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. محمدعلی کاشی

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    این بی ام و بسیار زیباست
    بی ام و M4 مدل ۲۰۲۵

    موافقم 8
    مخالفم 0
  3. Mahan mj

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    حقش بود واقعا.حالم از بی ام و به هم میخوره اه.

    موافقم 3
    مخالفم 13
    1. Hamid

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (281 ديدگاه)

      بی ام و هم حالش از تو بهم میخوره

      موافقم 15
      مخالفم 3
  4. Mercedes

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (730 ديدگاه)

    مدل 2025 خیلی پخته تر شده طراحیش
    حیف ترکید دلم سوخت واسه خودش و صاحبش
    نمی‌دونم واسه پول به باد رفته صاحبش غصه بخورم یا خود ماشین عروسک 😢

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. امیر علی

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      داداش ازم ناراحت نشی
      ولی باید برای خودمون غصه بخوریم که به جای کار کردن و پول حسابی درآوردن علاف اینترنت هستیم 😐😐😐

      موافقم 8
      مخالفم 0
  5. ali_x76

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (341 ديدگاه)

    همه فکر میکنن طرف یه توربو گنده میبنده رو ماشین و رکورد رو میزنه و تموم!
    در حالیکه برای ساخت ماشینای رکورد شکن، بارها موتور میترکه و با آزمون و خطا موتور و قطعات رو به مرز نهایی عملکردشون میرسونن.
    حتی برای دستیابی به اطلاعات ریز پیشرانه، چنتا بلوک و سرسیلندر میخرن و برش میزنن تا ضخامت و قطر المان‌های مختلف رو پیدا کنن و محدودیت‌ها رو بدست بیارن.

    موافقم 4
    مخالفم 2
  6. BMW

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1229 ديدگاه)

    حیف شد ولی بازم خوبه که سریع درستش کردند و راهی کردند😁🔥

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    BMW🗿

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا