پورشهتسلاهفته نامه

مقایسهٔ پورشه تایکان و تسلا مدل S، کدام‌یک سدان الکتریکی بهتری است؟

تسلا مدل S به‌عنوان اولین سدان لوکس و اسپرت تمام الکتریکی دنیا از سال ۲۰۱۲ در بازار حضور دارد؛ بنابراین زمانی که مرسدس بنز، ب‌ام‌و و آئودی سدان‌های لوکس و اسپرت تمام الکتریکی خود را روانهٔ بازار کنند احتمالاً نزدیک به یک دهه از زمان تأسیس این کلاس توسط تسلا گذشته است؛ اما خوشبختانه پورشه آن‌قدر صبر ندارد و تایکان را به‌عنوان اولین رقیب واقعی گروه فولکس‌واگن برای نبرد با مدل S معرفی کرده است. حال می‌خواهیم در اینجا پرچم‌دار تایکان یعنی توربو S را با بهترین نسخهٔ مدل S یعنی P100D پرفورمنس مقایسه کنیم.

 

استایل و طراحی بیرونی

پورشه هنگام طراحی تایکان امتیاز مهمی داشته است زیرا آن‌ها از قبل همه‌چیز را در مورد رقیب خود می‌دانستند؛ بنابراین درحالی‌که مدل S سدان بسیار زیبایی بوده و هنوز هم هست، آلمانی‌ها خودروی خود را به سطح دیگری ارتقاء داده و طرحی را ارائه کرده‌اند که به‌وضوح آینده‌نگرانه‌تر یا حداقل مدرن‌تر از تسلا است. البته نمی‌خواهیم بگوییم یکی از این خودروها نمای بهتری نسبت به دیگری دارد اما وقتی به آن‌ها در کنار هم نگاهی می‌کنیم پورشه جدیدتر به نظر می‌رسد که البته کاملاً طبیعی است چون چندین سال است مدل S را دیده‌ایم. علاوه بر این، تایکان به لطف دماغهٔ تخت و گلگیرهای برجسته، اسپرت‌تر به نظر می‌رسد اما بااین‌حال هردو خودرو از گلگیرهای عقب عضلانی و برآمده‌ای برخوردارند و به همین دلیل نمی‌توان گفت مدل S در ظاهر خیلی کمتر از تایکان تهاجمی به نظر می‌رسد.

 

طراحی داخلی، کیفیت و راحتی

مطمئناً برای اینکه بفهمیم کدام‌یک از این دو شرکت، سدان مسافرتی راحت‌تر و فناوری‌های کلی بهتری ساخته است باید صبر کنیم زیرا فعلاً جزئیات و مشخصات کامل تایکان منتشر نشده است اما اگر کیفیت کلی تایکان بهتر باشد تعجبی ندارد. داشبورد این سدان آلمانی نیز با صفحه آمپر دیجیتالی منحنی ۱۶.۸ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۰.۹ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، نمایشگر ۸.۴ اینچی برای کنترل سیستم تهویه، تنظیمات صندلی‌ها و… و نهایتاً صفحه‌نمایش سفارشی سرنشین جلو، بیشتر از تسلا راننده محور است. در همین حال، مدل S هم به یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی مجهز است و صفحه‌نمایش عظیم ۱۷ اینچی مرکزی آن نیز مطمئناً نیازی به معرفی ندارد.

 

قوای محرکه و عملکرد

برای اینکه در بازار حتی سوپراسپرتی پیدا کنید که سریع‌تر از این دو سدان تمام الکتریکی باشد دچار مشکل خواهید شد چه رسد به اینکه دنبال خودروی الکتریکی سریع‌تری باشید. بااین‌حال اگر خواهان پرشتاب‌ترین خودروی خانوادگی دنیا هستید اعداد و ارقام میگویند مدل S P100D پرفورمنس هنوز هم سریع‌تر است اما اختلاف آن با پورشه چندان زیاد نیست زیرا درحالی‌که تسلا ظرف ۲.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، پورشه برای انجام این کار تنها به دودهم ثانیه زمان بیشتری نیاز دارد. اما هرچند شاید بتوان از این اختلاف شتاب چشم‌پوشی کرد ولی این واقعیت که مدل S با هر بار شارژ باطری‌ها مسافت بسیار بیشتری را طی می‌کند هرگز قابل کتمان نیست زیرا بااینکه بُرد ۴۱۲ کیلومتری تایکان توربو S مسافت کمی نیست اما P100D با بُرد ۵۵۵ کیلومتر از این لحاظ کاملاً برتری دارد.

 

کارایی و قیمت

پورشه تایکان ۴,۹۶۳ میلی‌متر طول و ۱,۹۶۶ میلی‌متر عرض داشته و فاصلهٔ محوری آن ۲,۹۰۰ میلی‌متر است درحالی‌که طول، عرض و فاصلهٔ محوری مدل S به ترتیب برابر با ۴,۹۸۰ میلی‌متر، ۱,۹۶۴ میلی‌متر و ۲,۹۶۰ میلی‌متر است. این نشان می‌دهد دو خودرو از لحاظ اندازه بسیار نزدیک به هم هستند اما بااین‌حال فضای بار تسلا بسیار بیشتر است زیرا مجموع ظرفیت صندوق‌های بار جلو و عقب آن به ۸۵۰ لیتر می‌رسد درحالی‌که دو صندوق بار تایکان روی‌هم تنها ۴۴۷ لیتر حجم دارند؛ اما مهم‌ترین برتری تسلا بدون شک قیمت آن است که میزان قابل‌توجهی کمتر از رقیب آلمانی است. قیمت تایکان توربو S از ۱۸۷,۶۱۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که مدل S P100D پرفورمنس با قیمت ۹۹,۹۹۰ دلار به بازار عرضه می‌شود؛ بنابراین اگر چند آپشن برای تایکان سفارش داده شود قیمت آن به دو برابر قیمت پرچم‌دار مدل S می‌رسد که اختلاف بسیار زیاد و تعیین‌کننده‌ای خواهد بود.

نتیجه

در ابتدا باید یادآوری کنیم که پورشه از تایکان به‌عنوان یک خودروی اسپرت الکتریکی یاد می‌کند نه یک GT چهاردر یا خودرویی خانوادگی و یا هر لقب دیگری که به تسلا مدل S داده می‌شود؛ بنابراین حداقل از برخی جهات ممکن است این مقایسه منصفانه نباشد؛ اما اگر دقیق‌تر نگاه کنیم، شباهت‌های میان این دو ماشین بیشتر از تفاوت‌های آن‌ها است و این باعث می‌شود تایکان همواره با مدل S مقایسه شود؛ اما موضوع مهم دیگر اینکه تایکان قبل از هر چیز یک پورشه است نه رقیب مستقیمی برای X، Y یا Z. این اولین محصول تمام الکتریکی پورشه است و برای پرفورمنس پایدار ساخته شده است. این یعنی تایکان می‌تواند در پیست‌ها اقدام به دورزنی‌های پیاپی کند بدون آنکه باطری‌هایش داغ شوند که این ویژگی به میزان زیادی به ارزش آن اضافه می‌کند؛ اما با همهٔ این‌ها آیا سدان الکتریکی پورشه ارزش پرداخت نزدیک به صد هزار دلار بیشتر نسبت به تسلا را دارد؟

 

مشخصات فنی

مدل S پرفورمنس

تایکان توربو S

پیشرانه ۲ عدد الکتریکی ۲ عدد الکتریکی
قدرت ۷۶۲ اسب بخار ۷۶۱ اسب بخار
گشتاور ۱۰۷۵ نیوتن متر ۱۰۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۱ سرعته ۲ سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۴ ثانیه ۲.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر/ساعت ۲۶۰ کیلومتر/ساعت
باطری ۱۰۰ کیلووات ساعت ۹۳.۴ کیلووات ساعت
بُرد ۵۵۵ کیلومتر ۴۱۲ کیلومتر
طول ۴,۹۸۰ میلی‌متر ۴,۹۶۳ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۶۰ میلی‌متر ۲,۹۰۰ میلی‌متر
وزن ۲۲۴۰ کیلوگرم ۲۳۰۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۸۵۰ لیتر ۴۴۷ لیتر
قیمت ۹۹,۹۹۰ دلار ۱۸۷,۶۱۰ دلار

 

منبع: CarScoops

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه

  1. حسین

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (380 ديدگاه)

    پورشه خوشگل تره ، کیفیت کابین فوقالعاده بهتره ( از رو عکس مشخصه ) ، کیفیت سواری پورشه به خاطر پیشینه ای که داره بهتره . ولی خب تسلا قابل دسترس تر . کاربردی تر هست .
    فعلا باید منتظر رقبای دیگه آلمانی و ژاپنی باشیم

    1. Kurtz

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (11347 ديدگاه)

      در عظمت تسلا همین بس که ماشین ۶ سال پیش تسلا رو با خودروی امروز پورشه مقایسه میکنن. به مسائل کیفیت و ماندگاری کاری ندارم چون مشخص نیست تسلا در این زمینه چقدر پیشرفت کرده اما از نظر مشخصات فنی همون محصول ۲۰۱۳ تسلا هنوزم از پورشه بسیار بهتره. برد ماشین الکتریکی هم از مسائل بسیار مهمه که در این زمینه تسلا بیش از ۱۰۰Km با پورشه اختلاف داره.

    2. سروش

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (182 ديدگاه)

      این دو به طور مستقیم رقیب هم نیستن. تسلا بیشتر خانوادگیه پورشه اسپورت. در قیمت برند پورشه رو هم باید در نظر گرفت. اگه بحث قیمت نبود صد در صد پورشه رو ترجیح میدادم ۲۰-۳۰ هزار تایی گرون قیمت گذاری کرده

    3. s.h

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (694 ديدگاه)

      اگر تسلا ۳۰۰۰ کیلومتر برد داشته باشه و فقط ۲۰۰ دلار هم قیمت و خدای قدرتم باشه بازم پورشه انتخاب میشه
      این یکی از موارد خاصه که دل کاملا بر عقل سلیم برتری داره گرچه مشخصات فنی پورشه اونقدراهم کمتر از تسلا نیست
      در مورد سال تولید و اینا و قدمت که تیر اخر برخی دوستان هست اینم بگم پورشه ۹۱۸ رو داره اونم شاید هم سن تسلا باشه ولی تا سال ۲۰۲۲ هم نه پیر میشه نه قدیمی نه از مد میوفته اینکه پورشه الان الکتریکی زده نه نشان از ضعف پورشه هست نه برتری تسلا فقط الان نیاز بازار رو دیده دیده تسلا همه رو مجبور کرده الکتریکی بزنند عقب نیوفته حالا دلیلی نمیشه چون اول تسلا الکتریکی زده لزوما بهتر باشه یا اصلا خیلی بهتر باشه که برخی دوستان این منطق رو در مورد رولس رویس هم دارند ( میدونم اون بحث کمی متفاوته ) فکر میکنند چون ر.لس اولی لوکس ساز جهان بوده پس دیگه بنتلی یا میباخ کاملا بدر نخور هستند
      اگرم ملاک مالی باشه که دیگه اصلا جای بحثی نیست یه نگاه به پولش میکنه یه نگاه به توقعی که داره یه سبک و سنگین کردن و انتخاب

      1. علیx76

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (781 ديدگاه)

        با عرض معذرت در اینصورت شما یه آدم متعصب هستی و فرقی با کسایی که به ۴۰۵ میگن سلطان نداری
        تعصب (حداقل از نظر من) نابود کننده ترین چیز برای یک انسانه چون باعث میشه فرد چشماشو رو حقیقت ببنده
        اگه تسلا با قیمت ۲۰۰ تک دلاری و برد ۳۰۰۰ کیلومتری عرضه بشه ، بعید میدونم فولکس واگن ورشکست نشه

    4. Elmiraj

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1581 ديدگاه)

      Model S یک سدان خانوادگیه با بیشترین بُرد در بین تمامی خودرو های الکتریکی ، جدید ترین آپشن ها ، سریعترین سرعت شارژ ، طولانی ترین گرانتی ، بهترین شتاب ، بهترین سیستم خودران جهان ، بیشترین فضای بار و معقولانه ترین قیمت…..
      در مقابل پورشه یه ذره هندلینگ بهتر ، کابین با کیفیت تر و قابلیت اعتماد بیشتر داره و لا غیر….که به هیچ عنوان قیمت دو برابری شو توجیه نمی کنه…
      دلیلش هم اینه که هفت سال از مدل اولیه و سه سال از p100d جوانتره…!!!!

      1. Elmiraj

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (1581 ديدگاه)

        دوستان دیروز Model S در پیست Laguna seca رکورد زده و با تایم ۱ دقیقه و ۳۶/۵۵۵ ثانیه سریع ترین سدان این پیست شده و رسما Jaguar XE sv project 8 را با تایم ۱ دقیقه و ۳۷/۵۴ ثانیه پشت سر گذاشته…!!!!
        (( به پیج اینستاگرام Tesla مراجعه کنید))
        .
        .
        توجه داشته باشین Jaguar XE sv project 8 با تایم ۷ دقیقه و ۱۸/۳۶ ثانیه سریعترین سدان پیست نوربرگرینگ هست…!!!!

  2. علیx76

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (781 ديدگاه)

    با توجه به اینکه تسلا تو سال ۲۰۱۲ معرفی شده ، داریم به معرفی جانشینش نزدیک میشیم
    با این حال و با چیزی که فعلا داریم ، (علی رغم مشکلات کیفی که امید وارم حل بشن )
    بنظر تسلا بیشتر مناسب خانواده ست
    از فضای بیشتر بار گرفته تا برد بیشتر( تا جاییکه یادمه تسلا یه مدل با قدرت کمتر و ظرفیت باطری مشابه و برد بیشتر داشت که بنظرم ارزش بیشتری نسبت به این مدل داره)
    و پورشه بیشتر برای پیست ساخته شده
    ضمن اینکه اختلاف قیمتشون ، دنیاشونو از هم جدا میکنه
    تسلا +
    پورشه-
    رای خودم با احترام به پورشه ، تسلاست

    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (343 ديدگاه)

      علی کاملا باهات موافقم نظر من
      قیافه یه چیز شخصی من تسلا رو زیبا تر میبینم
      از لحاظ پرفورمنس تسلا بهتر
      کیفیت کابین فکر کنم نزدیک باشن
      قیمت تسلا بهتر
      ساپورت کارخونه تسلا بهتره
      جایگاه های شارژ
      آپدیت های همیشگی
      فضای صندلی عقب و فضای بار تسلا به مراتب بهتر
      هندلینگ پورشه خب صاحب اسم رسمه
      به طور کلی من تسلا رو بهتر میدونم
      پورشه موفق به ساخت رقیب شایسته برای تسلا نشد

      1. MAHDI

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (4455 ديدگاه)

        ببخشید شما گفتی کیفیت کابین تسلا وپورشه در در یک سطح هستن!!! اونم کیفیت پورشه وتسلا!!!!
        بازم ببخسید شما گفتی پرفومنس تسلا بهتر از پورشه است!!!!!
        شما پرفومنس رو در شتاب فقط میبینید!!!؟؟؟
        درضمن تازه هنوزهم مشخص نشده که شتاب تسلا بهتر از پورشه هم باشه.این اعداد روی کاغذه فقط!!!
        در زمینه کیفیت وقابل اعتماد بودن هم یکی جزو غیرقابل اعتمادترین خودروسازان دنیاست و دیگری درلیست قابل اعتمادترین خودروسازان دنیا همیشه جایگاهی بین اول تا سوم رو داره!!!!

        1. MOHAMMAD.DEMON

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (343 ديدگاه)

          آقا من از این لحظه با شما دیگه بحث نمیکنم دلیلش مشخص و واضح برای شما
          موفق باشی

      2. علیx76

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (781 ديدگاه)

        از نظر من طراحی تسلا سنگین تر و پورشه خشن تره و هیچکدوم نسبت به اون یکی بالاتر نمیدونم
        از نظر طراحی داخلی نظرم با پورشه ست
        تسلا بنظرم زیادی بی روحه
        از لحاظ پرفرمنس ، با توجه به سابقه پورشه و چیزهایی که در مورد تایکان شنیدیم( چون هنوز تستی انجام نشده که استناد کنم) فکر میکنم پورشه دست بالا رو داشته باشه
        کیفیت کابین تا جاییکه یادمه تسلا خیلی تعریفی نبود (نسبت به قیمتش) ، اینجا فک میکنم پورشه بالاتر باشه ، ضمن اینکه با این اختلاف قیمت ، انتظاری جز این هم نمیره
        در مورد ساپورت خودرو ها ، اطلاعی از تعداد نمایندگی ها ندارم ولی فکر نمیکنم تسلا حتی نزدیک پورشه هم باشه ، با این حال احتمالا اختلافشون تو امریکا کمتر و تو اروپا بیشتره
        در کل یکی از یکی عالیتر
        ارادت

  3. مک وال

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (112 ديدگاه)

    چطور یک خودروی الکتریکی انقدر پرقدرت میشود؟
    ۷۶۰ اسب بخار؟!

    بین دو خودروی بالا، سرتر بودن تسلا واضح است.

    1. همایون

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (43 ديدگاه)

      موافقم
      تسلا از همه لحاظ بهتره
      قیمت و میزان برد تسلا ۲ فاکتوری هستن که اونرو بالاتر از تایکان قرار میده
      همونطور هم که قبلا گفتم تا الان هیچ محصولی نیومده که از لحاظ قیمت / مقدار مسافت طی شده با یه بار شارژ باطری و مقدار فروش با تسلا برابری کنه

      1. همایون

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (43 ديدگاه)

        توی جدول همه چیز نشون دهنده برتری تسلا هستش
        گشتاور بالاتر
        میزان برد بیشتر
        قیمت عالی
        شتاب بهتر
        باطری قوی تر
        خوب همینه که باعث شده که تو اروپا تسلا فروشش از پورشه بیشتر باشه دیگه(( اشاره به مقاله ۱۷ تیر ماه ۹۸ از پدال که فروش تسلا از پورشه بالاتر بود))

  4. Isdera

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (36 ديدگاه)

    با این اوصافی که در متن از هر دو خودرو اومده با اختلاف کمی نظر شخصی من تسلا هستش

  5. John

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (208 ديدگاه)

    از لحاظ ظاهری ارزش پرداخت داره اما از لحاظ فنی نه

  6. Isdera

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (36 ديدگاه)

    با همه ی علاقه ای که به پورشه دارم ولی تسلا به نسبت پولی که میدی با ارزشتر و کاربردی تره

  7. ایمان

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2448 ديدگاه)

    رقابت شانه به شانه ای دارن ولی نام پورشه خودش یک برگ برنده بزرگ هست به اضافه طراحی داخلی پورشه که خیلی بهتره و طراحی بیرونی که سلیقه ای هست
    با احترام به تسلا و طرفدارانش ، انتخاب من پورشه هست

  8. sina

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2022 ديدگاه)

    همین که دارید ماشین ۲۰۲۰ رو با ماشین ۲۰۱۲ مقایسه می کنید خودش یعنی باخت پورش.
    دیگه حالا از قیمت نصفش حرفی نمی زنیم.

    1. Elmiraj

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1581 ديدگاه)

      جالبترین بخش مقایسه اینه که model S با هر کیلووات از باتریش ۵.۵۵ کیلومتر را طی می کنه ولی تایکان تنها ۴.۴۱ کیلومتر..!!!! در حالی که قدرت دو ماشین یکسانه….!!!!!!!
      Model S ماشینیه که تسلا سه سال پیش تنهایی روش کار کرده در حالی که تایکان حاصل کار پورشه و ریماک هست و دو برابر هم گرانتره…!!!!!!!
      .
      .
      بیت تسلا و دیگر الکتریکی سازان یک گسل فعال جدا شونده وجود داره که هر روز شکافش بزرگتر میشه……..

  9. MAHDI

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (4455 ديدگاه)

    ایکاش تصاویر تایکان با رنگ ویژه سفیدش رو میذاشتید که یه سروگردن جذاب تر دیده میشه نسبت به این رنگ آبی. در رنگ سفیدش رینگ های خیلی جذاب به سبک کانسپت تایکان داره که خیلی زیباترش میکنه تایکان.رو!!!!
    درهرصورت بازهم طراحی پورشه تایکان جذاب تر وکابین زیباتری هم داره.درضمن تایکان حالت اسپرت تری هم داره!!!!!
    هرچند تسلا مدل S زیباترین تسلا هستش اما تایکان خیلی طراحی جذاب تری داره!!!!!

  10. Amir evolution

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    چقدر این تسلا کمپانی کاملیه،احسنت
    تو همه قسمت و پارت ها تسلا برتره بی شک
    فقط میمونه شکل ظاهری.. اونم ب لطف تسلا ک ۷ سال پیش ماشینشو رونمایی کرد ک پورشه الان زیبا تر ب نظر برسه
    مهم ترین قسمت مطلب، قیمتش بود، و صد البته برد و مسافت ماشین
    شک ندارم تو پیستم از پس پورشه برمیاد

  11. Mohammadreza

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (724 ديدگاه)

    بنظر من خریدار هردو مدل بازند و متضرر هست.
    الکتریکی ها اول راه هستن و هنوز به بلوغ نرسیدن. کسایی که اینارو میخرن در حقیقت رول موش آزمایشگاهی رو برای شرکت ها بازی میکنن.
    یه قضیه که معمولا کسی بهش توجه نمیکنه قیمت دست دوم این خودرو هاست.
    دست دوم اینها در سال‌های اینده مفتشون هم گرونه
    چون صنعت خودروهای الکتریکی در سال های آینده خیلی پیشرفت خواهد کرد و بعد از گذشت چندسال این خودرو ها از مدل نصف قیمتشون هم از اکثر جهات ضعیف تر خواهند بود. این یعنی افت قیمت وحشتناک.
    البته‌ اگه خودروسازا یکم شرف داشته باشن میتونن در آینده پکیج باتری این خودرو هارو با هزینه کم ارتقا بدن تا یکم از افت قیمت شدیدشون جلوگیری کنن.
    ولی بازم قضیه موش آزمایشگاهی و افت قیمت زیاد خیلی فرقی نخواهد کرد.

  12. Behrouz. anzali

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (320 ديدگاه)

    بنظر من از نظر برند پورشه یه سر و گردن بالاتره نباید با تسلا مقایسه بشه . کیفیت ساختش و نواوری هاش از تسلا بالاتره . تو سریعتر بودن باید بعد ها ببینیم . کدومش تو درگ سریعتره . فعلا چیزی مشخص نیست. ولی رای من پورش هست چون نمیتونست با این کیفیتی که پورش داره تو محصولاتش به قیمت تسلا باشه.

  13. مهردادكمال

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    امریکا باز اثبات کرد که عادلانه ترین و با انصافترین کشور تو قیمت گذاریه
    ممنونم ازت امریکا که هستی

  14. Omid622

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (691 ديدگاه)

    آیا امکان داره سدان الکتریکی پورشه
    قیمتش بیاد پایین
    واقعا این قیمت خیلی زیاده
    تو متن بهش هم اشاره شد که حدود ۸۰ هزار دلار گرونتره
    یکی پیدا بشه دلیل قیمت بالای پورشه رو بگه ؟؟؟

    1. حسین دهمرد

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1034 ديدگاه)

      پورشه کلی خون دل خورده تا برندیگ به این معتبری ایجاد کرده. چرا نباید از قدرت نام پورشه استفاده نکنه؟

  15. ارش

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    تسلا ماشین فوق العاده ایه تنها مشکلی باهاش دارم ظاهرشه پورشه زیباتره ولی تسلا کاربردی تره

  16. Achtung

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (326 ديدگاه)

    رقابت با تسلا سر قیمت وظیفه برندهای ضعیف و متوسطه هیچ وقت از پورشه انتظار ارزونی نداشته باشید حتی اگر فولکس خوردروی گرونتر نسبت به تسلا بسازه باز منطقیه چون فولکس هیچ وقت مثل تسلا خودروی بی کیفیت با قابلیت اطمینان پایین نمیسازه

    1. OMID

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      اره ولی خودرو متقلب با آلایندگی وحشتناک میسازه:)

      1. Behrouz. anzali

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (320 ديدگاه)

        برادر عزیز مطمئن باش در اینده شرکتهای کوچیکی مثل کونیک زگ به مشکل بر میخورن باید زیر مجموعه یکی از کمپانی های قلدر در بیاد . اگه زیر مجموعه فولکس واگن در بیاد بازم این حرفو میزنی؟؟؟؟ بعد از قضیه دیزل گیت فولکس واگن خوشو زود جمع جور کرد و کسی نمیاد بگه با تقلب ماشین میزنه . یه خورده از تعصب الکی بیا بیرون واقع بین باش.

        1. zeg

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (65 ديدگاه)

          بازم رفتی سراغ کوئنیک زگ؟!
          اینجور نگو! زگ شاهکار مهندسی قرن حاضره.
          تازه خبرهای جدیدی ازون توراهه، ولی مثل بوگاتی عجول نیست که هنوز هیچی نیست تو بوق و کرنا کند. میخواد رکورد ۴۰۰ مایل رو بزنه. اون موقع میخوام ببینم طرفدارا بوگاتی چجور دنبال سوراخ موش میگردن!

        2. OMID

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          با خرید کونیگزگ توسط فولکس گذشته سیاهه فولکس پاک نمیشه
          گرچند که فعلا هم از این خبرا نیست
          کونیگزگ هم اوکیه:)
          ایشون اومد گند الانو جمع کنه به گذشته استناد کرد که بهشون یاد آوری کردم که گذشته هم اره:)
          متعصب کسیه که میگه پورشه به هر حال بهتره ،هر چند گرونتر و کوچیکتر و دارای برد کمتر و شتاب ضعیفتر باشه:)
          واقع بینی شمارم دیدیم

        3. OMID

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          با خرید کوئنیگزگ توسط فولکس گذشته سیاهه فولکس پاک نمیشه
          گرچند که فعلا هم از این خبرا نیست
          کوئنیگزگ هم اوکیه:)
          ایشون اومد گند الانو جمع کنه به گذشته استناد کرد که بهشون یاد آوری کردم که گذشته هم اره:)
          متعصب کسیه که میگه پورشه به هر حال بهتره ،هر چند گرونتر و کوچیکتر و دارای برد کمتر و شتاب ضعیفتر باشه:)
          واقع بینی شمارم دیدیم

  17. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2998 ديدگاه)

    هیچ دلیلی نداره اونی که با وجود قدیمی‌تر‌ بودن، مسافت‌ خیلی بیشتری با یک بار شارژ طی‌ می‌کنه، قدرت و شتاب بهتری‌داره، فضاش کاملا حجیم‌تره و البته به شدت قیمت پایین‌تری داره، قاطعانه برنده این مقایسه نباشه؛ همچنان پرچمدار تسلا رو برتر میدونم.

  18. Saeed

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (671 ديدگاه)

    خداییش این چه مقایسه‌ایه؟؟ ماشین ۲۰۱۲ رو با ماشین ۲۰۲۰ مقایسه میکنن؟؟ عین مقایسه فراری ۴۵۸ با کوروت c8 😑
    انتخاب شخصی من تسلا‌ست چون هم شیکه هم بزرگ تره هم پرفومنس خوبی داره هم جاداره و حجم صندوقش خیلی بالاست هم ارزونه…پورشه هم پورشه‌ست…همه چیز به پیست که خلاصه نمیشه که😐 یکی از راه ها واسه نشون دادن خوب بودن ماشین پیسته و تسلا خیلی وقت پیش بدون زدن تایم لپ خودش رو ثابت کرده که بهترین خودروی الکتریکی در زمان خودشه…

  19. ساسان

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (942 ديدگاه)

    تسلا انتخاب معقولتریه..هرچنددر یکسری فاکتورها دست برتر با حریفه مثل اعتبار برند یا خدمات یا ایمنی قابلیت اطمینان

  20. ali a

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (670 ديدگاه)

    طراحی بیرونی و مخصوصا داخلی پورشه زیباتره…هندلینگ هم احتمالا پورشه بهتره..ولی من طراحی تسلا رو دوست دارم و از لحاظ فنی هم تسلا با اینکه چند ساله تولید میشه میبینید تسلا سرتره … قیمتم که تسلا… کلا تسلا !!

  21. Kurtz

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (11347 ديدگاه)

    به شخصه خوردوسازان ژاپنی رو حریف تسلا نمیدونم. همه ی خودروسازان ژاپنی هم دور همدیگه جمع بشن و یک ماشین بسازن انتظار محصولی خارق العاده تر از تایکان رو نخواهیم داشت. احتمالاً بازم با پوئن قیمت پایین و خدمات پس از فروش و لیزینگ های گسترده بتونن سهمی از بازار برقی رو در اختیار بگیرن

    1. Mohammadreza

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (724 ديدگاه)

      چی شد یدفعه؟
      ژاپن؟ تسلا؟تایکان ؟
      چرا یدفعه زدی جاده خاکی؟
      نمیدونستم اینقد آنتی ژاپنی هستی.
      قیمت پایین رو اصلا قبول ندارم خودروهای ژاپنی اگه شده یدرصد از فولکس و فورد و فیات کرایسلر گرونتر ان.
      در باره لیزینگ:
      قبول فروش خودرو های ژاپنی فقط بخاطر لیزینگه پس لیست های رضایت مشتری و وفاداری و… و اختلافشون با فولکس و فورد و فیات کرایسلر رو چجور توجیح میکنی؟
      تازه همینکه ژاپن میتونه شرایط فروش خوب رو پیشنهاد بده خودش یه نقطه قوته که نشون میده یچیزی تو چنته داره وگرنه هر چلغوزی از اونور بیاد باید بتونه بهترین پیشنهاد های لیزینگی رو بده.

      مجید جان بذار یچیزو کاملا خارج از تعصب بت بگم:

      المان ها در زمینه مهندسی مکانیک قوی هستن این قابل انکار نیست اینو حتی در جریان جنگ جهانی دوم و صنعت تانک و هواپیما و… میشه دید.
      ولی آلمان ها در صنعت الکتریکی و الکترونیکی جز مدعی های درجه اول دنیا نیستن.
      دقت کن غول های الکتریکی دنیا کجایی هستن؟
      المان چنتا شرکت بزرگ و شناخته شده در زمینه الکتریک در دنیا داره؟
      مجید جان قابل انکار نیسته آسیا شرقی در زمینه مهندسی برق و کامپیوتر خیلی حرف برا گفتن دارن و بطور محسوسی از آلمان جلو تر و پیشرفته تر هستن.
      همین تایکان سلول باتری هاشو از کجا تامین میکنه؟ مگه الجی بش نمیده؟
      چطور ممکنه کشوری که غول هایی مثل پاناسونیک و سونی و کنوود و… رو داره با الکتریکی شدن صنعت خودرو از بقیه جا بمونه؟
      تازه با الکتریکی شدن خودروها باید منتظر قدرت های نو ظهوری مثل چین باشی.
      چینی که بیشترین تعداد ابرکامپیوتر رو بین کشورهای جهان داره و شرکت های الکتریکی و فناوریش مثل هوواوی و شیائومی با رشد فروش انفجاریشون دنیا رو انگشت به دهن کردن.
      مجید جان درست یا غلط دوس دارم این حرفم یادت بمونه :هرچی خودرو ها از بخش های مکانیکی شون کمتر و به بخش های الکتریکی شون اضافه بشه المان ها بیشتر و بیشتر جایگاه خوب کنونی شون رو از دست میدن و اون رو به برند های آسیای شرقی واگذار میکنن.

      1. Mohammadreza

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (724 ديدگاه)

        قرن ۲۱ قرن آسیاست.

      2. مک وال

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (112 ديدگاه)

        اگه اهل فن باشی میدونی الکترونیک با الکتریک فرق داره
        تو زمینه الکتریکی ژاپن و آسیا حرف اول رو نمیزنه.
        البته ژاپن جزو برترین ها هست ولی در خیلی موارد آلمان و آمریکا و برخی کشورهای اروپایی بهترند.
        یکیش همین صنعت خودروسازی است که چه بنزینی و چه الکتریکی برتری قطعی با ژاپن نیست .

      3. Kurtz

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (11347 ديدگاه)

        رفیق من خیلی وقته از فاز طرفداری از خودروسازی یک کشور خاص دراومدم. الان دیگه واسم هیچ اهمیتی نداره کدوم خودروساز برتری داره یا نه.

        حرفت در مورد عقب افتادن آلمان و جلو افتادن شرق آسیا در خودروسازی رو هم اصلا قبول ندارم. هر چند که اصل موضوعش واسم اهمیتی نداره. از نظر من شرق آسیا استاد تکنولوژی های دست دومه.

        من اینجا فقط نظرم رو میگم دوست عزیز. نه از ژاپنیش به من ضرر رسیده نه از آلمانیش بهم سود.
        اینکه شما خوشت میاد یا نه ، مشکل شخص شخیص خودته.

    2. Mohammad

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (41 ديدگاه)

      اتفاقا از نظر علم الکترونیک ژاپن خیلی حرف ها برای گفتن داره و از پیشگامان این علمه. اگه یه روز وارد ساخت این نوع خودروها بشه مطمئنا دردسر بزرگی برای الکتریکی سازها خواهد شد.
      یکی از دلایلی که تا حالا نساخته بحث بازار و اقتصاد هم هست.

  22. Khosrow

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1699 ديدگاه)

    نظرات رو که میخونی انگار اومدی مهد / نویسنده مقاله هم قشنگ چرت و پرت استاد کرده / هر وقت متوجه شدید که تسلای نوپا و بی کیفیت رو با جواهرات صدساله المان قیاس نکنید اونوقت میشه کمی امید داشت / با پورشه ازکنار تسلا رد شی کاخ ارزوهای راننده تسی پودر میشه ..

    1. مک وال

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (112 ديدگاه)

      حالا تو ایران پورشه برامون قلبه آمال شده. وقتی تو کشورهای غربی بتونی آزادانه و بدور از بازارگرمی ها انتخاب کنی، میبینی که تسلا خیلی ارزش خرید بالایی نسبت به قیمتش داره و انتخاب اون منطقی تره.
      درست مثل گوشی که اگر سامسونگ رده A جدید رو در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نساخته بود، الان بعد از هواوی و شیائومی قرار میگرفت.

  23. MAHDI

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (4455 ديدگاه)

    من هیچوقت از خودروهای برقی خوشم نیومده.ویک خودروی برقی رو فقط در کلاس یه هاچبک کوچیک شهری فقط دوست دارم. اونم نه بعنوان تنها خودرویی که داشته باشم.یعنی اگه قراره حتی یک هاچبک داشته باشم اون ماشین برقی نخواهد بود.مگه یه سدان جذاب و در کنارش یه خودروی کوچیک برقی واسه خیابون های شلوغ!!!!
    اما پورشه با ساخت تایکان پادشاه خودروهای برقی جذاب رو ساخته.یعنی یک سدان با طراحی خیره کننده و کابین خیلی زیبا و باکیفیت با مدرن ترین تکنولوژی ها و پرفومنس درگیر کننده که با فروشش ثابت میکنه چرا این قیمت واسه چنین پورشه ای زیاد نیست!!!!!
    هرچند اگه به من حق انتخاب بدن بین پورشه تایکان و پورشه پانامرا بدن بدون شک پانامرا انتخابه با اینکه تایکان طراحی جذاب تری داره وشتاب خیلی بهتری داره و خیلی هم مدرن تره اما دلیل انتخابم اون چیزیه که زیر کاپوت پانامراست!!!!!

  24. حسن

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (438 ديدگاه)

    من فقط موندم چه رمز و رازیه المانیها یه ماشینا هنوز رونمایی نکردن میبرنش تو پیست ۴ روز سرو صدا درست میکنن بعد میبینی مشخصات فنیش از ماشین ده سال قبل پیش پا افتاده تر و کمتره
    تمام۴ تا مطلب پدالم فقط میگه باطری تسلا در پیست داغ میکنه باطری پورشه داغ نمیکنه . خدا را شکر حداقل یه قابلیت بدون کاربرد داره میشه روش مانور داد .
    حالا ببین باطری تسلا چیه در طول مسیر داغ میکنه راندمان و بازدهی باطری پایین میاد اما مسیر بیشتری هم طی میکنه .
    تو کشورهای پیشرفته و دارای امکانات شارژ باطری ، ماشین برقی خیلی کاربردیه واقعا داشتنش لذت بخشه.

  25. Alireza

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (473 ديدگاه)

    مقایسه قشنگی بود بدون جانب داری
    پورشه انتخاب بهتر و تسلا انتخاب معقولانه تره

  26. علی

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    من اگه تو اروپا باشم پورشه رو انتخاب میکنم ولی در امریکا تسلا رو

  27. soroosh

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (171 ديدگاه)

    دوستان عزیز . داداش های گلم لطفا لطفا خواهش میکنم از کل‌کل های الکی پرهیز کنید .
    من کامنت کم میذارم ولی چندین ساله عضو پدال هستم. شاید منو نشناسید. خداوکیلی ی مدته اصلا دوس ندارم بیام تو پدال بخاطر این جروبحث های الکی . دو سه سال پیش بیشتر بخاطر خوندن کامنتها میومدم تو پدال . افسوس که جو عوض شده . من تو فوتبال طرفدار بارسا هستم . از زمانی که مریخی تو بارسا بود بازیهاش رو نگا میکنم ولی هیچ دلیلی نمیبینم که با دیگران بخاطر رئال و بارسا جر و بحث کنم. از بازی بارسا و مسی لذت میبرم و برام مهم نیست یکی بیاد بگه کریس تو دنیا اول هست و مسی هیچی حالیش نیست. از تک تک دوستان خواهش میکنم دست به دست هم بدیم و جو رو عوض کنیم. اگه کل‌کل میکنید حداقل منطقی و بدور از تعصب باشه که دو نفر مثل من ی چیز مفید یاد بگیریم

  28. پاشایی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (32 ديدگاه)

    پورشه ارزش پول بیشتر رو نداره در حال حاضر که شتاب و سرعت اعداد و ارقام مهمی شدن و تسلا یه ماشین خاصه پول بیشتر به پورشه دادن فقط به اسم پورشه پول دادن هست نه چیز دیگه مدلهای درون سوز پورشه رو نباید مورد مقایسه قرار داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن