سایر خودروهای آمریکایی

معرفی رسمی رضوانی تانک مدل 2020، قوی‌ترین شاسی‌بلند تولیدی دنیا

پس از انتشار یک تیزر، رضوانی نسخهٔ جدید شاسی‌بلند تانک خود را برای مدل ۲۰۲۰ معرفی کرده است. نسخهٔ قبلی این خودرو بر اساس پلت‌فرم نسل قبلی جیپ رانگلر یعنی نسل JK ساخته شده بود اما حالا در تانک مدل ۲۰۲۰ از پلت‌فرم نسل جدید رانگلر JL استفاده شده است که یکی از بزرگ‌ترین تغییرات آن محسوب می‌شود. البته درحالی‌که قیمت یک رانگلر معمولی از زیر ۳۰ هزار دلار آغاز می‌شود، کسانی که خواهان تانک مدل ۲۰۲۰ هستند باید مبلغ بسیار بیشتری پرداخت کنند.

این ماشین در سه نسخهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود که ارزان‌ترین آن‌ها ۱۵۵ هزار دلار قیمت دارد. این مدل که نسخهٔ پایهٔ تانک محسوب می‌شود، به‌صورت استاندارد به یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۲۸۵ اسب بخار قدرت مجهز است اما امکان سفارش موتورهای ۳ لیتری V6 دیزلی با ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۶.۴ لیتری V8 همی با ۵۰۰ اسب بخار قدرت هم برای آن وجود دارد. علاوه بر این پیشرانه‌ها، رضوانی یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۸۵ اسب بخار قدرت را هم برای تانک ارائه می‌کند اما این موتور فقط مخصوص نمونه‌های صادراتی است.

نسخهٔ بعدی Military Edition یا نسخهٔ نظامی نام دارد و قیمت آن از ۲۹۵ هزار دلار شروع می‌شود. این مدل با همان پیشرانه‌های V6 دیزلی و V8 همی ۵۰۰ اسب بخاری ارائه می‌شود. بالاترین نسخهٔ این اس‌یووی قلچماق نیز تانک X نام دارد که نیروگاه منحصربه‌فردی زیر کاپوت آن قرار گرفته است. این نسخه به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 چلنجر دیمن مجهز شده است اما رضوانی آن‌را ارتقاء داده و حالا ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با چنین خروجی چشمگیری، رضوانی می‌گوید تانک X مدل ۲۰۲۰ قوی‌ترین شاسی‌بلند تولیدی دنیا محسوب می‌شود. البته این موتور برای نسخهٔ نظامی هم قابل سفارش است. قیمت پایهٔ تانک X اما از رقم گزاف ۳۴۹ هزار دلار آغاز می‌شود.

تانک جدید اما علاوه بر تغییرات فنی، در طراحی بیرونی هم کمی بروز شده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جلو و عقب جدید اشاره کرد؛ اما شاید مهم‌ترین تغییر بیرونی این خودرو تبدیل شیوهٔ باز شدن درهای آن از حالت موسوم به خودکشی به شیوهٔ معمول باشد. در کابین خودرو نیز تغییرات قابل‌توجهی صورت گرفته و با چرم‌ها، دوخت‌ها و رنگ‌های مختلف، از قابلیت سفارشی‌سازی زیادی هم برخوردار است. در میانهٔ داشبورد تانک مدل ۲۰۲۰ نمایشگری ۷.۹ اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته که به ویژگی‌هایی مثل کارپلی و گوگل مپ مجهز است.

رضوانی برای تانک جدید آپشن‌ها زیادی را هم ارائه کرده که البته قیمت بالایی دارند. ازجملهٔ این آپشن‌ها می‌توان به سیستم دید در شب گرمایی به قیمت ۶۵۰۰ دلار، زیر پایی‌های جانبی اتوماتیک ۲۵۰۰ دلار، دوربین‌های جانبی ۸۵۰ دلار، باک سوخت اضافی ۷۵۰۰ دلار، پکیج نورپردازی داخلی ۲۵۰۰ دلار، کابین تمام چرمی ۵۵۰۰ دلار و موارد دیگری همچون گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها اشاره کرد.

رضوانی حتی آپشن طرح روکش سقف ستاره‌ای را هم برای این خودرو با قیمت ۶۲۵۰ دلار ارائه کرده است یعنی چیزی که فقط در محصولات رولزرویس دیده می‌شود درحالی‌که با سفارش سیستم صوتی فوکال با قیمت ۱۲,۵۰۰ دلار می‌توان قیمت تانک X را به ۴۰۰ هزار دلار نزدیک کرد. به‌منظور ارتقاء توانایی‌های آفرود تانک نیز رضوانی سیستم تعلیق FOX را با قیمت ۱۲,۵۰۰ دلار برای آن ارائه می‌کند.

نسخهٔ نظامی تانک اما درواقع خودرویی برای آخرالزمان است زیرا این نسخه به زره ضدگلوله، حفاظت بالستیک، لاستیک‌های پنچرروی نظامی، محافظ مواد منفجره در کف خودرو، رادیاتور زرهی، باک سوخت خودترمیم شونده، دستگیرهٔ درهای الکتریکی، چراغ گردان و چشمک‌زن، ماسک‌های گاز، جعبهٔ کمک‌های اولیه و… مجهز است. برای این نسخه حتی سیستم محافظت در برابر پالس‌های الکترومغناطیسی (EMP) هم با قیمت ۲۵۰۰ دلار قابل سفارش است تا آمادگی مقابله با جنگ هسته‌ای را پیدا کند!

مدیرعامل شرکت رضوانی آقای «فریس رضوانی» در مورد تانک جدید گفته است:

تمرکز نسل جدید تانک در ارائهٔ استایل جذاب، سواری و تعلیق راحت، کابین لوکس و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت همگی در خودرویی ضدگلوله بوده است که به‌راحتی امکان استفادهٔ روزانه از آن وجود داشته باشد. تانک جدید را به‌راحتی می‌توان سرسخت‌ترین و قدرتمندترین اس‌یووی تولیدی دنیا دانست

تانک جدید چند روز دیگر در هفتهٔ اتومبیل مونتری رسماً به نمایش عمومی درمی‌آید درحالی‌که تحویل خودرو به خریدارانی که آن‌را پیش‌خرید کرده‌اند از هفته‌های آینده شروع می‌شود. رضوانی همچنین سفارشات خرید جدید برای تانک حتی به‌صورت فرمان راست را هم می‌پذیرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    چه کابین لوکس و مدرنی هم داره ?

    موافقم 6
    مخالفم 1
  2. Amirferrari

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    تا به امروز ازش خوشم نمیومد ولی از امروز به بعد فنشم! خدایی هیولاست این ماشین،تنوع موتوری از دو لیتر بگیر تا هزار اسب بخاری باعث میشه واسه هر قشر و مکان جغرافیایی این ماشین مناسب باشه،نسخه x و نظامی که دیگه واویلا،خوراک عرباییه که واسه اسکورت کردن شیرون و لافراری دنبال یه هیولا میگردن تا فخرفروشی رو به حد کمال برسونن…دم رضوانی و منصوری گرم…

    موافقم 7
    مخالفم 1
  3. MAHDI

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مدل قبلی این ماشین اش تو یه صحنه ازفیلم مردان سیاه پوش 2019 درش حضور داشت.که البته بعد چندلحظه نابودش کردن!!!!!

    موافقم 4
    مخالفم 1
  4. MAHDI

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    کابینش شبیه به جیپ شده تقریبا.طراحی بیرونی بسیار متفاوتی داره وخاصی داره.دوست دارم تست موس این ماشین رو ببینم البته فکرنکنم انجام بشه. اما خیلی دوست دارم ببینم توپیچ ها چه عملکردی داره با این جسه. خیلی متفاوته!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. آرمین

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (283 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه آقای فردیس رضوانی در ایران درس خوندن و تحصیل کردن و بعدها مهاجرت کردن یا خیر از ابتدا در آمریکا زندگی میکردن

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. AMANTE

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1853 ديدگاه)

      فردیس رضوانی متولد 1353در تهران که در سن 9 سالگی همراه خانوادش به آمریکا مهاجرت کرده.
      و همسرشون هم ایرانی هستن و سال 1383 یکبار به ایران اومده بودن.

      موافقم 3
      مخالفم 1
  6. حمیدرضا

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    یه سرهمی از ماشینای مختلف با چاشنی طراحی داخلی و خارجی نسبتا مستقل به نظرم با این قیمت میشه سراغ خیلی از ماشین های لوکسی رفت که کلیم خدمات پس از فروش دارن مشخصا رنجرور ولی خوب خیلی ها به دنبال خاص بودنن که این ماشین خاص هست

    موافقم 0
    مخالفم 3
  7. امیر

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    کابینش خیلی خوب نشده و عملا میتونس بهتر باشه اما فنیش باید بیاد و خودشو نشون بده
    بشدت مشتاقم ببینم چه میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Mad.z.Max

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    چقدر کابینش نسبت به نسل قبل پیشرفت داشته!! کابین نسل قبلی کاملا معلوم بود که کمپانی نو پا هست
    من اگه شرایط خریدشو داشتم، مدل پایه مجهز به انجین V6 تنفس طبیعی دیزلی یا شاید بنزینی رو با انتخاب دو آپشن دوربینهای اطراف و باک سوخت اضافی و رنگبندی کابین تیره میخریدم و باهاش طبیعت گردی های چند روزه ام رو با کیفیت تر و به شدت خاص تر میکردم!!
    راستی چراغای عقبشم خیلی جذابن :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. هادی نجفی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    خودرو بسیاری خوبی هست واقعا خوب اما با این قیمت خودرو های بسیار بهتری وجود دارن
    نسخه فولش میشه 500 هزار دلار !!!!!!!!!! قیمتش نمیدونم چه جوری حساب کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا