سایر خودروهای اروپایی

اینیوس گرِنادیر، آفرودر جدیدی برای پُر کردن جای نسل قبلی دیفندر

اینیوس گرنادیر (Ineos Grenadier) آفرودر خشنی است که قصد دارد جای نسل قبلی لندروور دیفندر را تصرف کند یعنی جایی لندروور با آمدن نسل جدید دیفندر از آن خارج شد. احتمالاً تاکنون نام اینیوس را نشنیده‌اید زیرا این یک شرکت خودروسازی نیست بلکه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مواد شیمیایی در جهان است. پس‌ازاینکه لندروور تصمیم به کنار گذاشتن دیفندر اصلی و جایگزینی آن با نسل کاملاً جدیدی گرفت، بنیان‌گذار و رئیس شرکت اینیوس «جیم راتکلیف» به فکر ساخت آفرودر جدیدی با الهام از دیفندر افتاد. نام گرنادیر هم از یک میخانه در لندن گرفته شده که در آنجا برای اولین بار ایدهٔ ساخت این خودرو به ذهن راتکلیف خطور کرد.

شباهت ظاهری گرنادیر با دیفندر اصلی کاملاً مشخص است زیرا اینیوس هم استایلی کاربردی و جعبه‌ای شکل را در این خودرو بکار برده است. در جلوی خودرو سپر جلوی مشکی‌رنگی به همراه چراغ‌های دایره‌ای و چراغ‌های ثانویه‌ای درون جلوپنجره به چشم می‌خورد و در عقب هم چرخ زاپاس، چراغ‌های گِرد، صفحهٔ محافظ زیر و یک نردبان کوچک برای دسترسی به سقف جلب‌توجه می‌کنند. همچنین مثل دیفندر اصلی، گرنادیر هم به‌گونه‌ای طراحی شده است که تا حد امکان آفرودی و سرسخت باشد. به‌عنوان‌مثال گلگیرهای جلو به‌اندازه‌ای مستحکم هستند که می‌توان روی آن‌ها نشست و میله‌ها و نوارهای باری هم به‌صورت یکپارچه در سقف تعبیه شده که به لطف این ویژگی برای حمل بار به هیچ نوع باربندی نیاز ندارد.

رئیس طراحی اینیوس «توبی اکوایر» در رابطه با طراحی گرنادیر می‌گوید:

ما تصمیم گرفتیم یک خودروی ۴×۴ مدرن، کاربردی و بسیار توانمند طراحی کنیم. مهندسی و تکنیک‌های تولید مدرن تضمین خواهد کرد که گرنادیر بسیار توانمند باشد

جیم راتکلیف نیز در مورد این خودرو می‌گوید:

پروژهٔ گرنادیر با شناسایی شکاف موجود در بازار برای یک خودرو آفرود کاربردی که توسط بسیاری از خودروسازان رها شده آغاز گردید. این موضوع به ما یک نقشهٔ مهندسی برای ساخت یک ۴×۴ قابل‌اعتماد، بادوام و توانمند داد که برای استفاده در سخت‌ترین جاهای دنیا طراحی شده است. همان‌طور که دیدید توبی و تیمش در ارائهٔ طرحی که مشخص و هدفمند باشد کار خود را به‌خوبی انجام داده‌اند

زیرساخت گرنادیر از یک شاسی نردبانی تشکیل شده که به همراه سیستم تعلیق توسط شرکت مگنا اشتایر اتریش طراحی شده است. اینیوس هنوز طراحی داخلی این آفرودر را به پایان نرسانده است اما انتظار می‌رود از قطعات زیادی از ب‌ام‌و در آن استفاده شود. همچنین نیروی موردنیاز گرنادیر هم توسط پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ ب‌ام‌و تأمین خواهد شد که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF متصل می‌شود. اینیوس هنوز مشخصات خاصی از این پیشرانه را اعلام نکرده اما تائید نموده که تنظیم و شخصیت خاص خود را به این پیشرانهٔ شش سیلندر خطی اضافه خواهد کرد. این ماشین به‌صورت استاندارد به یک دیفرانسیل مرکزی مکانیکی با قفل سفارشی هم مجهز خواهد بود.

طی دوازده ماه آینده یا بیشتر، اینیوس با مگنا اشتایر برای توسعهٔ گرنادیر همکاری خواهد کرد و برنامهٔ بسیار سختی را برای آن در نظر گرفته که بخشی از آن آزمایش‌های بیش از ۱.۸ میلیون کیلومتری است. ازآنجایی‌که اینیوس شرکتی است که هیچ تجربهٔ قبلی در زمینهٔ صنعت خودروسازی ندارد، تعجب‌آور نخواهد بود که قیمت گرنادیر به میزان قابل‌توجهی از سایر آفرودرهای بازار بیشتر باشد. بااین‌حال این شرکت قیمت پایه‌ای در حدود ۳۰ هزار دلار را برای این ماشین هدف قرار داده که هم‌سطح قیمت جیپ رانگلر بوده و از دیفندر جدید ۲۰ هزار دلار کمتر است. گفته شده گرنادیر سال ۲۰۲۱ در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. مصطفی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    ایدش وقتی از می خونه اومده ، سرانجامش مشخصه .

    موافقم 1
    مخالفم 4
  2. meysam

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    عالی
    عالی
    عالی
    حتی بهتر از دیفندر جدید

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Infinite

      ۱۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (452 ديدگاه)

      دیفندر جدید رو بر خلاف خیلی ها دوست دارم. خارج از چارچوب بوده. شاید بر خلاف روند تولید این قبیل محصولات بوده اما یه تلاش جدید بوده. کسی که دیفندر جدید رو نمی‌پسنده این گزینه رو به همراه جیپ و جی کلاس داره.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. بیژن

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (45 ديدگاه)

    جیم راتکلیف, میلیاردر بریتانیایی مالک تیم دوچرخه سواری INEOS یا همون SKY سابق هم هست که در حال حاضر قهرمان تور دوفرانس هستند.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. ارشیاsvj

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    عمرا
    اینو چه به دیفندر

    موافقم 0
    مخالفم 2
  5. مهرداد كمال

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1808 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. GTR.SPEED

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    اول این ماشینو دیدم فکر کردم دیفندر قدیمیه تیون شده هستش. ولی در هر صورت نمی تونه جای دیفندر و بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. iman

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (168 ديدگاه)

    جا پای دیفندر گذاشتن که فقط به ماشین همشکل ساختن نیست تجربه پنجاه ساله میخواد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hemichan

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (715 ديدگاه)

    آخرشم اسمشو میزارن دیفندر کلاسیک یا رترو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. فرشاد

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    با همکاری مگناشتایر ساخته شده پس بی کیفیت نیست
    موتورشم ک بی ام و هست
    قیمتش بنظرم زیادی مناسبه بعیده با 30 تا بفروشنش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسین دهمرد

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2430 ديدگاه)

    اینکه دیگه محصول چین نیست لندی میتونه خاطر کپی کاری شکایت کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. AMIR-REZA

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    با 30 هزار دلار ارزش داره !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. آریا ماشین

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    شما هم فکر میکنین g63 رو برداشته قدیمیش کرده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا