شورلت

تست داینوی شورولت کوروت جدید با نتیجه‌ای عجیب!

شورولت کوروت جدید تنها زیر ۳ ثانیه می‌تواند از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد که برای یک سوپرکار کاملاً عملکرد مناسبی است؛ اما موضوع این است که کوروت خودرویی با اسب بخار بسیار زیاد نیست و حتی در برابر خودروهایی همچون لامبورگینی اوراکان با قدرت فراتر از ۶۰۰ اسب و مک لارن ۷۲۰S با خروجی بالای ۷۰۰ اسب بخار محصولی ضعیف‌تر محسوب می‌شود. به‌طور مشابه، این مدل حتی ۵ صدم ثانیه از کوروت ZR1 نسل قبلی هم سریع‌تر بوده که از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر سوپرشارژردار با حداقل قدرت ۷۵۵ اسبی استفاده می‌کند. با وجود تمامی این حرف و حدیث‌ها، کوروت جدید به همان اندازه خودروهای قوی‌تر، سریع بوده و این در حالی است که تنها ۴۹۵ اسب بخار دارد. آیا واقعاً قدرت کوروت جدید همین‌قدر است؟!


به دنیای موتور ترند وارد می‌شویم که اخیراً زمان قابل‌توجهی را با کوروت جدید گذرانده است. این مجله معتبر همچنین اقدام به تست داینوی کوروت جدید هم کرده است. خلاصه کلام اینکه این خودرو قدرت باورنکردنی ۵۵۸ اسب بخاری را ثبت کرده و به یاد داشته باشید که این قدرت روی چرخ ها ثبت شده است. هنوز هم اتلاف قدرت بین زمین و پیشرانه وجود داشته هرچند میزان دقیق آن برای یک خودروی پیشرانه وسط با گیربکس دوکلاچه اتوماتیک به آن اندازه‌ای نیست که در یک خودروی اتوماتیک معمولی مشاهده می‌شود.


اما معنی این گفته‌ها چیست؟ ۱۵ درصد اتلاف قدرت معمولاً به‌صورت نرمال بین میل‌لنگ تا تست داینو در نظر گرفته می‌شود و وقتی یک محاسبه انجام دهید خواهید دانست که پیشرانه کوروت تا ۶۵۰ اسب بخار قدرت دارد. با حساب کردن اتلاف انرژی ۱۰ درصدی قدرت پیشرانه به ۶۲۰ اسب بخار می‌رسد و حتی اگر هیچ اتلاف قدرتی هم وجود نداشته باشد (که غیرممکن است) قدرت این پیشرانه حداقل ۵۵۸ اسب بخار خواهد بود؛ بنابراین قدرت کوروت جدید بسیار بیشتر از عدد اعلامی شورولت بوده است.


موتور ترند برای اطمینان از یافته‌های خود این تست را با خودروی دیگری هم انجام داده و نتایج کاملاً نزدیک به هم بوده‌اند. آن‌ها همچنین چندین تست با دنده‌های مختلف را انجام داده و قدرت ۵۵۸ اسب بخاری پیشرانه کاملاً مستند شده است. مهندسان جنرال موتورز به برخی چیزها که از قبل می‌دانستیم اشاره کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به قدرت بیشتر پیشرانه‌ی خنک اشاره کرد (هرچند پس از انجام ۶ تست پیشرانه اصلاً خنک نخواهد بود). همچنین آن‌ها گفته‌اند گیربکس دوکلاچه اتلاف قدرت کمتری دارد.

ما پیش از این هم تست‌های داینوی دیگری را دیده‌ایم اما این موارد هم نمی‌توانند تفاوت قابل‌توجه وجود داشته درباره کوروت جدید را توضیح دهند. خودروسازان گاهی اوقات اعداد درستی را اعلام نمی‌کنند و می‌خواهند اعتبار خودروی خود را بالا ببرند و شاید درباره کوروت هم همین اتفاق افتاده باشد. احتمال دیگر هم قوی‌تر بودن کوروت جدید نسبت به باورهای پیشین می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. Alireza

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (631 ديدگاه)

    من ک طرفدارشم از این کارشون خوشم نیومد
    چرا خیلیا اینکارو میکنن نمیدونم همین چند وقت پیش هم سوپرا این قضیه رو داشت

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Reza

      ۲ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      من که تعجب نکردم. انتظار میرفت جنرال موتورز همچین کار زشتی رو انجام بده.

      اره ماهم باور کردیم که قدرت C8 برابر با کامارو هستش بزارین آمریکاییا خوش باشن بالاخره بعد از گندی که ZR1 قبلی اوورد این تنها نمایندشونه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. soroosh

        ۱۳ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (176 ديدگاه)

        از گند فلوکس واگن که بدتر نیست اقا رضا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. the notorious critic

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    عجب.جالب بود.??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. OMID

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    خوبه
    جنرال موتورز هم بلاخره داره یاد میگیره?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اتفاقا باید اعداد رو درست اعلام میکردن تا خودرو دوستان بیشتر از قبل به شاهکار قیمت‌گذاریش پی ببرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      نکته‌:
      وقتی‌ این ماشین ۶۲۰ اسب قدرت داره
      پس ZR1 حدود ۱۰۰۰اسب قدرت خواهد داشت!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ایمان

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    داستان اسب بخارهای دروغین داره تکراری میشه
    نمی دونم جریان از چه قراره ولی اصلاً از این کار خوشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارش

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    مطلب دیروز درباره مقایسه کوروت و پورشه ۹۱۱ بود و کوروت کلی تحسین کردیم که به پورشه نزدیک شده ولی همچنان شاهد تکنولوژی بالاتر پورشه هستیم که با ۴۴۰ اسب بخار بازهم از کوروت عملکرد بهتری داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (3105 ديدگاه)

      پورشه هم از این کارا زیاد کرده و می کنه…
      از کجا معلوم قدرت اونم دقیقا ۴۴۰ تاست…!؟!؟!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. porschesport

        ۱ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (141 ديدگاه)

        خب بهمون نشون بده کجا و کی و تو کدوم مدل این کارو کرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amin

          ۱ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (1126 ديدگاه)

          یه آدم خوب آدمیه که هنوز گند کاراش در نیومده
          در مورد پورشه هم همین امر صادق است

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. porschesport

          ۱ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (141 ديدگاه)

          تعریفت از ادم خوب جالبه , اونوقت از اون جالب تر اینه که این ادم خوب حدود 90 ساله که هیچ گندکاری نداشته , با کیفیت ترین بوده , بهترین بوده و البته ثابت شده ترین…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Reza

        ۲ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        پورشه هیچوقت کیفیت رو مدیون کمیت نمیکنه اینو مطمئن باش. چون جنرال موتورز دروغگو هستش این دلیل نمیشه که همه دروغگو باشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. یانکی

      ۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      دقیقا اون عملکرد بهتر کجا بود؟ برو تست همین موتور ترند رو ببین که کوروت نسل قبل رو با 911 و فراری برلینتا تست میکنن کوروت هم نو درگ کشتش هم تو پیست.این که جای خود دارد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. رامین

      ۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (257 ديدگاه)

      بابا از بچه خبر نداره جناب مدیر عامل پورش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Elmiraj

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3105 ديدگاه)

    از این کارا خوشم نمیاد…. در حالی که اکثرا در حال انجام دادن شن….
    به نظر من باید با قدرت کمتر از پس اعداد اعلامی بربیایی مثل فورد GT

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1886 ديدگاه)

      فورد برای مدل جی تی قدرت واقعی رو اعلام کرد ۶۵۰ اسب روی میل لنگ که با اتلاف ۱۵ درصدی میشه حدودا ۵۵۰ اسب روی چرخ البته تست داینو جی تی قدرت. ۵۲۵ اسب رو نشون داد که بخاطر دستگاه داینو بوده و یه مقدارقدرت جی تی روتلف کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۱ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (3105 ديدگاه)

        خب قدرت اصلی و قدرتی که راننده باهاش سرو کار داره همونیه که چرخها به کف زمین منتقل می کنن نه قدرت میل لنگ….
        .
        خب به این نتیجه می رسیم که کوروت استینگری با پکیج پرفورمنس ۵۵۸ اسب بخار قدرت داره و ۶۳ اسب بخار با عدد اعلامی فرق داره…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مانی

          ۲ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          چرا می‌خوای مغلطه کنی‌
          کارخونه میگه قدرت موتور فلان قدر هست
          دیگه نمیاد بگه رو چرخ چقدره
          تو ارتفاع ۱۰۰۰متری چقدره تو مریخ چقدره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. datsun

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3500 ديدگاه)

    یه زمانی ژاپنی ها برای فرار از قوانین دست پا گیر دولتی این کار و میکردن مثل اسکای لاین که قدرتش از اعلامی بیشتر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Hamid...Audi

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    یکی از کثیف‌ترین کارایی که میشه کرد همینه. قدرت و کم اعلام میکنن که بگن من با قدرت پایین تر شتاب بهتری گرفتم و تکنولوژی من خیلی خفنتره. کاری باعث شد از 720S و M5 نا امید بشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      متاسفانه شورلت هم این دروغ مسخره و تقلب رو یاد گرفته.
      اصلا کار جالبی نیست.
      من دقیقا حرف شما رو زیر یه همچنین پستی مربوط به تست داینو یه خودروی دیگه زدم،
      متاسفانه همه دیسلایک دادن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid...Audi

        ۱ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (712 ديدگاه)

        ماه پشت ابر نمیمونه بالاخره رو میشه.
        اگه واقعا از یه موتور ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی ۶۵۰ اسب‌بخار و ۸۵۰ نیوتن متر گرفته واقعا کارش ارزشمنده ولی با این کارا همه اون زحمتا و هزینه ها بی نتیجه میمونه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. Just bentley continental

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (540 ديدگاه)

    کروت و دوس دارم ولی این کار جالب نیست.
    درباره ۷۲۰ مکلارن هم همینو گفته بودم.
    دروغ چرا اخه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Ferrari

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    دیروز مقایسه این ماشین با پورشه ۹۱۱ منتشر شد و پورشه با ۴۵۰ اسب در پیست موتور ترند سریعتر بود حتی ۴۰۰ متر هم پا به پای کوروت اومد کوروت فقط یک دهم سریعتر بود و نکته جالب اینه که قیمت پایه کوروت در تست موتور ترند ۷۷ هزاردلار بود نه ۶۰ هزاردلار.
    https://www.google.com/amp/s/www.motortrend.com/cars/chevrolet/corvette/2020/2020-chevrolet-corvette-c8-vs-2020-porsche-911-comparison-test-review/amp/
    کوروت با ۲۰۰ اسب قدرت بیشتر و تایرهای میشلن پایلوت اسپرت 4s که چسبندگی بیشتری هم داشت نتونست تو پیست درخشان ظاهر بشه.عملکرد کوروت c8 برای یه ماشین ۴۹۰ اسبی خیلی خوبه اما برای یه ماشین ۶۵۰ اسبی اصلا خوب نیست
    موتور ترند گشتاور کوروت روی چرخ رو ۵۱۵ پوند فوت یا ۷۰۰ نیوتن متر اعلام کرده که این مقدار با اتلاف ۱۵ درصدی روی میل لنگ ۶۱۵ پوند فوت یا ۸۳۰ نیوتن متره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir.ferrari

      ۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (131 ديدگاه)

      عشق است پورشه،بلاخره یه جا باید مچ کوروت گرفته میشد، پورشه با ۲۰۰ اسب بخار کمتر و abs قویتر نشون داد هنوز تو این کلاس حرف اول رو میزنه،دیروز که این خبر رو تو اینستاگرام خوندم حس بدی به c8 پیدا کردم،تا میای یه کم از امریکایا تعریف کنی گند میزنن تو باورات، لینکلن اویاتور هم یه هفته از ورودش به بازار نگذشته بود که هزار و یک مشکل ازش گزارش شد و کلی فراخوان دادن!!! چقدر تو پدال ازش تعریف میکردن و خیلی ها هم باور داشتن میاد که بی ام و x5 رو شکست بده!!!? امریکا خیلی دوس داره تو خودروسازی با آلمان مقایسه بشه ولی چیزی که نصیبش میشه همش شکسته…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Alireza

      ۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (631 ديدگاه)

      قیمت پایش ۶۰هزارتاس اون مدل پایه نبود که تو تست بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. حسن

      ۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (187 ديدگاه)

      من بین این دو مدل پورشه رو ترجیح میدم، ولی اختلاف قدرت ۲۰۰ رو متوجه نمیشم از کجا در اوردی! فکر می کنی پورشه ۴۵۰ اسب بخار سر میلنگ ماشین تحویل میده یا چرخ ها! کلا اختلاف قدرتشون حدود ۱۰۰ اسب بخار چه در چرخ ها چه سر میلنگ هست! هنوز پورشه در این زمینه دست نیافتنی هست ولی کار کوروت اونم در اولین تجربه ساخت انبوه ماشین موتور وسط عالی هست و من منتظر مدل های قویتر کروت هستم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Saeed

      ۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (757 ديدگاه)

      @Ferrari
      کوروتی که تو تست موتور ترند بود مشکل کم فرمانی داشت….حالا چرا؟؟
      عمدا این مشکل کم فرمانی رو گذاشتن تا قشر متوسطی که کوروت میخرن راحت تر باهاش رانندگی کنن و دچار از دست دادن کنترل نباشن
      مخصوصا به‌خاطر اینکه این ماشین گیربکس دو کلاچه اتوماتیک داره و شتاب خیلی زیادی داره
      حالا بزودی که کوروت zr1 میاد فرمونش رو با پیست سازگار تر میکنن
      یادمون نره که کوروت c7 با پکیج zr1 توی پیست ویرجینا سریع‌تر از مک‌لارن ۷۲۰s و به سریعی پورشه ۹۱۱gt2 rs با پکیج وایساخ بوده!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۲ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (1886 ديدگاه)

        دوست عزیز من اون مطالب رو خوندم لازم نیست دوباره تکرار کنی گفتم که عملکرد کوروت برای یه ماشین ۴۹۵ اسبی خیلی خوبه ولی وقتی میبینیم قدرت واقعی ماشین بالای ۶۰۰ اسبه دیگه این تایمها نه تنها چشمگیر نیست بلکه ضعیف هم هست تازه مدل مورد نظر از تایرهای چسبنده تر استفاده کرده.اینا یعنی کوروت در بخش سیستم های دینامیکی و شاسی ضعف داره و دلیل قیمت پایین هم همینه البته برای مشتری خیلی خوب شده قیمت مناسبی داره اما در مقایسه یه سرو گردن از رقبای اروپایی پایینتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hamid.ss

          ۲ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (86 ديدگاه)

          الان با این پولی که باهاش میشه کروت خرید و اینقدر قدرت داشت چی بهت میدن بجاش ؟
          پورشه؟ بی ام و؟ یا فورد؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. P.K.H

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    دیگه دارم بهش مشکوک میشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ایمان

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    این جریان قدرت کمتر اعلامی کارخانه از مکلارن ۷۲۰S شروع شد و فکر کنم حالا حالاها ادامه داشته باشه
    دیگه بحث آلمان و آمریکا نیست ؛ همه راهشو یاد گرفتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. دانیال_Surrey،England

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2779 ديدگاه)

    بعضی ها یه جور میگن نا امید شدیمو،کوروت تو چرا و از این حرفا، انگار 100 اسب کمتر داره!!!!
    اون زمان که کمتر بود میگفتین متقلب الانم که زیاده باز شده متقلب.?
    بَده با 60 هزارتا صاحب یه ماشین اسپرت لوکس با کیفیته 620 اسب بخاری بشیم؟؟؟((بهتره بگیم بشن چون ما که تو یه عالم دیگه ایم))
    ..
    تو نقد 911 با همین کوروت هم بیشتر به برتری هایی اشاره شده بود که ربطی به قدرت و شتاب نداشت.
    اصلا من موندم کی گفته قدرت بیشتر باعث برتری یه ماشین نسبت به رقیبش میشه؟؟؟
    ده ها فاکتور رو مجلات در نظر میگیرن بعد قضاوت میکنن.
    کدوم مجله بوده که گفته فلان ماشین به خاطر صرفا قدرت بیشتر یا شتاب،برتره؟؟
    الان یه ماشین از همین کشوره c8 داریم که بالای 800 تا قدرت داره گشتاورشم بالای 1000 تاس قیمتشم 20 هزار تا گرون تره((مدیونید اگه فکر کنید منظورم داج دیمنه))دیدن یه آدم فضایی به مراتب احتمالش بیشتره تا دیدن زیر 10 ثانیه رفتن این ماشین تو 1/4.
    ..
    خلاصه برید از حالی که کوروت بهتون داده لذت ببرید.?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (712 ديدگاه)

      دروغ همیشه بده، این فلسفه ها و منطق هایی که چیدی همش درسته ولی خود من شخصا ترجیح میدم سوار ماشین دروغ نشم، حالا از هر نوعی که میخواد باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۱ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        من ترجیح میدم سوار ماشین دروغ بشم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. ایلیا

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    من طرفدار کوروت و کلا آمریکاییا نیستم ولی اصلا باور نمیکنم که شورلت دروغ گفته باشه،
    به چند دلیل.
    یکی اینکه، چی بدست میاره با این کار؟
    شما مطمینید از نظر بازار یابی و فروش پنهان کردن قدرت 600 اسبی حرکت مثبتیه؟ من میگم اگه میگفتن یه خودرو 600 اسبی رو با قیمت 60 هزار دلار و شتاب 2.9 ساختیم خیلی جذاب تر بود تا اینکه بگن یه اسپورت 495 اسبی با شتاب 2.9 ساختیم. به هر حال خود 600 اسب هم وسوسه میکنه. گذشته از این شتاب 2.9 حتی با 600 اسب هم اصلا کم نیست.

    و دوم اینکه چرا باید این کار رو انجام بدی وقتی میدونی صد در صد لو میره؟
    وقتی میدونی تمام خودروهای تولیدی قبلی، حتی سدان و هاچبک تست داینو میشن چطور ممکنه همچین حرکنی رو عمدی انجام بدی؟ خب معلومه که این مساله برای اسپورتی مثل کوروت همون هفته ی اول لو میره! پس قطعا همچین انگیزه ای هم نداشتن یا اگه داشتنواقعا خنده دار بوده.
    یه نکته ای احتمالا این وسط وجود داره که خود شورلت باید در موردش توضیح بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۲ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (631 ديدگاه)

      منم نظر شمارو دارم یعنی تو کل کمپانی یه نفر نبود که به این فکر باشه شاید بعدا تست داینو ازش بگیرن؟ همچین چیزی ممکن نیست
      به قول شما خود شورلت باید به این پاسخ بده نه ما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. Khosrow

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    اینی که گفتی مربوط به همه چی میشه نه فقط ماشین و نه فقط کوروت / اتلاف انرجی همیشه هست که نباشه سی جی 125عینه دوکاتی و دوکاتی مثل نور ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. porschesport

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    با این اوصاف و این نسبت وزن به قدرت در کلاس خودروهایی مثل هوراکان , توربو s جدید , 488 , R8 و ….. قرار میگیره ولی فکر نکنم بتونه کاری از پیش ببره چه در کیفیت و چه عملکرد , برام جالبه که موتورترند مدل 3lt با پکیج پرفورمنس z51 رو برای رقابت با کررا استفاده کرده در حالی که حداقل باید carrea 4s رو برای رقابت میبرد اینم یادمون باشه که پکیج اسپورت کرونو هنوز برای کررا موجود نیست کوروت با نسبت وزن به قدرت 2.5 در مقابل کررا با نسبت 3.5 فقط یک دهم سریعتر بوده اونم با سرعت کمتر!! اصلا از این حرکت خوشم نیومد در حالی که کوروتو بسیار تحسین میکردم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      هرچقدرهم که موتور ترند با انصاف باشه بازم خیلی باید خوش بین باشی که فکر کنی گوشه چشمی به خودروهای آمریکایی نداشته باشه اونم خودروهای نمادینشون رو. البته من بارها وبارها این موضوع رو از موتورترند دیدم و یا کارانددرایو دیدم. البته مجلات انگلیسی هم واسه خودروهای کشور خودشون اینطور هستن. جالب اینه که هردو گیر بیشتری روی آلمانی ها دارن.
      بزاریم چندرقابت دیگه توسط مجلات مختلف دیگه بگزار بشه ببینیم نظراونا چطوره!!!!
      امروز تست پورشه 911 توربوS جدید در نوربرینگ رو داشتم میدیدم. جدای از اینکه زیباترین 911 تاریخ بودش حتی با پوشش استتاری(پهن پیکر) اما در پیچ ها و لحظه خروج از پیچ وحشتناک سریع بود. دیدن تست این ماشین هم دیوانه کننده جذاب بود.بزارید معرفی بشه تا ببینیم قراره چه افسانه ای باشه!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. the notorious critic

        ۱ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (107 ديدگاه)

        آقا مهدی بچه کجای مونیخی که اینقدر رو ماشینای آلمانی تعصب داری.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. OMID

      ۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      اگه میخواست منصف باشه باید مدل پایه 911 رو با مدل فول کوروت مقایسه میکرد
      #قیمت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۲ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        حرف شما به هیچ عنوان صحیح نیست
        مثل این میمونه Mercedes AMG GT 43 4Door نود و پنج هزار تایی‌ رو با Lexus LS500 هشتاد هزار تایی‌ مقایسه کنی‌ بعد بگی‌ لکزز بهتره
        این دوتا کلاس قیمتیشون متفاوته و فلسفه شون هم تا حدودی
        وقتی‌ می‌خوای ۹۱۱ بخری باید به چشم ماشین ۱۵۰ هزار تایی‌ بهش نگاه کنی‌
        درسته که از نظر ارزش پرداخت شوی بهتره
        اما پورشه قابل مقایسه با شورولت نیست
        همونطور که آئودی قابل مقایسه با بنتلی نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. JDM

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    اگر واقعا 650 اسب بخار داشته باشه حالم ازین کاره کثیف شورلت بهم میخوره
    ولی جیسون کامیسا ماشین تست کن(حالا هرچی اسمش هست) توضیح داده همچین چیزی واقعیت نداره و با عقل جور درنمیاد.اینم لینکاش??
    https://www.google.com/amp/gmauthority.com/blog/2019/10/2020-corvette-lays-down-crazy-dyno-numbers-may-have-as-much-as-558-hp/amp/

    https://www.instagram.com/p/B35pm7Yge5g/?igshid=103r6ktilfqno

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مهدی

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    این متد مارمولک بازی از مکلارن شروع نشد از زمان نیسان جی تی آر شروع شد … بعضی نسخه های پورشه و بی ام و و البته مکلارن ها البته یه تفاوت بزرگ هست اونم اینه که همه این ماشینها توربو بودن یعنی با افرایش بوست میتونن توام مخصوص بیشتر بگیرن اما کوروت تنفس طبیعیه پس دمش گرم اگر واقعا قدرتش حدود ۶۵۰ اسب هست با ۶۰ هزار دلار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ساسان

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    چیزی که دوستان دقت نمیکنن طیف افرادیه که با خودرو سروکار دارن و نوع تاثیراین نوع کتمان چند رقم از اسب بخار بر این چند طیفه..اول اینو بگم کتمان 50تا100اسب خار برای خودروهای عملکردی عدد کوچکی نیست.پرفورمانته با افزایش 30اسب فقط با مدل پایه معرفی شد.به عنوان مثال عرض کردم.با افزایش 40اسب بخار خودروها فیس لفت میشن.

    بله مشتری طبیعتا”ضرر نکرده وباید خوشحالتر بشه که خودروی قویتری دراختیار داره.
    اما نشریات وژورنالیسم حرفه ای این وظیفرو داره این اطلاعات وحقایقو بگه.چرا؟ چون وقتی خودورهای باقی برندها در مقام مقایسه با اون خودرو برمیان اینجاست نوع عملکرد بدتر یا بهتر اون برند کتمان کننده یک نتیجه گیری دروغ و نادرستیو به مخاطب میرسونه…یک تایمی در 1.4مایل…لپتایم پیست و….همه اینها با اعدادقدرتو گشتاور اعلامی شرکت مقایسه ونتیجه گیری میشه و وقتی اعداد درست نباشن نتیجه گیری درست نیست.این خیلی واضحه…
    شما میگی این خودرو با 550اسب لپتایم یک دقیقه 22 ثانیه داره مثلا در ویرجینیاو شگفت زده از این تایم خوب که نزدیک با فلان خودرو 610 اسبی …اما وقتی مشخص بشه خودرو برفرض 620 اسب داشته قطعا نتیجه گیری ذهنی شما تغییر خواهد کرد.توقع شما ازاون خودرو بیشتر میشه.یا حداقلش اون شگفت انگیز بودن کمرنگ میشه.
    یکجور بازی با افکارعمومی و فریب ژورنالیسمهاعیه که خودرو هارو مقایسه حرفه ای میکنن و اگر شرکتها بدونن که نشریات خودرو هارو تست داینو میکنن واین آمارو منتشر میکنن قطعا” در محصولات بعدیشو از این تکنیک استفاده نخواهند کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۲ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (631 ديدگاه)

      اقا ساسان من به شما یه عذرخاهی بدهکارم تو اون کامنتم قبول دارم لحنم تند بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ساسان

        ۲ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (1040 ديدگاه)

        مخلصم علیرضاجان. فدای سرت.
        منهم.اگر بی احترامی کردم عذر خواهی میکنم…به هرحال آدمیه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  21. مانی

    ۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    شاید بگین مساله که حل گردد آسان شود
    اما من مطمئن بودم که قدرتش بیشتر از ۵۵۰ اسبه
    منتظر بودم تست کنن اینو بنویسم
    اما فکر نمیکردم با این قیمت از هر لیتر حجم موتور تنفس طبیعی ۱۰۰ اسب گرفته باشه
    و اما گشتاور:
    امکان نداره ۸۳۰ نیوتون متر گشتاور داشته باشه
    ته تهش ۷۲۰ نیوتون متر که بازم عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا