تجربه رانندگی با جیپ کامپس تریل هاوک 2019 جدید
تجربه رانندگی با جیپ کامپس تریل هاوک 2019 جدید

تجربه رانندگی با جیپ کامپس تریل هاوک 2019 جدید

جیپ کامپس تریل هاوک جدید ویژگی‌های آفرود را وارد کلاسی کرده که تقریباً در قبضه‌ی شاسی بلندهای خانوادگی میان سایز با تمرکز بیشتر روی عملکرد جاده‌ای می‌باشد.


تریم تریل هاوک پرچم‌دار خانواده‌ی کامپس بوده و از سخت‌افزار آفرود و ظاهری سرسخت و خشن سود می‌برد. این خودرو به خاطر توانایی‌های خارج از جاده‌ای، ابعاد جمع‌وجور و قیمت پایه‌ی حدود 37 هزار پوندی خودرویی کم‌وبیش منحصربه‌فرد در این کلاس خودرویی محسوب می‌شود.


از جمله رقبای این شاسی‌بلند می‌توان به اشکودا کودیاک اسکات، سوبارو فارستر و لندروور دیسکاوری اسپورت مجهزتر اشاره کرد.


کلیدی‌ترین ویژگی آفرود کامپس تریل هاوک سیستم چهار چرخ محرک اکتیو درایو جیپ می‌باشد. این سیستم شامل گیربکس دنده‌سنگین با کرال و نسبت 20 به 1 است (برای مقایسه بد نیست بدانید رانگلر روبیکان حداکثر نسبت 77.2 به 1 را داراست) و یک سیستم چهار چرخ محرک هم وجود دارد که تمامی نیروی پیشرانه را در صورت نیاز به یک چرخ می‌تواند منتقل کند. سیستم کمک به حرکت در سرپایینی نیز وجود دارد؛ اما حالت‌های آفرود قابل انتخاب این خودرو عبارت‌اند از برف، شن، گل، صخره و اتوماتیک. حالت صخره مختص مدل‌های تریل هاوک جیپ بوده درحالی‌که حالت اتوماتیک به راننده اجازه می‌دهد به منظور بهبود مصرف سوخت در جاده‌ها انتقال نیرو به اکسل عقب را متوقف کند.


این تغییرات مکانیکی با برخی ویژگی‌های دیگر مخصوص خودروهای تریل هاوک همراه شده‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به لاستیک زاپاس فول سایز، لاستیک‌های چهارفصل، رینگ‌های 17 اینچی، سیستم تعلیق با ارتفاع بیشتر از سطح زمین، فلاپ های زیر بدنه، قلاب بکسل قرمز در عقب، سپرهای جلو و عقب مخصوص و… اشاره کرد.


نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ی 2 لیتری مولتی جت II دیزلی است که قدرت 168 اسب بخاری و گشتاور 380 نیوتون متری تولید می‌کند. جیپ ادعا می‌کند این خودرو در هر صد کیلومتر 6.6 لیتری داشته و آلایندگی دی‌اکسید کربن آن نیز 175 گرم در هر کیلومتر است. برای مقایسه باید به دیسکاوری اسپورت D150 با مصرف سوخت 6.9 لیتری و سوبارو فارستر بنزینی با مصرف 8.7 لیتری اشاره کرد.


کامپس تریل هاوک از تجهیزات زیادی سود برده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پوشش چرم، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، صندلی‌های برقی با تنظیم در 8 جهت، غربیلک فرمان چرمی و گرم شونده، صفحه‌نمایش 8.4 اینچی و صفحه‌نمایش 7 اینچی راننده اشاره کرد. تکمیل کننده لیست تجهیزات نیز سیستم صوتی بیتس با 9 بلندگو، حسگرهای پارک جلو و عقب، دوربین دنده‌عقب، پایش نقاط کور و… هستند.


واضح است که جیپ در کابین به دنبال کاهش هزینه‌ها بوده چراکه داخل این خودرو پر از پلاستیک‌های سخت بوده هرچند چفت شدن آن‌ها به خوبی صورت گرفته است؛ اما فضای کابین عالی بوده و افراد قدبلند به راحتی خواهند توانست روی صندلی‌ها بنشینند. فضای بار 38 لیتری نیز پاسخگوی اکثر نیازهاست.


کامپس تریل هاوک علاوه بر آفرود در جاده نیز خودروی مناسبی است. کیفیت سواری خودرو خوب بوده و ناهمواری‌ها را به نرمی طی می‌کند و صندلی‌های جلوی بسیار راحت نیز در کل تجربه‌ی بی‌دردسری فراهم می‌کنند. تکان‌های بدنه این خودرو در مقایسه با رقبای اسپورت‌تر بیشتر بوده اما در همان حدی است که انتظار داریم.


پیشرانه‌ی 2 لیتری دیزلی نیز عملکرد برجسته‌ای داشته و در جاده معمولاً ساکت باقی می‌ماند اما زمانی که تخت گاز حرکت کنید شاهد سر و صدای زیاد آن خواهید بود. گیربکس 9 سرعته اتوماتیک نیز گاها گیج شده و دنده‌ها را بیش از حد نگه می‌دارد اما در کل عملکرد خوبی دارد.


چسبندگی و کشش کامپس تریل هاوک در کل خوب بوده اما لاستیک‌های چهارفصل استاندارد کاملاً مناسب مسیری که ما طی کردیم نبود اما پرفورمنس خوب خودرو در جاده‌ها این نقیصه را برطرف می‌کرد.


برای آفرود رفتن در کلاسی با این بازه قیمتی به سختی می‌توان به گزینه‌ی دیگر غیر از کامپس تریل هاوک فکر کرد. با وجود گیربکس دنده‌سنگین، قفل سیستم چهار چرخ محرک و حالت اتوماتیک رانندگی، این خودرو آماده‌ی عبور از مسیرهای گلی و سخت است. جیپ در آفرود سبک و چابک حس شده و حس استحکام ساختاری واقعی را به راننده می‌دهد.


نزدیک‌ترین رقیب این خودرو از نظر توانایی‌های آفرود لندروور دیسکاوری اسپورت و رنجروور اووک هستند که هیچ‌یک از نظر تجهیزات استاندارد در سطح جیپ نیستند اما کیفیت و اشرافیت این دو خودرو بهتر از رقیب آمریکایی می‌باشد.


جیپ کامپس تریل هاوک آفرودری راحت، جادار و عالی بوده که در بازار شاسی بلندهای میان سایز جایگاه محدودی را به خود اختصاص می‌دهد. این خودرو را شاید بهتر باشد به عنوان یک شاسی‌بلند خانوادگی راحت اما درعین‌حال جان‌سخت ببینیم. اشکودا کودیاک اسکات کابینی جادارتر داشته و لندروور دیسکاوری اسپورت پایه هم می‌تواند به اندازه‌ی جیپ آفرود داشته باشد و ب ام و X2 نیز در جاده از پس کامپس برمی‌آید؛ اما تریل هاوک جذابیتی دارد که به سختی می‌توان آن را در بازار کنونی پیدا کرد.

مشخصات جیپ کامپس تریل هاوک 2.0 مولتی جت 170hp 4×4 Auto9

  • قیمت: 36680 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربودیزل
  • قدرت/گشتاور: 168 اسب بخار/380 نیوتون متر
  • گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 9.5 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 183 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

7 دیدگاه

    1. (ali (chevy nova
      سوابق: (5057 دیدگاه) ,

      احسنت
      جیپ یعنی سلطان شاسی بلندها
      خدای افرود و در عین حال ساده
      همینه که باعث شده رانگلرش با بیش از 260 هزار دستگاه بفروش که 240 هزارتاش تو خوده امریکا بوده و جزوه محصولات پرفروشش باشه

      پاسخ
  1. Elmiraj
    سوابق: (685 دیدگاه) ,

    یک پکیج کامل با توانایی جاده‌ای خوب و آفرود بی رقیب در کلاس خود…و مهم تر از همه لوگوی Jeep بر پیشانی ….
    .
    .
    (( فقط اون نسب ۷۷ به ۱ دنده سنگین رانگلر))
    بی خود نیست از دیوار راست بالا میره….

    پاسخ
  2. فقط انگلستان
    سوابق: (776 دیدگاه) ,

    ماشین های جیپ همیشه جذابیت خاص خودشونو داشتن و دارن و همیشه آدم با دیدن جیپ یه حس خوب بهش دست میده اگر شاسی بلند بودن به معنای واقعی کلمه منظورمون باشه لندروور و جیپ مثل فراری و لامبورگینی دنیای شاسی بلندها هستن.

    پاسخ
  3. ایمان
    سوابق: (1286 دیدگاه) ,

    سلطان آفرود فقط و فقط جیپ هست 💪💪

    پاسخ
  4. مهدی
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    سلطان آفرود با قدرت 168 نیست !!!
    قدرت آفرود باید حداقل 250اسب بخار باشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.