جگوار

پشت فرمان جگوار اف تایپ P450 2020 جدید

فیس لیفت جگوار اف تایپ باعث شد مدل‌های جدید و قدیمی را به سرعت بتوانید از یکدیگر تشخیص دهید. جگوار در مقایسه با استانداردهای عادی صنعت خودرو قدم‌های بزرگی برداشته تا از محبوبیت بالای این خودروی اسپورت و رقیب بریتانیایی پورشه 911 اطمینان حاصل کند. این خودرو به‌روزرسانی قابل‌توجهی را نسبت به هفت سال پیش تجربه کرده و تغییرات آن تنها به پوسته خودرو محدود نمی‌شوند.

به این ترتیب شما با نمای جلوی کاملاً جدید شامل جلوپنجره بزرگ‌تر، چراغ‌های نازک‌تر و خشن‌تر و کاپوتی جدید روبرو خواهید شد. در بخش عقب نیز چراغ‌های جدید وجود دارد. البته مهندسان جگوار هم به اندازه‌ی طراحان اف تایپ 2020 تلاش کرده‌اند.

شاسی خودرو با نصب سیستم تعلیق، فرمان، ساب فریم و دیفرانسیل الکترونیکی ارتقا یافته به‌روز شده است. همچنین در داخل کابین شاهد نصب پشت آمپرهای دیجیتالی 12.3 اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو هستیم اما صفحه مرکزی 10 اینچی خودرو همچنان از مد افتاده و قدیمی است.

جگوار کل پیشرانه‌ها را نیز دستخوش تغییر کرده و خبری از پیشرانه‌های 6 سیلندر نیست. به این ترتیب گزینه‌های 4 و 8 سیلندر پیش روی شماست؛ اما مدل 8 سیلندری که با نشان P450 شناخته می‌شود پر کننده فاصله بین مدل پایه 4 سیلندر 2 لیتری 296 اسبی و مدل پرچم‌دار 8 سیلندر 5 لیتری سوپرشارژردار 567 اسبی اف تایپ R می‌باشد.

مدل P450 از همان پیشرانه اف تایپ R استفاده می‌کند اما قدرت آن به 444 اسب بخار محدود شده است. این خودرو در دو نسخه دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک عرضه می‌شود اما هر دو از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک با پدال شیفترها سود می‌برند. مدل تست ما از نوع فرست ادیشن بوده و قیمت آن کمی پایین‌تر از نسخه پایه پورشه 911 کررا می‌باشد.

غیرممکن است که پیشرانه زیر کاپوت را نادیده بگیرید زیرا نیروگاه یاد شده یکی از اصلی‌ترین دلایل خرید اف تایپ می‌باشد. قلب آهنین 8 سیلندر 5 لیتری سوپرشارژردار در بخش جلو نسبتاً بدون استرس بوده و فورا می‌تواند به بالاترین حد عملکردی خود برسد.

البته این خودرو آن عملکرد نهایی برای شکست 911 را ندارد که بخشی از آن به وزن اف تایپ مربوط می‌شود. البته صدای پیشرانه کاملاً بر پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربوی پورشه برتری دارد و این موضوع وقتی سوپاپ‌های سیستم اگزوز فعال باز می‌شود خود را نشان می‌دهد.

اگر خواهان خودرویی 8 سیلندر هستید جایگزین‌های دیگری هم وجود دارند؛ اما هیچ‌یک از آن‌ها یک خودروی اسپورت سرراست نیستند. مرسدس-ای ام جی C 63 S کوپه سریع‌تر و قوی‌تر بوده اما به عنوان خودرویی چهار درب همان استایل بازارپسند جگوار اف تایپ را ندارد. همین موضوع درباره آئودی RS5 نیز صدق می‌کند.

اگر شما جگوار را به خاطر وضعیت اسپورت خود می‌خرید پس در پیچ‌ها ناامید نخواهید شد. نسخه‌های دیفرانسیل عقب و 8 سیلندر اف تایپ به خاطر سواری چالش‌برانگیز در گذشته مشهور بودند اما ما با تست اف تایپ فیس لیفت در چند ماه پیش فهمیدیم که P450 دیفرانسیل عقب می‌تواند گزینه موردعلاقه در این خانواده باشد.

این خودرو حدی از اعتمادبه‌نفس و پایداری را دارد که به شما اجازه می‌دهد تا آخرین قطره از قدرت پیشرانه را بدون نگرانی خاصی استخراج کنید. البته اف تایپ کمی سنگین حس شده و به اندازه‌ی 911 چابک یا پیش‌بینی پذیر نیست. همچنان پورشه گزینه‌ی تیزتری است.

سواری این گربه بریتانیایی طبق انتظارات سفت است اما نسبت به نمونه پیش از فیس لیفت بهتر بوده و ناراحتی کمتری دارد. از نظر تجهیزات نیز مدل‌های فرست ادیشن سطح تجهیزات مشابه با مدل‌های R دینامیک دارند. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به پوشش چرم خاص، پدال‌های آلومینیومی، رینگ‌های 20 اینچی، آینه‌های برقی، صندلی‌های برقی با تنظیم در 12 جهت و… اشاره کرد.

از نظر ما مدل‌های ارزان‌تر R دینامیک موردعلاقه افراد بیشتری خواهند بود و خریداران این خودرو می‌توانند چندین آپشن را انتخاب کرده و قیمت خودرو کمتر از قیمت مدل فرست ادیشن باشد.

تلاش‌های جگوار برای به‌روزرسانی سنگین اف تایپ ثابت می‌کند شما می‌توانید ترفندهای جدیدی را به سگی مسن یاد دهید. این خودروی اسپورت هفت‌ساله انگار تازه معرفی شده است. شاید بهترین تغییر این خودرو بازنگری در پیشرانه‌ها و تریم ها باشد. مدل P450 جدید احتمالاً جذاب‌تر از همیشه خواهد بود زیرا راهی ارزان‌تر برای دست‌یابی به پیشرانه 8 سیلندر جگوار می‌باشد.

مشخصات جگوار اف تایپ کوپه P450 فرست ادیشن

  • قیمت: 80890 پوند
  • پیشرانه: 8 سیلندر 5 لیتری سوپرشارژردار
  • قدرت/گشتاور: 444 اسب بخار/580 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.6 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 285 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 10.8 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه

  1. ارش

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1010 ديدگاه)

    طراحیش جای هیچ ایرادی نداره محصولات انگلیسی واقعا از نظر زیبایی در سطح بالایی قرار دارند و فقط ایتالیاییها میتونن با انگلیسیها رقابت کنن رولزرویس بنتلی آستون مارتین جاگوار لندرور یک از یک زیباتر .نمای عقب این مدل و نسل قبلی یکی از زیباترین نماهای عقب رو داره.

    1. GERMANY

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (352 ديدگاه)

      طراحی طراحی طراحی ای خدا چه خوشگله😋😋😋😍 اینتریور معمولی ولی اکستریور… جووووووونم

    2. GERMANY

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (352 ديدگاه)

      نظرم عوض شد ولی. داخلش هم عشقه. اما من یه مشکل رانندگی دارم هرچی هم اطلاع میدم مسئولین جگوار هی فقط و فقط میگن روی تخت نخواب. مشکلم اینه که وقتی میپیچم میبینم افتادم پایین تخت. کسی راه حلی داره؟🤕😆 دندش هم به ظاهر محکمه ولی وقتی دنده میدم خیلی نرمه. ی چیزیه شبیه پتو.

  2. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (332 ديدگاه)

    یکی از بهترین نما های اروپایی
    انجین حجیم سوپر شارژ دارش هم از سنت های فورد هست که در جگوار لندرور مونده
    با اون صدای پشم ریزونش

    1. علیرضا

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (425 ديدگاه)

      اگه صدای اگزوز جگوار روی ۹۱۱ سوار شه قطعا هیچ خودرویی توانایی رقابت با ۹۱۱ رو نداره

  3. MHMD

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (45 ديدگاه)

    برابچ یک سوال , جگوار کیفیت ساختش پایینه و عمری کمی داره محصولاتش ؟

    1. مهراد

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (350 ديدگاه)

      والا من توی مدت ۲۰ سال دنبال کردن اخبار خودرو چنین چیزی راجبه جگوار نشنیدم
      جگوار یه خودروساز سطح بالا با کیفیت خاص محصولات انگلیسیه

    2. OMID

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1202 ديدگاه)

      اره دقیقا معروفه به همین خاطر
      حتی خود انگلیسی ها هم همیشه از مشکلات و قابلیت اطمینان ماشینای جگوار شکایت دارن

  4. Enzo

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (200 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۱ لایک .جگوار Fتایپ دیسلایک

  5. Farzad

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    صداش فقط ، صداش دیونه میکنه آدمو …
    واقعا پورشه ۹۱۱ یا جگوار Ftype من که نمیتونم یکیشو انتخاب کنم 🤔

    1. 🤩Mashin🤩

      ۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (22 ديدگاه)

      تو تیبارو انتخاب کردی🤣🤣

  6. رزیتا

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (413 ديدگاه)

    جگوار واسه مدل 2020 در مقایسه با گذشته ، موتورای کمتری رو واسه سفارش درنظر گرفته طوری که الآن این ماشین تو آمریکا با دو جور موتور به فروش میرسه که هر دوتا موتور 4 سیلندر خطی با حجم 2.0 لیتر هستش ، یعنی مدل P250 که قادر به تولید 246 اسب بخار قدرت هستش و P300 که قادر به تولید 296 اسب بخار قدرت هستش و دیگه اینکه مدل P250 به صورت محور عقب و یا مجهز به سیستم چهار چرخ محرک به فروش میرسه ولی خریدارا مدل P300 رو تنها میتونن با سیستم چهار چرخ محرک سفارش بدن

  7. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ظاهری زیبا مدرن و کابینی پر از جرم عالیه جای هیچ ایرادی نداره

  8. net

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1177 ديدگاه)

    چراغ باریک جلو و جلوپنجره قشنگه

  9. Hadi

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (314 ديدگاه)

    با نهایت احترام به جگوار
    انتخاب من ۹۱۱

  10. akrh78

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (301 ديدگاه)

    من عاشق اف تایپ بودم ولی فیس لیفت که شد زد تو ذوقم
    بد نشده ولی طراحی قدیمیش یه چیز دیگه بود لامصب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن