سایر خودروهای آسیایی

خروج ماهیندرا از بازار انگلستان

شرکت ماهیندرا که برند برتر در زمینهٔ تولید وسایل نقلیهٔ الکتریکی در هند است، دوشاخهٔ فروش خودروی الکتریکی کوچک خود را در بریتانیا از پریز کشید! در حالی این شرکت تصمیم به خروج از بازار انگلستان گرفته است که از زمان آغاز فروش خودروی الکتریکی E2O در بازار این کشور کمتر از یک سال گذشته است. پس از گزارش رویترز در این رابطه، حالا خود ماهیندرا نیز این خبر را تأیید کرده است. این حرکت به خاطر فروش بسیار پایین خودرو الکتریکی کوچک و با بُرد کم E2O صورت گرفته است چراکه بُرد پایین آن پاسخگوی نیازهای خریداران محلی انگلستان نبوده است.

قیمت ماهیندرا E2O در بریتانیا پس از کسر کمک‌های مالی دولت از ۱۲,۹۹۵ پوند (۱۶,۰۶۴ دلار) آغاز می‌شود درحالی‌که حداکثر بُرد آن با یک‌بار شارژ برابر با ۱۴۵ کیلومتر است. فروش این خودرو به‌صورت آنلاین انجام می‌گرفت و در برخی مناطق بریتانیا امکان تست درایو آن نیز فراهم بود. ماهیندرا در این رابطه گفته است که میزان فروش E2O در سطحی است که هرگز توجیه مالی و انجام سرمایه‌گذاری برای فروش ندارد. ازاین‌رو ما تصمیم گرفتیم فروش خود را فوراً در بریتانیا خاتمه دهیم. به گفتهٔ این شرکت هندی، اهداف فروش موردنظر E2O در انگلستان هرگز برآورده نشده است.

در همین حال، از سوی دیگر، ماهیندرا بازگشت به بازار ایالات‌متحده را در نظر دارد آن‌هم درحالی‌که یک دهه پیش در تلاشی ناموفق برای شروع فعالیت در این کشور سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری انجام داد؛ اما طرح جدید این شرکت برای بازگشت به آمریکا که در حدود سال ۲۰۲۰ عملی خواهد شد، با شرکت پینین‌فارینا که روی طراحی محصولات جدید کار می‌کند و سانگ‌یانگ که تولیدکنندهٔ SUV در کرهٔ جنوبی است ارتباط دارد چراکه این دو شرکت تحت مالکیت ماهیندرا هستند. همچنین سانگ‌یانگ تصمیم نهایی خود برای تأسیس یک کارخانهٔ تولیدی در چین را تا اواسط امسال خواهد گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    واقعا چهره جالبی نداره بردشم خیلی کمتراز محصولات دیگه الکتریکی عرضه شده در اروپا هست البته از میتسوبیشی بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. peyman

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      بود و نبودش فرق نمیکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    چقد زشت و بی ریخته خصوصا چرخای عقبش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Fericuda

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    شبیه بچه های ناقص الخلقه میمونه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. madjid

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    زشته ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمید ع

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (239 ديدگاه)

    ظاهرا ماهیندرا و تاتا خودشونو موظف میدونن زشت ترین محصولاتو بسازن.سانگ یانگ هم تا سه چهار سال قبل (علی رغم مشخصات فنی) محصولات واقعا زشت و مضحکی تولید میکرد.تازگیا بهتر شده بود.ظاهرا ماهیندرا با گرفتن مالکیت سانگ یانگ تصمیم داره از این بهبود ظاهری محصولات جلوگیری کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سعید(تهران)

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    حیف پول…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا