تویوتا

فروش ۱۵ میلیون خودروی هیبریدی در سراسر جهان توسط تویوتا

تویوتا به نقطهٔ عطف بزرگی در تاریخ خود دست یافته که آن فروش بیش از ۱۵ میلیون خودروی هیبریدی در سراسر جهان است. انقلاب هیبریدی این شرکت در سال ۱۹۹۷ با عرضهٔ نسل اول پریوس آغاز شد و از آن سال به بعد تویوتا همواره رهبر بخش خودروهای هیبریدی بوده و ساخته‌های هیبریدی آن همچنان از فروش خوبی برخوردار هستند. این شرکت از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۳ به فروش پنج میلیون دستگاه خودروی هیبریدی دست یافت و سپس در سال ۲۰۱۷ فروش این محصولات از ۱۰ میلیون دستگاه عبور کرد و تنها سه سال بعد یعنی در سه‌ماههٔ دوم سال جاری از مرز ۱۵ میلیون دستگاه هم گذر کرده است.

در همهٔ بازارها، تویوتا و لکسس حداقل ۴۴ مدل هیبریدی را ارائه می‌کنند که این مدل‌ها در ایالات‌متحده شامل پریوس به همراه نسخهٔ هیبریدی مدل‌های کرولا، کمری، آوالون، رافور و هایلندر و همین‌طور نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی پریوس و رافور می‌شود. لکسس نیز در این کشور نسخهٔ هیبریدی مدل‌های ES، LS، UX، NX، RX و LC را عرضه می‌کند. تویوتا تخمین میزند محصولات هیبریدی آن که تاکنون به بازار عرضه شده‌اند، از تولید ۱۲۰ میلیون تن دی‌اکسید کربن جلوگیری کرده‌اند.

به گفتهٔ تویوتا، طیف گستردهٔ محصولات هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی این شرکت نقش مهمی در مطابقت خودروساز ژاپنی با مقررات آلایندگی جدید اروپا ایفا خواهند کرد. این شرکت در این رابطه می‌گوید:

به لطف محصولات هیبریدی، تویوتا در راه رسیدن به هدف تولید ۹۵ گرم دی‌اکسید کربن در کیلومتر که توسط اتحادیهٔ اروپا برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تعیین شده و سخت‌ترین مقررات آلایندگی جهان محسوب می‌شود، به‌خوبی پیش می‌رود. علاوه بر این، خودروهای پلاگین‌هیبریدی ما نیز در اکثر مواقع بدون تولید گازهای گلخانه‌ای در شهرها کار می‌کنند

 

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه

  1. محمد

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (613 ديدگاه)

    روز به روز داره پیشرفت میکنه این تویتا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (5889 ديدگاه)

      محمد
      تویوتا روز به روز داره پیشرفت میکنه !!!
      تویوتا خودش صاحب سبکه .
      پیشرفت برای چینی و کره‌ایهاست که میخواهند به جایگاهی برسند .

      تا تعبیر شما از پیشرفت چه باشه !!!

      روزی که تویوتا هیبرید تولید میکرد ، مسخرش میکردند و حالا دنیا را مثل قبلاً هم به تسخیر خودش درآورده .
      میگن تویوتا چرا دنبال برقی کردن نمیره ، اما نمیدونند تویوتا تا مطمئن از آینده خودرویی نباشه به سمت تولیدش نمیره .

      مطمئناً بهترین راه تولید هیبریده که با کمترین مصرف سوخت میتوانید تا بینهایت رانندگی کنید و نه برقی که وسط بیابون تموم شد باید حواستون باشه عزرائیل نیاد سروقتتون و یک یدک‌کش به دادتون برسه .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. car lover

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (682 ديدگاه)

        تسخیر اوهووع :|||||

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. ممد ژانگولر

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1412 ديدگاه)

        نوید جون داداش گلم با کامنتت کامل موافق نیستم یک بازنگری بکنی بدک نیست همه چیرو سیاه و سفید نبین لوطفا

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. Sajjad

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1809 ديدگاه)

        یعنی الان تویوتا هیچ عیب و ایرادی نداره؟
        تویوتا هم عیب و ایراد زیاد داره و در برخی زمینه ها از خیلیا عقبه
        در ضمن ساختن خودروی برقی کار هرکسی نیست
        فکر نکنید با دوتا آرمیچر و باطری میشه خودروی برقی بسازی
        اگه راحت بود و علمش در دسترس بود، نه تنها تویوتا بلکه همه خودروسازای دنیا در حد خودشون ماشین برقی تولید میکردن.
        چون برای یه شرکت سودش مهم تره و مطمئن باش تویوتا هروقت بتونه ماشین برقی میسازه چون سود کلانی داره و نگران فروشش هم نیست چون یه برند مشهوره.
        پورشه با اون همه قدرت و تکنولوژی بعد چند سال وارد دنیای برقی ها شد که الحق ترکوند و یه شاهکار خیلی زیبا تولید کرد.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Mohammadreza

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (802 ديدگاه)

          خودروهای برقی در حال حاضر هرچی داشته باشن سود کلان ندارن

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. meysam

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1608 ديدگاه)

    تو سایت motor1 یه مقاله دیروز دیدم تو چین یه خانومه تسلا داشته که وسط خیابون باتری خالی میکنه. بعد یه بی وای دی پلاگین میاد بهش شارژ میده. مقالش تو اون سایت هست . جالب اینکه این اتفاق باعث آشنایی اون دوتا شده. راننده بی وای دی مرد بوده.
    بنظر من در حال حاظر پلاگین بهتر از برقیه. حتی تسلا هم با اون باتریهای بزرگش ممکنه وسط شهر شارژ خالی کنه چه برسه به جاده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. وحید

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    ۱۵ سال طول کشید که به ۵ میلیون برسه…
    بعدش طی ۴ سال ۵ میلیون دیگه…
    و حالا عرض ۳ سال، ۵ میلیون جدید!
    احتمالا ۵ میلیون بعدی رو اواخر یا میانه ۲۰۲۲ جشن میگیرن!
    ولی هیچوقت یادم نمیره تمسخری رو که کُل کمپانی های ماشین سازی سر تولید مدل های هیبرید/پلاگین هیبرید به تویوتا روا داشتن!!!
    امیدوارم هیچچچچ وقت هیچکدومشون نتونن ماشین های پرفروش هیبریدی/پلاگین هیبریدی تولید کنن که ذره ای بتونه در امر فروش با محصولات تویوتا رقابت کنن… حقشونه توی همون دوران سوخت فسیلی خودشون باقی بمونن یا در بهترین حالت به دوران کاملا الکتریکی/برقی روی بیارن!
    راستی، بحث از تماما برقی شد که در بالا گفتن تویوتا سمت این قضیه نمیره، درحالیکه که کاملا اشتباهه… تویوتا اتفاقا جزو معدود سازنده های بزرگی هست که بیشترین تمرکز منطقی و اصولی رو بر روی این بحث گذاشته و همانند تسلا (که اتفاقا خود تویوتا در اوایل شکلگیری تسلا بهش کمک کرد و حتی در دوران طولانی سهام دارش بود) در حال ساخت و تاسیس کارخانجات و مراکز تولید باتری و پیشرانه بصورت کاملا اختصاصی و بی نیاز از دیگران هست…
    برای اطلاع بیشتر هم میتونید به تمامی همکاری های تویوتا با مزدا، سوبارو، پاناسونیک و سایرین بر سر ایجاد کارخانجات تولید باتری، پلتفرم الکتریکی، پیشرانه الکتریکی بصورت اختصاصی توجه کنید که تا سالیان آینده (۲۰۲۲ به بعد) به تدریج تکمیل میشن…
    درست برخلاف خیلی از بزرگان خودروسازی همچون فلوکس واگن که با اون عظمتش، به جای ایجاد پایه و اصول ساخت چنین خودروهایی از صفر، ترجیح داده با دیگران همکاری کنه و حتی باتری هاش رو از کمپانی های سازنده باتری در چین تامین میکنه، چیزی که تسلا نشون داد اگر کسی قصد رقابت داشته باشه (در تمامی زمینه ها و نه فقط خودروهای گران قیمت)، اصلا نمیتونه بدون پشتیوانه اختصاصی از خودش، توی این بازار جدید زنده بمونه…
    همین مورده که الان تسلا رو به قدرت برتر بازار الکتریکی ها تبدیل کرده و با وجود اشتباهات بسیار زیادش در جنبه های مختلف، هنوز که هنوزه کسی توانایی مقابله باهاش رو نداره!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. sina

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2145 ديدگاه)

    این که تویوتا سمت دیزل نرفت و تمرکز رو گذاشت رو هیبریدها همیشه به عنوان نقطه تمایزش به همه کمپانی می بینیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مانی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2194 ديدگاه)

      مگه نساختن موتور دیزل کار خفنیه؟
      مرسدس اولین سواری با موتور دیزل رو سال ۱۹۳۳ ساخت
      اون زمان تویوتا هنوز موز بود نکنه تو ایام موزیت
      گفت یه خرده صبر می‌کنم(از ۳۳ تا ۹۷)یهو هایبرید میسازم
      یا شاید هم از طرفداران محیط زیست و حقوق حیوانات بود
      (چیزایی‌ میدونست که کسی‌ نمیدونست)
      اگه میتونست خوب پول در بیاره ازش حتما میساخت

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Mohammadreza

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (802 ديدگاه)

        بله دوست عزیز.
        انجام ندادن اشتباهاتی که خیلی ها انجام‌دادن کار خفنیه.
        که جوبش رو هم خوردن.
        البته نمیشه گفت موتورهای دیزل برای هرخودرو و هر زمانی اشتباه هستن سوتفاهم نشه.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. مانی

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2194 ديدگاه)

          برادر من ازون حرفا میزنی
          ساخت موتور دیزل که اشتباه نبود تقلب اشتباه بود
          و اینکه سال ۱۹۶۰ رو در نظر بگیر،اصلا به فکر تویوتا رسیده بود
          که شاید در آینده چنین اتفاقی‌ بیفته؟؟؟؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. sina

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2145 ديدگاه)

        مانی جان
        اینکه تو اوج شکوفایی یه چیز (موتورهای دیزل) این جسارت و اینده نگری رو داشته باشی و سمت و سوی یه چیز دیگه (خودرو هیبریدی) بری از دید من خعلی کار بزرگ و مهمی هست که خب نتیجه اش هم داریم می بینیم.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. مانی

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2194 ديدگاه)

          چیز‌های عجیب غریب و اشتباه رو یجا شنیدی و اصرار زیادی روش داری
          تویوتا این همه سال موتور دیزل ساخت
          اینهمه اونسیس،کرولا،RAV4و… دیزل به اروپا صادر کرد
          بر اساس موتور دیزل بی‌ ام و موتور دیزل بیرون داد
          اینا چی‌ بود پس؟؟؟؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. sina

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2145 ديدگاه)

          نوشتم تمرکزش رو گذاشت رو هیبرید ساختن
          تعداد هیبریدها و دیزل های تویوتا رو مقایسه کنی تو این بیست سال متوجه میشی کامنتم رو
          موفق باشی

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  5. meysam

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1608 ديدگاه)

    تویوتا هیدروژن و باتری رو با هم پیش میبره.
    شهر جدید ژاپن هم تمام منازل و تمام وسایل نقلیه اش الکتریکی هستن که از هیدروژن و پنلهای خورشیدی و انرژی باد تامین میشن. تو همون شهر هم پیشرفته ترین سیستمهای خودران قراره تست بشن.
    خیلی کارش درسته و کاملا با برنامه پیش میره و اگه لازم باشه خیلی با برنامه تغییر استراتژی میده نه مثل فولکس که یدفه یه شب تا صبح تمام برنامه هاش سویچ شد رو الکتریکی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5889 ديدگاه)

    ممد ژانگولر عزیز
    کجای حرفم خارج از منطق عمومیِ
    اگر اشتباه میگن ، گوشزد کنید به من لطفاً .

    در جواب car lover هم باید بگم ، کرونا گرفتی ، خودتو معرفی کن تا وضعت بدتر نشده .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. حمید

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    عاشق کمری و آوالون هستم
    طراحی تهاجمی و در عین حال سواری راحت و نرم و همینطور استهلاک پایین
    البته با پکیچ Trd موافقم هر دوشون رو.?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا