سایر خودروهای آمریکایی

رکورد سرعت جدید SSC تواتارا! سکوت معنی‌دار منتقدان…

حتماً به یاد دارید که رکورد سرعت قبلی SSC تواتارا با شک و تردیدهای بسیار زیادی همراه شد و این شرکت راه دیگری به جز تکرار تلاش‌های خود نداشت. این شرکت در حرکتی سرنوشت‌ساز که به منظور پایان دادن به تمامی حرف‌وحدیث‌ها انجام شد، توانسته رکورد سرعت جدیدی را ثبت کند و البته همه‌چیز هم به‌صورت مستند ضبط شده است.

SSC بجای حضور در مسیر مشهور ۱۶۰ نوادا این بار به زمین‌های تست جانی بوومر دسترسی داشته است. ما پیش از این تست‌های سرعت زیادی را در این مکان دیده‌ایم اما هیچ خودرویی نتوانسته سریع‌تر از تواتارا ظاهر شود.

اگرچه SSC برای تست اول از راننده حرفه‌ای اولیور وب استفاده کرده اما تست دوم در ۱۷ ژانویه و توسط مالک خودرو آقای دکتر لری کاپلین انجام شده است. او فقط از مسیر ۳.۷ کیلومتری برای تجربه سرعت بسیار بالای خود استفاده کرده و توانسته فقط در ۱.۶ کیلومتر به سرعت ۳۹۳ کیلومتر در ساعت دست یابد.

تواتارا به منظور ثبت رسمی رکورد خود باید دو تست سرعت در دو جهت مخالف انجام دهد. این خودرو در تست اول به سرعت ۴۵۰.۱ کیلومتر در ساعت و در تست دیگر به سرعت ۴۶۰.۴ کیلومتر در ساعت دست یافته و سرعت متوسط ۴۵۵.۲ کیلومتر در ساعت را بر جای گذاشته است. SSC می‌گوید در اواخر تست دوم خودرو نیازمند ۲.۸۷ ثانیه زمان بوده تا سرعت خود را از ۴۴۱ به ۴۶۰ کیلومتر در ساعت برساند. این هیولا برای ثبت شتاب صفر تا ۴۶۰ کیلومتر در ساعت فقط به ۳ کیلومتر مسیر نیاز داشته است.

راننده این خودرو می‌گوید در دنده هفتم مزه قدرت کامل را چشیده و به شدت خواهان بازگشت به این مکان و تست دوباره سرعت‌های بالاست. هنوز مشخص نیست که SSC دوباره تست دیگری را انجام خواهد داد یا خیر اما به نظر می‌رسد کار SSC با این رکوردهای سرعت تمام نشده است.

نه تنها خودروهای زیادی نمی‌توانند به سرعت ۴۴۳ کیلومتر در ساعت دست یابند بلکه تام نلسون سازنده پیشرانه می‌گوید شتاب‌گیری تواتارا در این سرعت ۱۰ برابر سریع‌تر از هر خودروی تولیدی دیگر در دنیا می‌باشد. احتمالاً می‌دانید که کمپانی نلسون ریسینگ پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۹ لیتری توئین توربوی این هیولا را ساخته است. این نیروگاه قدرت ۱۷۵۰ اسب بخاری با سوخت E85 و خروجی ۱۳۵۰ اسبی با سوخت اکتان ۹۱ دارد.

جرود شلبی مدیرعامل SSC آمریکای شمالی، تفاوت‌های بین دو تست را این‌گونه توضیح می‌دهد:

این بار در شتاب گیری و دست‌یابی به سرعت‌های بالاتر از روش متفاوتی استفاده کردیم. لری کاپلین که مالک خودرو بود از استایل درگ ریس برای شتاب‌گیری استفاده کرد و به مدت ۴۰ تا ۵۰ ثانیه به‌صورت تخت گاز حرکت کرد. در اکتبر ما بسیار آرام تر حرکت کردیم و تنها حدود ۲۰ تا ۲۵ ثانیه تخت گاز رفتیم. این تفاوت هم از نظر پرفورمنس و هم از نظر عملیاتی بسیار احساس‌برانگیز بود.

SSC می‌گوید از دستگاه‌های ریس لوجیک (وی باکس)، لایف ریسینگ، گارمین و IMRA برای ثبت دقیق تمامی اعداد استفاده کرده است.

با سرعت متوسط ۴۵۵.۲ کیلومتر در ساعت، تواتارا سریع‌تر از آگرا RS بوده است. آگرا RS در نوامبر سال ۲۰۱۷ سرعت متوسط ۴۴۷.۱۹ کیلومتر در ساعت را بر جای گذاشته بود. تواتارا همچنین حداکثر سرعت بالاتری را نسبت به هایپرکار سوئدی‌ها ثبت کرده است.

باید گفت بوگاتی شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰ پلاس که توسط اندی والاس و در تأسیسات Ehra-Lessien گروه فولکس‌واگن تست شد به سرعت ۴۹۰.۴ کیلومتر در ساعت دست یافت اما این تست فقط در یک جهت انجام شد زیرا طبق گفته بوگاتی انجام تست در دو جهت تا حدی خطرناک بوده است.

هنسی هم به دنبال رسیدن به رکورد سرعت جدیدی بوده و می‌خواهد با ونوم F5 این کار را انجام دهد. این تیونر مشهور ادعای رسیدن به سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت را مطرح کرده اما هنوز چنین کاری را انجام نداده است.

به احتمال زیاد کونیگ زگ به دنبال بازپس‌گیری رکورد خود بوده و جسکو ابسولوت گزینه ایده‌آلی برای این کار محسوب می‌شود. این خودرو به‌صورت تئوری می‌تواند به سرعت ۵۳۲ کیلومتر در ساعت دست یابد اما باید دید که این عملکرد در دنیای واقعی هم تکرار می‌شود یا خیر.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. ?Ali Hossein?

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (378 ديدگاه)

    ۴۵۰ کیلو مترررررررررررررررررررررررررررررررررر ???
    بابا دمشششششششششششش گرم ????
    ما ز لاتان چشم لاتی گری و مشتی گری داشتیم!??
    ای کاش یه دونه از اینا رو با پلاک ملی تو شهر برونی…?

    موافقم ۸
    مخالفم ۹
    1. ehsan fa

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1353 ديدگاه)

      تو خود آمریکاش هم نمیشه تو خیابون روندش تقریبا چسبیده زمین
      تو رمپ های پارکینگ طبقاتی ها گیر میکنه تو هر اختلاف ارتفاعی گیر میکنه

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
      1. Reza Waffen SS

        ۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2704 ديدگاه)

        این ارتفاع قابل تنظیم هستش ثابت که نیست

        موافقم ۷
        مخالفم ۰
    2. Reza Waffen SS

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2704 ديدگاه)

      پس کجا رفت ۵۳۰ کیلومتر برساعت ؟؟؟

      همین رکوردو کنیخ زیگ اگرا RS هم زده بود اونم سال ۲۰۱۷
      کار هر کس نیست خرمن کوفتن ، جناب جرود شلبی قبل از حرف عمل کنید بعد حرفشو بزنید

      موافقم ۸
      مخالفم ۱۴
    3. پدر خودرو سازی جهان

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      واقعا خیلی بد ضایع شدن یادتونه تو رکورد قبلی ادعا داشتند بیش از ۵٢٠ کیلومتر بر ساعت سرعت داشتند؟ حالا حتی نتونستند به رکورد بوگاتی نزدیک بشند واقعا شرم آوره

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۸
      1. Elmiraj

        ۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2278 ديدگاه)

        تنها در ۳ کیلومتر از صفر به ۴۶۰.۴ کیلومتر رسیده و سپس ایست کامل شده !!!!
        متوسط رفت و برگشت هم ۴۵۵.۲ کیلومتر…
        .
        .
        بوگاتی در ۳ کیلومتر این اعداد رو در خواب هم نخواهند دید .

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۴
      2. سورنا

        ۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1033 ديدگاه)

        شرم آور اینه که یه دوچرخه هم نمیتونیم تولید کنیم بعد از همچین خودروهایی ایراد میگیریم … : )

        موافقم ۶
        مخالفم ۲
        1. gilan

          ۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1 ديدگاه)

          دوچرخه؟ بلبرینگ اون چرخای دوچرخه تکنولوژیش تو ایران نیست. یه سری دستگاه اوردن بلبرینگ تحت لیسانس میزنن. یادتونه یه زمان ماشینای داخلی هی بلبرینگ خورد میکرد؟ من خودم ۲۰۶ پدرم خورد کرد. درست دوچرخه و ماشین بلبرینگهاش یکسان نیست اما تکنولوژیش یکسانه. بلبرینگ دوچرخه رو الان نمیدونم داخل تحت لیسانس میزنن یا نه. اما اینو بدون تکنولوژیشو نداریم.
          یه سری بلبرینگ از روسیه اوردن تو چیزایی که اسمشو نبر استفاده میکنن.

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
    4. Shayan

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (60 ديدگاه)

      خب چند تا نکته هست
      اول این که مسیر قبلی رو با راننده حرفه ای موتور اسپرت طی کردن و به اون سرعت رسیدن که حالا ایراد گرفتن ازش
      کاری ندارم
      ولی توی این مسیر هم راننده گفته دوباره میخواد برگرده و برسونه به ۳۰۰ مایل
      تا همینجا هم رکورد سرعت رو با اقتدار زده
      نکته بعد این که خوشحال میشیم ابسولوت بیاد عرض اندام کنه ببینیم اون چیکارس
      ونوم هم هست که باید خودشو اثبات کنه

      فقط یه چیزی نیست
      بوگاتی! اون ماشین به هیچ وجه توانایی زدن رکورد رو توی این مسیری که ssc رفت نداره
      یه ماشین دستکاری شده که توی یه مسیر دراز رفته اون سرعت رو
      اگر به ایناس اس اس سی رو ببری اونجا بگازونی بالای ۵۲۰ هم میره توی فیلم هم دیدیم تواترا تازه داشت شتاب میگرفت توی ۴۵۰ تا
      شرایط برای رکورد زدن باید برابر باشه
      مسیر مشخص
      اندازه مشخص
      یه ماشینو کلی روندن رسوندن به اون سرعت تازه برای برگشت هم گفتن خطرناکه:)))))

      یه سری هم میگن بولید
      بولید چیزی جز یه کانسپت که مشخصاتش همش حرفه هیچی نیست

      تبریک به آمریکایی فنا و کانیگ زگ فنا 😉

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
    5. یانکی

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1438 ديدگاه)

      فقط حال اون بخیلهایی که میگفتن دروغ میگه رو خریدارم.حکایت دیمون هی میگن ام ۵ زدتش مکلارن زدتش.ما هم میگیم اگر خودرو سازی توان شکستن رکورد دیمون رو داره چرا این افتخار عظیم رو نمیان بدست بیارن

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
      1. Reza Waffen SS

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2704 ديدگاه)

        همین چند روز پیش مکلارن ۷۶۵LT رکوردو جابجا کرد

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    6. R

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (448 ديدگاه)

      دید نمیتونه به >۴۹۰< کیلومتر برسه
      اگه برسه واشر سرسیلندر میسوزونه به همین بسنده کرد

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Mahdi

        ۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (160 ديدگاه)

        مگه پژو ۴۰۵

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. RezaRs

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1547 ديدگاه)

    رکوردشو پس میگیگیریم
    کونیگ زگ ??

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  3. زیزیگولو

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2387 ديدگاه)

    همون بار اولم رکورد حقیقی به جا گذاشت و بیخودی بهش ایراد گرفتن

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
    1. RezaRs

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1547 ديدگاه)

      این بارم رسید پس خو نرسید

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. زیزیگولو

        ۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2387 ديدگاه)

        منظورت نا مفهومه، من که نفهمیدم منظورت چیه؟

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    2. Alireza

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (722 ديدگاه)

      من زیاد طرفدار هیچکدوم نیستم ولی رکورد اول کاملا خالی بندی بود ادعای رکورد بالای۵۰۰ کیلومتر کردن الان ۴۶۰ زدن خیلی تفاوته

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  4. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (287 ديدگاه)

    دقیقا رضا!!!!
    کوئنیگ زگ،کوئنیگ زگ،برنده،برنده!!!
    کوئنیگ زگ،کوئینگ زگ،برنده،برنده!!!
    هم عاشق کارخانه و محصولات کوئنیگ زگ هستم هم عاشق مدیرعامل و بنیان گذارش کریستین فن کوئنیگ زگ!!!
    چون میاد و همه ی تجربیاتش رو دراختیار دوستداران و مدیر عاملان دیگه ی صنعت اتوموبیل قرار میده!!!
    بنظرم برای اینکه ایران خودرو و سایپا کمی پیشرفت کنن بدنیست نگاهی به تجربیات مدیر عامل یکی از قدر ترین شرکت های خودروسازی جهان بندازن!!!

    موافقم ۱
    مخالفم ۶
    1. ??Amin_sto??

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (294 ديدگاه)

      من که به اینها اعتماد ندارم و به قول جرمی کلارکسون چند تا برشکستگی بزرگ بیشتر نیستند
      هنوز سریع ترین ماشین جهان رو بوگاتی شیرون سوپر اسپرت میدونم و در آینده بوگاتی بولید

      موافقم ۵
      مخالفم ۷
      1. TROFEO

        ۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2063 ديدگاه)

        دقیقا

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
      2. OMID

        ۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2097 ديدگاه)

        بولید قرار نیست تولید بشه
        فقط واسه نمایش تکنولوژی ها بود

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
    2. RezaRs

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1547 ديدگاه)

      بیا با من و سعید اسکورپین دوس بشی کونیگ زگ فن هارو راه بندازیم؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۲
  5. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (287 ديدگاه)

    رکورد تواتارا رو خرد و خاکشیر میکنیم!!!????☠☠

    موافقم ۰
    مخالفم ۴
  6. HamidReza

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1633 ديدگاه)

    چقدر این تواتارا بر خلاف هنسی دوست داشتنیه! اول که حالا رکورد فیک زد دوسش داشتم ؛ اما بعد از شنیدن خبر فیک بودنش بازم دوسش داشتم! از نظر من میتونه رکورد بزنه!

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
    1. sepehr

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (44 ديدگاه)

      بشدت موافقم

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
    2. TROFEO

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2063 ديدگاه)

      یه کمپانی که دروغ سرهم کرده
      واقعا دوست داشتنیه؟

      موافقم ۳
      مخالفم ۷
    3. Moein

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (81 ديدگاه)

      کاری به دروغ بودن و اینا ندارم
      ولی
      واقعا ماشین زیبایی هست
      از نظر پرفورمنس هم که فوق العاده هست
      به نظرم با همون ۴۶۰ هم قابل احترامه و تکه…

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. مهرداد كمال

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (658 ديدگاه)

        بنظر من بایس با هایپر کار های دیگه مقایسه کنیم که قطعا در دسته زیباها قرار نمیگیره

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
  7. Farzad

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2338 ديدگاه)

    فوق العادس با یه پتانسیل بالا …
    اما احساس میکنم این سرعت حتی ۴۰۰ کیلومتر هم نیست ، نمیدونم شایدم در ویدیو اینطوری به نظر میرسه . به هر حال !

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  8. R@m!n

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    حلالش باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  9. Elmiraj

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2278 ديدگاه)

    تنها در طول ۳ کیلومتر به عدد فوق‌العاده ۴۶۰.۴ کیلومتر در ساعت رسیده و در همین مسافت هم ایستاده…!!!! این از مهندسی بینهایت تواتارا نشأت گرفته…

    اگر دوباره به مسیر ۱۶۰ نوادا برگرده رکورد ۵۳۲ را به آسانی خواهد شکست .
    .
    .
    (( راستی پدال از بروزرسانی model S خبر بزار…. فوق‌العاده شده… خصوصاً در داخل ))

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
    1. JDM

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (307 ديدگاه)

      اینتریورش خیلی خوب شده

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. Sina10

      ۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1850 ديدگاه)

      داخلش به هیچ وجه زیبا نیست
      بالای فرمون رو بریده ، صفحه عمودی رو افقی خیلی خلاقیت به خرج داده?
      البته قبول دارم الان داخلش بهتره اما فرمونش خیلی زشته ، واقعا زشت ترین فرمونیه که دیدم
      بعد این کابینو با رقیبای آلمانیش مقایسه کنید تا بفهمید چرا آلمانیا پول بیشتری میگیرن
      اما به نظرم بیرونش خیلی خوب شده ، واقعا خوبه ، از طراحیش خوشم اومد.

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3569 ديدگاه)

        شما که به این فرمون گیر میدی الان کوروتم این شکلی شده،اما کسی مشکلی نداره،رقبای آلمانی به پای آمریکایی نمیرسن به هیچ وجه،شاید توی این سه دهه یکم آمریکا بهشون مهلت داد اما تازه داره بازی شروع میشه?

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
        1. Sina10

          ۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          والا فرمون کوروت خیلی قشنگه ، هیچ مشکلی هم نداره
          ولی تسلا اومده برای اینکه بگه این مدل متفاوته ، نصفش کرده ،
          خیلی شرکتا این کارو کردن ولی عالی از آب در اکمده اما تسلا رفته یه فرمون عادیو نصف کرده ، که اشتباهه
          البته نسخه ی سفید طراحی داخلیش خیلی بهتره ، میتونم بگم جز صفحه نمایش و فرمون ، از بقیه اش خوشم اومده ، اما طراحی داخلی مشکی اش مثل ماشینای ارزون قیمت در اومده

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (3569 ديدگاه)

          سینا جان ببخشید یه لحظه فکر کردم فرمون تواتارا رو میگی?
          نه موافقم فرمون تسلا یه حدی داغونه که نگو البته از طراحی داخلیش خیلی خوشم اومد ولی همچین چیزی رو یه مقدار آپشن باید مدیریت کنه که بازم جالب نیست….
          بیرون که هیچی….
          کلا از تسلا بدم میاد…

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
  10. RezaRs

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1547 ديدگاه)

    ازش بدم نمیاد اما بی اعتماد شدم بهشهمون بار اول با درست نیرفتن ذهنیت منفی علیه خودشون ایجاد نکنه
    الان دیوار صوتم بشکنه این خاطره تو یادمون می مونه

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
  11. Ramin

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1812 ديدگاه)

    این
    توترا تاحالا ۳ بار دروغ گفته…

    دیگه هرچه قدر راست بگه من باور نمیکنم…

    عین چوپان دروغ گو شده

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
  12. Benz

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1728 ديدگاه)

    به تارا نمیرسه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. Sina10

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1850 ديدگاه)

    قیافش که عالیه
    اما اون رکورد اولش کجا این یکی کجا
    در حد ادعایی که مطرح کرد نبود……

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  14. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    با سمند و قدرت ۱۱۰ اسبیش ۲۲۰ تا میرن.چهار تا توربو شارز بهش اضافه کن و سوخت مخصوص بریز توش اگه ۳۰۰ تا نرفت.
    به نظرم این کار بیشترین هنرش دونستن ایرودینامیک و داشتن دل و جرات زیاد برای رانندگی با این سرعته
    کاشکی اینجا هم بستر رشد فنی مهیا بود و سرمایه داران محترم جرات سرمایه گذاری روی کارهای نواورانه رو داشتن

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  15. MASIHA

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (940 ديدگاه)

    فعلا که فقط در حد نشون دادن قدرت شتابگیری تا سرعت ۴۶۰ در یک مسیر ۳ کیلومتر بوده.
    که فوق العاده هم هست،
    ولی مساله اینجاست که آیا اون ۵۳۰ رو که زد بازم میتونه بزنه؟؟
    خراب اونایی شدم که بوگاتی تو خواب هم نمیبینه،
    m5 و دیمون…😂😂😂😂
    مسائلی که تموم شده و رفته رو باز پروندش رو باز نکنید، بخاطر خودتون میگم🙂
    بوگاتی هدفش فقط سرعت نیست، یه نگاه به داخلش بندازی هم میفهمی، مگه اینکه خودت نخوای.
    ام۵ و دیمون هم تموم شد رفت بحث هم کردیم نتیجه هم‌ مشخصه که کجا کدوم برتره، حالا چرا اینقدر خاطرات بد به یادگار مونده نفهمیدم.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  16. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3569 ديدگاه)

    ایول اس اس سی!! افتخار آمریکایی ???
    بوگاتی با اون مدل …. عمرا بتونه توی سه کیلومتر به این سرعت برسه،من کاملا ایمان دارم که ۵۲۰تا رو رد میکنه،اما بخاطر این یوتیوبر های مسخره یه ذره شک و شبهه ایجاد شده وگرنه واقعاً ماشین قوییه،به امید شکست رکورد های کوینیخ زگ….

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  17. R

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (448 ديدگاه)

    بهونه جدید برای توجیه شکست: بوگاتی تو اون سه کیلومتر نمیتونه به این سرعت برسه ??? شما بنی اسرائیلم رد کردید??

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  18. mahdi-abdi

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (389 ديدگاه)

    نه کونیگ زگ و نه هنسی هیچکدوم بع ۵۰۰ نمیرسن مگر اینکه دیگه فرمون داشتن ماشین بی معنی بشه حالا هر چقد خواستید دسیلایک بدید

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  19. شاهین

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (931 ديدگاه)

    منتقدان سکوت کردن ولی بچهای خودمون هنوز مثل سنگ پای قزوین مقاومت میکنن!!!
    از نظر من رکورد اولی هم درست بوده چون توی شتاب ثانویه کل قدرت موتور رو استفاده کردن و خیلی راحت شتاب میگیرفت ولی اینجا خودشون گفتن که مثل درگ از همون اول تخته گاز رفتن
    در هر صورت دمشون گرم که جسارتشو داشتن که واسه ضااااایع کردن منتقدان داخلی و خارجی بازم کارشونو کردن و بازم رکورد زدن!
    مثلا اگر بعضیا بودن بهونه ی لاستیک رو میاوردن که هیچ لاستیکی توان این سرعت و شتابو نداره و …

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  20. akrh78

    ۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (995 ديدگاه)

    حاجیا چرا نمیفهمین مسافت محدود بوده
    بوگاتی تو ۳ کیلومتر تازه توربو چهارمیش میخواد وارد مدار بشه ?
    مثل مقایسه دو ماراتن و صد متر هست
    تو سه کیلومتر چابک ۴۶۰ رو زده و وایساده، ملت دنبال رکورد سرعت ۵۳۰ هستن
    اونم به وقتش، وایسین و ببینین
    زمان همه چیزو مشخص میکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. مهدی

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (985 ديدگاه)

    خب خب برو بچ
    بساتمونو جمع کنیم بریم سراغ شیرون ابروشو داغون کنیم سریع هم بریم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. رامتین

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2276 ديدگاه)

    مشخص بود ۵۳۰ کیلومتر دروغی بیش نیست. گرچه فعلا رکوردداره اما هنسی حتما رکورد را میزنه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا