رنو

رنو زوئی ون، باربر الکتریکی کوچک با بُرد 400 کیلومتر

رنو قصد عرضهٔ نسخهٔ ون از هاچ‌بک الکتریکی زوئی را دارد. در این نسخه، هاچ‌بک الکتریکی کوچک رنو به یک ون تجاری کاربردی برای مشاغل کوچک، پیک‌ها و… تبدیل شده است. در زوئی ون صندلی‌های عقب خودرو حذف شده که این کار فضای بار مسطحی با حداکثر ظرفیت یک مترمکعب را ایجاد کرده است. در این خودرو همچنین پشت صندلی‌های جلو توری محافظی تعبیه شده و هرچند پنجره‌های عقب مات شده‌اند اما قابلیت درهای عقب حفظ شده و همچنان باز می‌شوند.

کف لاستیکی محافظ و چهار نقطهٔ قلاب هم از دیگر ویژگی‌های قسمت بار این ون کوچک الکتریکی هستند. حداکثر ظرفیت بار این خودرو نیز ۳۸۷ کیلوگرم اعلام شده است. قوای محرکهٔ زوئی ون اما تغییری نکرده و مثل نسخهٔ سواری باقیمانده است. این یعنی در این باربر کوچک شاهد همان موتور الکتریکی ۱۰۷ اسب بخاری و پکیج باطری ۵۲ کیلووات ساعتی هستیم. به لطف این باطری‌ها، زوئی ون با هر بار شارژ کامل می‌تواند تا ۳۹۴ کیلومتر را طی کند.

در این باربر الکتریکی امکان شارژ باطری‌ها از طریق شارژرهای سریع ۵۰ کیلوواتی وجود دارد که می‌تواند ۸۰ درصد از باطری‌ها را ظرف تنها یک ساعت و ۱۰ دقیقه شارژ کند. با ۳۰ دقیقه شارژ توسط این شارژرهای سریع، ۹۰ کیلومتر به بُرد خودرو اضافه می‌شود. همهٔ مدل‌های زوئی ون به‌صورت استاندارد به کابل شارژ تایپ ۲ مجهز هستند که می‌تواند با استفاده از شارژرهای عمومی ۲۲ کیلوواتی، باطری‌ها را به‌طور کامل ظرف سه ساعت شارژ کند.

زوئی ون ظرف ۱۱.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برای رسیدن از صفر به سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۳.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. برای همین است که رنو ادعا می‌کند زوئی ون خودروی ایده‌آلی برای حمل‌ونقل‌های شهری است. این ماشین در دو تیپ مختلف بنام بیزینس و بیزینس پلاس به بازار عرضه می‌شود که تیپ پایهٔ بیزینس به‌صورت استاندارد به تجهیزاتی مثل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰ اینچی، نمایشگر ۷ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اپل کارپلی و اندروید اتو، تهویه مطبوع، چراغ‌های جلوی تمام LED، کروز کنترل و… مجهز است.

در تیپ بیزینس پلاس موارد دیگری همچون ناوبری ماهواره‌ای، شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند، سنسورهای پارک عقب، دوربین دید عقب، کنترل تهویهٔ اتوماتیک، تودوزی صد درصد قابل بازیافت و… به ویژگی‌های فوق اضافه می‌شوند. علاوه بر این، خریداران می‌توانند پکیج تکنولوژی را هم برای خودرو سفارش دهند که نمایشگر ۹.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را به همراه دارد. زوئی ون با همان گارانتی پنج‌ساله یا ۱۶۰ هزار کیلومتری زوئی معمولی ارائه می‌شود درحالی‌که باطری‌های آن به‌طور مجزا از گارانتی هشت‌ساله برخوردار هستند. قیمت رنو زوئی ون در بریتانیا از ۱۹,۳۸۰ پوند آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    خیلی خوبه برای کار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فری

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    کاش بنز هم یه اسمارت فورتو با آرم بنز میزد به جای اینکه کارخونه بفروشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۲۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      لوگوی بنز روی ماشینای اسمارت باشه خنده داره
      اون لوگو ارزش داره الکی نیست که روی هر چیزی بزنیش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فری

        ۲۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (68 ديدگاه)

        بنز یه ماشین شهری لوکس تمیز هوشمند کم داره یه دونفره جمع و جور ایمن حالا اسمارت فورتو یا یه چیز از نو طراحی کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. آریا ماشین

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    کابینش خوب به نظر میاد برای کاری که طراحی شده هم عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Hadi

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    خیلی خوب و کاربردی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پارسا عشقی

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    یادمه همین خودرو نسخه ی قبلیش در نمایشگاه تهران بود و می گفتن با قیمت 90 میلیون به بازار میاد!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا