شورلتفورد

درگ جذاب شورلت کوروت C8 با فورد موستانگ شلبی GT500

شورلت کوروت C8 و فورد موستانگ شلبی GT500 دو خودروی اسپرت قدرتمند آمریکایی جدید هستند؛ بنابراین مسابقهٔ درگ میان آن‌ها می‌تواند بسیار جذاب باشد و حالا هنسی این کار را انجام داده است. هرچند هردو خودروی این ویدئو استاندارد کارخانه‌ای (استوک) هستند اما مسابقه میان آن‌ها کمی هیجان‌انگیزتر از چیزی است که انتظار می‌رود خصوصاً وقتی اختلاف قدرت زیاد بین آن‌ها را در نظر بگیریم.

کوروت C8 به یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی مجهز است که در صورت تجهیز به سیستم اگزوز پرفورمنس (که در قالب پکیج پرفورمنس Z51 ارائه می‌شود) ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شلبی GT500 اما خودروی متفاوتی است زیرا در سینهٔ آن یک نیروگاه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین روی کاغذ شلبی کاملاً بر کوروت برتری دارد اما طراحی و ترکیب خودروها هم در نتیجهٔ رقابت نقش مهمی خواهد داشت.

در نسل هشتم کوروت، شورلت پیشرانه را پشت کابین یعنی در میانهٔ خودرو قرار داده است درحالی‌که فورد پیشرانهٔ V8 بزرگ موستانگ را همچنان در جلو نگه داشته است. کل نیروی عظیم این موتور به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود که نسبت به کوروت وزن کمتری روی آن‌ها قرار دارد. این موضوع در شتاب اولیه کاملاً خود را نشان می‌دهد زیرا در مسابقهٔ اول که از حالت ایستاده آغاز می‌شود، کوروت در ابتدا برتری قابل‌توجهی نسبت به موستانگ پیدا می‌کند که این احتمالاً به دلیل توانایی آن در انتقال بهتر نیرو به زمین است؛ اما بااین‌حال پیش از رسیدن به خط پایان، موستانگ این اختلاف را از بین برده و به رقیب می‌رسد.

دومین مسابقه اما در حالت رولینگ برگزار می‌شود و خودروها از سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت رقابت را آغاز می‌کنند. اینجا است که شلبی می‌درخشد و به سرعت کوروت ضعیف‌تر را پشت سر می‌گذارد زیرا ماسل کار قدرتمند فورد در هنگام آغاز حرکت از حالت ایستاده نمی‌تواند کشش خیلی خوبی داشته باشد اما در حال حرکت بهتر تمام قدرت خود را به زمین منتقل می‌کند. درهرحال، هرچند این دو خودرو استوک هستند اما شکی نیست که مردان هنسی در حال تقویت هردوی آن‌ها هستند تا حتی از چیزی که هم‌اکنون هستند هم سریع‌تر و قوی‌تر شوند.

 

مشخصات فنی

شورلت کوروت C8

موستانگ شلبی GT500

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۴۹۵ اسب بخار ۷۶۰ اسب بخار
گشتاور ۶۳۷ نیوتن متر ۸۴۷ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۵۳۰ کیلوگرم ۱۸۵۰ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۸ ثانیه ۳.۳ ثانیه
قیمت ۵۹,۹۹۵ دلار ۷۱,۴۹۵ دلار

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. مهردادكمال

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (203 ديدگاه)

    من هر دفع این کوروت رو میبینم دود از سرم بلند میشه بخودم میگم محاله این قیمتش باشه!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهدی(Mسابق)

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      یادمه این موستانگ شکست سنگینی از فراری ۸۱۲ سوپر فست با قدرت تقریبا برابر خورد
      حالا کدورت از موستانگ باخت بخدا قصد دعوا راه انداختن نیست ولی طبق آمار و ارقام و زمان های اعلامی جوری که امریکن بازا می گفتن من انتظار داشتم کدورت تفاوت چندانی با فراری نداشته باشه ولی …

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. JDM

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (126 ديدگاه)

        789hp vs 495hp !!!!!!!!!!
        چرا حس میکنم میخوای دعوا راه بندازی!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Saeed

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (757 ديدگاه)

        جناب مهدی آیا ضریب آیرودینامیک موستانگ و 812سوپر فست رو هم مورد قیاس قرار دادین؟؟؟
        معلومه که موستانگ ماسل کار با آیرودینامیک نسبتا ضعیف به گرندتور فراری که همیشه خلاقانه‌ترین ماشین های آیرودینامیکی رو میسازه،میبازه(مثل درگ ب‌ام‌و M5 و M8 که هر دو قدرت برابر داشتن اما M8 با آیرودینامیک بهتر تونست M5 رو شکست بده)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Hamidreza

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2442 ديدگاه)

        دوست عزیز
        قیمت ۸۱۲ رو با قیمت شلبی مقایسه کردی؟؟؟؟؟!!!
        حالا فرض کن دعوا راه ننداختی!

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. کادیلاک

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    به نظر من موستانگ بهتر از کوروت است از نظر طراحی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. شلبى

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (685 ديدگاه)

    خیلى دوست دارم مدل هاى پرفورمنس کوروت زودتر رونمایى بشن تا ببینیم چیکار میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. جواد خطر

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    تنها راهی که میشه ماشین آمریکایی مدل 2020 بیاری ایران اینه که اقامت یکی از کشواری حوزه خلیج فارسو داشته باشی و اونجاها یه کوروت یا موستانگ بخری و بعدش با مجوزو پلاک گذر موقت واسه چند ماه بتونی بیاری ایران البته اگه تا حالا ورود ماشین آمریکایی به این شکلم ممنوع نشده باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Car lover

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (688 ديدگاه)

      از اون کاربری که ناراحت شد رفت حرفای پربارتری میزنی به حقیقت (???)ولی چون مردی کسی بهت گیر نمیده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamidreza

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2442 ديدگاه)

        یکم سطح اطلاعات ارائه شده باید بالا بره
        حداقل مثل بعضیا نمیاد بگه عه این چیه همش شکست میخوره یا بگو اوووووووووووووووووووووووفففففففففففففففففففففف
        یا بیاد خیلی چیزای دیگه بگه که هیچ کاربردی ندارند
        هممون نظر بیخود دادیم اما خب بعضیا سعی دارن سطح اطلاعات ملت رو ببرن بالا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. جواد خطر

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (255 ديدگاه)

          کلاً کار لاور تو فاز مخصوص به خودشه!معلوم نیس رو زِمینه یا تو فضا!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. جواد خطر

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        زمینی که روش زندگی میکنیم جو گرفته دیگه وای به حال آدماش! اصلاً وقتی زیادی باشی آدما ترش می کنن میزنن حیفو مِیلت میکنن پس بایستی کم باشی تا مزه مزه ات کنند….مفهوم شد؟ کارشناسای عکس!عکس بازای حرفه ای! پدال یا یه کامنتیو نچاپ یا اگه کردی پس جوابشم بچاپ

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Hamidreza

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    این موستانگ آمریکایی تر از این کوروت هست
    هر دوشون عالین
    ولی GT350 رو هم بازی بدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. JDM

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (126 ديدگاه)

    بنازم پرفورمنس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Farzad

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    هیولا با ۷۶۰ اسب وحشی به حریف های گردن کلفت تری نیاز داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    یه قانون اومده هر سرمایه گذار خارجی به ازای هر ۳۰۰ هزار دلار که سرمایه گذاری کنه میتونه میتونه ۳ دستگاه خور رو به صورت موقت وارد کنه چه خودرو هایی وارد بشه ?البته بعد از ۵ سال باید برگردونه وخودرو باید نو باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamidreza

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      قانوناشون بدرد عمشون میخوره
      هر کاری می کنن که افرادی که توانایی مالی بالا دارند بتونن حال کنن و بقیه اون زیر له شن و پراید پنج تو منی رو 100 تومن بخرن! عه!
      چرا ما نباید حداقل یه ماکسیمایی ؛ یه GT86 چیزی داشته باشیم!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. OMID

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      آخه مگه کسی عقب افتاده ذهنی باشه که از خارج بیاد ایران سرمایه گذاری کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیx76

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1203 ديدگاه)

        البته کشور های جهان سوم و با مدیریت ضعیف ، در صورتی که زرنگ باشی ، میتونن سود دهی بشدت بالایی داشته باشن ، البته که امنیت سرمایه گذاری وجود نداره
        نمونه ش همین بورس ، کسی اگر یکسال پیش مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون تومن وارد بورس میکرد ( میدونم که این حبابه و دارن سر مردم کلاه میزارن ) ، الان بسته به سهامش میتونست ۱۰ برابر یا بیشتر شده باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Car lover

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (688 ديدگاه)

        عقب افتاذه ماییم که عرضه نداریم تو مملکتی که یه قرون مالیات نمیگیره میلیاردر باشیم
        کسی که سرمایه داره از منو شما بیشتر نگرانه پولشه که کجا بزارتش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hamidreza

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2442 ديدگاه)

          مالیات میگیره ها اونم زیاد
          فقط کافیه یه شارژ بخری متوجه میشی حدود 9 درصد مالیات میگیره ( فکر میکنم بازم مطمئن نیستم)
          حالا من دقیق نمی دونم اما قطعا مالیات میگیره!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. OMID

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          داداش پس این پولی که من میرم پرداخت میکنم واسه مغازه هر سال چیه؟‌ مالیاته دیگه
          یه تی تاپ می‌خری روش مالیات میدی
          پول آب و برق و گاز و تلفن مالیات داره
          همه چی مالیات بر ارزش افزوده داره
          دیگه از این بیشتر؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Car lover

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (688 ديدگاه)

          اقا جون منم ایرانزندگی میکنم
          اره از یه قرون بیشتر مالیات میگیره
          اما شما اگه بخای کاسبیتو هرجای دنیا( جایی که قابلیتشو داشته باشه نرید برا من از کنگو مثال بیارید) یکم ارتقا بدی از یه حدی بیشتر بشه ۶۰ردرصدشو باید رد کنی ایران اینجوریه؟
          مالیات یکی که پراید داره با یکی که وی هشت داره یکیه کجای دنیا اینجوریه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Hamidreza

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2442 ديدگاه)

          کار لاور عزیز
          باید ببینی در آمد اونا چقدره و چقدر مالیات میدن!
          مثلا اگه یکی تو یه ماه تو مغازش کار کنه 10000 دلار دربیاره (یعنی 160 میلیون )
          کسی تو ایران میتونه یه مغازه ساده داشته باشه و ماهی 160 تومن در بیاره؟
          پس درآمد بالا + مالیات بالا (بهتره از در امد پایین مالیات متوسط)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. Alireza

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (631 ديدگاه)

    همین درگ رو چند وقت دیگه با ۱۲۰۰ اسب قدرت تصور کنید، چه شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Irani

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    بالاخره کی چشم ما به جمال خودروهای آمذیکایی روشن میشه؟!
    به امید آن روز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ارش

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    ایول موستانگ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رامین

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    کوروت یه شاهکار به تمام معناست. ولی ماستنگ هیییییییییی خداااا یعنی روز میشه پشت یه دونش بشینیم :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سینا BMW

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    موستانگ و ۷۶۰ اسب بخار!!!!!!!!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. یوسف

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (933 ديدگاه)

    اختلاف قدرت دو ماشین خیلی زیاده
    اما چیزی که باعث تعجبه من شد تکنولوژی انتقال قدرت کوروته
    که با نیروی کمتر از موستانگ وحشی جلو می افته.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا