دوئل تویوتا کمری و هیوندای سوناتا

در چهارمین قسمت از دور هشتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز نوبت به گروه سدان‌های متوسط رسیده است که در دوئل هفتم آن، شورلت مالیبو در برابر پژو 508 قرار گرفت. در این رقابت مجموعاً تعداد 1776 رأی به ثبت رسیده است که مالیبو با دریافت 1436 عدد از آن‌ها و کسب 80 درصد از کل آرا قاطعانه پیروز شد درحالی‌که 508 تنها 340 رأی دریافت کرده است. حال امروز در هشتمین و آخرین دوئل گروه سدان‌های متوسط، هیوندای سوناتا و تویوتا کمری به میدان آمده‌اند.

فولکس‌واگن پاسات

نیسان آلتیما

تویوتا کمری

هیوندای سوناتا

فولکس‌واگن پاسات

؟

تویوتا اونسیس

هیوندای i40

هوندا آکورد

کیا اپتیما

تویوتا اونسیس

هوندا آکورد

مزدا 6

فورد فیوژن

سوبارو لگاسی

رنو تالیسمان

مزدا 6

رنو تالیسمان

شورلت مالیبو

پژو 508

اوپل اینسیگنیا

اشکودا ساپرب

شورلت مالیبو

اشکودا ساپرب

تویوتا کمری

کمری به همراه کرولا مشهورترین و البته محبوب‌ترین سدان تویوتا محسوب می‌شود. پیشینهٔ این سدان ژاپنی به سال 1982 و معرفی نسل نخست آن بازمی‌گردد. البته کمری در ابتدا یک سدان کامپکت بود. نسل اول این ماشین در دو نسخهٔ سدان چهاردر و لیفت‌بک پنج‌در تا سال 1986 به تولید رسید و سپس جای خود را به نسل دوم داد. بدین ترتیب این ماشین طی سال‌های بعد در نسل‌های مختلف به تولید رسید درحالی‌که در سال 1991 به یک کلاس بالاتر یعنی سگمنت D یا سدان میان سایز منتقل شد. حیات کمری تا به امروز ادامه داشته و همواره یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های بازار ایالات‌متحده بوده است. این سدان محبوب ژاپنی هم‌اکنون در نسل یازدهم خود قرار دارد که حدود یک سال پیش برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت 2017 رونمایی شد. در این نسل تویوتا طراحی کمری را به‌طور کامل متحول کرده تا از استایل ساده، سنتی و تا حدودی کسل‌کنندهٔ قبلی فاصله گرفته و به سدانی اسپرت و جوان‌پسند تبدیل شود. سه نسل قبلی کمری در کشورمان هم عرضه شده و حضور نسبتاً پررنگی داشته‌اند. نسل کنونی این ماشین اما با دو پیشرانهٔ مختلف به همراه یک نمونهٔ هیبریدی به بازار ایالات‌متحده عرضه می‌گردد. موتور پایه یک واحد 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی است که 203 اسب بخار قدرت دارد ولی قدرتمندترین نسخهٔ کمری از یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 بنزینی تنفس طبیعی استفاده می‌کند. این موتور 300 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این وظیفه در نسخهٔ هیبریدی اما بر عهدهٔ یک گیربکس CVT است. تویوتا کمری سال گذشته در ایالات‌متحده بیش از 387 هزار دستگاه فروش داشته است. برای این دوئل نسخه 2.5 لیتری تریم SE انتخاب شده است.

هیوندای سوناتا

سوناتا هم یکی از محصولات باسابقه و شناخته‌شدهٔ هیوندای محسوب می‌شود که تقریباً با تویوتا کمری عمر یکسانی دارد چراکه نسل نخست این سدان کره‌ای برای اولین بار در سال 1985 به‌عنوان جایگزین مدل استلار به بازار آمد. نسل اول سوناتا تنها به مدت دو سال یعنی تا سال 1987 به تولید رسید و سپس با نسل دوم جایگزین شد. بدین ترتیب نسل‌های مختلف این سدان میان سایز کره‌ای طی سال‌های بعد یکی پس از دیگری به بازار آمدند تا اینکه نهایتاً نوبت به نسل کنونی آن رسید که برای ایالات‌متحده اولین بار در نمایشگاه نیویورک 2014 معرفی شد درحالی‌که پیش از آن برای اولین بار در ماه مارس در کرهٔ جنوبی رونمایی شده بود. این نسل که نسل هفتم سوناتا است و با کد LF شناخته می‌شود، به‌تازگی برای مدل 2018 فیس‌لیفتی را تجربه کرده است. سوناتا در این فیس‌لیفت تغییرات ظاهری زیادی را تجربه کرده تا جایی که نمای جلو و عقب آن تقریباً به‌طور کامل نسبت به نمونهٔ قبل از فیس‌لیفت تغییر کرده است. این سدان کره‌ای از نسل سوم خود به کشورمان هم راه پیدا کرد ولی حضور جدی و پررنگ آن در ایران از نسل پنجم آغاز شد. این خودرو هم‌اکنون با سه پیشرانهٔ بنزینی مختلف در ایالات‌متحده عرضه می‌شود که برخلاف کمری در بین آن‌ها نمونهٔ شش سیلندری وجود ندارد اما در عوض هیوندای یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ را برای سوناتا ارائه می‌کند که 245 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور قوی‌ترین پیشرانهٔ سوناتا محسوب می‌شود. موتورهای دیگر این خودرو نیز شامل یک واحد 1.6 لیتری توربو و یک نمونهٔ 2.4 لیتری تنفس طبیعی می‌شود. هیوندای سوناتا در سال 2017 در بازار ایالات‌متحده بیش از 131 هزار دستگاه فروش داشته است.

مشخصات فنی

 

تویوتا کمری SE

هیوندای سوناتا SEL

پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر 2.4 لیتری 4 سیلندر
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت 203 اسب بخار 185 اسب بخار
گشتاور 250 نیوتن متر 241 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد 7.9 ثانیه 7.7 ثانیه
مسافت 400 متر 16.2 ثانیه 15.5 ثانیه
حداکثر سرعت 214 کیلومتر/ساعت 210 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 7.35 لیتر (ترکیبی) 8.1 لیتر (ترکیبی)
وزن 1515 کیلوگرم 1533 کیلوگرم
طول 4.89 متر 4.85 متر
فاصلهٔ محوری 2.82 متر 2.80 متر
حجم صندوق بار 425 لیتر 453 لیتر
قیمت پایه 22,932 دلار 22,455 دلار
قیمت موردبررسی 25,200 دلار 23,700 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

56 دیدگاه

  1. (ali (Chevy nova
    سوابق: (5099 دیدگاه) ,

    کمرى طراحى داخلىش عالىه
    مشخصاتش هم بهتره بخصوص قدرت موتورش
    طراحى بىرونش هم خوبه

    پاسخ
    1. محمد رضا
      سوابق: (371 دیدگاه) ,

      البته شتاب سوناتا بهتره

      پاسخ
      1. Reza.m
        سوابق: (197 دیدگاه) ,

        من تو منطقه ازاد اروند سوار هر دو شدم…کمری ۸ سرو گردن از سوناتا بالا تره…واقعا عالی شده نمونه ۲۰۱۸.

        پاسخ
      2. transporter
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        شتاب این نسخه از سوناتا 9 ثانیه هست و در سایت اشتباه درج شده

        پاسخ
    2. Raha Souri
      سوابق: (289 دیدگاه) ,

      هیوندای وقتی که yf رو معرفی کرد به معنای واقعی ترکوند اما از اون به بعد سطح توقع همه نسبت به هیوندای بیشتر شد
      نمیشه گفت که این سوناتا مورد بحث ایرادی داره اما جذابیت اون yf رو دیگه نداره 🙁 🙁

      پاسخ
    3. محمد
      سوابق: (1377 دیدگاه) ,

      پیشرفت هیوندا قابل ستایشه در قیاس با مسیری که ما داریم میریم اونم با افزایش بیشتر دیوار تعرفه‌های واردات!!!!!!!
      ( کل تعرفه تمام شده فارغ از هزینه‌های جانبی واردات ما مثل اسقاط خودرو و… در کره جنوبی ۱۰ درصده)

      ضمن اینکه واسه شخص من برنده این گروه نسل فعلیه هوندا آکورده

      (البته توی نسل‌های قبلی گاهی اوقات تویوتا برنده بوده برام و گاهی هوندا اما در نسل فعلی هوندا رو ترجیح میدم به تویوتا با احترام به بقیه خودروهای گروه)

      پاسخ
    4. مهدی
      سوابق: (2194 دیدگاه) ,

      طراحی بیرون نیمه عقبیی تویوتا حالمو بهم میزنه خیییییییییییلی متونست از این بهتر باشه

      پاسخ
  2. ساسان
    سوابق: (786 دیدگاه) ,

    طراخی بیرونی هیوندای.. داخالی تیوتا… فنی تیوتا… کیفیتم تیوتا…
    ولی هردو از بعﺽی نماها چقدر زشت و بد قواره هستم… بخصوص کمری… سایز رینگشون به ابعاد بدنه نمیخوره

    پاسخ
    1. Saeed Boroomand
      سوابق: (477 دیدگاه) ,

      تویوتا کلا علاقه زیادی داره یه کانسپت و ایده اولیه کانسپت زشت و زمخت رو انتخاب کنه و بعذ تلاش کنه بهش زیبایی ببخشه…
      البته خب اولویت طراحیش بازار امریکا هست که اول از همه چی قابلیت اطمینان حرف اول رو میزنه، نه فقط توی خودرو، ماشین لباس شویی و یخچال و سشوار و همه چی توی امریکا اولویت رو بر درست انجام دادن وظیفه اصلی قرار میدن و بعد بقیه موارد… یه جور فرهنگ شده

      پاسخ
    2. REZA
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      داداش خودت فهمیدی چی نوشتی یا کیبوردت ایراد داره؟!! :))

      پاسخ
      1. ساسان
        سوابق: (786 دیدگاه) ,

        باگوشی نوشتم..کیبورد گوشیه فارسیو اینجور مینویسه..یکجاهم اشتباه تایپی داشتم…!!..فک نمیکنم خیلی گنگ شده باشه مفهوم جمله…به زبون ساده بگم از بعضی نماها قیافشون مثل مونگولها میمونه!!! مثل یه موجود تکامل نیافته…بخصوص ابعاد سپر ورینگ کمری با بدنش

        پاسخ
      1. (ali (Chevy nova
        سوابق: (5099 دیدگاه) ,

        سامان جان دادا ازت تشکر مىکنم که گفتى برام پىگىر اون لوازما مىشى
        2 نفر رو پىدا کردم که انگارى دارن اون لوازما رو اگه نداشتن زحمتش رو به شما مىدم امارش رو دربىارى برام
        راستى شمارت رو اگه خواستى بده به مهدى شورولت با هم در تماس باشىم

        پاسخ
    1. Just bentley continental
      سوابق: (458 دیدگاه) ,

      اکورد سلطان این سگمنته.
      البته پاساتم دوست دارم

      پاسخ
      1. sina
        سوابق: (1858 دیدگاه) ,

        اکورد بهترین ماشین این سگمنته ولی خب پیشینه و فروش و بازار کمری رو نداره.

        پاسخ
      2. Just bentley continental
        سوابق: (458 دیدگاه) ,

        باشه حالا چرا این قدر دیس?????
        یعنی کسی طرفدار اکورد نیست
        مزدا ۶ هم خوبه

        پاسخ
    2. E 36
      سوابق: (914 دیدگاه) ,

      مال مزدا 6 میشه این کاپ

      پاسخ
    3. شاهين
      سوابق: (854 دیدگاه) ,

      رقیب مزدا ۶ در فینال مشخص شد…کمری

      پاسخ
  3. Ali.usa
    سوابق: (329 دیدگاه) ,

    فاز اینای که به سوناتا رای دادن رو نمیفهمم واقعا

    پاسخ
  4. lawyer hamid
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    دیگه همه اینو میدونن که تو این رقابت کمری از هر لحاظ بهتره
    حتی طرفدارای برندای دیگه مثل من که طرفدار مرسدس هستم اینو قبول دارن که کمری بهترینه تو این سگمنت
    پس نظرم بدون هیچ شک و تردیدی کمری هستش

    پاسخ
    1. Saeed Boroomand
      سوابق: (477 دیدگاه) ,

      خب هیوندایی در عمل خیلی ارزون تر و فایننس هاش هم معمولا جذاب تر هستن و گارانتی هاشم خوبه. هر چند کمری جدید خیلی خوبه.

      پاسخ
  5. شاهین یزدین
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    هیچ دلیلی برای انتخاب نکردن کمری نمیشه پیدا کرد واقعا
    طراحی داخلی نسل جدیدش چقدر خوب شده
    کیفیت خوب سواری و استهلاک کم هم که همیشه با تویوتا بوده

    پاسخ
  6. (ali (Chevy nova
    سوابق: (5099 دیدگاه) ,

    تا الان که ساعت 1:11 دقىقه هست
    کمرى 105 تا راى اورده
    سوناتا 13 تا راى
    اختلاف 2 تا ماشىن خىلى زىاده

    پاسخ
  7. محمدرضا
    سوابق: (211 دیدگاه) ,

    بای بای سوناتا کره ای !

    پاسخ
  8. عشق ماشین
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    کمری واقعا عالی و لی تو این سگمنت سلطان بلامنازع هوندا آکورد هستش.

    پاسخ
  9. ایلیا
    سوابق: (614 دیدگاه) ,

    مهمترین مساله ای که نظر من و احتمالا بقیه ی دوستان رو جلب کرد قیمت سوناتا هست.
    هیوندای سوناتا رو به قیمت کمری میفروشه اونم توی رقابتی ترین بازارها.
    این نشوندهنده ی اعتماد بنفس بالا و اعتمادیه که هیوندای به محصولات خودش داره.
    به نظر من توی این دوئل کمری انتخاب بهتریه ولی اصلا قبول ندارم که کمری از هر نظر بهتره، مطمئنا سوناتا هم نقاط قوت محسوسی داره..

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (191 دیدگاه) ,

      نظرت واقعا خوبه خوشم اومد این سیاه و سفید ببینیم اصلا درست نیست و این مثال شما کاملا درسته که توی بازار آمریکا سوناتا هم فروش خوبی داره هر چند پیشینه کمری قدیمی تره

      پاسخ
  10. Hosein
    سوابق: (297 دیدگاه) ,

    این نسل کمری دیگه از همه نظر واقعا سرتره.روکاغذ ،در عمل،ظاهر وکیفیت،،،،،.

    پاسخ
  11. Hosein
    سوابق: (297 دیدگاه) ,

    این نسل کمری دیگه از همه نظر واقعا سرتره.روکاغذ ،در عمل،ظاهر و،،،،،.

    پاسخ
  12. Madjid Thunderbird
    سوابق: (11279 دیدگاه) ,

    .
    هر دو ماشین های خوبی هستند و زیاد فرقی با هم ندارن
    این سگمنت کلا همگی در یک سطحن و زیاد نمیشه فرقی گذاشت

    پاسخ
  13. سياوش
    سوابق: (150 دیدگاه) ,

    پدال جان چرا به خودت زحمت نمیدی یه سرچ کوچیک تو سایت مادر بکنی تا اطلاعات فنی خودروهارو درست بنویسی؟؟؟؟
    این شتاب برای سوناتای توربو هست
    شتاب کمری هم اشتباه درج شده
    انقدر مقاومت نکن
    انتخاب من قطعا کمری

    پاسخ
    1. سردبیر
      سوابق: (503 دیدگاه) ,

      سلام. این اعداد تست های واقعی و اعدادی است که کار اند درایور به صورت واقعی به دست آورده. شتاب نسخه توربوی سوناتا هم 6.8 ثانیه ثبت شده است.

      پاسخ
      1. شاهين
        سوابق: (854 دیدگاه) ,

        انتظار میره برای دور بعدی رقابت ها مزدا ۶ جدید نیوفیس ٢٠١٨ رو وارد میدان کنید…

        پاسخ
      2. Siabala
        سوابق: (150 دیدگاه) ,

        اهان یعنی شما اعدادی که کمپانی مادر اعلام کرده رو قبول ندارید بعد یه سایت تستش کرده قبول دارین؟ حالا انگار کاراند درایو چه…هست!
        اگه کمری و سوناتا این شتابو داشته باشن من ماشینمو اتیش میزنم
        واقعا ازاین سایت دارم ناامید میشم

        پاسخ
  14. سید مهران میرابوالقاسمی
    سوابق: (243 دیدگاه) ,

    به نظر من کمری بازم زشته اونا که میگن قشنگه واقعا چه بد سلیقه ان فک کنم اینا کفش ورزشیا با شلوار پارچه ای می پوشن سوناتا جوان پسندتره و کمری برا باباهامون خوبه من چون جوونم به سوناتا رای دادم وای تو این سگمنت هیچ ماشینی حرف گفتن در برابرمزدا ۶ ندارن و اگر مزدا اینجا بود دیگه هیشکی به اینا نگا نمی کنه.

    پاسخ
    1. Saeed Boroomand
      سوابق: (477 دیدگاه) ,

      یه زمانی ریبن عینک هاش رو با حاشیه سود کمی میفروخت و در نهایت بزرگ ترین شرکت عینک سازی دنیا سهامش افت شدیدی کرد چون بیشتر مردم انتظار دارن کالای خوب و لوکس گرون باشه…
      یه شرکت ایتالیایی اومد ریبن رو با قیمت کم خرید و یک سال هیچی عرضه نکرد و از سال بعدش همون محصولات رو با همون تیم و ادامه همون طراحی ها عرضه کرد این بار با قیمت های بالای یکصد و خورده ای دلار، حدس بزنید چی شد…
      اصولا اگه تیلور سویفت فردا جوراب پشمی بلند از موی شتر بپوشه، دو هفته بعدش مشاهده میشه که نسل شتر ها داره منقرض میشه و دیه شده چند میلیارد …?

      پاسخ
  15. احمد
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    سوناتا قدرت موتورش کمتر اما شتابش بیشتر از کمری در حالی که وزنش از هم بیشتر مصرف سوختم به نوع رانندگی و ترافیک بستگی داره قیمتش کمتره از کمری سوناتا رو بهتر از کمری میبینم

    پاسخ
  16. مهران
    سوابق: (271 دیدگاه) ,

    داخل این سگمنت خیلی ماشین های خوبی قرار داره که بنظر من خیلی هاشون برندن و من خیلیا شون رو دوست دارم هم کمری و آکورد و پاسات و مزدا 6 و … و در آخر اینکه انتخاب از بینشون خیلی سخته

    پاسخ
  17. حسن
    سوابق: (263 دیدگاه) ,

    تصورات و مقایسه های رانندگی و هندلینگ و امکانات کمری همه از مدل قبله . با این طراحی جدید و تغییرات من منتظر تمایل بیشتر مشتریان این سگمنت به سمت کمری هستم البته کاری به بازارایران ندارم. متاسفانه الان مدل 2016 شده نزدیک 300ملیون این بیاد حتما خیلی بیشتره الان دیگه تصورش را هم باید گذاشت کنار

    پاسخ
  18. Mohamad
    سوابق: (769 دیدگاه) ,

    کمری حرف اول و آخر را میزنه. طراحی بیرونیش که زیباست، داخلش تحسین برانگیزه و مشخصات فنیش هم عالیه

    پاسخ
  19. Raha Souri
    سوابق: (289 دیدگاه) ,

    هیوندای وقتی که yf رو معرفی کرد به معنای واقعی ترکوند اما از اون به بعد سطح توقع همه نسبت به هیوندای بیشتر شد

    پاسخ
  20. سروش
    سوابق: (110 دیدگاه) ,

    به جز طراحی بیرونی که سوناتا بهتره در بقیه موارد کمری با قاطعیت برتری خودش رو ثابت می کنه!
    دوام و استهلاک
    هندلینگ و تعلیق بهتر
    لذت رانندگی
    خدمات تویوتا
    کابین قشنگ تر، با کیفیت تر
    مصرف سوخت کمتر
    بازار فروش بهتر

    پاسخ
  21. amin
    سوابق: (1077 دیدگاه) ,

    این سگمنت کاملا متعلق به کمری و آکورد است,
    داشبورد این نسل از کمری هم که غوغاست

    این نسل از سوناتا رو تو یه نمایشگاه در عباس آباد دیدم،نمای پشتش وقتی از نزدیک و کاملا مستقیم بهش نگاه به شدت شما رو یاد نمای عقب لنسر میندازه

    پاسخ
  22. داوود
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    آقا من همونی هستم که حدود دو سال پیش اوتلندر ثبت نام کردم و هی میومدم اینجا در مورد اوتلندر می نوشتم. اون موقع در نهایت فسق قرارداد کردم و پولشو دادم ملک خریدم. الان بعد از دوسال التماس می کنم ملک را بفروشم حتی با قیمت خرید هم کسی نمی خره در حالی که اوتلندر زده بالای 270. اینو نوشتم تا دوستان بدونند که خرید ماشین خارجی در ایران همیشه سود داره.

    پاسخ
    1. amin
      سوابق: (1077 دیدگاه) ,

      الان که ملک تو تهران گرون شده دوست عزیز شاید اونموقع گرون خریدید
      بعدش هم حساب کنید اگر اونموقع اونلندر خریده بودید الان ٣ مدل از روش افتاده بود و افت قیمتش خیلی بیشتر میشد،

      پاسخ
    2. greyz
      سوابق: (42 دیدگاه) ,

      بیشتر واسه ماشین های میلیاردی صدق میکنه مثلا هنوز که هنوزه اس 500 مدل2011 یا 12 رو با قیمت حدودی یک میلیارد خریده میشه ماشینی که راحت تو هر نمایشگاه پیدا میشه این قضیه واسش صدق نمیکنه قدیم ماشین بالا 2500 سی سی کمیاب بود الان بالا 40 هزار دلار

      پاسخ
  23. میثم مکاری
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    سوناتا ماشین خوبی هست،بد نیست اما بد به کمری می بازه،این سگمنت احتمالا مزدا 6 و آکورد فینالیست بشن.

    پاسخ
  24. حمیدرضا
    سوابق: (2344 دیدگاه) ,

    خیلی سخت بود انتخاب هر دو تقریبا در یک سطحن با توجه به علاقه تویوتا رو انتخاب کردم ولی شادی موقع خرید قیمت هیوندای و آپشنایی که مطمئنم یه سروگردن بالاتر از تویوتاست ممکنه قلقلکم بده

    پاسخ
  25. Abbas_us.c
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    قطعا تویوتا مرد روزای سخت

    پاسخ
  26. Babak
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    به نظر من تویوتا کمری مشکلش جلو داشبورد ساده اش بود که تو این نسل اون رو هم تغییر داده من از همه نظر کمری رو بهتر میدونم

    پاسخ
  27. greyz
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    واقعا چرا تویوتا دلش میخواد فاتحه قیافه ماشین رو بخونه ؟ یجوری که بعد دو سال ظاهر برادران پراید از اون جذاب تر بنظر میرسه الان برید مازراتی کوآتروپورته 2009 رو نگاه کنید عشق میکنه ادم هنوزم با طراحیش یا مرسدس های قدیم هنوز اون ابهت رو دارن دوتا سری پنج مدل 2009 یا 2008 جای خونه مون هست واقعا جذابت بی ام و های جدید رو هنوزم دارن ولی خودرو ساز های شرقی مخصوصا تویوتا ظاهر ماشین هاشو خراب میکنه همون کمری قدیم چقدر ظاهر سنگین تری داشت نسبت به نسل جدیدیش … تویوتا نسبت به هیوندا همیشه قوای بیشتری بکار برده فقط اگه از این سیاسیت مضخرش بیخیال شه خیلی بهترم میشه حالا خوبه بظاهر محبوب ترین مدلش یعنی لندکروزر دست نمیزنه و اونو عجیب غریب نمیکنه …

    پاسخ
  28. امیر
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    من هم به کمری رای دادم
    ولی اختلاف این دو آنقدر زیاد نیست.بخصوص که محصولات تویوتا در کشور ما با همین سابقه ذهنی که در مردم وجود داره ؛توسط شرکت محترم ایرتویابه شدت گران فروخته می شه.
    درصورتیکه تویوتا اون کیفیت ودوام سابق را نداره؛وانگهی هیوندای هم بسیار با دوام وباکیفیت هست.ونمیشه صددرصد تویوتارا برتر دانست
    الان که من این متن را می نویسم تویوتا3بار برای اشکالات اساسی ومهم برای کمری2018فراخوان داده.
    من یه سوناتاهیبرید 2017 6ماه پیش خریدم؛که از نظر هندلینگ ونرمی وکیفیت واقعا عالیه؛ودرجهان هم تا جائی که من اطلاع دارم فراخوانی برای خرابی نداشته.
    البته سوناتاهیبرید از خود سوناتا بنزینی هم از نظر هندلینگ وکیفیت خیلی بهتره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.