سوبارو

سلطهٔ سوبارو اوت‌بک بر بازار استیشن‌های ایالات‌متحده

همواره از این موضوع شکایت می‌شود که خریداران آمریکایی خودروهای استیشن زیادی برای انتخاب ندارند اما حقیقت این است که بازار این خودروها آن‌قدر کوچک است که خودروسازان انگیزه‌ای برای ورود به آن ندارند. طبق گزارش‌ها، استیشن‌ها سال گذشته تنها ۱.۴ درصد از کل فروش خودرو در ایالات‌متحده را به خود اختصاص داده‌اند که در مقایسه با سهم ۴۸ درصدی شاسی‌بلندها از این بازار بسیار ناچیز است؛ بنابراین جای تعجب نیست که امروزه استیشن‌ها در نمایندگی‌های فروش خودرو در ایالات‌متحده بسیار کم دیده می‌شوند.

بااین‌حال بازار یک استیشن در ایالات‌متحده رونق دارد که آن سوبارو اوت‌بک است. درواقع می‌توان گفت بازار استیشن‌های آمریکا تقریباً متعلق به این خودرو است زیرا با فروش ۱۷۸,۸۵۴ هزار در سال ۲۰۱۸، اوت‌بک ۸۵.۷ درصد از کل فروش بخش استیشن‌ها در آمریکا را در اختیار دارد. همچنین سهم این استیشن ژاپنی از کل فروش خودرو در ایالات‌متحده نیز ۱.۲ درصد است. این یعنی تمامی استیشن‌های دیگر حاضر در بازار آمریکا برای تنها ۰.۲ درصد از بازار در حال رقابت هستند؛ بنابراین تصمیم آئودی در بازگرداندن A6 آلرود به بازار آمریکا حرکتی جسورانه محسوب می‌شود.

اما چطور اوت‌بک با چنین قدرتی بر بازار استیشن‌های آمریکا تسلط دارد؟ دلیل عمدهٔ این موضوع طراحی آن است. این خودرو در اصل یک کراس استیشن است که فاصلهٔ بیشتری از زمین و ظاهری شاسی‌بلند مانند دارد که این ویژگی‌ها هم برای خریداران استیشن‌ها و هم برای خریداران شاسی‌بلندها جذاب هستند. البته در این بخش مدل‌های دیگری مثل ولوو V60 کراس کانتری و بیوک رگال TourX هم با همین ویژگی‌ها حضور دارند اما آن‌ها به‌مراتب گران‌تر از اوت‌بک هستند که قیمتش از تنها ۲۷,۶۵۵ دلار آغاز می‌شود.

علاوه بر این، اوت‌بک در ایالات‌متحده نامی اثبات‌شده است زیرا مدت زیادی است که در این بازار حضور دارد و از قابلیت اطمینان قابل‌قبولی برخوردار است؛ اما با همهٔ این‌ها، فروش اوت‌بک نسبت به سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۰ هزار دستگاه کاهش یافته است که بسیار زیاد است. البته نسل جدید این خودرو به‌تازگی معرفی شده و به همین دلیل هنوز مشخص نیست که آیا خریداران برای رسیدن نسل جدید به نمایندگی‌های فروش دست نگه‌داشته‌اند یا به‌طورکلی فروش این کلاس کاهش پیدا کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. meysam

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    واقعا ماشینای خوبی میسازه. واقعا خوبن. تو هر مقایسه ای که سوبارو بوده خیلی ازش تعریف شده. شاید جزو برترینها نبوده ولی همیشه ازش تعریف و تمجید شده.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا