تویوتا

معرفی رسمی تویوتا GR 86 جدید با پیشرانه بزرگ‌تر و قدرت بیشتر

تویوتا تقریباً ۵ ماه پس از معرفی سوبارو BRZ اقدام به پرده‌برداری از پسرعموی این خودرو یعنی ۸۶ جدید کرد. بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه از نسل پیشین این کوپه اسپورت به فروش رفته و جایگزین آن به دنبال بهبودهای همه‌جانبه و درعین‌حال حفظ ساختار سبک‌وزن خود بوده است.

مهندسان تویوتا به منظور حفظ وزن پایین خودرو از آلومینیوم در سقف و گلگیرها استفاده کرده و تغییراتی نیز در صندلی‌های جلو و مافلرها رخ داده تا وزن خودرو هرچه بیشتر کم شود. سقف بازنگری شده یک مزیت دیگر هم داشته و آن کاهش مرکز ثقل ۸۶ جدید است که از نظر هندلینگ به نفع این کوپه ژاپنی بوده است.

استحکام پیچشی ۸۶ جدید نیز حدود ۵۰ درصد افزایش یافته اما ابعاد کلی خودرو تغییر چندانی نداشته است. طول/عرض/ارتفاع تویوتا ۸۶ جدید به ترتیب برابر ۴۲۶۵/۱۷۷۵/۱۳۱۰ میلی‌متر بوده و فاصله بین محوری آن نیز ۲۵۷۵ میلی‌متر می‌باشد. وزن این خودرو در صورت استفاده از گیربکس ۶ سرعته دستی استاندارد تنها ۱۲۷۰ کیلوگرم می‌باشد. البته به‌صورت سفارشی یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز در دسترس خواهد بود.

قلب آهنین تویوتا ۸۶ جدید از نوع ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری بنزینی است که جایگزین پیشرانه ۲ لیتری قبلی شده است. این پیشرانه تنفس طبیعی قدرت ۲۳۲ اسب بخاری و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند. البته این قدرت و گشتاور به ۸۶ بازار ژاپن اختصاص دارد. پیشرانه ارتقا یافته باعث شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودرو با کاهش ۱.۱ ثانیه‌ای به ۶.۳ ثانیه برسد.

تویوتا می‌گوید این پیشرانه علاوه بر قدرت بیشتر پاسخ بهتری داشته و از دورهای پایین نرمی و حس بدون استرس را القا می‌کند. GR 86 جدید که به دیگر مدل‌های این خانواده یعنی GR یاریس، GR سوپرا و هایپر اسپورت GR سوپر اسپورت می‌پیوندد از بهبودهای دیگری هم در بخش آئرودینامیکی سود برده تا پایداری و فرمان پذیری آن بهتر شود. سیستم تعلیق جلو دارای تنظیمات مک فرسون بوده درحالی‌که در بخش عقب از تنظیمات دوبل جناغی استفاده شده است. رینگ‌های ۱۸ اینچی نیز با لاستیک‌های ۴۰/۲۱۵ همراه شده‌اند.

شما به راحتی می‌توانید GR 86 را همزاد BRZ بدانید زیرا طراحی آن‌ها بسیار شبیه هم است. واضح‌ترین تفاوت به طراحی جلوپنجره و گیرایی بیشتر بدنه تویوتا مربوط می‌شود. جلوپنجره این خودرو مشابه آن چیزی است که در هاچبک داغ GR یاریس دیده‌ایم. همچنین چراغ‌های جلوی LED نیز دقیقاً مشابه کوپه سوبارو نیستند.

کابین نیز تقریباً مشابه BRZ بوده هرچند روی صندلی‌ها پوشش متفاوتی بکار رفته در روی فرمان نیز نشان GR خودنمایی می‌کند. این خودرو از همان پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر مرکزی ۸ اینچی سود می‌برد. از شکل ورودی‌های هوا گرفته تا صندلی‌ها و پدال‌ها و دکمه‌ها، تفاوت چندانی بین کابین GR 86 و BRZ وجود ندارد. از نظر ایمنی نیز باید به دستیار ایمنی خاص تویوتا و سوبارو در این دو خودرو اشاره کنیم.

دومین نسل تویوتا GR 86 از پاییز سال جاری میلادی در بازار ژاپن عرضه شده و در آینده جزئیات مدل بازار آمریکای شمالی نیز منتشر خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد رستمی نژاد

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (733 ديدگاه)

    نظرات بسیار مثبتی در مورد این ماشین دارم

    موافقم 44
    مخالفم 7
    1. parsa_ashgh.mashine

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (226 ديدگاه)

      الان این به جای جی تی 86 هستش؟؟؟؟
      یا این هست جی تی 86 هم هست؟؟؟

      موافقم 13
      مخالفم 4
      1. S

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (351 ديدگاه)

        خودش گفته این نسل جدید ۸۶هه که قبلیGT86بود
        اینGR86هست
        فکر میکردم به خوشکلی نسل قبلی در بیاد که متاسفانه نیومد البته این سلیقه منه
        ولی بازم خوبه

        موافقم 27
        مخالفم 3
      2. امیررضا

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (45 ديدگاه)

        من میگم جدا از جی تی 86 هس چون توی اسمش واضحه که گازو ریسینگ تویوتا هم نقشی داشته

        موافقم 2
        مخالفم 16
      3. NAVID۰۰۹۸

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        بله متاسفانه !
        نسل جدید 86 است با این تفاوت که به جای gt رفته زیر گروه نامِ GR !!!

        موافقم 15
        مخالفم 8
      4. Hadi

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        این GR86 جدید واقعاً عالیه ?
        ولی کاش ظاهرش با BRZ بیشتر فرق داشت من بین این دوتا تویوتا رو انتخاب میکنم…
        نسل قبلی که اینجا هم هست رخ بهتر و وحشی تری داره
        ولی این تکنولوژی بهتر و بروز تر و قدرت بیشتری داره…
        ولی در کل مشخصات خوبی داره و بزرگترین امتیازش دف عقب بودن و گیربکس دستی و موتور تخت تنفس طبیعیشه ?
        این ماشین مخصوص کساییه که میخوان با کمترین هزینه بیشترین لذت رانندگی رو ببرن…
        واقعاً بی‌نظیره این ماشین…

        موافقم 15
        مخالفم 4
        1. Hadi

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          کاش موتور 270 اسبی یاریس هم به عنوان مدل ویژه روش میذاشتن…

          موافقم 18
          مخالفم 2
    2. 00BEHZAD00

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (65 ديدگاه)

      تویوتا جون خسته نباشی خیلی زحمت کشیدی واقعا
      فقط سپر جلو و لوگو ها رو عوض کردی
      تازه جلوش کپی جگواره

      موافقم 16
      مخالفم 30
      1. Mahyar.M.A.R

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (93 ديدگاه)

        اتفاقن این شباهت کاملا به یاریس زبط داره و تو مقاله هم گفته شده حتی داخل کابین هم به یاریس شباهت داره

        موافقم 17
        مخالفم 1
    3. Mahyar.M.A.R

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (93 ديدگاه)

      اصلا این اومده بترکونه مثل یاریس فقط یاریس ۱۰ کیلو سبک تره و قدرتشم با اینکه سه سیلندر هست به لطف توربو قویتره و اینکه یاریس یه مدل عادی داشت یه مدل جی ار که انقدر ترکوند و توربو ….. داشت و این هم امیدوارم یه یه مدل توربو داشت باشه که مثل یاریس تا میتونن ازش قدرت بگیرن اونژوری که اینجا هم گفته جلوپنجره و چراخ ها بی شباهت به جی ار تیستند فقط اون یه هاجبک هست ایت یه ماشین اسپرت و ماشین اسپرت باید قدرت بیشتری داشته باشه و اینکه شاید اون یکی نسخه توربو حتی بتونه مثل یاریس با گنده تر ها و ماشینایی که سیندر بیشتر دارن مثل نیسان زد و سوپرا در بیفته که دقیقا همون کاریه که یاریس کرد و قیمت هم یاری ۲۷ هزار دلار این ۲۲ اومید وارم یه نسخه توربو از این بیاد که حدود ۳۰ هزار دلار باشه و مثل یاریس غول کش باشه هر کی موافقه یه مدل توربو غول کش مثل یاریس با قیمت ۳۰ هزار دلار گرونتر از یاریس و بترکون تر از یاریس بده ببرون بکوبه لایکو

      موافقم 10
      مخالفم 2
  2. زیزیگولو

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    تویوتا GR 86 جدید یه کوپه ی جذاب با طراحی جوون پسندو گیرا فقط و فقط واسه لذت بردن از رانندگی

    موافقم 26
    مخالفم 3
    1. parsa_ashgh.mashine

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (226 ديدگاه)

      واقعا خوبه

      موافقم 12
      مخالفم 4
  3. بردیا

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (139 ديدگاه)

    نسل قبلش قشنگ تره

    موافقم 25
    مخالفم 4
  4. taha malek

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (913 ديدگاه)

    به به
    خیلی خوبه من عاشق اون پیشرانه تخت شم
    ی توربو هم بزاری روش

    موافقم 15
    مخالفم 2
  5. hssn

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (475 ديدگاه)

    خیلی بهتر و خفنتر شده از هر نظر
    اما رینگاش ، همون رینگای GR Yaris نیست؟ یا خیلی شبیهن فقط؟

    موافقم 11
    مخالفم 1
  6. حسین دهمرد

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    اون موتور پت و پهنی که این داره سوبارو چجوری تو سدانهاش سیستم چهارچرخ متحرک میزاره واقعا جای سواله مگر اینکه ارتفاع موتور رو بالاتر بیاره که زیرش فضای خالی برای عبور گاردان فراهم بشه.

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. Zakaria

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (310 ديدگاه)

      بله موتور توی ایمپرزا و بقیه محصولات یکم بالاتر نصب میشه و اگر درست یادم باشه توربو زیر و اینترکولر روی موتور قرار میگیره تا فضای طولی بیشتری آزاد بشه.در مورد گیربکس هم برخلاف بقیه ماشینهای AWD که موتور و گیربکس عرضی قرار میگیرن، توی ایمپرزا موتور و گیربکس به صورت طولی نصب شدن.

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. Zakaria

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (310 ديدگاه)

        این دیسلایکایی که دوستان دادن برای چیه؟ اگه اشتباه گفتم ممنون میشم اصلاح کنید

        موافقم 4
        مخالفم 0
      2. حسین دهمرد

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2416 ديدگاه)

        مرسی اطلاعات

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علی آقا

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (571 ديدگاه)

      پهنای موتور ارتباطی به دیفرانسیل جلو و گاردان نداره. فکر کنم نحوه نصب موتور رو با موتورهای خطی که عرضی نصب میشن اشتباه گرفتی. این موتور طولی نصب میشه.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  7. MOS

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    به نظرم قشنگ تر از brz شده

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. امیررضا

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (45 ديدگاه)

      آره یکم شبیه سوپرا شده

      موافقم 7
      مخالفم 1
  8. امیر

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    کل مقاله یه طرف، ضریب تراکم ۱۲.۵ یه طرف!!!!!
    مگه میشه؟!!!!!
    همیشه عاشق سوبارو بودم….

    موافقم 9
    مخالفم 0
  9. behnam1012

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (983 ديدگاه)

    از نظر فنی بهتر شده
    نمیشه از طراحی ایرادی گرفت ولی به نظرم خط طراحی قبلی که خشن بو‌د جذاب تره الان کمی فانتزی شده
    و تو مقالات قبلی گفتن این تاخیر در رونمایی GR86 بخاطر ایجاد تفاوت های بیشتر با BRZ جدیده که تو طراحی همچین چیزی نمیبینم مثل نسل قبل فقط سپر و رینگ تغیرات خیلی جزئی دارن

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. Porsche

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (261 ديدگاه)

      فنی که حرفی باقی نمیمونه ولی طراحی نسل قدیم مخصوصا عقب رو بیشتر دوست داشتم
      ظاهر جلوشم خوب شده
      در کل خوشم اومد

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. taha malek

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (913 ديدگاه)

      داداش مطمئن باش sti بیاد از gr قویتره

      موافقم 1
      مخالفم 1
  10. R@m!n

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    متاسفانه تویوتا محصولات اسپرتشو خیلی بد ریخت طراحی می کنه. اون از سوپرا اونم از این

    موافقم 2
    مخالفم 14
    1. Zakaria

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (310 ديدگاه)

      کاملا به سلیقه ربط داره چون من طراحی جفتشون رو خیلی دوست دارم

      موافقم 10
      مخالفم 0
      1. R@m!n

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        بله سیلقه ای هست ولی باید قبول کرد نسل قبلشون مخصوصا سوپرا طراحیش بی نظیر و بی نقص بود شایدم بخاطر همینه نسل جدیدش حداقل به نظر من از نظر طراحی ضعیفه

        موافقم 6
        مخالفم 2
  11. Simon none

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (29 ديدگاه)

    احساس عجیبه نسبت به قدرت موتورش دارم
    ولی خب از یه چهار سیلندر خوبه اینقدر نیرو گرفتن
    موقعی که روی سطح جاده قرار بگیره خودش رو نشون میده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. Amirreza

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    منتظر یه چیزی فراتر از سوبارو بی ار زد بودم و دنبال یه سوپر اسپورت بودم ، حد انتظاراتم خیلی بیشتر بود مخصوصا اینکه تویوتا کلی از این ماشین تعریف کرده بود ، خوب هست ولی حد انتظاراتم رو براورده نکرد

    موافقم 3
    مخالفم 2
  13. ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (335 ديدگاه)

    خیلی خوبه برای لذت بردن از رانندگی ولی پلتفرم شاسیش شبیه سوپرا و نیسانZ جدید و رینگش شبیه Yaris GR شده،نشده؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. mahan

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    راستش یک محصول تجاری دیگه مثل سوپرا جدید هست!یادمه اولین بار که جی تی 86 تو خیابان های تهران دیدم مجذوبش شدم و گفتم این چه ماشینه؟حتی اسمشم نمی دونستم و فک میکردم از 630م حتی مدل بالاتره! واقعا ماشین جذابی بود ولی ایکاش یک موتور حداقل 3 لیتری داشت!همچنین این امکان رو داشت که حتی بیشتر از قیمت ماشین تیون بشه!از ویژگی های فنی این ماشین هنوز چیز زیادی نمی دونیم ولی ظاهرش در امروز یک ظاهر کاملا معمولی جلوه میده.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  15. حسین

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    یکیش بی‌ام‌وی و یکیش سوبارو.

    موافقم 1
    مخالفم 3
  16. میثم

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    ای کاش نسخه روبازش رو هم تولید کنن

    موافقم 4
    مخالفم 0
  17. یوسف

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (235 ديدگاه)

    GT86 ماشین دریفت هست و ماشین دریفت باید خشن و بی اعصاب باشه
    این قیافش مهربونه! طراحی نسل قبلش رو بیشتر دوس داشتم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. Muty

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    دم طراح هاش گرم
    پیش بی ام و روسفید کردن تویوتا را
    اون از گند طراحی سوپرا ، اینم از این

    تبریک به نیوید

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا