تویوتا

نقشه‌های HD تویوتا برای خودروهای خودران

انستیتوی تحقیقات تویوتا که به اختصار TRI-AD نامیده می‌شود به همراه شرکت کارمرا روی ایده‌ای کار خواهند کرد که باعث توسعه‌ی نقشه‌های باکیفیت مبتنی بر دوربین برای جاده‌ها می‌شود.


این تنها اولین قدم برای رسیدن به مفهوم پلتفرم نرم‌افزار باز TRI-AD است که به اختصار AMP نامیده می‌شود. مندلی خالصی معاون انستیتوی تحقیقات تویوتا می‌گوید:

در حال حاضر توسعه‌ی نقشه‌ی رانندگی خودکار بر خودروهایی مبتنی است که به تعداد محدود در جاده‌ها بکار می‌روند. همچنین یک فرایند دستی طولانی هم برای تولید نقشه‌های HD قابل‌اتکا صورت می‌گیرد اما ما برای همکاری با کارمرا و به منظور تولید نقشه‌های HD و کمک به حمل‌ونقل خودران برای همه هیجان‌زده هستیم.

این دو کمپانی دوربین‌هایی در خودروهای تست تویوتا نصب خواهند کرد و به مدت چند ماه داده‌های موردنظر را در اطراف توکیو جمع‌آوری خواهند کرد. دوربین‌ها از بسته‌ی ایمنی TSS تویوتا که در اکثر محصولات این کمپانی نصب شده‌اند استفاده خواهند کرد. سپس تمامی تصاویر و داده‌های جمع‌آوری شده توسط TSS در پلتفرم کارمرا پردازش خواهند شد و به‌صورت خودکار نقشه‌های HD موردنیاز را تولید خواهند کرد.


هدف نهایی این تلاش‌ها تهیه‌ی اطلاعات قابل‌اتکا برای خودروهای خودران در آینده است. با استفاده از نقشه‌ی گسترده برای خودروهای خودران، رانندگی خودکار می‌تواند در تمامی جاده‌ها به واقعیت بدل شود. البته اگر نقشه‌های HD در کل جاده‌های آمریکا، چین، آلمان و ژاپن هم استفاده شوند تنها کمتر از ۱ درصد شبکه‌ی جاده‌ای جهان را دربر خواهند گرفت.

خودران سطح 4 لکسس
به نظر می‌رسد این پروژه راه زیادی برای همه‌گیر شدن در پیش داشته هرچند واضح است که آینده به این دست خودروها و پروژه‌ها تعلق دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا