شورلت

5 دلیل مهم برای دوست داشتن شورولت بلیزر جدید

زمانی که برای اولین بار شایعاتی درباره‌ی بازگشت نام شورولت بلیزر به گوش رسید همه چشم به تولید یک رقیب بدنه روی فریم برای جیپ رانگلر و فورد برانکو دوخته بودند؛ اما شورولت تصمیم گرفت بلیزر را به فرم یک کراس اوور که از معماری اکوئینکس استفاده می‌کند احیا کند. اگرچه خریداران نخواهند توانست بلیزر را روی یک تخته‌سنگ پارک کرده و از آن عکس‌های هنری جذابی بگیرند اما خب پارک کردن آن در پارکینگ مراکز خرید بزرگ باعث جلب‌توجه خواهد شد و همین هم نقطه شروع خوبی است!


افرادی که خاطرات زیادی با بلیزر K5 قدیمی دارند هرگز این خودروی جدید را نمی‌پذیرند اما بلیزر S10 رقیب رانگلر هم نیست ولی ما اخیراً شانس بررسی بلیزر RS 2019 را داشته‌ایم و پس از یک هفته رانندگی از تصمیم شورولت برای ساخت یک کراس اوور بجای قدبلندی بدنه روی فریم حمایت می‌کند. این شما و این ۵ دلیل مهم برای دوست داشتن بلیزر جدید!

  • طراحی و استایل

صرف‌نظر از اینکه شورولت بلیزر جدید را دوست داشته باشید یا خیر اما باید اعتراف کنید که این خودرو ظاهر جالبی دارد. از نظر ما بلیزر جذاب‌تر از برادر اسپورت خود یعنی کامارو به نظر می‌رسد. انتخاب تریم RS به افزایش جذابیت بلیزر کمک خواهد کرد زیرا این نسخه دارای رینگ‌های ۲۱ اینچی مشکی سفارشی و رنگ قرمز جذاب بدنه است. در زمان تست این خودرو بیش از هر زمان دیگری شاهد جلب‌توجه افراد به بودیم.

  • کابین

کابین این خودرو هم همچون طراحی برگ برنده‌ی شورولت محسوب می‌شود. بخش اعظم طراحی بلیزر جدید از کامارو الهام گرفته اما فکر می‌کنیم این طراحی کاربردی‌تر است. عناصر قرمز تریم RS بر جذابیت بخش داخلی افزوده و تمامی متریال حس خوشایندی ایجاد می‌کنند. کابین بلیزر ما را به این فکر می‌اندازد که چرا باید مبلغ بیشتری را صرف خرید بیوک انویژن یا کادیلاک XT5 کرد.

  • تکنولوژی
در کابین این خودرو برخی تکنولوژی‌های مفید و احساس‌برانگیز هم بکار رفته‌اند. دوربین ۳۶۰ درجه کاربردی با رزولوشن عالی هم بکار رفته است. سیستم اطلاعات سرگرمی مای لینک جنرال موتورز پاسخ‌های سریعی داشته و اپل کارپلی و اندروید اتو نیز در دسترس هستند. تمامی تجهیزات لاکچری مورد انتظار همچون صندلی‌های گرم و سرد شونده و مونروف پانورامیک در بلیزر جدید به چشم می‌خورند بنابراین شما از این نظر کمبودی حس نخواهید کرد.

  • فضای ذخیره‌ای
مردم شاسی بلندها را به خاطر فضای کابین و بار می‌خرند و اگرچه بلیزر کوچک‌تر از فورد اج است اما هنوز هم کاربردی محسوب می‌شود. فضای بار این خودرو ظرفیت ۸۶۳ لیتری دارد. شورولت همچنین سیستم هوشمندانه‌ی ریل را در نظر گرفته که می‌تواند محفظه بار را به بخش‌های متنوعی تقسیم کند. صندلی‌های عقب نیز فضای پای مناسبی دارند و افراد قدبلند راحت خواهند بود.

  • قوای محرکه


در بازار شاسی بلندهای سریع‌تری همچون فورد اج ST و تریل بلیزر SS قدیمی حضور دارند اما پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری بلیزر جدید حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این نیروگاه آهنین قدرت ۳۰۸ اسبی داشته و با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک که تعویض‌های نرمی دارد همکاری می‌کند. اج ST با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری توئین توربوی خود سریع‌تر از بلیزر است اما گیربکس ۸ سرعته ی کند آن کاملاً عملکرد خودرو را زیر سوال می‌برد. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر شورولت نرم است هرچند بلیزر را می‌توان با پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو هم سفارش داد.

منبع: carbuzz

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. یانکی

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    اول اینکه کاش با اسم بلیزر نمیومد و یه اسم دیگه میزاشتن مثل شورلت کوبالت که با حس اسپرتش جور در بیاد.اگر مدلی بزنن به اسم ss که از پیشرانه 420 اسبی وی6 جنرال موتورز استفاده کنه و کیت بدنه خوفی براش بزنن محشر میشه.یه اگزوز 4 لول خوش صدا.تریم فیبر کربن.فنر بندی مغناطیسیه جنرال موتورز عالی میشه و یه آلترناتیو عالی برای کراس اوورهای لوکس اسپرت میشه.البته همین مدلشم عالیه و موتور پر قدرتش تا 7 هزار دکر در دقیقه دور میگیره و خیلی هم خوش صداست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    همه ۵ مورد درست
    اصلا شما بگو ۵۰ مورد
    ولی ای کاشششششششششش بلیزر اصلی با همون توانایی بازمیگشت
    آخه بلیزر و کراس اوور
    حداقل واسه اسم و رسم بلیزر جذاب نیست این کار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمید

    ۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    دلمون یکیش رو خواست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کورش

    ۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (134 ديدگاه)

    متاسفانه باید دلخوش باشیم به آشغالای داخلی که هرروز بی کیفیت تر از قبل میشن یا حداکثر چینی های بی نام و نشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رامین

    ۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (255 ديدگاه)

    کاش همون مومیایی اصلی زنده میشد??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    گاهی میبینم مخصوصا تو اینستا بعضی ها چنان از قابلیت های نسل قبل بلیزر حرف میزنن و اغراق میکنن که خودم که تفریحم خرید و فروش و کار روی همین ماشین های قدیمی هست و اشراف دارم بهشون با خودم میگم اخه اینا نود درصدشون یک بار به عنوان شاگرد سوار بلیزر شدن که اینجور نظر میدن؟! بلیزر واقعا ماشین خوش استایلی بود اما اصل کار واقعا ایراد بزرگ داشت. شاسی قطور اما مهندسی ضعیف که نتونسته بودن نقاط حساس و پرفشار رو درست طراحی کنن و باعث میشد بیشتر بلیزر ها شاسیشون از سمت جعبه فرمون بشکنه . دوم سیستم تعلیق و جعبه فرمون بد این ماشین که پاشنه آشیلش هست که حس گیجی و عدم کنترل عجیبی رو به راننده میده البته بیشتر خودروهایی که جلوشون شمش هست همینجورن اما تو بلیزر چون جعبه فرمون ضعیفی داره و واقعا زود خراب میشه عدم کنترل خیلی زیادتره …. اما در مورد بلیزر جدید نظرم اینه که ماشین خوش استایلیه اما ای کاش اسمش بلیزر نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا