تویوتافولکس واگنهفته نامه

آلمانی مدرن یا ژاپنی سرسخت؟ رویارویی فولکس‌واگن توآرگ و تویوتا پرادو

آیا توآرگ جدید توانایی مغلوب کردن پرفروش‌ترین خودروی این سگمنت را دارد؟

نسل سوم فولکس‌واگن توآرگ حدود دو سال است که به سگمنت بشدت رقابتی شاسی‌بلندهای بزرگ پیوسته است. این خودرو روی پلت‌فرم مشترکی با دیگر شاسی‌بلندهای رده بالای گروه فولکس‌واگن مثل پورشه کاین، آئودی Q8 و لامبورگینی اوروس ساخته شده و فولکس‌واگن آن‌را رقیبی برای کراس‌اوورهای لوکسی مثل مرسدس بنز GLE و ب‌ام‌و X5 می‌داند. البته توآرگ را می‌توان با طیفی گسترده‌تری از شاسی‌بلندها مقایسه کرد که یکی از آن‌ها تویوتا پرادو است. هرچند شاید این شاسی‌بلند ژاپنی رقیب طبیعی و مستقیمی برای توآرگ آن نباشد اما بااین‌حال، رویارویی کراس‌اوور لوکس فولکس‌واگن با پرفروش‌ترین شاسی‌بلند بزرگ بازار استرالیا خالی از لطف نخواهد بود.

لندکروزر پرادو علیرغم سن بالا، از لحاظ فروش در استرالیا عملکرد خوبی دارد و در سال ۲۰۱۹ در این کشور بیش از ۱۸ هزار دستگاه فروش داشته است. نسل فعلی پرادو (سری ۱۵۰) از زمان معرفی در سال ۲۰۰۹ تاکنون دو فیس‌لیفت را تجربه کرده که فیس‌لیفت دوم از نوامبر سال ۲۰۱۷ در استرالیا عرضه شده است. این در حالی است که بیشتر قطعات اصلی سری ۱۵۰ از نسل قبلی پرادو یعنی سری ۱۲۰ گرفته شده یا حداقل خیلی به آن شبیه هستند. از سوی دیگر، توآرگ خودرویی کاملاً جدید است و نمونه‌ای که در این رقابت حضور دارد از نوع فرست ادیشن با قیمت ۹۰ هزار دلار استرالیا است.

توآرگ فرست ادیشن در قبال این مبلغ تجهیزات زیادی را ارائه می‌کند که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم تعلیق بادی با کمک‌فنرهای تطبیقی و آنتی‌رول بارهای فعال و قابلیت تنظیم ارتفاع، تودوزی چرمی والکونا، کنترل تهویهٔ چهار منطقه‌ای و صندلی‌های جلو با گرم‌کن، سردکن، ماساژور و تنظیم ۱۸ جهته به همراه مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های ایمنی فعال مثل هشدار عبور و مرور جلو و عقب، ترمز اضطراری خودکار، دستیار پارک و دستیار ترافیک اشاره کرد. علاوه بر این، توآرگ مورد آزمایش ما آپشن‌های گران‌قیمتی هم دارد که قیمت آن‌را به ۹۰ هزار دلار رسانده است. قابل‌توجه‌ترین این آپشن‌ها، «Innovision Cockpit» نام دارد که با قیمت ۸ هزار دلار، نمایشگرهای بزرگی را به داشبورد اضافه می‌کند. توآرگ اما برخلاف بسیاری از شاسی‌بلندهای بزرگ، صرفاً به‌صورت پنج‌نفره با دو ردیف صندلی عرضه می‌شود.

پرادوی حاضر در این رقابت از نوع کاکادو (Kakadu) است که این یعنی تمام تجهیزات و امکانات ممکن را ارائه می‌کند. این مدل در داخل از تودوزی چرمی کرم‌رنگ، گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب، کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای، سیستم صوتی JBL با ۱۷ بلندگو و یخچال در کنسول مرکزی برخوردار است. قیمت این تیپ از ۸۳,۶۷۱ دلار استرالیا آغاز می‌شود که رنگ قرمز سفارشی نمونهٔ مورد آزمایش ما ۶۰۰ دلار به آن اضافه کرده است.

هرچند ساختار و معماری پرادو قدیمی است اما تویوتا به‌طور مداوم آن‌را بروز کرده که آخرین آن در سال ۲۰۱۷ بوده است. طی این فیس‌لیفت، بسیاری از تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های تیپ‌های بالاتر در تیپ‌هایی پایینی ارائه شده است. به‌روزرسانی اصلی تیپ کاکادو اما تجهیز به دوربین ۳۶۰ درجه و کاهش قیمت ۱۱۲۱ دلاری بوده است. نکتهٔ دیگر در این پرادو حذف چرخ زاپاس از روی درب صندوق و انتقال آن به زیر خودرو بجای باک سوخت کمکی است. این کار ظرفیت سوخت را به ۸۷ لیتر کاهش داده اما در عوض دسترسی به صندوق بار راحت‌تر شده است. بااین‌حال کسانی که ظرفیت سوخت ۱۵۰ لیتری را می‌خواهند و با زاپاس روی درب صندوق مشکلی ندارند، هنوز هم می‌توانند آن‌را به‌عنوان یک آپشن سفارش دهند.

در داخل، توآرگ به‌وضوح خودروی لوکس‌تری احساس می‌شود. کراس‌اوور فولکس‌واگن در اینجا طراحی ساده و کیفیت بالایی دارد اما نمایشگر بزرگ ۱۵ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی که دقیقاً در میانهٔ داشبورد قرار گرفته، فضای زیادی را اشغال کرده و به همین دلیل طراحان مجبور شده‌اند دریچه‌های تهویه را در زیر آن قرار دهند؛ اما استفاده از این نمایشگر بسیار آسان است و پاسخگویی خوب و سریعی دارد. مثل اکثر محصولات فولکس‌واگن قطعات مشترک زیادی با دیگر ساخته‌های این شرکت در کابین توآرگ دیده می‌شود که یکی از آن‌ها غربیلک فرمان است. پلاستیک خشکی که در کنسول مرکزی استفاده شده نیز قطعاً از حس لوکس کابین می‌کاهد.

صندلی‌های توآرگ بسیار عالی هستند و دید رو به بیرون آن‌هم خیلی خوب است به‌گونه‌ای که بیشتر شبیه یک استیشن بزرگ احساس می‌شود تا یک کراس‌اوور بزرگ. راحتی صندلی‌های عقب خودرو نیز به همان اندازهٔ جلو چشمگیر است و از لحاظ فضا و راحتی امتیاز بالایی کسب می‌کند. در اینجا نگه‌دارنده‌های لیوان، آفتاب‌گیرها و دکمه‌های کنترل تهویه هم مناسب بوده و به احساس پریمیوم خودرو کمک می‌کنند. در توآرگ صندلی‌های ردیف سوم وجود ندارد اما در عوض یک فضای بار مسطح ۸۱۰ لیتری را ارائه می‌کند. با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم این رقم را به ۱۸۰۰ لیتر افزایش میابد درحالی‌که برای سهولت در بارگیری نیز می‌توان ارتفاع خودرو را کاهش داد.

از سوی دیگر، پرادو خودرویی سه ردیفه با کابینی کشیده است که عمودی و دل‌باز احساس می‌شود. هرچند شاسی‌بلند سالخوردهٔ تویوتا از لحاظ طراحی داخلی حرف چندانی برای گفتن ندارد اما بااین‌حال از لحاظ جاداری و محفظه‌های اشیاء مسلماً از توآرگ کاربردی‌تر است. کابین پرادوی مورد آزمایش ما که بالاترین تیپ است، بدون شک راحت و کاملاً مجهز است هرچند که نما و فضای کلی آن نشانگر سن بالا است. مثلاً قطعات چوبی مصنوعی روی غربیلک فرمان و پلاستیک‌هایی نقاب آلومینیوم روی آن‌ها زده شده این روزها تقریباً منسوخ شده‌اند. نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نیز سالخورده بودن خودرو را فریاد میزند. در پرادو همچنین اندروید اتو و اپل کارپلی هم وجود ندارد.

فضای صندلی‌های ردیف دوم پرادو بسیار عالی است و هرچند فاصلهٔ محوری آن کمی کوتاه‌تر از رقیب است (۲,۷۹۰ میلی‌متر در برابر ۲,۸۹۹ میلی‌متر) اما طول کلی آن بیشتر (۴,۹۹۵ میلی‌متر در برابر ۴,۷۸۷ میلی‌متر) بوده و ارتفاع بلندتری هم دارد (۱,۸۸۰ میلی‌متر در برابر ۱,۶۸۶ میلی‌متر). در اینجا فضای پا مناسب و فضای سر بسیار زیاد است. صندلی‌های ردیف دوم پرادو کشویی هستند و می‌توان آن‌ها را به جلو و عقب کشید و به لطف این ویژگی، درحالی‌که صندلی‌های ردیف سوم نسبتاً تنگ هستند اما می‌توان حداقل برای ترددهای کوتاه فضای کافی برای بزرگ‌سالان را در هردو ردیف عقب ایجاد کرد.

صندلی‌های ردیف سوم پرادو به‌صورت برقی و کاملاً تخت جمع می‌شوند که در این صورت فضای بار بسیار زیادی فراهم می‌گردد. هرچند تویوتا حجم این فضا را تنها ۶۲۰ لیتر اعلام کرده ولی در واقعیت خیلی بیشتر به نظر می‌رسد. این اس‌یووی ژاپنی که از حالت‌های رانندگی مختلفی شامل راحت، اکو، معمولی، اسپرت و اسپرت پلاس برخوردار است از لحاظ راحتی خیلی خوب عمل می‌کند. البته فرمان خودرو هیچ احساس اسپرتی ندارد اما سیستم تعلیق پویای جنبشی (KDSS) برای کاهش بادی رول خیلی خوب عمل می‌کند. برتری پرادو بدون شک در حالت‌های رانندگی راحت و معمولی آن است که در ناهمواری‌ها و دست‌اندازها به‌طور خارق‌العاده‌ای سواری خودرو را نرم و صاف می‌کنند؛ بنابراین برای کسانی که خواهان خودرویی برای پیمودن کیلومترهای زیادی هستند پرادو یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

هرچند پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری دیزلی پرادو در شهرها کافی احساس می‌شود اما مطمئناً سریع نیست. این موتور با تولید ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور، در مقایسه با توآرگ احساس بدبختی به راننده می‌دهد! این موضوع در سرعت‌های بزرگراهی بیشتر به چشم می‌آید زیرا کمبود نیرو گیربکس را مجبور می‌کند چند دنده معکوس بدهد. با توجه به اینکه این موتور کم‌توان باید وزن ۲۴۵۵ کیلوگرمی را به دوش بکشد، سبقت گرفتن با پرادو نیز مدتی طول می‌کشد.

از سوی دیگر، پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل فولکس‌واگن ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. به همین دلیل، طبیعتاً توآرگ بسیار سریع‌تر از پرادو است به گونهٔ که ظرف ۶.۵ از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که رقیب ژاپنی این کار را در ۱۷.۶ ثانیه انجام می‌دهد. علاوه بر این، پیشرانهٔ توآرگ نرم‌تر، روان‌تر، پاسخگوتر و ساکت‌تر هم هست. در مصرف سوخت اما دو خودرو نزدیک به هم هستند به‌گونه‌ای که فولکس‌واگن عدد ۷.۴ لیتر و تویوتا ۸ لیتر را در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی اعلام کرده‌اند. در آزمایش واقعی هم مصرف سوخت هردو ماشین نزدیک به اعداد اعلامی بود.

هرچند پرادو خودرویی راحت و پالوده است اما توآرگ از همه لحاظ کمی بهتر است. فرمان این کراس‌اوور آلمانی کمی سفت‌تر و پاسخگوتر است و در حالت رانندگی راحت خودرویی سرحال احساس می‌شود. حالت اسپرت برای ارائهٔ رانندگی پویا، همه‌چیز را سفت‌تر می‌کند تا توآرگ بتواند به‌خوبی وزن دو تنی خود را جمع‌وجور کند. توآرگ همچنین به‌طور شگفت‌آوری در آفرود هم بسیار خوب است. نسل جدید این ماشین که در پیشرانه و گیربکس با پیکاپ آماروک اشتراک دارد، به ما ثابت کرد که بسیار تواناتر چیزی است که خریداران معمولی به دنبال آن هستند. توآرگ به لطف سیستم تعلیق بادی خود، تا ۲۳۰ میلی‌متر از سطح زمین فاصله می‌گیرد و می‌تواند تا عمق ۵۳۰ میلی‌متری آب حرکت کند درحالی‌که در آزمایش ما روی شن‌های نرم هم بسیار خوب عمل کرد.

از سوی دیگر، پرادو در آفرود نیازی به تعریف و معرفی ندارد. هرچند شاسی سنتی برای رانندگی‌های آنرود مزیتی ندارد اما به‌محض خروج از جاده همه‌چیز تغییر می‌کند. این همان داستان قدیمی شاسی نردبانی، اکسل عقب صلب و سیستم تعلیق مستقل جلو است. پرادو با سیستم چهارچرخ محرک دائمی و دیفرانسیل‌های قفل شوندهٔ عقب و مرکزی، از لحاظ ویژگی‌های مکانیکی آفرود بیشتر یک لندکروزر است تا هایلوکس. سیستم کنترل کشش تویوتا یکی از بهترین‌ها در صنعت خودروسازی است و در تیپ کاکادو از طریق سیستم مالتی تراین می‌توان این کنترل کشش را مطابق با نوع مسیر تنظیم کرد و سپس همه‌چیز را به خودرو سپرد. این ویژگی برای افراد تازه‌کار در آفرود بسیار مفید است.

در پرادو چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد زیرا این ماشین در کنار برخورداری از یک سیستم چهارچرخ محرک مناسب و قابلیت‌های ذاتی آفرود، در چند قسمت دیگر هم بسیار خوب است. این اس‌یووی ژاپنی سواری راحت و بی‌سروصدایی دارد و از کابین راحت و بسیار جاداری سود می‌برد که آن‌را به یک خودروی خانوادگی مناسب تبدیل کرده است؛ اما پرادو از ساختار قدیمی‌اش لطمهٔ زیادی می‌خورد خصوصاً در این مقایسه که در برابر خودروی بسیار مدرنی قرار گرفته است. علاوه بر این، پیشرانهٔ تویوتا نیز چندان جالب نیست. البته این موتور برای هایلوکس یا فورچونر ۵۰ هزار دلاری خوب است اما در پرادو با این قیمت احساس کمبود و ضعف دارد.

از طرف دیگر، توآرگ واقعاً به خاطر ساختار جدید خود می‌درخشد. این خودرو روی جاده بسیار نرم عالی است و از دید راننده نسبت به سایز شاسی‌بلندهای بزرگ، خودروی کوچک‌تری به نظر می‌رسد. البته به خاطر برچسب قیمتی بالا ممکن است خیلی‌ها از خرید آن منصرف شوند اما توآرگ با سطح تجهیزات و احساس پریمیوم، قیمت بالای خود را توجیه می‌کند. یکی دیگر از نقاط قوت این خودرو نیز خصوصاً در مقایسه با پرادو، کابین بسیار مدرن آن است. هرچند توآرگ ۶ هزار دلار از رقیب ژاپنی گران‌تر است اما ارزش این اضافه قیمت را دارد. کیفیت ساخت و پالایش بسیار خوب، کابین مدرن و سواری عالی، احساس پریمیومی به توآرگ بخشیده است.

اما با همهٔ این‌ها، همان‌طور که در ابتدا گفته شد، پرادو هنوز هم به‌خوبی خریداران اصلی خود را جذب می‌کند. این ماشین در تیپ‌های پایین‌تر ارزش بهتری دارد و توانایی‌های آفرود آن حتی بدون سیستم KDSS هنوز هم خوب خواهد بود اما خیلی دوست داریم زیر کاپوت آن اسب‌های بخاری بیشتر و در کابین آن سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بروزتری را ببینیم؛ بنابراین به‌عنوان نتیجه‌گیری نهایی باید گفت هرچند پرادو خودروی خوبی است اما توآرگ تقریباً از همه لحاظ گزینهٔ جذاب‌تری است به‌جز برای کسانی که خواهان هفت صندلی و توانایی‌های آفرود جدی هستند.

مشخصات فنی

فولکس‌واگن توآرگ

تویوتا لندکروزر پرادو

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توربودیزل ۲.۸ لیتری I4 توربودیزل
قدرت ۲۵۵ اسب بخار ۱۷۵ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۶.۵ ثانیه ۱۷.۶ ثانیه
مصرف سوخت ۷.۴ لیتر ترکیبی ۸.۰ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۷۵ لیتر ۸۷ لیتر
وزن ۱۹۹۵ کیلوگرم ۲۴۵۵ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۳.۵ تن ۳ تن
حجم صندوق بار ۸۱۰ لیتر ۶۲۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۷ نفر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۹۹ میلی‌متر ۲,۷۹۰ میلی‌متر
طول ۴,۷۸۷ میلی‌متر ۴,۹۹۵ میلی‌متر
عرض ۱,۹۸۴ میلی‌متر ۱,۸۵۵ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۶۸۶ میلی‌متر ۱,۸۸۰ میلی‌متر
قیمت ۹۰,۰۰۰ دلار استرالیا ۸۳,۶۷۱ دلار استرالیا
امتیاز کلی ۸.۳ ۸.۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
CarAdvice

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    سامورایی??????????
    پرادو حرف نداره…..

    موافقم 64
    مخالفم 86
    1. Audi s8

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      پرادو لایک
      فلوکس واکن دیس لایک

      موافقم 78
      مخالفم 183
      1. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///

        ۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        فولکس واگن ?

        موافقم 55
        مخالفم 36
    2. Hadi

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      انتخاب سختیه…
      عاشق ژاپنی‌ها مخصوصاً تویوتا پرادو هستم…
      ولی من توآرگ رو هم به شدت دوست دارم…
      پرادو هم باید بروز تر بشه
      جفتشون عالین واقعاً نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم…..

      موافقم 48
      مخالفم 1
      1. مهدی

        ۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1326 ديدگاه)

        شرمنده ولی انتخاب هم بکنی بهت نمیدن مگه … زاده باشی

        موافقم 20
        مخالفم 5
        1. Hadi

          ۹ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          آره متاسفانه تو این شرایط…کشور
          ولی چه کنیم ما به همین خیالات خوشیم و زندگی میگذرونیم…
          اگه این پدال هم از ما بگیرن که دیگه همه چی تمومه…

          موافقم 14
          مخالفم 0
    3. مزدا

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      از لحاظ فنی توآرگ که خیلی سرتر هست. ولی واسه آفرود پرادو یه چیز دیگ هست

      موافقم 40
      مخالفم 3
    4. زیزیگولو

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (4439 ديدگاه)

      با توجه به هزینه های نگهداری اگه با شرایط ایران بخایم بسنجیم ژاپنیا بیشتر بدرد ایران میخورن ((البته فعلاً که هم آلمانیا و هم ژاپنیا واسه مردم شدن آرزو))

      موافقم 31
      مخالفم 4
    5. Ali

      ۱۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (295 ديدگاه)

      همونطور که تومتن هم گفته شده توارگ از همه نظر بهتره اگه با شاسی نردبانی هم ساخته میشد تو آفرود هم بهتر می بود .

      موافقم 5
      مخالفم 1
  2. مهدی موتورز

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    برو خجالت بکش لند کروز پرادووو
    ۲ تا پراید بهتر عمل میکنن

    موافقم 39
    مخالفم 33
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      حتماً خجالت میکشه ، برای همین در بازار رقابتی استرالیا پرفروشترین تشریف دارند و اونها نمیفهمند اما شما … .

      با این کامنت ، یاد اون شخصی افتادم که از عشق کره‌ای افتاده بود در دیگ و داد میزد جنسیس از بوگاتی‌ هم بهتره .

      مطمئناً مورد انتخاب‌های مشتری برای بازاری چون استرالیا پرادو هست و فولکس فقط هست که بازار را رنگارنگ کنه ، طبیعت وحشی استرالیا به سرعت بالا و آپشن اهمیت نمیده و مهم قابلیت اطمینان و قدرت مانورپذیری در آفرود هست که میگه چی خوبه و چی بد .

      جالبه بدونید در استرالیا هنوز سری ۷۰ تویوتا پادشاهی میکنه و یا از سری ۷۰ گرونتر مدل وانت بنز G هست که خاطر‌خواه داره .

      پرادو را فقط پرادو سوارها خوب میشناسند که با هیچ ماشینی عوضش نمیکنند ، پرادو ۶ در ایران که معرکست اما همون ۴ سیلندرش هم حرف نداره و پرادو چهار در اونقدر نرم و راحته که بعد از ۵۰۰هزار کیلومتر باز صاحب خودرو نمیتونه از این خودرو دست بکشه ، بخصوص کسانی که کارهای عمرانی و معدنی میکنند ، پرادو هم آهوی خیابونه و هم گرگ بیابون .

      پرادوی این مقاله دیزل هست و دیزل بحثش کلاً جداست ، چون مثل بنزینی بیصدا نیست و قدرت وارد شده به گیربکس هم بیشتر از بنزینی هست ، اما فولکس با تمام برتریش بیشتر به درد خیابون و شهر میخوره و نه بیشتر که با کوچکترین آفرود سپر و فلاپش از بین میره چون اصلاً شاسیش برای این کار نیست و دقیقاً برعکس پرادو که شاسیش شما را عاشق خودش میکنه که باورتون نمیشه چطور با تعادل بالا اینقدر نرمی در اتاق هست (( البته نمونه دو در پرادو منظور من نیست و سواری خسته کننده‌ای داره و واقعاً زمین تا آسمون با چهار در متفاوته )) .

      موافقم 34
      مخالفم 33
      1. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///

        ۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        “پرادو را فقط پرادو سوارها خوب میشناسند که با هیچ ماشینی عوضش نمیکنند”
        دمت آقا نوید عجب حرفی زدی
        واقعا پرادو فقط پرادو سوار ها میشناسن
        لندکروز رو فقط لندکروز سوار ها میشناسن

        موافقم 21
        مخالفم 26
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۹ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (10056 ديدگاه)

          دقیقاً
          قبل از این کامنت بگم که بده کوچیک همه هستم و هیچ ادآیی ندارم و لطفاً بدون توهین کردن نقد کنید ، هر جایی را که اشتباه گفتم ؟! :

          یکی ایرانی یا چینی سواره و از پرادو رویا میسازه که میگه اصلاً در دنیا نمونه نداره و … که کلاً بحثش جداست و تا حالا رو صندلی پرادو هم نشسته و فقط نظر خوب یا بد میده (( خیلی‌ها ناراحت میشن ، اما اگر حقیقت غیر از اینه ، بفرمائید ؟!! )) .

          یکی پولشو جمع کرده و ایرانی یا چینیشو فروخته و با هزار مکافات کره‌ای خریده و میگه حرف نداره (( بیشتر این دست مشتری‌ها در ایران زیادند و همه ما زیاد دیدیم عشق آپشن و ظاهر برای دروهمسایه ، همکار ، فامیل ، دوردور )) .

          یکی بنز و bmw سواره و به سبب درآمد بدون مالیاتی و سرسام‌آور در بحث دلالی یا ساختمانی ، خرج کردن براش اهمیتی نداره و هرچی خرج ماشینش باشه یا خدماتش باشه میده و کَکِش هم نمیگزه و یا هر ۲ تا ۴ سال خودرو آلمانی صفر جدید میخره و خب معلومه اصلاً به تویوتا نگاه هم نمیکنه چون پول در آوردن براش بچه بازیه و گزینه بالاتر از آلمانی ندارین و اگر نه فقط ایتالیایی یا انگلیسی سوار میشد جهت لوکسی و اسپرت بودن و خاص بودن .

          اما یکی هم هست که خودرو را برای سال‌ها میخواد بدون دغدغه نگهداری کنه و هم سواری خوبی داشته باشه و هم کاربردی باشه و هم ارزش خودش را پس از سال‌ها حفظ کنه و پرستیژ معمول واقعی و نه پوشالی داشته باشه که میبینید بیشتر خریداران محصولات تویوتا در ایران از قشر تحصیل‌کرده هستند که باطن خودرو براشون مهم هست و گزینه‌های بعدی ظاهر هست (( اینجاست که تویوتا میدرخشه و کسانی که خودروهایی مثل پرادو یا هایلوکس را دارند در ایران ، گزینه بهتری ندارند و حتی در خارج از ایران هم گزینه‌های بهتر باز ژاپنی هستند و برای همینه که طرف پرادو مدل ۲۰۰۵ خودش را نگهداری کرده ، چون واقعاً بهتر از پرادو چی میتونه پیدا کنه و جایگزین کنه ، میشه شما جواب بدین ؟ )) .

          موافقم 16
          مخالفم 17
        2. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///

          ۹ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1200 ديدگاه)

          داداش حرف درستی زدی
          دمت گرم…..
          ولی راستش تو کره ای ها این چند سال کیا واقعا خوب عمل کرده(ولی هیچی تویوتا نمیشه?)

          موافقم 9
          مخالفم 5
      2. مهدی موتورز

        ۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1195 ديدگاه)

        منظور من این بود که قدرت پرادو به اون ظاهر خفنش نمیخونه

        موافقم 8
        مخالفم 8
        1. سامورایی

          ۹ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1149 ديدگاه)

          موتور های قوی تر هم داره و حتی لکسوس GX که مدل لوکس شده پرادو هست موتور هشت سیلندر داره

          موافقم 12
          مخالفم 2
      3. سامورایی

        ۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1149 ديدگاه)

        خیلی حرف منطقی و خوبی بود ?????

        موافقم 7
        مخالفم 1
  3. amg 63

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    عاشقشم ♥️

    موافقم 12
    مخالفم 8
  4. JDM

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    نما داخلی توارگ جوری انگار با مشت زدن زیر فکش?

    موافقم 30
    مخالفم 21
  5. فرشاد

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    پرادو نابود شد که
    توارگ از نظر دوام قابل مقایسه با تویوتا و امثالهم هست؟

    موافقم 33
    مخالفم 18
    1. سام

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      ماشین آلمانیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. بهنام

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (983 ديدگاه)

    موتور دیزل واقعا واسه پرادو حداقل 4 در ضعیفه ?

    موافقم 26
    مخالفم 7
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      آقا بهنام
      مطمئناً اشتباه میکنید و به حجم نگاه نکنید !
      پرادو با این گشتاور و گرفتنش در دور موتور پایین قدرت بینظیری داره .

      باید بدانید که مقایسه پرادو ۶ سیلندر و ۴ سیلندر بنزینی در آسفالت باعث میشه ضعف را در ۴ سیلندر ببینید ، اما وقتی در آفرود و کویر هستید ، تازه متوجه قدرت بالای ۴ سیلندر میشوید که نه بخاطر اسب بخار کم ، بلکه بخاطر داشتن گشتاور مناسب در دور پائین و دنده یک تا سه .

      پرادوی این مقاله دیزل هست ، دیزل از بنزینی هم در آفرود قویتره و گول سیلندرش را نخورید .

      تور کویر در شهر دوبی در اکثر موارد لندکروزها ۶سیلندر هستند و بهتر از ۸ سیلندر جواب کار را میدن ، چون اول اینکه سبکتره ماشین و چابکتر و دوم اینکه گشتاور مورد نظر در دور موتور پایین از نظر قدرتی هیچ کمبودی در مقایسه با ۸ سیلندر نداره و تفاوت ۶ و ۸ و ۴ سیلندر در جاده‌های آسفالت هست و اینکه کی با suv درگ یا مقایسه هروزه سرعت و شتاب میگذاره .

      البته که دیزل‌ها کلاً کم مصرفتر هستند اما در بحث بنزینی‌ها در نمونه ۴ و ۶سیلندر تفاوتی نیست ، چون ۴ سیلندر باید لاشه ماشین را بیشتر زور بزنه و بکشه اما ۶ سیلندرها قدرتشون کفاف اتاق را میده و در شهر راحت بالای ۱۵ میسوزونه و حتی تا ۲۰ هم بالا میره .

      موافقم 11
      مخالفم 9
      1. behnam1012

        ۱۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (983 ديدگاه)

        بله برای آفرود عالیه
        کاملا حرف شما رو قبول دارم
        ولی از نظر شتاب واقعا این موتور ضعیفه عمل میکنه ، کاش کمی بهتر بود

        موافقم 1
        مخالفم 1
      2. behnam1012

        ۱۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (983 ديدگاه)

        در مورد افرود
        باید در نظر گرفت افرود تو چه منطقه ای با چه شرایطیه
        اگه سنگلاخ باشه بله این خودرو کاملا مناسبه یا پرادو 4 سیلندر بنزینی هم جواب میده
        ولی در شن و رمل نه چهار سیلندر بنزینی و نه دیزل جواب گو نیستن چون اینجا اسب بخار بالا لازمه

        موافقم 1
        مخالفم 0
  7. MAHDI

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    همین مجله Car Advice رقابت ب ام و X5 M50 و مرسدس GLE53 AMG رو هم انجام داده و همینطور قبلش رقابت X3M و پورشه ماکان توربو رو هم انجام داد.

    موافقم 13
    مخالفم 7
    1. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      X5 M50 و GLE 53 رو که خیلی وقته
      اونم توی بعضی جا ها که رای رو باید به GLE میداد به X5 رای داد?

      موافقم 4
      مخالفم 5
    2. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      راستی مهدی جان از عکس جدیدت خیلی خوشم میاد
      باحاله

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۱۱ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        آره منم این رنگ M3 رو خیلی دوست دارم. تو نمایشگاه بوده که چندعکس ازش منتشر شده????

        موافقم 4
        مخالفم 0
  8. Ali

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    دوام و جان سختی رو به هر چیزی ترجیح میدم
    پس پرادو

    موافقم 28
    مخالفم 26
  9. MR.JJ

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (109 ديدگاه)

    تویوتا باور کن به محصولات قدیمی و ضعیفت رو به غیر از اعراب(که از شتر سوار خودرو شدند) هیچ کی علاقه ای نداره
    یعنی چه تو قرن 21 شتاب 17.6 ثانیه باشه زمانی که لینکلن نویگیتور با این ابعاد شتاب 5 ثانیه داره تو باید …
    البته اتخاب من در این کلاس BMW X5 یا رنجروور اسپورت هست

    موافقم 33
    مخالفم 26
    1. MAHDI

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      به نظر من شتاب 17 ثانیه ای میتونه دردسر ساز باشه وقت سبقت کردن. نکه انتظار شتاب زیر 10 ثانیه ای هم داشته باشی اما حداقل شتاب 10 تا 11 ثانیه ای واسه راننده کافی هستش!!!
      درکل با این ماشین باید خیلی حواست جمع باشه هم بخاطر دیر دور گرفتن ماشین و هم ضعف هندلینگ این ماشین.

      موافقم 23
      مخالفم 5
    2. محمد

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (26 ديدگاه)

      هنوز هستن کسایی که حرفای نژادپرستی میرنن نسبت به اعراب

      موافقم 31
      مخالفم 10
    3. M.A.S

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (810 ديدگاه)

      دوست عزیز این حرف ها بعیده دیگه قرن 21 من حامی عربا نیستم
      ولی اونا خیلی بیشتر از ما به ماشینای جدید دسترسی دارن و بر حسب علاقه و کاربرد میخرن
      اونجا هم خب چه فراوونه تپه شنی و رمل یه همچین چیزی میخرن راحت میرن
      ولی شتابش واقعا دردسر سازه ها
      17 ثانیه ؟یعنی از x22 اتوماتیک هم کمتر؟

      موافقم 26
      مخالفم 1
    4. NAVID۰۰۹۸

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      جالبه که احتمالاً فروش سالانه چند میلیون تویوتا در جهان را فقط اعراب‌های شتر سوار سوار میشوند و برای همینه که ۸ سال پیاپی هست که بهترین و باکیفیت‌ترین خودرویاز جهان هست .

      مطمعناً به من باشه میگم لامبورگینی اوروس به تویوتا شرف داره و اصلاً تویوتا چیه اینقدر قدیمی و… ، اما پای خرید که میاد وسط میبینیم بهتر از تویوتا نداریم که ارزش تک تک مبلغ پرداختی را داشته باشه .

      جالب اینه که همین عرب شتر سوار اینقدر دستش تو پول دادن بازه که یعنی نمیفهمه میتونه به جای تویوتا ، بنز یا bmw و… بخره اما باز میره تویوتا میخره ، ولی شما تو زندگیتون چند بار از بنز و bmwتون پیاده شدین که برید لامبورگینی سوار بشید و تویوتا نخرید !!!

      تفکر ما ایرانی‌ها اینقدر فقیر شده که هنوز اعراب را شتر سوار میبینیم و خودمان رادبنز سوار ، اما واقعیت را نمیبینیم و از غرور کاذب کشکی دست نمیکشیم که این حال مملکت فلاکت زدمون هست و انتظار هم داریم کشور چرا درست نمیشه ، در صورتی که اول باید فرهنگ فکر کردنمون سالم بشه .

      موافقم 28
      مخالفم 9
    5. سامورایی

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      تویوتا از معدود برند هایی هست که همه جای جهان پر فروشه لطفا چرت نگو

      موافقم 10
      مخالفم 11
      1. Me

        ۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (314 ديدگاه)

        همه جای دنیا بجز اروپا?

        موافقم 6
        مخالفم 3
  10. MehdiTurbo

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1920 ديدگاه)

    نظر دوستان محترمه
    ولی از دید من انتخاب خیلی سخته من این پرادو خیلی وسوسه میکنه عاشق مردونه بودن و خطوط شکسته و مکعبیشم از اون طرف یک ماشین مدرن با طراحی به روز جفتش وسوسه برانگیزه ولی از اونجایی که عاشق طراحیای مردونه خشن و مکعبیم انتخابم پرادوعه خیلی مردونه و جنتلمن مثل موستانگ نسل قبل و جی کلاس و دوج چلنجر و لندرور اینا رو خیلی دوست دارم.

    موافقم 16
    مخالفم 9
    1. MehdiTurbo

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1920 ديدگاه)

      به نظرمن تو یه شرایط سخت تر پرادو بهتر عمل میکنه این شرایط دشواری نبود تو افرود واقعی تر قطعن پرادو بهتر عمل خواهد کرد.

      موافقم 4
      مخالفم 3
  11. Malt hill

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    توارگ بیشتر شبیه محصولات آئودی هست تا فولکس واگن.
    موتور قدرتمند، کیفیت بالا، سواری پالایش شده و طراحی زیبا باعث شده این ماشین جزو خودرو های لوکس به حساب بیاد.
    قیمتش هم این مورد رو اثبات می کنه چون نسبت به رقبا گرون تره.

    موافقم 11
    مخالفم 2
  12. MAHDI

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    تویوتا پرادو سواری راحت و نرمی داره و مناسب آفرود و لذت بردن در خارج جاده هستش و حس اعتماد و اطمینان بالایی داره که خیلی ارزشمنده اما در مقابل بخاطر سایز و جسه بزرگش مناسب رانندگی در شهر نیست و همینطور هندلینگ ضعیفی داره که سرپیچ ها حس ترس رو به آدم انتقال میده و در نسخه ای که بالا ذکر شده شتاب به شدت ضعیفی هم داره که به راننده اعتماد نمیده که هرلحظه که اراده کنه سبقت بگیره.

    در عوض فولکس واگن توارگ یه SUV باکیفیت و جادار با کابین مدرن و لوکس خودش مناسب خانواده ها هستش که عملکرد خوب موتور و گیربگس کاملا با راننده همراه هستش و برای یه SUV لوکس خانوادگی شتاب عالی هم داره.
    ((در هرصورت درسته که قیمت نزدیکی دارن اما نمیشه گفت رقیب همدیگه هستن و کلاس متفاوتی تقریبا باهم دارن))

    موافقم 22
    مخالفم 3
  13. Amg

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    در طراحی بیرونی ولوکس واگن توارک ولی در داخل بد تر از پرادو است و در حالت کلی برابرند

    موافقم 7
    مخالفم 3
  14. Ramin

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    من با اون همه پول میرم 2تا چانگان cs 95 میخرم نسخه فول
    شاید چینی باشه ولی هم اندازه اون ها است شایدم یه کم بزرگ تر
    5.2 متر طول و 2 متر عرض و 1.87 متر ارتفاع (فکر کنم یا تو همین حدود)
    تازه کلی آبشن داره توش نشستم ولی به نظرم جالب باشه
    نه اروپایی نه ژاپنی
    خودروی ارزون ومناسب فقط چینی. اونم نه هر چینی بعضی از مدل ها….
    یکیش که فک کنم بتونه با این 2 غول مقابله کنه چانگان cs 95 پلاس 2020 است
    با همین ابعاد ولی نصفه قیمت اینا.
    راستی پدال یه مطلب در مورد پیشرفت خودرو های چینی تو این 10 سال بزار
    بعضی ها آگاه شوند…..

    موافقم 6
    مخالفم 34
    1. ♤Angus_812♤

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      داداش
      چانگانو بفروشی لادا روسیه هم بخری همین حرفارو میزنی
      کل دنیا میگن ژاپن و اروپا
      اونوقت شما که معلومه با کلی دردسر سطل آشغال چینی خریدی الکی گندش میکنی میگی فقط چین??
      ینی میخوام اونروز رو ببینم که مردم متعصب بین این عروسکا و ماشینی که روش تعصب دارن کدومو انتخاب میکنن
      اصلا چانگان بگو ۲۰۰ سال از تولدش بگذره هنوز اندازه جنسیس ۱۰ ساله،لکسوس ۳۰ ساله،یا تسلا ۱۵ ساله تکنولوژی نداره
      لطفا چنتا ماشین غیر از چانگان سوار شو بعدا بگو فقط ماشین چینی(???)

      موافقم 25
      مخالفم 3
      1. Ramin

        ۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        داداش عزیز پشت مازارتی وآئودی وبنز وسانتافه واسپورتیج نشستم
        پشت فورد هم نشستم.
        چرا ترک بازی در میارید
        تمام حرف من اینه پولی که به این ماشینا میدید الکی هست درواقع دارن پول برند میگیرن

        موافقم 3
        مخالفم 26
        1. ♤Angus_812♤

          ۹ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (428 ديدگاه)

          پول برند در برابر بهترین کیفیت و اصالت حداقل مطمئنی یه برند قدرتمند پشت ماشینت هست
          اگه این حرف شمارو به آلمان و آمریکا و ژاپن بگی میان ترورت میکنن?
          منم پشت مازراتی نشستم و پول متریال و موترشو باید بدی که واقعا محشره
          اسپورتیج و سورنتو هم ‌تجربشو داشتم
          پول کیفیت و ایمنی شو میدی
          همه چیز که قیمت ماشین و آپشن نیست

          موافقم 13
          مخالفم 1
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۹ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (10056 ديدگاه)

          آقا رامین

          اومدم دوباره جوابتونو بدم ، اما دیدم بهترِ به حال خودت در این جنگل تفکرات عجیب و مسخره قَدَم بزنی ، چون قبلاً گفتم و باز هم میگم ، تمام کامنت‌های شما جنبه فیلم کردن و مسخره بازی داره که فقط خیلی جدی بیان میفرمایی !!!

          موافقم 12
          مخالفم 1
    2. M.A.S

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (810 ديدگاه)

      دوست عزیز چینی باید با رقیبای خودش مقایسه بشه
      نه اروپایی و امریکایی و المانی
      مثلا با کره ای ها
      چرا اخه چینی رو با پرادو مقایسه میکنید
      پیشرفت زیاد کردن درست
      خیلی خوب شدن درست
      ولی نباید با اینا مقایسه بشن
      CS95 رو باید با سورنتو یا سانتافه مقایسه کنی تا ببینی چقدر پیشرفت کردن نه توارگ با صفر تا صد 6.5 ثانیه!!!!
      من خودم خیلی از پیشرفت چینی ها به خصوص چری خوشم میاد
      ولی باید با رقبای خودشون مقایسه کنید نه بیشتر همین
      در ضمن این چینیای کمونیست و کافر که هیچ بویی از انسانیت نبردن هرگز جای دفاع ندارن
      رفتاراشون با حیوونا
      غذا هاشون
      فرهنگ های وحشیانه (یکی از عزیزان تو همین پدال میگفت جنین ادم هم میخورن!!!! )
      و عدم رعایت حقوق کمپانی ها تو کپی رایت و…
      اینا دیگه چه دفاعی دارن
      هروقت کشورای شرق اسیا به قدرت رسیدن یه افتضاح بزرگ تو تاریخ اتفاق افتاده
      امپراطوری ژاپن که تو جنگ جهانی بی هدف به پرل هاربر حمله میکرد و این همه استعمار گری کردن
      مغول ها که نیازی به توضیح ندارن
      و الان هم چین

      موافقم 19
      مخالفم 1
      1. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///

        ۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        مثلا با کره ای ها؟؟؟
        کره ای ها الان قد ژاپنی ها پیشرفت کردن(البته نه در اون حد)ولی واقعا پیشرفت بزرگی کردن عزیز
        کره دیگه اون کره 10 یا 15 سال پیش نیست…
        الان رفتن سراغ اروپایی ها?

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. M.A.S

          ۱۰ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (810 ديدگاه)

          منظورم نه پیشرفت دوست عزیز
          ماشیناشون از نظر کلاس و قیمت و این چیزا در حد کره هستن
          و خود چینیا هم خودشونو با کره ای ها مقایسه میکنن

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///

          ۱۰ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1200 ديدگاه)

          عزیز چینی ها هونگچی خودشونو با لامبورگینی و فراری هم مقایسه کردن
          برند هیوندای موتور کمپانی(کیا/هیوندای/جنسیس) الان باید با برند های ژاپنی و اروپایی مقایسه بشه نه چینی.

          موافقم 4
          مخالفم 1
        3. M.A.S

          ۱۰ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (810 ديدگاه)

          اگه واقعا هونگچی رو با فراری و سوپر کار سازا
          ویا با سوپر لوکس سازا مقایسه کردن خب بزار بکنن
          یه کوچولو جو گیری نتیجه اش همینه دیگه
          بزار خوش باشن ?
          تازه میگن مانیان خودرو این اقای چینیو میخواد بیاره ایران

          موافقم 4
          مخالفم 0
    3. Sina

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      به نظرم چینیا هم چند وقته گرونفروش شدن.
      واسه مکسوس ۳۰ هزار دلار پول میگیرن??
      فرض کن پرادو با اون همه عظمتش رو با چانگان و چری مقایسه کنی??
      همچیز ماشین که آپشن نیست.
      یه آفرودر تازه اپشن کم داشته باشه بهتره که مشکلات نرم افزاری کمتری داشته باشه.
      چینیا هم که جز کپی قیافه و آپشن چیز دیگه ای بلد نیستن
      همشون یه موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری دارن? یا ۴ سیلندر ۲ لیتری و یل کلی آپشن
      چینیا پیشرفت کردن ولی هر وقت تونستن تو اروپا و آمریکا ماشین بفروشن و با بنز ، ب‌ام‌و و تویوتا و فورد تو فروش رقابت کردن میگم موفق شدن !

      موافقم 13
      مخالفم 1
    4. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      ramin
      من پشت مازراتی ننشستم
      اما پشت بیشتر ماشینای آلمانی و ژاپنی و کره‌ای و بعضی از ماشینای آمریکایی نشستم
      وقتی پشتشون میشینی کیفیت رو حس میکنی
      پشت چانگان cs35 وارداتی و مونتاژ هم نشستم
      cs75 و ایدو هم نشستم
      بهترین ماشین چینی از نظر من جیلیه نه چانگان
      اگه میخوای چانگان رو مقایسه کنی با جیلی مقایسه کن
      چانگان یه برند اقتصادیه نباید با برند های لوکسی مثل مرسدس بنز و بی ام و و لکسوس مقایسه بشه….
      لطفا درست کامنت رو بخون
      \\\||///

      موافقم 7
      مخالفم 1
  15. سامورایی

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    بهتر بود بجای پرادو از لکسوس GX460 استفاده می کردین که لوکس تر و بهتر بود
    دوم اینکه پرادو یه موتور قوی تر داره که ۶۰۰ نیوتون متر گشتاور داره همونی که روی هایلوکس های جدید هم نصب شده و از نظر قدرت و گشتاور هم اندازه فولکس واگن بود

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      سامورایی جان
      اگر اون موتور را با این فولکس مقایسه میکرد که فولکس را قورتش میداد .
      مقایسه نکرده ، چون احتمالاً باید بالای ۱۰۰هزار دلار استرالیا پولش باشه ، یا اصلاً شاید این موتور هنوز تو بازار استرالیا عرضه نشده !

      موافقم 12
      مخالفم 7
  16. Ramin

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    اقایون عزیز یه سوال الان همین گلف یا پرادو سیستم خودران 2دارن؟
    ولی همین cs 95 چانگان داره تا چشمه همه کور شه
    همین مطلب تو سایت پدال پارسال گفته شد.
    اتفاقا باید چینی ها با اروپایی ها مقایسه بشن تا همه بفهمن نباید پول رو الکی بدی که بگی برند دارم برند بودن تویوتا بودن بی ام و بودن ملاک نیست
    الان خودتون میری ماشین میخری که بگی ماشینم برند هست یا ماشین میخری که لذت ببری

    موافقم 2
    مخالفم 22
  17. MaF

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    دوستان از رو مشخصات لطفا نظر ندین
    افرود به فنی نیس
    پرادو بهتره

    موافقم 4
    مخالفم 2
  18. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    در مورد شتابش خیلی صحبت شد واقعا کمه
    میشه گفت با پراید برابری میکنه.
    ولی این رو هم باید در نظر داشت معمولا افراد محافظه کار سمت تویوتا میرن و با آگاهی از چنین موضوعاتی، پس بازار هدف خودش رو داره.

    موافقم 3
    مخالفم 3
  19. ارشیاSVJ

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    تویوتا زیادی کند نیست؟؟
    به نظرم توارگ بهتره ولی پرادو هم خیلی باحاله.
    پرادو یکم قویتر بود عالی میشد ولی الان خوبه.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  20. حسن

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (304 ديدگاه)

    پرادو عشق هست اون یکی قرتی بچه نه نه

    موافقم 3
    مخالفم 3
  21. حسین دهمرد

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    تو این قیمت هیچکدوم. قیمت ماشین تو استرالیا بالاست یا کلا قیمتشون تو آمریکا هم همین قدره؟
    استرالیا واسه خونه خریدن خیلی خوبه نسبت به متراژ خونه ها قیمت مناسبی دارن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ارشیاSVJ

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1745 ديدگاه)

      فک کنم به خاطر استرالیاس.
      قیمت سوپر ولوچه جوتا تو استرالیا ۱ میلیون دلار استرالیاعه.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  22. Sina??

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (234 ديدگاه)

    شتاب درسته پرادو ۱۲.۷ هست
    شتاب ۱۷ تو‌مقاله هم غیر منطقی و هم غیر واقعی هست
    در ضمن اگر پرادو به گیربکس پیشرفته تری مجهز بود هنوز میتونست شتاب بهتری داشته باشه چون گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر در پرادو اصلا کم نیست
    دوستانی که اروپا هستن و تجریه سواری با توربو دیزل ها رو دارن دقیقا میدونن چی میگم

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا