سایر خودروهای آسیایی

رونمایی از اولین خودروی پرنده ترکیه

شرکتی در ترکیه از اولین خودروی پرنده‌ی ملی این کشور رونمایی کرد. انتظار می‌رود این خودروی پرنده در نمایشگاه صنایع هوایی استانبول در معرض دید عموم قرار گیرد.


همانند بسیاری دیگر از خودروهای این چنینی، خودروی پرنده‌ی موردبحث در واقع یک خودروی پرنده‌ی واقعی نبوده و یک هواپیمای عمودپرواز است که گنجایش یک نفر را دارد. این خودرو محصول شرکت بایکر ماکینا بوده و “سزری” نام گرفته است.


مدیر فنی این شرکت سلجوق بایراکتار نام دارد که داماد رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه می‌باشد. بایراکتار اولین نفری بوده که تصاویر این پروژه را در توئیتر خود منتشر کرده است.

گفته می‌شود بایکار ماکینا یکی از کمپانی‌های پیشروی دفاعی و تکنولوژی در ترکیه بوده و تجربه‌ی تولید و ساخت چندین محصول مرتبط با نیروی هوایی را داشته است. هنوز جزئیات برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سزری منتشر نشده اما انتظار می‌رود این خودرو پس از تکمیل تست‌های واقعی وارد خط تولید شود.

این خودرو دارای چهار پره ی کوادکوپتر مانند است که بالای بخش سرنشین نشسته و یک صندلی نیز وجود دارد که دورش را شیشه احاطه کرده است. نشانی از کنترل‌های داخل کابین به چشم نمی‌خورد و همین امر باعث می‌شود فکر کنیم سزری کاملاً خودران خواهد بود. اگر این خودروی پرنده وارد خط تولید شود احتمالاً به مشتریان شخصی و یا به ناوگان‌های عمومی فروخته خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. مانی

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام دوستان کسی از خودروی ملی ترکیه خبری نداره که پیشرفت پروژش تا کجا بوده؟
    ترکها نشون دادن که ماشین آلات و محصولات ملیشون کیفتشون در سطح بسیار بالایی هست…کافیه نگاهی به محصولات hidromek و bmc otomotiv بندارین تا سطح کیفی محصولات ترک رو متوجه بشین.در عرصه فناوری هوافضا هم پبشرفت های خیلی زیادی داشتن.بطوری که چند ساله داره جنگنده های نسل پنج بومی خودش رو توسعه میده که همین چند ماه پیش توی ایرشوی پاریس ازش رونمایی شد…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. سورنا

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    عجب !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Abbas

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    فامیل سران اونا میزنن تو ساخت و ساز تکنولوژی،فک و فامیل وطنیای ما هم میزنن تو کار اختلاس و کانادا،بازم شکرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. John

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (214 ديدگاه)

    ما با این همه نخبه و ثروت و منابع، هیچ، فقط نگاه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Fk

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (232 ديدگاه)

    کاش اینایی که میگی هم داشتیم !!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا