STI S209، خودرویی مخصوص عاشقان سوبارو
STI S209، خودرویی مخصوص عاشقان سوبارو

STI S209، خودرویی مخصوص عاشقان سوبارو

نسخه‌ی جدید و سفارشی سوبارو STI S209 نه تنها قوی‌ترین مدل تاریخ STI در بازار آمریکا می‌باشد بلکه اولین مدل از سری S-Line است که وارد این کشور می‌شود.


سوبارو می‌گوید این خودرو تنها به تعداد 209 دستگاه تولید می‌شود و از ماه نوامبر در دسترس خواهد بود.


خب بیایید اول از همه به اعداد نگاهی داشته باشیم! نیروبخش این خودروی ژاپنی پیشرانه‌ی 2.5 لیتری بوکسوری توربوشارژر است که قدرت 341 اسب بخاری و گشتاور 447 نیوتون متری دارد. دلیل قدرت و گشتاور بالای این پیشرانه استفاده از توربوی بزرگ‌تر توسط HKS است که حداکثر بوست فشار 18.9 psi را دارد درحالی‌که مدل WRX STI فشار بوست 16.2 psi را نشان می‌دهد.


یک گیربکس 6 سرعته دستی با نسبت‌های نزدیک نیز تنها گزینه‌ی در دسترس بوده درحالی‌که سیستم چهار چرخ محرک فول تایم سوبارو نیز با دیفرانسیل‌های لغزش محدود جلو و عقب، دیفرانسیل مرکزی کنترل شده توسط راننده، هدایت گشتاوری فعال و کنترل دینامیک چند حالته همراه شده است.


سیستم SI درایو سوبارو نیز برای این خودرو بازنگری شده و هنوز هم سه حالت هوشمند، اسپورت و اسپورت شارپ را داراست. مهندسان STI می‌گویند حالت اسپورت بهترین حالت برای رانندگی در پیست بوده درحالی‌که حالت اسپورت شارپ کمک می کند بهترین زمان‌های شتاب گیری ثبت شود.


پیشرانه‌ی ارتقا یافته‌ی STI S209 نیز دارای ورودی بهبود یافته و سیستم اسپری آب اینترکولر است که به‌صورت دستی و از طریق پدال‌های فرمان کار می کند. یک پمپ سوخت جدید، انژکتورهای سوخت بزرگ‌تر و ماژول کنترل STI نیز در این خودرو وجود دارند.


اما این خودروی دوست‌داشتنی با کیت بدنه‌ی پهن که باعث افزایش چند میلی‌متری پهنای خودرو شده عرضه می‌شود. دلیل این امر افزایش 0.6 اینچی فاصله‌ی بین چرخ های روبرویی است درحالی‌که لاستیک‌های چسبان دانلوپ SP اسپورت مکس نیز رینگ‌های 19 اینچی فورج کاری شده‌ی BBS را در آغوش گرفته‌اند. کیت آئرودینامیک این خودرو هم شامل اسپویلر جلوی جدید، ورودی‌های روی سپر و بال عقب می‌باشد. پانل سقف نیز از فیبر کربن ساخته شده است.


ترمزها نیز دست‌پرورده‌ی برمبو هستند که در جلو و عقب دارای کالیپرهای 6 و 2 پیستونه می‌باشند. سیستم تعلیق هم از دامپرهای بیلشتین، فنرهای سفت تر، میله‌ی پایدارکننده‌ی 20 میلی‌متری در عقب و بوش‌های مخصوص برای اتصالات جانبی برخوردار شده است.


باید به این نکته هم اشاره کنیم که شاسی سوبارو STI S209 تقویت شده است. این خودرو تنها با دو طرح رنگ و چرخ در دسترس خواهد بود که شامل 128 دستگاه با رنگ بدنه‌ی آبی و رینگ‌های خاکستری عرضه شده و 81 دستگاه دیگر نیز دارای رنگ بدنه‌ی سفید و رینگ‌های طلایی‌رنگ هستند. هنوز قیمت این خودرو تائید نشده اما انتظار داریم قیمت آن بسیار بالاتر از قیمت 50 هزار دلاری STI تایپ RA مدل 2018 باشد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. meysam
    سوابق: (1580 دیدگاه) ,

    .
    یه موتور 6 سیلندر بوکسوری میخواد تا بترکونه.

    پاسخ
  2. ایمان
    سوابق: (1597 دیدگاه) ,

    ستاره ای از کهکشان آبی 💙 Subaru 💙

    پاسخ
  3. M
    سوابق: (2198 دیدگاه) ,

    این ماشین به من یکی ثابت کرده دنیا هنوز قشنگیای زیادی داره!سوبارو مهم نیست اگه همه دنیا الکتریکی شدن تو این گرگ شرورو کاریش نداشته باشد با همین ریخت و قیافه ین چند ساله و با همین موتور حفظش کن!

    پاسخ
  4. Amir evolution
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    و همچنان فاصله داره با Lancer Evo fq400 افسانه ای

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.