دوج

داج جورنی 12 ساله همچنان نفس می‌کشد!

قدیمی‌ترین کراس اوور فیات-کرایسلر همچنان نفس می‌کشد و داج تائید کرده این خودرو در مدل سال ۲۰۲۰ نیز عرضه خواهد شد.


به نظر می‌رسد داج این حقیقت را که جورنی خودرویی ۱۲ ساله است فراموش کرده و همچنان آن را در آمریکا عرضه می‌کند. ارزان‌ترین کراس اوور میان سایز بازار آمریکا که با بهای پایه‌ی ۲۳۶۴۵ دلاری در دسترس است با چند تغییر وارد مدل سال ۲۰۲۰ می‌شود.


در آغاز باید گفت تعداد تریم های این خودرو تنها به دو مدل با نام های جورنی SE Value و جورنی کراس رود محدود شده است. به این ترتیب مدل‌های جورنی SE و جورنی GT حذف شده‌اند و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۲۸۳ اسب بخاری مدل GT نیز دیگر در دسترس نیست.


هر دو مدل جورنی از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۷۲ اسب بخاری و گشتاور ۲۲۴ نیوتون متری استفاده می‌کنند. این پیشرانه با یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک (!) همکاری کرده و نیرو را در مدل‌های SE Value به چرخ های جلو و در مدل کراس رود به تمامی چرخ ها منتقل می‌کند.

از دیگر تغییرات این دو مدل می‌توان به نصب دستیار پارک عقب استاندارد اشاره کرد. همچنین مدل کراس رود دارای سانروف استاندارد می‌باشد.


داج همچنین گروه تجهیزات محبوب جدیدی را خلق کرده است. این مجموعه شامل بسیاری از ویژگی‌های محبوب خریداران می‌باشد. گروه تجهیزات محبوب جورنی SE Value شامل سیستم دستورات صوتی به همراه بلوتوث، رادیو SiriusXM با اشتراک یک‌ساله، فرمان و اهرم تعویض دنده چرمی، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای، صندلی راننده برقی، پوشش متفاوت صندلی‌ها، هشدار امنیتی و… می‌باشد.

اما همین بسته در جورنی کراس رود شامل مواردی همچون ناوبری، ۶ بلندگو و ساب ووفر، صندلی‌ها و فرمان گرم شونده، استارت از راه دور و… خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    هیچ‌وقت با این مدل ارتباط خوبی نداشتم و فک میکردم امار فروشش خیلی بد باشه اما ظاهرا فروشش خوبه ک هنوز داره عرضه میشه اونم با همچین مشخصات ضعیفی! و البته قیمت بسیار ارزان!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      جایه هیچ دفاعی نیست که چرا هنوز تولید میشه ولی چند مورد هست که هنوز خریدارش زیاده اول قیمتش و چیزی که بدست میاریه یه ماشین خوش استایل 7 نفره و امکانات مناسب و نکته دیگه تو این ماشین یه سری محفظهای ذخیره و مخفی وجود داره که خیلی جذاب و کاربردی هستن تو یوتیوب ببینید.فیات نامردی نکنه نسل بعدش با پلتفرم دف عقب و با اولویت پرفورمنس وارد میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Sina

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (811 ديدگاه)

    قیافه بیرون و کیفیت ساختش رو کاری ندارم ولی اتفاقا از نظر ابعاد و اندازه خیلی ماشین خوبیه یه دونه ش رو آورده بودن گاراژ کنار خونمون واسه تعمیر در عین جمع و جور بودنش راحت ۷ نفر میشد داخلش نشست
    واقعا واقعا کاش راو ۴ همچین ابعاد و ساختاری داشت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. rezlot

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (28 ديدگاه)

    پراید و پژو 405 و 206 و … همچنان نفس میکشند که هیچ تازه جون گرفتن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمید

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    نمیدونم چرا نمی تونم با ماشینهای آمریکایی ارتباط بگیرم
    وقتی آلمان و ژاپن هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ali a

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    دیگه طراحیش قدیمی شده و جلو رقبا کاملا عقب افتاده اس… سیستم های ایمنی مثل ترمز خودکار و هشدار تعوض لاین رو نداره… احتمال زیاد ایمنی ایش هم پایین تره از رقبا… بدتر از همه گیربکس 4 دنده هست که دیگه کاملا از رده خارجه و زیر 6 دنده تو این دوره زمونه خنده داره(البته برای خارج از کشور!) … ارزش خرید نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بی نام

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    یکی از دوستان مدل ۲۰۱۲شو داره(تو خوزستان هستیم). ماشین خیلی خوبیه و تو این همه مدت نیاز به تعویض قطعه نداشته و با توجه به قیمتش واقعا ارزش خرید داره(البته برای امریکایی ها)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا