تجربه و آزمایشچشم اندازلیفان

۱۰ هزار کیلومتر با لیفان ۶۲۰

یکی از خودروهای چینی مطرح در بازار ایران همین لیفان ۶۲۰ است که با وجود پیش زمینه بسیار منفی نسبت به تولیدات چینی، توانست بخوبی جای پای خود را در بازار محکم کند و به تازگی نیز مدل قویتر و مجهزتر آن راهی بازار شود. بسیاری از افرادی که از بازار تکراری و بدون تنوع خودروهای داخلی خسته شده اند، لیفان ۶۲۰ را یک انتخاب مناسب یافته اند. متنی که در ادامه می آید تجربیات یکی از هموطنان با این محصول کرمان خودرو است که می تواند مورد توجه افرادی قرار گیرد که به تازگی به این اتومبیل علاقه مند شده یا قصد خرید آن را دارند:

لیفان 620
لیفان ۶۲۰

بنده مدت ۹ ماه است که یک لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۶۰۰ سی سی دارم و حدود ۱۰ هزار کیلومتر با آن رانندگی کرده‌ام. موتور این خودرو با همین مشخصات تا سال ۲۰۰۷ در مینی کوپر استفاده می شده است.  این موتور در دورهای بالا سرحال بوده و خوب شتاب می گیرد ولی در دورهای پایین عملکرد متوسطی دارد که شاید ناشی از ضرایب جعبه دنده باشد. به نحوی که برای شروع حرکت در سر بالایی باید کمی پر گاز حرکت را شروع کنید. مصرف بنزین آن در شهر اگر خیلی با دور بالا و پر شتاب حرکت نکنید بین ۸ الی ۸.۵ و در اتوبان برای سرعت متوسط ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، ۶.۵ الی ۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است. کارکرد موتور نسبت به خودرو های داخلی نرم است و صدای نسبتاً جذابی دارد. لازم به ذکر است که در این موتور بجای تسمه تایم از زنجیر استفاده شده که نیاز به تعویض های دوره ای ندارد.

لیفان 620
لیفان ۶۲۰

گیربکس و کلاچ جابجایی کمی دارند و محل دنده ها به هم نزدیک و محدوده حرکت پدال کلاچ کم است که اینها حسی اسپرت را القا می کنند. پدال کلاچ آن سفت بوده و زمانی که هنوز ماشین آب بندی نشده است در روزهای سرد دنده ۱ سخت جا می رود اما با افزایش کارکرد خودرو این مشکل بر طرف می شود. ضرایب دنده ها کمی سبک است بنابراین باید دیر تر از حد معمول دنده را عوض کرد. شتاب خودرو در دورهای بالاتر از ۳۳۰۰ کاملا قابل توجه است.

لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
طراحی فضای داخلی خودرو پذیرفتنی و در مقایسه با خودروهای تولید داخل زیباتر است و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. امکانات آن شامل ۴ شیشه برقی، آینه های برقی، ترمز ای بی اس، فرمان هیدرولیک، پخش CD با پورت USB و سنسور دنده عقب و … می شود. همچنین صندلی ها دارای روکش چرم مصنوعی بوده و دارای زیر آرنجی برای صندلی جلو و عقب است. میزان فضای داخل خودرو بزرگتر از پژو ۲۰۶ و کمی کوچکتر از پژو ۴۰۵ است ولی جای گله ای باقی نمی گذارد. با این حال بزرگترین صندوق بار را در بین سدان های تولید داخل دارد که حجم آن بیش از ۶۵۰ لیتر است. برای مقایسه بد نیست بدانید که حجم صندوق تندر ۹۰ ،۵۲۰ لیتر و حجم صندوق  ۴۰۵ برابر ۴۴۰ لیتر است.
داشبورد لیفان 620
لیفان ۶۲۰
داشبورد لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
فرمان لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
صندلیهای پشت لیفان 620
لیفان ۶۲۰
زیر آرنجی لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
صندوق عقب لیفان 620
لیفان ۶۲۰
این اتوموبیل در پلوس و لوله های گردش آب رادیاتور دارای مشکلاتی بود که در سرویس اولیه با تعویض پلوس و قطعات سیستم رادیات برطرف شد. کولر خودرو عملکرد متوسطی دارد  اما قابل قبول است. سیستم برف پاک کن و آینه های بغل نیز از نقاط قوت به شمار می روند. فنربندی خودرو از نرمی مناسبی برخوردار است و در عین حال در مانورها هم نسبتا خوب عمل می کند. ترمز ها در جلو و عقب دیسکی بوده و ترمزگیری با اطمینان و بدون کله کردن خودرو صورت می گیرد و یکی از نقاط قوت خودرو به شمار می رود. یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو فرمان نرم و خوشدست آن است که مانور در فضاهای تنگ را آسان می کند.


یکی از نکات منفی رگلاژ نبودن درب های خودرو به هنگام تحویل آن بود. همچنین خودرو تا حدود کیلومتر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دارای مشکلاتی است که ناشی از عدم آب بندی است و با عبور از این میزان کارکرد، برطرف خواهند شد.مثلاً ترمزها در ابتدا کمی ضعیفند که به علت نو بودن لنتها است.

Lifan 620 sedan crash test
crash test
Lifan 620 side crash test
crash test
Lifan 620 airbag test
crash test
فیس لیفت جدید لیفان 620
فیس لیفت جدید لیفان ۶۲۰
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
به طور کلی به نظر بنده به خاطر افت کیفیت و افزایش قیمت اکثر خودرو های تولید داخل، این خودرو دارای کیفیت قابل قبول و مصرف بنزین پایین در مقایسه با خودرو های هم ردیف خود است و می تواند گزینه مناسبی باشد.

مشخصات لیفان ۶۲۰:
موتور چهار سیلندر با حجم دقیق ۱۵۸۷cc Tritec
قدرت: ۱۱۴ اسب بخار
گشتاور: ۱۴۹ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه
گیربکس: ۵ سرعته دستی دیفرانسیل جلو
طول*عرض*ارتفاع: ۴.۵۵*۱.۷*۱.۴۹ متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲.۶ متر
وزن خالص: ۱۱۵۰ کیلوگرم
ظرفیت مخزن سوخت: ۵۸ لیتر
حجم صندوق بار: ۶۵۰ لیتر
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
تجهیزات ایمنی: ترمزها دیسکی مجهز به ABS+EBD و ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو

نویسنده: علی نیکجو، دارای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر طوسی.

مطالب مشابه

‫۸۵۸ دیدگاه

  1. محمد حسین ابراهیمی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنده مرداد ماه اسم نوشتم قراربود دی ماه تحویل بدن الان ۱۷ بهمن شده خبری از دعوت نامه نیست ، تازه میگویند که بعد از تکمیل وجه ۴۵ روز طول میکشه تحویل بدن ،جالب اینکه خسارت دیرکرد نمیدن جالبتر اینکه تحویل ۱ ماهه به اونهایی که بعد از ما اسم نوشتن به خاطر اینکه مبلغ خودرو رو به روز واریز کردن انجام شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. مهدي ك

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوستان عزیز من تحویل ابان هستم هنوز هیچ خبری نیست و یک سری اطلاعاتی به دستم رسیده اونایی که ثبت نام کردن و تحویل شهریور و مهر و ابان هستن باید به سازمان صنایع م معادن از شرکت کرمان موتور به خاطر تاخیر خیلی زیاد و ضرر به مشتریان شکایت کرد و از اینکه هیچ کس پاسخگوی ما نیست اگه همه پشت هم باشیم این رسانه ای میشه چرا ما به موقع باید تکمیل وجه کنیم اما شرکت کرمان موتور در قبال تعهد خودش حتی حاضر به پاسخ گویی ما نیست واقعاً متاسفم که با همچین شرکتی دارم معامله می کنم کاش همون روز اول به صورت نقدی خریده بودیم و اینقدر انتظار و بی پاسخی و دربه دری نمی کشیدیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. mohammad

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (126 ديدگاه)

    اهای مردم کسانی هم که تا الان ماشین ثبت نام کردن نمایندگی ها به کسایی ثبت نام کردن هنوز به مشتری ها تحویل ندادن؟ خدا ازشون نگذره باس و بانی کسی که به مردم خودمون هم ظلم میکنن ! اون دنیا باید جواب پس بدن؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. علیرضا

    ۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    تنها شرکت کرمان موتور در تحویل ماشین های خودش بدقولی نمیکنه.بنده یک مگان فول اپشن تحویل دی ماه ثبت نام کردم.الان بعد دو ماه تاخیر هنوز بهم تحویل ندادند.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. mohamad

    ۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    لطفا اگه کسی میدونه راهنماییم کنه. لیفان من ۲۰تا کارکرده الام مصرفش شده ۱۰۰به ۱۲! همه فیلترهاو شمعهاشم تازه عوض کردم. دیاگ هم چیزی نشون نمیده.دیگه باید چیکار کنم مصرفش مثل اولش بشه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. رفیق

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (44 ديدگاه)

      محمد عزیز این اشکال مربوط به سوخت توزیع شده در کشور است اگر شمع ها را با انواعی غیر از اصلی تعویض نموده اید مخصوصا از انواع چند پره میتواند در افزایش سوخت موثر باشد حتما از بنزین سوپر و شمع های استاندارد ولی با کیفیت استفاده کن ضمنا نوع رانندگی شما و ترافیک مسیر حرکتتان هم در این امر موثر است

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. علی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک تجربه شخصی . در صورتی که بزودی ماشین رو تحویل میگیرید مطلب زیر رو حتما بخونید :
    دوستانی که ماشین رو هنوز تحویل نگرفتند و انشاالله بزودی تحویل میگیرند توجه داشته باشند بعد از تحویل ماشین از طرف دفتر بیمه ارگ جدید باهاتون تماس گرفته میشه و اظهار میشه که ۵۰ درصد تخفیف بیمه بدنه شامل حال شما میشه و از این حرفها گول نخورید و بیمه رو تو شهر خودتون انجام بدین . تجربه زیر که مینویسم مربوط به همین قضیه هست و برای این اینجا نوشتم که اغلب کسانی که هنوز ماشین رو تحویل نگرفتن و در معرض این نوع کلاه برداری ها هستن از جمله خودم سایر تاپیکها رو نمیخوندم. داستان از این قراره که :
    بعد از اینکه با ۵ ماه تاخیر اداری (تحویلی شهریور) ماشین رو اواخر بهمن تحویل گرفتم و پلاکم هنوز نیومده بود یکروز خانمی که خودشو نماینده بیمه ارگ جدید و از طرفی نماینده بم خودرو معرفی میکرد با موبایل بنده تماس گرفت و گفت که شما یک لیفان ۱۸۰۰ خریدین و خلاصه اگه بخواین ما الان داریم بیمه ثالث رو برای شما میزنیم بیمه بدنه رو هم با ۵۰ درصد تخفیف صادر میکنیم . پرسیدم چقدر میشه ایشون فرمودن ۶۸۳۰۰۰ تومن که با قیمت ماشین ۵۰ میلیون تومن محاسبه شده . پرسیدم اگه بخوام قسطی صادر بشه چی خلاصه چرتکه زدن فرمودن حدود ۲۹۰ نقد و مابقی در ۸ قسط ۶۰۰۰۰ تومنی(جمعا حدود ۷۷۰ تومن) و از طرفی اضافه کردن که در صورتی که تصمیم دارین تا نیم ساعت دیگه بیشتر وقت ندارین(البته ناگفته نماند که زمان کم دادن به طرف مقابل نوعی شگرد برای اینه که طرف فرصت تحقیق و … نداشته باشه) خلاصه بنده با یکی از دفاتر نمایندگی آشنا تماس گفتم و بیمه ماشین با ۵۰ میلیون قیمت پایه رو گرفتم که گفتند بیمه پایه حدود ۷۱۱ تومن در میاد و اگه مثلا اسید پاشی و خط و … رو هم شامل بشه میشه ۹۰۰ و خورده ای.بنده هم فرض رو براین گذاشتم که شرکت بیمه ارگ بم ماشین رو با کلیه موارد بیمه میکنه لذا ۶۸۳۰۰۰ تومن به حساب شرکت واریز و برگه رو براشون فکس کردم (تا اینجای کار هنوز مدارک ماشین مثل سند و پلاک و ..هم دست بنده نرسیده بود). بعد از دو روز دوباره از بیمه مذکور تماس گرفتن که بابت ارسال بیمه نامه باید مبلغ ۱۲۰۰۰ تومن به این حساب بریزید بنده هم که حوصله کل کل نداشتم مبلغ رو به حسابشون واریز کردم دو روز بعد بیمه نامه بدستم رسید ولی توش نه شماره ماشینی بود و نه آدرس درستی از بنده. درضمن مبلغ ماشین رو هم برغم اینکه گفته بودن با ۵۰ م حساب میکنند ۴۸ م قید شده بود . از طرفی هیچکدوم از موارد اسید پاشی و خط و … رو هم شامل نمی شد. خلاصه با بیمه تماس گرفتم که اینکه همه اش ناقصه ایشون فرمودن وقتی کارت و مدارک شماره ماشین اومد یکبرگ شناسنامه رو برای ما فکس کنید تا الحاقیه بزنیم و براتون بفرستیم فردای همون روز مدارک بدستم رسید و منم براشون فکس کردم و قرار شد الحاقیه صادر بشه . دوباره از واحد ارسال شرکت با بنده تماس گرفتند که مبلغی رو باید بابت ارسال مدارک به حسابشون واریز کنم که بنده جوش آوردم که مگه بابت ارسال یک بیمه نامه که اونم نقدی خریداری شده چندبار از مردم هزینه میگیرید که طرف ترش کرد و تلفن رو قطع کرد خلاصه بعد از تماس با مسئول صدور و ذکر این نکته که قضیه رو خودتون حل کنید وگرنه از طرق دیگه پیگیری میکنم ایشون قول دادن که بیمه رو پست میکنن. در آخر بنده از ایشون خواستم که بعد از ارسال پاکت کد رهگیری مرسوله رو برای بنده sms کنند . الان با گذشته ۱ هفته ایشون اعلام میکنند که پاکت رو فرستادند و هر بار هم که کد رهیگیری رو میخوام بنوعی میگن هنوز پست نیاورده و الان سرم شلوغه و از این چرند و پرند ها . این مطالب رو نوشتم که گول اسم و رسم و …رو نخورید و اگه با شما تماس گرفته شد و خودشونو نماینده بم خودرو و … معرفی میکنند فریب نخورید .( البته ناگفته نماند که صدور بیمه ثالث رو شرکت کرمان موتور به واحد مذکور واگذار کرده که وظیفه اشون هست بدون دریافت وجه صادر کنند)
    خلاصه ما موندیم و این نمایندگی معظم که از امروز باید از طرق دیگه قضیه رو پی گیری کنم تا بعد از هزینه ۶۹۵۰۰۰ تومن و کلی تماس تلفنی و شاید مراجعه حضوری به دفتر بیمه در تهران و ….لاقل بیمه نامه پایه دستم برسه !

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. خلیل کویکی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوش به حال شما که دیر تحویل می گیرید،به همین نسبت هم زمان عذاب شما هم به تاخیر میافته.در درجه اول شما هنگامی که ماشینی از کمپانی یا به صورت صفر خریداری می کنید در واقع شما باید انتظار خدمات،سرویس دهی وتامین قطعات خودرو رادر نظر بگیرید،که این ایجاد امنیت برای مصرف کننده خودرواساسی ترین حق مشتری است، که باید به عرض برسانم در این خصوص این کمپانی موفق نبوده.من خود یکی از دارندگان این وسیله پر درد سر هستم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. بیژن

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام بر همه منتظران لیفان ، دیگه بیایید تو این تاپیک مشکلات تحویل و مسایل دیگر لیفان۶۲۰ تلنت را بنویسیم واسه نمونه من تحویلی دی ماه هستم و تاالان ۱۴تا شهریور پیش دادم و ۲۱میلیون هم سی بهمن ولی هنوز خبری نیست . از آخرین تحویلیها چه خبر .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. مهسا

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    یه عادت بد ما ایرانیا اینه که وقتی اشتباهی مرتکب میشیم حاضر نیستیم بپذیریم خطا کردیم و شروع به توجیح کردن میکنیم. وقتی خودمون تو یه چاه میافتیم دوست داریم بقیه هم بیافتن تو اون چاه تا دلمون خنک بشه!
    خلاصه بگم:
    دوستان خوب من لیفان ۶۲۰-۱۸۰۰ سی سی دارم از نظر ظاهر ماشین شیکیه که با یه سان روف نمای تازه ایی بهش دادن که نسبت به قیمتش اون زمان ۲۸ تا ۳۰ میلیون می ارزید اما چندتا مشکل داره که اگه یکی اینجوری منو راهنمایی میکرد عمرا اگه میخریدمش. اولا این ماشی خدمات پس از فروش مزخرفی داره تا جایی که من مجبور شدم از شرکت کرمان خودرو شیراز شکایت کنم به بازرسی دوما هر ۵ هزار کیلومتر باید ببری گارانتی و سرویس که هر دفعه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومن ازتون میگیرن و اگه نبرین کلا گارانتی تون رو باطل می کنن یعنی اجبار محض سوما پخش مزخرفی داره زود خراب می شه من خودم ۲ ماه ماشینم بدون پخش بود چون به لطف گارانتی و خدمات پس از فروششون با کلی شکایت وسر و صدا و دعوا پخشی که قرار بود نو بدن با صدتا بهانه تعمیر کردن و بعد ۲ ماه دادن که البته بازم مشکل داره چهارم لیفان موتور ضعیفی داره و تو سبقتا قشنگ مشخصه که کم میاره و انگار به اصلاح یه دنده دیگه میطلبه و زور میزنه و پنجم باید بهش بنزین بدون سرب یا سوپر بزنید که لیتری ۸۰۰ تومنه و این یعنی افزایش هزینه چون توی شهر لیفان دقیقا بالای صدی ۱۰ میسوزونه و برابر ماشین های داخل مثل پژو و پراید خیلی پر مصرفه وششم بازار فروشش افتضاحه من الان دو هفته اس می خوام بفروشمش مشتری نداره هر جا میبرم خیلیا اسمشو اولین باره میشنون و این یعنی پرفروش نبوده و در کل جیگرمو خون کرده و مثل … پشیمونم و به نظر من عطایش (ظاهر قشنگش) رو به لقایش (مشکلاتی که گفتم) ببخشید و از خریدنش صرف نظر کنید .ناگفته نماند سلیقه هامتفاوت است و این مشکلات که عرض کردم نظر شخصی بنده بود که ۶ ماه هست لیفان سوار میشم.من پیشنهاد میکنم نخرید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علي

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      مهسا خانم از اطلاعاتی که دادی خیلی ممنون ، نوشته هات باعث می شه کسایی که مثل من می خواستن این ماشینو بخرن لااقل تامل و تحقیق بیشتری داشته باشند

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. علی

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام
      چند میفروشی؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. hamed

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (78 ديدگاه)

        علی آقا سلام
        من دارم تحویل یه هفته دیگس میخری؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
        ۰۹۱۲۵۹۵۷۱۴۶

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. sina

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (17 ديدگاه)

      داداش اولا جنسیسم باید ۵۰۰۰ تا ببری سرویس بعدشم تنها باید سرویس اولیه رو شرکت بری. خدایی قدرتش خوبه بعدش با این پول چی می خوای بخری؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    4. جواد

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مهسا خانوم ببخشیدا ولی چرا […] میگید

      دوستان من بیشتر از ۳۰ ساله که رانندم ، همه ماشینای ایرانی رو امتحان از پراید بگیر تا زانتیا اگه بخوایم رده بندی کنیم بعد از زانتیا و مگان لیفانن ۶۲۰ تو رده سوم خدا خیرتون بده ، من هنوز به عمرم ماشینی مثل لیفان ندیدم برای سبقت گرفتن شما امتحان کنید تو سرعت ۸۰ تا بزنید دنده پنج و برید سبقت بلافاصله میره تا ۱۴۰ و این دوران ححتی تو زانتیا هم نیست . بعدم اون تصادفی که من با لیفان کردم اگه بهترین نوع سمند یا ال ۹۰ هم می بود تبدیل به قراضه می شد اما بعد از ۱۲ ملق زدن فقط ستون سمت راننده کج شد که این باور نکردنیه .

      دوستان اگه از من میشنوید تو این رنج قیمت این ماشین فوق العاده است

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    5. حميد1345

      ۲ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      با سلام خدمت خانم مهسا
      در پاسخ شما باید بگم :
      ۱ – شما لازم نبود هر ۵۰۰۰ تا ببرید سرویس و بابت اون خرج کنید زیرا فقط سرویس ۳۵۰۰ تای اولیه اجباری است و البته مجانی (‌به غیر از روغنها ) و بقیه سرویسهای دوره ای اختیاری است که می تونید نبرید و گارانتی شما هم باطل نخواهد شد . اگه هر کسی گفته اجباریست به شما ردوغ گفته است .
      ۲ – سیستم صوتی این ماشین در سریهای اول (‌سال ۹۱ )‌شانسی بود و البته خیلی از اونها هم بد از آب در آمدن که همگی با یکمی تاخیر تعویض شدن و اکثرا دیگه مشکلی ندارن و سری جدیدها هم کلا خوب شده است .
      ۳ – از هر چی ایراد بگیرید از موتور این ماشین نمی توانید ایرا بگیرید که با حجم ۱۸۰۰ سی سی قدرت ۱۳۱ اسب بخار را تولید می کنه . در صورتیکه مثلا پژو پارس TU5 با همین حجم موتور تنها ۱۰۰ اسب بخار قدرت داره. اگه نمی تونید در سبقتها از ماشین کناریتون رد بشین دو علت داره یا ماشین کناری قویتر از ماشین شماست یا اینکه شما در رانندگی مشکل دارین .
      ۴ – همه ماشینهای جدید اکثرا با بنزین سوپر طراحی شدن که البته بنزین معمولی هم مصرف می کنند ولی روی شتاب و قدرت ماشین تاثیر داره .
      ۵ در مورد فروش و بازار این ماشین هم باید بگم شما در ایران هر ماشینی غیر از ماشینهای سایپا و ایران خودرو داشته باشید که یکی درمیان مردم سوار هستند این مشکل را دارید . البته اگه ماشینی تو چند هفته فروش بره که بازارش بد نیست . شما حتما انتظار دارید تا اراده کردین فروش بره . مگه پرایده که همه سوار بشن . ضمنا در بخش قیمت خودرو ها در هر سایت و بازاری که نگاه کنید می بینید که قیمت لیفان ۶۲۰ و ایکس ۶۰ قیمت بازارش از قیمت کارخانه به مراتب بیشتر است (‌حدود ۴ تا ۶ تومان )‌و این نشانه بازار داشتن این خودروست.
      اینها را با سه سال تجربه سواری با ۶۲۰ نوشتم . نه متعصبانه . امیدوارم رفع سوئ تفاهم شده باشه . ضمنا دوستانی که قصد خرید ماشینها ی چینی حالا از هر نوعی را دارند لطفا تقاضا می کنم فقط و فقط با تحقیق از کسانی که این ماشینها را سوارند و در حال حاضر تجربه این ماشینها را دارند مشورت کنند و از حرف و حدیثهای افراد بی اطلاع که فقط به صرف چینی بودن روی هوا از خودشون نظر میدن اهمیت ندهند .
      موفق و پیروز باشین و هر ماشینی دارین چرخاش براتون بچرخه انشاا…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. ارشیا

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    منم ۳ روزه تحویل گرفتم بر خلاف تعریفی که ازش میشه واقعا شتابش فوق العاده نیست خدمات پس از فروش که هیچ به نظرم نمایندگی اصلا قطعه نداره!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. مهدي ك

    ۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام من که تحویل ابان بودم ٢٧ اسفند تماس گرفتن و تحویل گرفتم بر خلاف حرفهای شما خیلی ماشین عالی و نرمی هست و مصرف بنزین بستگی به رانندش داره خوب بهترین بنزین که بنزین سوپر هست برای سلامتی موتور لازم هست هرکی خربزه می خوره پای لرزش هم میشینه شتابش عالیه سیستم های سرمایشی و گرمایشی عالیه من نمیدونم چرا اینقدر ازش بد تعریف می کنید اگه ما این ماشین رو حمایت نکنیم معلوم هست که نمایندگی ها ضعیف میشن من سمند و پژو ٢٠۶ اتومات داشتم این ماشین واقعا نرم و راحت و با امکانات هست هرکس از این ماشین بد بگه یعنی راننده نیست ماشین تا یک مدتی باید اب بندی بشه نه اینکه همون روز اول گازش و بگیرن برن معلومه که ماشین جواب نمیده همه ماشین ها باید اب بندی بشن بازم میگم تو ایران نسبت به ماشین های ایرانی عالیه ترمزهاش نسبت به سمند و پژو خیلی نرم و اروم هست سرگیجه نمی گیری و و و عالیه عالی …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. bnm

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      سلام اقا مهدی لطفا به من بگو که تحویل شما که به قول خودتون تحویل ابان بوده ثبت نام کی و چه نوعی بوده؟ ممنون از لطفتون…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. پویا

      ۱۶ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (487 ديدگاه)

      مطمئنی راننده ای!؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  12. ابوالفضل

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    ۶۲۰ماشین خیلی خوبی هستش در سفری که عید به شیراز رفتیم دوتا ماشین بودیم یک x60ویک ۶۲۰مدل۱.۶من پشت۶۲۰نشستم تعداد سرنشینان خودرو ۶نفر بود که ۴نفر آنها عقب خودرو نشسته بودند البته به سختی.اصل حرفم اینجاست که با توجه به تعداد سرنشینان خودرو عملکرد بسیار عالی داشت و آنقدر خوب شتاب میگرفت که انگار هیچ مسافری در خودرو وجود ندارد مثل پر سبک . واز گردنه های که در جاده شیراز بود با توجه به تعداد سرنشینان به راحتی بالا میرفت و مصرف بسیار پایین این خودرو آدم را متعجب میکند.یک نکته ایجاست که عملکرد مناسب در خودرو به نوع رانندگی بستگی دارد. من خودم x60 دارم .ودر آخر:لذت بردن از زندگی با لیفان.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. آرمان

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من حدود یکسال میشه که ۶۲۰ ۱۶۰۰ دارم عالیه موتور مینی کوپر.دوستان فراموش نکنید که چه ماشین هایی تو این رنج قیمت می تونن رقیبش باشن؟!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. آرش

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    من لیفان۶۲۰ رو دی ماه ۱۳۹۰ تحویل گرفتم.
    تا الان که حدود۳۴۰۰۰ کیلومتر باهاش رانندگی کردم از راحتی و لذت رانندگی با اون خیلی راضی هستم. و هیچ مشکلی هم تا حالا نداشته.
    هر چند ماه یکبار واسه سرویس ادواری میبرم نمایندگی کرمان خودرو که هر دفعه با تعویض روغن و فیلتر بیشتر از ۷۰-۸۰ هزار هزینه نمیشه.
    فقط سرویس ۳۰۰۰۰ تا که خیلی کامل بود و حتی شمع خودرو رو هم عوض کرده بودند ۱۱۲ هزار هزینه پرداخت کردم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. اردلان

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    لیفان فوق العاده است من که از رانندگی با لیفان لدت میبرم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. آرش

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من شش ماهه که لیفان ۱۸۰۰ گرفتم. ماشین خیلی خوبیه. هر چی هم بگذره نرمتر بهتر میشه. اولش یکم مشکلات مونتاژی داره که به راحتی قابل حله. بعدش عالی میشه. خصوصا اولش دنده ها بد جا میره که با یه ریگلاژ مردن و بالا اوردن کلاچ کاملا درست میشه. در کل تو رنج قیمتی زیر ۵۰ بهترین انتخابه. من قبله لیفان ۲۰۶ داشتم. تنها مزیت ۲۰۶ نسبت به لیفان زیاد بودن قطعات هست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. امیر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام
    من اواخر شهریور یک لیفان ۶۲۰ ثبت نام کردن و تحویل بهمن بودم ولی خرداد اومد و من هنوز ماشین را تحویل نگرفتم. قرار بود با قیمت ۲۸میلیون تومان بهم بدن ولی بیشتر از ۳۵میلیون تومان گرفتند.من هنوز بی ماشین موندم و همه مسخره ام میکنند که چرا هنوز منتظر تحویل ماشینم هستم.خدا لعنتشان کند که بیشتر از قیمت ماشین های خارجی باید هزینه کنیم،التماسشان کنیم تا ماشین را بدهند.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. آرمان b

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام،من یک هفته ی بیش یک بارس سال گرفتم ، از همان استارت اول فهمیدم که این ماشین واسم ماشین نمیشه ، موتورش صدای تراکتور می داد و با زور آوردمش خونه. ولی برادرم یک لیفان ۶۲۰-۱۸۰۰ گرفته که از همان روز اول موتورش راحت مثل ساعت کار میکرد و خیلی هم شیک و زیباست و تا الآن که ۷ ماهه داره کار میکنه هیچ مشکلی بیدا نکرده.
    بابا به قرآن ، به بیر، به خدا و هر کسی که دوست دارین ، ماشین ایرانی نخرید، من نه به قرآن واسه شرکتی ام ونه واسه سازمانی. خلاصه،ماشین چینی بخر اما ایرانی نخر. اونایی که میگن ماشین ایرانی خوبه ، برن بخرن و تستش کنند.
    من کاملا حرف اونایی که میگن ماشین چینی بده را رد میکنم.
    قابل توجه خانم مهسا که […] مردم را گمراه نکنه.
    […]

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. محمد حسین

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین عالللللللللللللللللللللللللللللللللیه و بهترین طراحی موتور رو داره اما مشکلاتی از جمله کلاچ زیاد جمع شده هم داره که برای کسی که اولین بار سوار این ماشین میشه تو سرا بالایی کم میاره(وقتی نو باشه).

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. سید محمد

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام . بنده یک لیفان ۱.۶ ۶۲۰ مرداد ۹۱ خریداری کردم و تا بحال ۱۱۰۰۰ تا باهاش رفتم مصرف سوختش در بزرگ راه تهران – کاشان ۵ لیتر است البته با دنده ۵ و سرعت ۱۲۰ گردنه چالوس هم باش رفتم اصلا مشکلی نداشت بنظرم ماشین خیلی خوبیه ولی چون ۴۰۵ هم دارم معایبی را داره ۱ -کیلومتر شمار کمی بالاست و وقتی هم آفتاب می افتد روی ماشین خوندن کیلومتر سخت میشه ۲- اطراف ماشین لاستیکهایی مثل ۴۰۵ سمند و پارس و غیرو نداره و احتمال آسیب دیدگی بدنه داره ۳- با اینکه قدرت موتور خوب است ولی ظریب دنده عقب و دنده ۱ کمی پایین گرفته شده و برای بالا رفتن از سطح شیب دار سختتر شده و باید گاز بیشتری بدهی و این مورد ممکن است بدلیل طراحی آلمانی – برزیلی باشد ولی کاملا با راننده کنار میآید و بسیار ماشین دوست داشتنی است لذت رانندگی با آن به مراتب بیشتر از خودروهای ایران خودرو مثل پارس – ۴۰۵ می باشد البته بنده ۲۰۶ نداشته ام تا چند روزی سواری بگیرم و مقایسه کنم . نمایندگی هم خوبه در کل ماشین خوبیه مخصوصا با گذاشتن سنسور عقب بسیار خوب میشود پشت ماشین را کنترل کرد – سیستم صوتی و بلندگوهای بزرگ و … عالیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. علي

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    ممنون از نظرات دوستان که تجربه هاشون رو در اختیار کسایی که می خوان تصمیم بگیرن قرار دادن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. vahid

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (17 ديدگاه)

      علی جان چه تجربه ای ما ایرانیها گاری هم بخریم میگیم سوپر اسپرته.شدیم بلندگو شرکتهائی چه داخلی و چه خارجی مخصوصا چینی.این دوستان که با ۵۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ کیلومتر استفاده شاخ دراوردن چطوری موتور و گیربکس پائین نیومده اگه ریو بخرن و بعد از ۱۳۰۰۰۰ دیسک و صفحه اش مثل روز اول باشه چی میگن اتفاقا بگردی توی این تایپیکها هر کدوم کمتر تعریف کردن بدون مشکل نداره هر ماشینی بیش از حد ازش تعریف میکنن مخصوصا این جدیدا که هنوز امتحان پس ندادن بدون ایراد دارن.مثل همین چینیها مثل تیبا مثل سمند ef7 ,,,

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  22. امیر حسین

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام،من یک هفته ی بیش یک بارس سال گرفتم ، از همان استارت اول فهمیدم که این ماشین واسم ماشین نمیشه ، موتورش صدای تراکتور می داد و با زور آوردمش خونه. ولی برادرم یک لیفان ۶۲۰-۱۸۰۰ گرفته که از همان روز اول موتورش راحت مثل ساعت کار میکرد و خیلی هم شیک و زیباست و تا الآن که ۷ ماهه داره کار میکنه هیچ مشکلی بیدا نکرده.
    بابا به قرآن ، به بیر، به خدا و هر کسی که دوست دارین ، ماشین ایرانی نخرید، من نه به قرآن واسه شرکتی ام ونه از شرکتی حمایت می کنم. خلاصه،ماشین چینی بخر اما ایرانی نخر. اونایی که میگن ماشین ایرانی خوبه ، برن بخرن و تستش کنند
    من کاملا حرف اونایی که میگن ماشین چینی بده را رد میکنم.
    […]

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. محمد

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودرویی فوق العاده بدرد نخور

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. یاشار

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پارتی داشته باشی سریع تحویل میگیری ولی انصافا ماشین زیبا و جالبیه ایکس۶۰

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. سعید

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام این ماشین تنها مشکلی داره اینکه تو سبقت و تو درگ کم میاره و…… می خورن می گن ۱۸۰ تا می ره این ماشین بیشتر از ۱۷۰ اونم تو سر پایینی نمی ره و کلا تو سرعت کم می اره من با یه ریو درگ انداختم ابروم رفت این ماشین جنس سر سیلندرش از الیاژ سرب و فولاد خام است و جنس بدنه سیلندرش از الیاژ روی استیل و اهن است به همین خاطر سوپاپ ها نمی تونن خوب بچرخن و با هم نمی خونن به همین خاطر کم می اره (لیفان مل داداش کوچیکمه و خودم اس دی وی ۹ دارم که خیلی بهتر از لیفان هست ) من کارشناس ارشد رشته مکانیک خودرو هستم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. alij

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام اقا سعید .شما که واردید به من کمک کن و بگو لیفان ۶۲۰ بخرم یا پارس تندر همون ال۹۰ جدید پارس خودرو .
      ممنون میشم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  26. saman

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    جیلی ec7 بخرید راضی راضی میشید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. جواد

    ۲ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سپاس از مطلب مفیدتون./

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. سعید

    ۷ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا کسی میدونه فیس لیفت جدیدش کی وارد بازار میشه ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. همایون

    ۷ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    من یکی ازشون دارم موتورش۱۸۰۰ سی سی و ۱۳۱ اسب بخار قدرت از نظر من خیلی خوبه و تا الان کم نیوورده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. ج

    ۱۶ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۱-من ۶ماه است۵۲۰ای توشیراز دارم فقط نمایندگی رستمی همچین غلطی می کنه که عنوان می کنه ۵۰۰۰تا یکبار باید چک کنی که مشمول گارانتی بشی وگرنه نمایندگی های دیگه اینجوری نیست ومن استفاده کردم ۲-امکاناتش خیلی عالی هست از لحاظ قطعات مثلا من یک ۲۰۶به زیر سپرعقب ماشین برخورد کرد کل کاپوتش جمع شد ماشین من خط وخش هم روش نیافتاد درکل کیفیت قطعاتش پایین وگران هست ولی فرمان وترمز خوبی داره وهندلینگ خیلی عالی وسنسور عقب هم عالی هست ایربک هم سوال کردم خوب عمل میکنه وایربکش برعکس پارس که اندازه یک توپ فوتبال هست وبیشترش هم عمل نمیکنه نیست بزرگ وبه موقع عمل می کنه وسوختش بسیار بسیار عالی ازپراید هم کمتر مصرف می کنه اگر نمایندگیش بیشترحمایت کنه بهتر از ایرانخودرو هست که ماشیناش هیچی نداره من هیچ وقت دیگه از ایرانخودر ماشین نخواهم خرید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا