سوبارو

نگاهی به ویژگی‌های ناامیدکنندهٔ نسل جدید سوبارو WRX

پس از انتشار تیزرهای فراوان و لغو برنامهٔ رونمایی در نمایشگاه نیویورک به خاطر بیماری کرونا، سوبارو سرانجام اواخر هفتهٔ گذشته رسماً نسل جدید WRX را رونمایی کرد. می‌دانستیم که سوبارو تغییرات بزرگی در سدان اسپرت خود ایجاد کرده و بنابراین انتظارات از آن بالا بود اما با توجه به نظراتی که پس از معرفی این خودرو دیده‌ایم، WRX جدید خیلی‌ها را ناامید کرده است.

WRX قبلاً وجود خود را مدیون ایمپرزا بود اما در نسل جدید از آن فاصله گرفته و به سمت پلت‌فرم جهانی سوبارو رفته که در خودروهایی مثل اوت‌بک و فورستر مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین این خودرو با تجهیز به پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری تخت بزرگ‌تر، ۴۰۰ سی‌سی حجم موتور بیشتری پیدا کرده است. علاوه بر این، WRX جدید از طراحی بیرونی تازه، کابین جدید و باکیفیت‌تر و ساختار مستحکم‌تر شاسی بهره‌مند شده که وعدهٔ بهبود در سواری و هندلینگ را می‌دهد؛ اما با همهٔ این‌ها، نسل جدید WRX سؤالاتی را ایجاد کرده است که در اینجا مطرح می‌کنیم.

هدف از آن روکش‌های پلاستیکی کراس‌اوور مانند در دهانهٔ گلگیرها چیست؟

این روزها کراس‌اوورها به مُد بازار خودرو تبدیل شده‌اند و از سوی دیگر سدان‌ها از مد افتاده‌اند؛ بنابراین، آیا سوبارو با چسباندن پلاستیک به دهانهٔ گلگیرهای WRX سعی دارد بگوید این یک کراس‌اوور است؟ یا شاید یک کراس سدان؟ درهرحال، این پلاستیک‌ها به هر دلیلی که طراحی شده باشند، ممکن است از دید برخی جالب به نظر برسند اما برخی دیگر تحمل دیدن آن‌ها را نخواهند داشت.

چرا چراغ‌های عقب شبیه هوندا سیویک ۲۰۱۲ هستند و چرا سپر عقب این‌قدر زشت است؟

همان‌طور که بسیاری از شما متوجه شده‌اید، چراغ‌های عقب WRX به چراغ‌های نسل نهم هوندا سیویک (مدل ۲۰۱۲) و شاید تا حدودی به نسل قبلی سیویک شباهت زیادی دارند. انتقال WRX به پلت‌فرم جهانی سوبارو امکان ارائهٔ طراحی کاملاً متفاوتی را فراهم می‌کرد اما به نظر می‌رسد سوبارو علاقه‌ای به این کار نداشته و می‌خواسته نمای عقبی سدان جدیدش شبیه به سیویک ۱۰ سال پیش به نظر برسد.

برای ۳۰۰ اسب بخار قدرتی که شایعه شده بود چه اتفاقی افتاد؟

اگر نسل جدید WRX در تیپ پایه با قیمتی در حدود ۳۰ هزار دلار عرضه شود، باید با خودروهایی مثل فولکس‌واگن گلف GTI با ۲۴۵ اسب بخار قدرت رقابت کند و بنابراین قدرت ۲۷۱ اسب بخاری پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری تخت آن کافی به نظر می‌رسد و فضا را برای نسخهٔ قوی‌تر STI هم خالی می‌گذارد؛ اما این موتور تنها ۳ اسب بخار از موتور ۲ لیتری نسل قبلی قوی‌تر است و کسانی که با توجه به شایعات انتظار قدرت ۳۰۰ اسب بخاری داشتند را ناامید کرده است. همچنین هرچند همین موتور در کراس‌اوور ایسنت ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، در WRX تنها ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که هیچ افزایشی نسبت به گشتاور موتور ۲ لیتری نسل قبلی نداشته است.

خب با توجه مواردی که بیان شد، نظر شما در مورد نسل جدید سوبارو WRX چیست؟ آیا این نسل شما را هم ناامید کرده یا کاملاً از ویژگی‌های آن راضی هستید؟

منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    ناامید کرد کاملا. اونم بعد این همه وقت.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  2. Karl Benz

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1779 ديدگاه)

    نا امید کرد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Reza Waffen SS

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2953 ديدگاه)

      ژاپنی ها تو طراحی محصولاتشون کلا گند میزنن این طبیعیه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. توحید

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من که کاملا باهاش حال میکنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  4. ارشیا(فقط و فقط)SVJ

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (307 ديدگاه)

    ۴۰۰ سی سی حجم بیشتر برای هیچی🤣🤣🤣

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3932 ديدگاه)

    هی معلوم بود چیز بیخودیه،اون سوباروی wrx قدیم مال ۲۰۱۴ چه ماشین معرکه ای بود، لامصب عین ماشینای داکار میموند اما حیف الان شده این!

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  6. M.K karimi

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (233 ديدگاه)

    خلاصه کلام اینکه با این کار رسما کلید استارت انقراض سوبارو زده شد …

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. Roham

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (535 ديدگاه)

    چرا انگار کنتور می‌ندازه اگه نظرات دیگران رو لایک یا دیس‌لایک کنید!
    لطفاً ماست نباشید
    قبلا نظرات با بازخوردهای چند‌ ده تایی همراه بود، الان بازخوردای هر کامنت گاها و اکثراً به تعداد انگشتای یک دست هم نمی‌رسه!!!

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. akrh78

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      که چی مثلا؟ به لایک و دیسلایک دل خوش کنیم؟ مهمه مگه؟
      دلیلش اینه که برای لایک باید به اکانت لاگین کنی که اونم فرداش دوباره خارج شده
      قبلا همینطور که رد میشدی یه لایک میکوبیدی ولی الان ۷ خان رستم رو باید رد کنی

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
    2. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1604 ديدگاه)

      ظاهرا به این دلیل که برای لایک و دیس لایک دادن باید حتما وارد اکانت شد.

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    3. M.K karimi

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (233 ديدگاه)

      خداوکیلی الان این لایک و دیس لایک چه دردی از آدم دوا میکنه؟!؟
      تهش برای یه عده که کل دقدقشون اینه که یه نظری که دادن به مزاج دیگران خوش اومده یا نه !!
      ( حالا جدا از اینجا ) تو همین فضای مجازی و حقیقی خیلی اوقات دیس لایک و فحش زیاد نشونه به حق بودن حرفته !!

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  8. حمید

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (172 ديدگاه)

    یاد رقیبش مرحوم میتسو اوو افتادم ، حیف دیگه نیومد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2398 ديدگاه)

    سوبارو هم تا چند سال دیگه میشه میتسوبیشی ، دیروز میتسوبیشی اعلام کرده که دیگه از سال ۲۰۲۵ فقط خودروهای نیسان رو با نشان خودش اونم فقط تو ژاپن عرضه میکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. زیزیگولو

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2435 ديدگاه)

    سوبارو و میتسوبیشی خیلی با روزای اوج خودشون فاصله گرفتن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  11. امیرعلی

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (147 ديدگاه)

    میترسم با این روند مدیریتی که شرکت های ژاپنی دارن نابود بشن
    اون از میتسوبیشی که گفته دیگه پلتفرم اختصاصی طراحی نمیکنه
    اون از تویوتا که توی زمینه الکتریکی هیچ کار خاصی تا الان انجام نداده
    اینم از سوبارو
    تورو خدا تعصبی نباشید و یکم با خودتون فکر کنید ببینید واقعا چرا این بلا سر ژاپنی ها داره میاد؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. محمدرضا

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (348 ديدگاه)

    خودرو سازیه ژاپن داره به کجا میره.؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1604 ديدگاه)

    شاید انتقاداتی بهش وارد باشه ولی همچنان دوست داشتنیه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. England

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1003 ديدگاه)

    دیزاینش که خوبه داخلی و خارجچون معمولا جز تیتر و عکس ها در مورد نا امید کنندگی چیزی نگم بهتره :))

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. ARMAN

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (65 ديدگاه)

    قسمت های پلاستیکی لبه گلگیر منو ناامید کرد.{ بدجور }|
    ایمپرزا فقط نمونه هاچ بک ۲۰۱۲ اگه اشتباه نکنم.
    چقد معرکه بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. AMG GT R

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (530 ديدگاه)

    نا امید کننده نبود افتضاح بود هم موتورش و هم طراحیش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا