جنرال موتورزهوندا

همکاری جنرال موتورز و هوندا در آمریکای شمالی

جنرال موتورز و هوندا به پیش‌نویس توافق‌نامه تشکیل اتحادی خودرویی در آمریکای شمالی دست یافتند. این دو خودروساز به دنبال استفاده از پلتفرم‌های مشترک در آینده خواهند بود. با آغاز سال ۲۰۲۱ جنرال موتورز و هوندا گفت‌وگوها درباره همکاری‌های مهندسی را شروع خواهند کرد.

به عنوان بخشی از این توافق دو شرکت بزرگ موردبحث به دنبال همکاری در زمینه تحقیق و توسعه و سرویس‌های ارتباطی خواهند بود. این همکاری باعث خواهد شد جنرال موتورز و هوندا به نوآوری‌های خود سرعت بخشیده و به‌طور مؤثرتری از منابع خود برای توسعه نسل بعدی تکنولوژی‌ها استفاده کنند.

جنرال موتورز و هوندا انتظار دارند این همکاری‌ها باعث صرفه‌جویی مالی عظیمی شود زیرا هر دو شرکت می‌توانند از قطعات مشترک استفاده کنند. به‌طور مشابه نیز آن‌ها می‌توانند هزینه‌های تحقیق و توسعه و مهندسی خودروهای آتی را کاهش دهند. این دو کمپانی به دنبال استفاده مشترک از مواردی همچون پلتفرم الکتریکی، سیستم‌های دستیار راننده پیشرفته، سیستم اطلاعات سرگرمی و ارتباط خودرو به همه‌چیز هستند.

با توجه به سرعت معمول توسعه صنعت خودرو انتظار نمی‌رود تا چند سال آینده محصولات هوندا و جنرال موتورز از قطعات و تکنولوژی‌های مشترک استفاده کنند. حتی با عرضه چنین محصولاتی نیز انتظار نداریم خودروهایی همچون کوروت و NSX از یک زیرساخت استفاده کنند.

این دو خودروساز آمریکایی و ژاپنی قبلاً تاریخچه همکاری بلندمدتی داشته‌اند و این آرایش جدید باعث عمیق‌تر شدن همکاری‌ها می‌شود. در ماه آوریل بود که اعلام شد هوندا از تکنولوژی باتری و پلتفرم ماژولار الکتریکی جنرال موتورز در دو محصول الکتریکی آتی خود استفاده خواهد کرد.

هر دو شرکت در حال همکاری در شرکت خودران کروز هستند تا به توسعه کامل خودروهای خودران برسند. هوندا با سرمایه‌گذاری ۲.۷۵ میلیارد دلاری طی ۱۲ سال آینده روی این شرکت تحت تملک جنرال موتورز موافقت کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. نامجو

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    همکاری در کنار رقابت بهترین نتیجه رو داره مثل بازار ابرقدرت فعلی
    دشمنی در کنار انحصار بدترین نتیجه رو داره مثل بازار فعلی ابرقدرت 2500 سال پیش

    موافقم 16
    مخالفم 1
  2. پارسا عشق ماشین

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    چرا انقدر شرکتا به هم کمک میکنن پورشه با اودی و هوندا هم با جنرال ولی انشالا خوب میشه ماشین خوشگلی بشه

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. AMG///

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (579 ديدگاه)

      دایملر و bmw هم یه مدت به هم کمک میکردن

      موافقم 3
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا