رنوسایر خودروهای اروپایی

فیس‌لیفت خانوادهٔ داچیا لوگان و ساندرو در آستانهٔ نمایشگاه پاریس

لوگان سدان، لوگان MCV، ساندرو هاچ‌بک و ساندرو استپ‌وی چهار محصول زیرمجموعهٔ رومانیایی رنو یعنی داچیا هستند که برای نمایش در نمایشگاه پاریس امسال مورد فیس‌لیفتی جزئی قرارگرفته‌اند. فعلاً داچیا تنها یک تصویر از نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این چهار خودرو منتشر کرده است. از تغییرات قابل‌توجه این خودروها می‌توان به تغییر جلوپنجره اشاره کرد که مشابه جلوپنجرهٔ کراس‌اوور داستر شده است.
گرافیک چراغ‌های جلو نیز تغییراتی جزئی را تجربه کرده و حالا مجهز به دی‌لایت یا چراغ‌های روشنایی در روز شده است. علاوه بر این، سپر جلوی هر چهار خودرو هم تغییر کرده و اطراف پروژکتورها را قابی نقره‌ای‌رنگ فراگرفته است. داچیا تصویری از عقب این خودروها منتشر نکرده است اما گفته است که در قسمت عقب و چراغ‌های عقب نیز تغییراتی مشابه طراحی قسمت جلو انجام گرفته است. همچنین از داخل خودروهای جدید نیز تصویری ارائه نشده است ولی داچیا اعلام گفته است که داخل کابین مدل‌های فیس‌لیفت شده هم مورد تجدیدنظر قرارگرفته و هر چهار خودرو ازنظر متریال، ارگونومی و محفظه‌های قرار دادن اشیاء به‌روزرسانی شده‌اند.

dacia-logan-sandero-facelif

اما از همهٔ این‌ها مهم‌تر، هر دو نمونهٔ لوگان و هر دو نمونهٔ ساندرو با پیشرانهٔ جدیدی ارائه خواهند شد اما هنوز نوع آن اعلام نشده است. احتمالاً این موتور جدید، جایگزین قوی‌تری برای موتور ۰.۹ لیتری سه سیلندر ۹۰ اسب بخاری فعلی خواهد بود. چند وقتی است برای نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ داستر یک پیشرانهٔ جدید ۱.۲ لیتری با ۱۲۵ اسب بخار قدرت ارائه شده است بنابراین ممکن است این موتور برای مدل‌های جدید لوگان و ساندرو هم ارائه گردد.

dacia-logan-sandero-facelift
بااین‌حال تمامی این جزئیات در ۲۹ سپتامبر (۸ مهر) یعنی زمانی که داچیا این مدل‌های جدید را در نمایشگاه پاریس به نمایش درآورد، مشخص خواهد شد. فروش لوگان و ساندروی جدید احتمالاً قبل از پایان سال جاری آغاز خواهد شد درحالی‌که سال آینده نیز نسل دوم داستر به آن‌ها خواهد پیوست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Elring-aventador

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (331 ديدگاه)

    نمی دونم چرا عاشق طراحیشم

    واقعا دوسش دارم … دوس دارم با این ماشین تو یه جاده خوش منظره با دنده سه و دور موتور 2.5 رانندگی کنم .

    این حسو یه هیچ ماشین دیگه ای ندارم دلیلشم نمی دونم با این وجود که خیلی ماشین های بهتری هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (242 ديدگاه)

      با لیفت و بی لیفت خیلی زشتند نمیدونم این داچیا و سانگ یونگ چی تو سرشونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elring-aventador

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (331 ديدگاه)

        داداش شرمنده تعریف شما از واژه لیفت چیه ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا

          ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (242 ديدگاه)

          عزیزم من گفتم کلا طراحی داچیا زشته حالا چه فیس لیفت بشه چه نشه و این نظر شخصیه داداش موضع گیری نکن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. مانی

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (143 ديدگاه)

    و در ایران همچنان مدلهای قدیمی با قدرت تولیدشان ادامه دارد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مجید

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من یه سال مالک یه لوگان مونتاژ ایران خودرو مدل 91 بودم و باید بگم با تمام نواقص مثل نداشتن صندوق پران فابریک یا ظاهر ساده و قدیمی و غیره باز هم ماشین باارزشی بود دوستم که تو اتریش زندگی میکنه یه لوگان مدل 2013 داره که تا حالا 260هزار کیلومتر راه بردتش و آخ نگفته به نظر من اگه رنو و داچیا یه کمی به جزئیات توجه کنن و موتور بهتر و تجهیزات ایمنی بهتری روش سوار کنن فروشش از این هم بیشتر میشه چون واقعا به صرفه و کم استهلاکه و ای کاش مدل های به روزش تو ایران با قیمت واقعی تولید میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چقدر این خودروساز تو مدت همکاریش با رنو رشد کرده کاش ماهم جای اینکه گیر بدیم مدیریت کارخونه رو بگیریم میشستیم کنار و میگفتیم شما به ما تجربه بده و مارو مدیریت کن تارشدکنیم مثل شرکت لادای روسیه که همکاری کردن و الان خیلی بهتر شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (77 ديدگاه)

    داچیا لوگان یا سیمبل اگه حتی به قیمت 65 میلیون عرضه میشد گزینه خوبی بود ولی 79 میلیون واقعاً گرون هست.الحق نسل جدید لوگان طراحی قابل قبولی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا