تسلا

تبدیل تسلا مدل 3 به کانورتیبل!

تبدیل خودروهای سدان به کانورتیبل به اندازه کافی عجیب و غریب هست که با دیدن یک تسلا مدل ۳ کانورتیبل شگفت‌زده شویم. ظاهراً قرار است طرفداران طبیعت علاوه بر لذت از سواری یک خودروی بدون آلایندگی، از هوای پاک و نور آفتاب نیز بهره بیشتری ببرند.

تبدیل یک تسلا مدل ۳ استاندارد به نسخه کانورتیبل در شرکت Newport Convertible Engineering یا به طور خلاصه NCE صورت می‌گیرد. این شرکت کالیفرنیایی با سابقه‌ای ۳۷ ساله در تبدیل خودروهای معمولی به کانورتیبل فعالیت دارد. پیش از این خودروهای بسیاری شامل خودروهای شاسی‌بلند و لوکس و حتی خودروهای الکتریکی نظیر تسلا مدل اس و تویوتا پریوس هیبریدی هم در این شرکت تبدیل به نسخه‌های روباز شده‌اند.

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، سقف معمول خودرو برداشته شده و یک سقف جمع شونده نرم مشکی رنگ جایگزین آن شده است. تا اینجای کار هزینه‌ای ۲۹۵۰۰ دلاری برای سفارش‌دهنده در پی دارد اما اگر بخواهد این سقف به صورت برقی باز و بسته شود باید ۱۰ هزار دلار دیگر هم روی این مبلغ بگذارد.

اگر علاقه‌مند به تبدیل خودروی خود به نسخه‌ای کانورتیبل شده‌اید باید بدانید که این فرایند ۲ تا ۳ ماه زمان نیاز دارد و شامل هفت مرحله مانند خالی کردن کابین، تقویت بدنه، ایجاد طرح‌ها و برش‌ها و نصب اجزای سقف جدید و نصب مجدد لوازم و تزئینات کابین می‌شود. در آخر نیز باید آزمایش‌هایی برای کنترل میزان عبور آب و همچنین آزمایش‌های جاده‌ای صورت پذیرد.

به گفته NCE این خودروها پس از تبدیل، تمامیت ساختاری خود را کاملاً حفظ خواهند کرد. بااین‌وجود باید تجربه رانندگی با یک سدان روباز الکتریکی در سکوت کامل و تنها با صدای باد چیز جالبی باشد.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. amg 63

    ۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    چه حس های خوبی رو دارند تجربه می کنن. ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Aran Milan

    ۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    چقدر هزینه زیادی داره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    با هزینش باز میشه یک ماشین خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Cowboy

    ۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (120 ديدگاه)

    اوخ. چقد چندش شده.
    پول اضافی چیکارا که نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. SS

    ۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (738 ديدگاه)

    ستون B به خاطر مسائل ایمنی حفظ شده که باعث میشه قسمت جلویی یه چیزی بین رودستر و تارگا باشه. به نظرم سرنشین های جلو کانورتیبل بودن رو کامل احساس نمیکنن، شاید برای سرنشین های عقب بهتر باشه.
    تو عکس اینطور به نظر میاد که اون زائده ی سقف هم برای سوار شدن سرنشین های عقب مشکل ایجاد میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رضا

    ۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    خیلی ایده جالبیه ولی تمیز در نیومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Farzad

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    زشت ترین کانورتیبل تاریخ شده

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا