شورلت

تیونینگ شورولت کوروت C8 توسط تیونری آلمانی!

شورولت کوروت استینگری C8 حتی به‌صورت رسمی در بازار اروپا عرضه نشده اما پیش از این یک کمپانی تیونینگ آلمانی با نام NAP Sportauspuff Manufaktur پکیج ارتقایی خود برای این خودروی اسپورت را معرفی کرده است.


شاخص‌ترین بخش این پکیج قطعات آئرودینامیکی برای کوروت پیشرانه وسط است که شامل اسپلیتر جلوی گیرا، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، پانل‌های جدید و ورودی‌های هوای جانبی جدید می‌باشد. تمامی این قطعات از فیبر کربن ساخته شده‌اند. آنچه باعث تمایز بیشتر این کوروت شده بال عقب فیبر کربنی است که مشابه نسخه ارائه شده توسط خود شورولت است. تیونر موردبحث می‌گوید این بال فقط جنبه نمایشی نداشته بلکه به بهبود داون فورس تولیدی نیز کمک می‌کند.

NAP همچنین یک سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ تدارک دیده که از سیستم کنترل سوپاپ با تنظیم الکترونیکی سود می‌برد. این سیستم تنها در عرض چند میلی‌ثانیه تنظیم می‌شود. تیونر یاد شده می‌گوید صدای کوروت را می‌توان از غرشی ملایم تا غوغای مشابه یک خودروی موتور اسپورت تنظیم کرد. مشتریان همچنین می‌توانند خروجی‌های اگزوز را از جنس فولاد ضدزنگ، پوشش سرامیکی یا فیبر کربنی سفارش دهند.

این شرکت آلمانی اشاره‌ای به افزایش قدرت یا گشتاور ناشی از نصب سیستم اگزوز جدید نداشته اما گفته که شتاب صفر تا ۱۰۰ و ۲۰۰ کیلومتر در ساعت کوروت C8 هم‌اکنون حدود یک ثانیه سریع‌تر از نسخه استاندارد می‌باشد. همچنین گفته شده حداکثر سرعت خودرو نیز ۱ تا ۳ درصد بهبود یافته است.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Amirreza

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    این از نظر منصوری اصلا حساب نمیشه ، به این میگه فابریک ، ماشین به نظرش باید ۵ تن فیبر کربن ، چراغای باریک ، آبی فیروزه ای با تزیینات ارغوانی با داخل سبز فسفری?

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. محمد مختاری آذر

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1000 ديدگاه)

      من یه سوال دارم مشکل شما با تیونینگ منصوری چیه ؟کدوم تیونر دنیا بوگاتی رو تقویت کرده کدوم جی کلاس رو 300 اسب بخار افزایش قدرت داده همین تیون شورلت اصلا تغییری نکرده فقط یه سپر گذاشته
      به نظر من تیونینگ منصوری بهترین جهان هستش
      کیت بدنه های استفاده شده عالی هستند خوب چه اشکالی داره از فیبر کربن استفاده کنه وزن کمتر پرفورمنس بهتر و بیشتر
      تنها مشکل فیبر کربن قیمت بالا نسبت به آلومینیوم هستش 50 دلار برای هر پوند(واحد وزن) ولی آلومینیوم 1-2 دلار برای هر پوند
      ولی نقات مثبت خیلی زیادی داره.
      لطفا به سوالم جواب بدید یه سوال دیگه هم داشتم به نظر شما کدام تیونر بهترین جهان هستش؟

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. GT

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (436 ديدگاه)

        تیونینگ دو بخش داره، ظاهری و فنی
        بهترین ها در بخش ظاهری هوفله، منصوری و نووتیک هستند
        اما در بخش فنی هنسی،پوسایدون و نووتیک هستند
        و اگه در بخش فنی و ظاهری با هم ( به صورت ترکیبی) بخوایم بگیم نووتیک بهترین هست
        ( نظر شخصی)

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. محمد مختاری آذر

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1000 ديدگاه)

          ببین اصلا ظاهر زیبای منصوری قابل مقایسه با هیچ تیونر نیست اصلا زمین تا آسمان با ماشین اصلی تفاوت داره
          تو برو اوروس اصلی و منصوری رو ببین بعد انتخاب کن به نظر من افزایش قدرت به اندازه 200تا300 اسب بخار
          و تغییر ظاهر درجه 1 پس قطعا بهترین تیونر هستش
          ولی اگر فقط از نظر قدرت صحبت بشه هنسی هستش

          موافقم 5
          مخالفم 0
      2. مازیار

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2503 ديدگاه)

        بدون تردید منصوری شماره یک تیونرهای دنیاست و باعث افتخار ایران و ایرانی
        از لحاظ سطح کیفی تغییرات انجام شده روی اتومبیلها و متریال اعلی بکار رفته و اینکه همیشه دست روی ماشینهای راس هرم میزاره که در اغلب موارد اولین در دنیا هست مثل همین بوگاتی و چند مورد دیگه و همینطور که میدونیم مشتریانش هم اغلب افراد و شخصیتهای مشهور دنیا هستن حالا اینکه در مواردی تغییرات بصری چندان خوشایندی نداره (انتخاب رنگ) اینو من هم موافقم اما فراموش نکنیم که سلیقه ما آدمها باهم یکسان نیست و اگه آبی لاجوردی جیغ تو کابین زده حتما یه بابایی سفارشش رو داده به همین سادگی

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. Amirreza

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          بله منم مخالفتم با تیونیینگای این شرکت رنگهاشه وگرنه از نظر فنی شماره یک جهان بی شک منصوریه

          موافقم 1
          مخالفم 1
      3. Mad.z.Max

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1841 ديدگاه)

        منصوری از نظر فنی تیونر بسیار مشهور و قابلی هست، از تیونرای کار درست دیگه هم میشه به مَنهارت، راف و کالاوی اشاره کرد (البته غیر از اونایی که دوستان گفتن)

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. GT

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (436 ديدگاه)

          بله قطعا منهارت هم هست که من متاسفانه فراموش کردم البته منهارت هم میشه گفت تیونینگ هاش هم سطح نووتیک یا حتی بالاتر هست
          منهارت روی رده خودرویی خاصی برای تیونینگ تمرکز نکرده، اما نووتیک فقط سوپر اسپرت های بالا رده را تیون میکنه

          موافقم 5
          مخالفم 0
      4. Amirreza

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        منصوری ماشینارو از نظر فنی هیولا میکنه ، حتی بعضی وقتا قطعات خوبی هم میزاره ولی تو انتخاب رنگ اصلا باهاش هم سلیقه نیستم

        موافقم 3
        مخالفم 0
      5. Amirreza

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        من واقعا تیون های کارلکس و تک آرت و هوفل رو خیلی دوست دارم

        موافقم 3
        مخالفم 0
      6. Soldier

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (35 ديدگاه)

        هنسی وقتی فهمید منصوری بهترین تیونر جهانه قراره در کارخونشو ببنده

        موافقم 3
        مخالفم 1
  2. زیزیگولو

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4904 ديدگاه)

    شورولت کوروت c8 ماشینیه که تو موارد متعدد شهرت زیادی داره

    موافقم 5
    مخالفم 2
  3. فرید

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (203 ديدگاه)

    همچین کار خاصی روش انجام نداده. به سختی میشه تغییرات رو تشخیص داد.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  4. R@m!n

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    خود تریم های کوروت تغییرات بیشتری رو ماشین ایجاد می کنن. کوروت از اون ماشیناس که دست تیونر برای دستکاریش باز نیست مخصوصا از لحاظ ظاهری

    موافقم 6
    مخالفم 0
  5. ae86

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (635 ديدگاه)

    نسل جدید کوروت خیلی زشت شده

    موافقم 2
    مخالفم 2
  6. net

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    تیونر المانی اگزوز مربعی c8 رو تبدیل به اگزوز دایره ای کرده قشنگ شده طبق نظر من عمل کرده.اگر c8 چراغ بزرگ جلو و کنسول وسط دیوار بلند رو در فیس لیفت جدید تغییر بده قشنگتر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا