سایر خودروهای اروپایی

ساب 99 الکتریکی، نشانه‌ای از آینده در گذشته!

خودروهای الکتریکی در حال شکل‌دهی به آینده بوده و اگرچه بسیاری از طرفداران صنعت خودرو به محصولات احتراق داخلی علاقه زیادی دارند اما دیگران خود را برای روبرو شدن با انقلاب الکتریکی و تبدیل خودروهای کلاسیک به نمونه‌های الکتریکی آماده می‌کنند.


چیزی که مشاهده می‌کنید ساب ۹۹ در فنلاند است که به یک محصول الکتریکی تبدیل شده و این فرایند به قیمت چند سال از عمر مالک تمام شده است.


بنا به گفته Saab Planet، مالک خودرو که Mika Leppälahti نام دارد با یک‌بار شارژ توانسته ۱۹۵ کیلومتر را طی کند و معتقد است ساب الکتریکی از نظر تئوری می‌تواند به سقف سرعت قابل احترام ۲۴۵ کیلومتر در ساعت دست یابد.


ما هیچ جزئیاتی درباره پیشرانه الکتریکی یا مجموعه باتری این خودرو نداریم اما مالک می‌گوید هیچ مشکلی را در حدود ۸۵۰۰ کیلومتر طی شده مشاهده نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. hussein

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    به یاد جمشید ارین و اون که اب میریخت و این سیاه نمایی های خودمون افتادم
    ادم خندش میگره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد رضا

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (82 ديدگاه)

    اطلاعات تکمیلی:
    میکا لِپَّلاهتی مهندس برق اهل شهر تامپره فنلاند پروژه خودش را روی ساب ۹۹ مدل ۱۹۸۳ که سالها به صورت غراضه بوده در تاریخ ۷.۲۰۱۴ آغاز کرده و در تاریخ ۵.۲۰۱۶ به پایان رسانده است.
    ۱۹۲ عدد سلول باتری ۲۸ کیلووات ساعتی ”LifePo4” با وزن ۲۵۰ کیلوگرم در دو قسمت جلو و عقب کف خودرو نصب شده اند. موتور الکتریکی براش لس با قدرت ۱۰۲ کیلووات و گشتاور ۳۲۵ نیوتون متر با وزن ۶۵ کیلوگرم نصب شده و یک خودشارژر ۱۰ کیلوواتی انرژی الکتریسیته رو در باتریها ذخیره میکند.
    وزن خودرو با چهار صندلی (دو عدد جلو و دو عدد عقب) ۱۳۰۰ کیلوگرم می باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی آقا

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (572 ديدگاه)

    حیف برند ساب که تعطیل شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یوسف

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (743 ديدگاه)

    همیشه یکی از حسرت های من تعطیلی شرکت دوست داشتنی و تکنولوژیکی مثل ساب و همین طور خودروسازان جریان سازی مثل پونتیاک بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. parsa

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (167 ديدگاه)

    جرمی هم میگفت تاسف باره که ساب تعطیل شد، یکی ماشینا ساب رو جرمی با جرثقیل بلند کرد و رو سقف زدش زمت، کمترین اسیبی که مشکل ایجاد کنه ندید

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا