تسلا

شکایت مالکان خودروهای تسلا به خاطر آپگرید هزینه‌بر ناخواسته!

خودروهای تسلا ارزان نیستند. قیمت ارزان‌ترین تسلا مدل ۳ از ۴۰ هزار دلار شروع می‌شود؛ اما زمانی که مالکان محصولات تسلا از این خودروساز به خاطر چیزی که هرگز نخریده‌اند شکایت می‌کنند مشکل بزرگی به وجود می‌آید. این مشکل در واقع رخ داده است. یکی از مالکان خودروهای تسلا با نام نسیم طالب می‌گوید وقتی گوشی‌اش در جیبش بوده با خریدی با مبلغ بیش از ۴ هزار دلار روبرو شده است.

او زمانی که با پاسخ مناسبی از بخش تماس با مشتریان تسلا روبرو نشده عصبانیت خود را در توئیتر به نمایش گذاشته است. مدیران تسلا ادعا کرده‌اند سیاست شرکت این است که تمامی آپگریدهای خریداری شده از طریق برنامه‌های موبایلی به‌صورت نهایی بوده و قابل بازگشت نیست. مشکل این است که طالب هرگز این آپگریدها را نخریده است!

بعداً ایلان ماسک به‌صورت شخصی وارد ماجرا شده و گفته که قطعاً این مشکل حل می‌شود و مبلغ پرداختی مشتری هم به او بازگردانده خواهد شد. در حقیقت این موضوع چندان مشکلی نیست؛ اما داستان همین‌جا به پایان نمی‌رسد.

طالب که نویسنده نسبتاً مشهوری است تحت تأثیر پاسخ ماسک قرار نگرفته و گفته که اگرچه از توجه مدیرعامل تسلا به این موضوع تشکر می‌کند اما درعین‌حال اعلام نموده تعداد زیاد فالوورها نباید باعث رفتار خاص و جلب‌توجه شود. او گفته است: “اگر با دیگر مالکان محصولات تسلا هم رفتاری عادلانه نشود من علاقه‌ای به دریافت مبلغ پرداختی خود نخواهم داشت.”

برخی رسانه‌های دیگر نمونه‌های مشابهی را گزارش کرده‌اند. برای مثال یکی از مالکان خودروهای تسلا گفته که آپگرید ناخواسته رانندگی خودران کامل و افزایش شتاب خودرو برای او هزینه ۹۷۰۰ دلاری در پی داشته است. مشخص نیست که آیا این مبلغ هم قابل‌برگشت است یا خیر اما از آنجایی که مالک خودرو فرد مشهوری نبوده بنابراین ماسک وارد ماجرا نشده است.

تا زمانی که تسلا تغییرات امنیتی و خرید مربوط به برنامه‌های موبایلی را اعلام نکرده مالکان باید در زمان استفاده از آن دقت بکنند. یک منو وجود دارد که آپشن های آپگرید متنوعی را نشان می‌دهد بنابراین بهتر است فعلاً از آن دوری کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    همه چی تسلا ناخواسته شده : شتاب گیری نا خواسته ، آپ گرید نا خواسته …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      یه مورد جدیدا گزارش شد
      پارکِ خودکار ناخواسته مالوند یا شاید ترکوند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. بهزاد

    ۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    الان ناخواسته بدون یا کمترین هزینه بخش آپگرید تسلا تبلیغ شد.
    مثلا اگر فردا تسلا بیاد یک آپشن بزاره که خودرو لباس مسافرو اتو میکنه حتما چند نفر شاکی میشن که لباسشون سوخته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ارش

    ۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    یه جور کلاهبرداری حرفه ای و دقیق .۴۵۰۰ تو بده و ۹۷۰۰ تا اون یکی بده یعنی ارزان ترین ماشین رو میخری ۴۰۰۰۰ تا ولی با یه اپگرید ناقابل ۹۷۰۰ هزار دلاری ماشین برات در میاد ۵۰ هزار تا .جالب تر اینکه تا گند موضوع به وسیله ی یه شخص مشهور در نیامده جناب ماسک به خودش اجازه رفع مشکل نداده !!حالا سریع ترین شتاب رو هم داشتی چه فایده اینطوری سرت کلاه بره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Elmiraj

    ۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    تاکنون برای ۱۴ مشکل مختلف مالکان از تسلا شکایت کردن و هر ۱۴ بار هم پای NHTSA به موضوع باز شده ، جالب این که در هر ۱۴ بار دروغ و شایعه مالکان ، مخالفان و رسانه ها از آب درآمده و هیچگاه در طول ۱۲ سال گذشته NHTSA نتونسته تسلا را مجبور به فراخوان کنه…!!!!!
    .
    این در حالیه که خودروسازان دیگر هرگز از گزند موشکافی های دقیق NHTSA در امان نبوده و این نهاد هفته‌ای نیست که یک خودروساز را مجبور به فراخوان نکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (748 ديدگاه)

      انقدری که شما تسلا رو بزرگ کردی خود رییس تسلا هم انقدر به شرکتش باور نداره!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۱ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (3088 ديدگاه)

        مسلماً بیان حقیقت به کام همه خوش نمیاد…..!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. ممد ژانگولر

    ۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3453 ديدگاه)

    محصولات تسلا ثابت کرده متفاوته و دوست داشتنی ولی من همیشه گفتم ایلان ماسک داره زرنگی میکنه و مطمئنا عواقبی هم خواهد داشت که داره کم کم اتفاق میوفته. تلنگرهای و ترکشهای لازم داره بهش میخوره ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بی نام

    ۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    با اینکه خیلی از تسلا و ایلان ماسک خوشم میاد اما اینکار بسیار فریبکارانه و ضد مشتری هست و نه تنها باید مبلغ مشتری ها برگشت داده بشه بالکه تسلا هم باید جریمه اضافه بابت اینکار بپردازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. reza

    ۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (155 ديدگاه)

    دوست عزیز elmiraj یک مطلبی خوندم در مورد شتاب 0_60 مایل رودستر که شتاب نسخه پایه 1.87 و با پکیج spacex 1.56 بود.به نظرتون شتاب نسخه پایه و با پکیج spacex در نسخه نهایی کمتر از این هم خواهد شد یا خیر؟و اینکه رودستر تنها در دو نسخه عرضه خواهد شد؟نسخه همراه با پکیج spacex در پیست هم(مثلا نوربرگ رینگ)زمان بهتری رو ثبت میکنه یا خیر؟شتاب 0_60 مایل و قدرت پیشرانه ها و گشتاور madel s plaid حدودا چه قدره؟قدرت پیشرانه ها و گشتاور پیشرانه های رودستر حدودا چه قدر است؟(گشتاور 10000 نیوتون متر سر چرخ ها نه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (3088 ديدگاه)

      اوایل سال 2019 بود ایلان ماسک از تجهیز رودستر به 10 شتاب دهنده گازی در عقب ، جلوی ماشین و بالای گلگیر چرخ ها در توئیتر اشاره کرد که باعث بهبود شتاب ، ترمز گیری و داون فورس ماشین خواهندشد و بعد ها مشخص شد منظور ایلان ماسک از این شتاب دهنده ها هدایت کننده های موشک Falcon 9 هستن که با گاز سرد بی خطر ( احتمالا نیتروژن هوا ) کار می کنند ، در خصوص این پکیج معروف به Space X گفته شده که در صورت نهایی شدن 50 هزار دلار به قیمت رودستر می افزاید و صندلی های کوچک عقب هم حذف خواهند شد و این سیستم هم از پک باتری ماشین نیرو خواهد گرفت ، طبق شایعات فاش شده شتاب صفر تا 96 کیلومتر رودستر با این تجهیزات به 1.56 ثانیه می رسه ( البته به 1.41 هم رسیدن!!! ) و شتاب صفر تا 160 کیلومتر هم تنها در 3.3 ثانیه خواهد بود و تایم چهارصد متر هم طبقه گفته ماسک در توئیتر به زیر 8 ثانیه می رسه !!!! این پکیج با توجه به بهبود شتاب ، قدرت ترمز و داون فورس یقیناً باعث ثبت تایمی عجیب در نوربرگرینگ و دیگر پیست ها خواهد شد .
      .
      در خصوص model S plaid فعلا همه چیز در حد شایعه هست ولی اوایل حضور این ماشین در نوربرگرینگ اکثر سایتها و مجلات خودرویی از قدرت یکسان آن با P100D می‌گفتن اما Motortrend بنابر یک منبع آگاه در تسلا گفت که پلتفرم جدید Plaid Power train تسلا دارای یک باتری بزرگتر 120 کیلووات و قدرتی فراتر از 800 اسب بخار و گشتاور بیش از 1360 نیوتون متر خواهد داشت و در خصوص شتاب هم فعلاً چیزی فاش نشده ولی مسلماً خیلی بهتر 2.4 ثانیه P100D خواهد بود .
      .
      در مورد Roadster تسلا بسیار محافظه‌کارانه عمل می کنه ولی شایعات از قدرت بین 1242 تا یک مگاوات یعنی 1341 اسب بخار حرف می زنند که احتمالاً فراتر هم باشه !!!
      گشتاور 10000 نیوتون متری Roadster هم توسط سه الکتروموتور ماشین تولید میشه چون موتورهای الکتریکی این توانایی منحصر به فرد را دارن و مثل درون سوز ها نیست که این عدد در میل‌لنگ و چرخ ها بسیار متفاوت باشه ، اگر یه نگاه به هایپرکار جدید Drako GTE بندازید ، می بینید که 8800 نیوتون متر را در الکتروموتور ها تولید می کنه نه چرخ ها….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza

        ۱ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (155 ديدگاه)

        خوب این گاز اگر یک گاز مخصوص باشه با چند بار شتاب گیری تخلیه میشه و اگر نیتروژن موجود در هوا رو جذب بکنه و استفاده بکنه باز هم با چند بار شتاب گیری تخلیه میشه و طول میکشه کپسول پر بشه حتی اگر هوا تنها هم باشد همینطور و در پیست پس از چند بار شتاب گیری گاز تخلیه میشه و مناسب پیست نخواهد بود(مثل کامیون ها که با ترمزهای شدید گاز موجود در کپسول های آنها تخلیه میشه و دیگر ترمز عمل نمیکنه)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. reza

        ۱ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (155 ديدگاه)

        نسخه پایه تسلا رودستر 400 متر را زیر 8 ثانیه طی میکند یا با پکیج spacex؟و وزن تسلا رودستر حدودا چه قدر هست؟شاسی و بدنه این خودرو از فیبر کربن ساخته خواهد شد؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. reza

        ۱ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (155 ديدگاه)

        ببخشید گشتاور aspark owl 2000 نیوتن متر هست.چه طور گشتاور رودستر 10000 نیوتن مترخواهد بود؟به نطرتون بین رودستر و mercedes amg one و aspark owl و rimac c two و استون مارتین والکری کدومشون میتونن رکورد بهتری در نوربرگ رینگ و سایر پیست ها ثبت کنند؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. reza

        ۱ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (155 ديدگاه)

        اطلاعاتی در مورد وزن شاسی و اتاق و بدنه رودستر و اینکه آیا شاسی این خودرو مونوکوک هست؟ و شاسی و اتاق و بدنه از چه آلیاژی ساخته میشوند در دسترس نیست؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Elmiraj

          ۱ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (3088 ديدگاه)

          در مورد پکیج Space X رودستر، این که مخزن فشرده سازی گاز آن مثل سیستم ترمز کامیون ها خواهد بود اشتباهه چون رودستر در مدل پایه هم بسیار سریع و قدرتمنده و این شتاب دهنده فقط کمکی هستن و مطمئنا تسلا فکر این‌جا ها رو کرده و سیستم به احتمال زیاد موتور های قدرتمندی برای جایگزینی گاز لازم را خواهد داشت که ماشین بتونه بدون کاهش پرفورمنس به کار خودش ادامه بده .
          نسخه پایه رودستر 400 متر را در 8.8 ثانیه طی خواهد کرد که بازم از تمامی هایپرکار های استاندارد امروزی بیشتر هست . وزن خالص رودستر تاکنون توسط تسلا اعلام نشده ولی بنا بر شایعات بیش از 1.8 تن هست و فقط وزن پک باتری 200 کیلوواتی آن 833 کیلوگرم اعلام شده و مطمئنا بخش اعظم شاسی آن از فیبر کربن خواهد بود .
          .
          گشتاور الکتروموتور ها بر خلاف درون سوز ها با افزایش طول روتور افزایش پیدا میکنه ، منتها شرکت سازنده باید از عهده مصرف انرژی و سیستم خنک کاری آن بربیاد و در حال حاظر برای این کار هیچ شرکتی پیشرو تر از تسلا نیست ، پس تسلا این کار و کرده و گشتاور 10000 نیوتون متری رودستر واقعیه .
          این هایپرکار هایی که نام بردین همه از بهترین ها هستن خصوصا AMG one و استون مارتین والکیری…از بین این چند هایپرکار آینده هیچ چیزی در حال حاظر قابل پیش بینی نیست ولی تسلا رودستر پتانسیل به چالش کشاندن همه رو داره چون دارای تکنولوژی هایی خواهد بود که تا حالا در دنیای خودرو ندیدیم .
          .
          در مورد سوال آخر باید بگم اطلاعاتی در مورد نوع و ساختار بدنه Roadster موجود نیست ولی تسلا علاقه زیادی به استفاده از مواد بکار رفته در محصولات فضایی Space X داره و در مطمئنا در Roadster و CyberTruck از فلزات فوق سخت فظایی و فیبر کربن به مقدار زیادی استفاده خواهد کرد .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. Sina Barca

    ۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    حالا دوباره بگین تسلا نسبت به رقباش ارزون تر و بهتره
    یه روز تصادف، یه روز شتاب ناخواسته،یه روز انفجار، امروز هم این ماجرا
    این هم دلیل اینکه نباید به شرکتی که کمتر ۱۵ سال اعتبار داره اعتماد کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. reza

    ۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (155 ديدگاه)

    سهام تسلا رسیده به ۵۵۰ دلار و در سه ماه گذشته سه برابر شده،بسیاری از بورس بازی هایی ک روی سهام تسلاshortبستن،شروع به تخریب تسلا کردن،نمونش مقاله دیروز که میگفت ۱۲۷ نمونه شتاب گیری ناگهانی خودروهای تسلا باعث تصادف شده،شکایت کننده یک نفر بوده که رفته اون ۱۲۳نفر رو پیدا کرده،و اینکه اون یه نفر کسی نبوده جز فردی که مقدار زیادی سهام تسلا را short sell کرده بوده،و اینکه اصلا مشکل شتاب گیری ناگهانی نبوده،خود افراد پاشون رو به اشتباه روی پدال گذاشته بودن که باعث تصادف شده ،تسلا هم در جواب گفت پدال گاز خودروهای ما سنسور داره و تمام سوابقش در خودرو ذخیره میشه و تمام حوادث چک خواهد شد و به احتمال بسیار زیاد راننده ها به اشتباه پدال رو فشار دادن که مشکل رایجی در رانندگی هست.
    در کل میخوام بگم این چند وقت اگر مقاله تخریبی علیه تسلا خوندین علت اصلیش رشد بی‌سابقه سهامه تسلاس که عده‌ی زیادی ترسیدن و درصدد تخریبشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (3088 ديدگاه)

      دقیقاً….
      من این مطلب رو دیروز صبح در وبسایت Teslarati خوندم و به همین موضوع اشاره شده بود .
      خواستم بگم که شما زحمتشو کشیدین .
      .
      .
      در خصوص این چهار سوالی که در کامنت بالا نوشتین دو بار جواب دادم ولی سایت ثبت نکرد !!!!! در پست های بعدی حتما جواب خواهم داد .

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا