شورولت

مقایسه کابین تاهو و سابربن جدید با سیلورادو

انتقاد اصلی برخی از کارشناسان خودرویی به کابین سیلورادوی جدید مربوط به کابین آن بوده است. نویسنده‌ی موتور 1 گفته است که کابین این پیکاپ 66 هزار دلاری هیچ چیز که ارزش بالای خودرو را نشان دهد احساس نمی‌شود. خوشبختانه شورولت از این موضوع درس گرفته و کابین نسل جدید سابربن و تاهو 2021 چند پله بالاتر از کابین پیکاپ محبوب این خودروساز قرار دارد.


ایده‌ی اصلی شورولت طراحی کابینی جادارتر و راحت‌تر برای راننده و سرنشینان این شاسی بلندها بوده است. خود شورولت م گوید هدف از طراحی کابین این خودروها زدن حرف اول در کلاس از نظر فضا، تجهیزات و تکنولوژی بوده است. مأموریت تیم طراحی این خودروساز ایجاد محیطی فوق‌العاده برای یک سفر جاده‌ای می‌باشد.

مقایسه کابین سابربن 2021 با سیلورادو HD 2020 تفاوت‌های قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. داشبورد سابربن جدید دیگر تحت سلطه دکمه‌های زیاد نبوده و جای آن‌ها را صفحه‌نمایش استاندارد 10 اینچی و پانل کنترل تهویه مطبوع شیک‌تری گرفته است. جایگاه کمی عجیب دکمه استارت/استاپ کابین سیلورادو هم‌اکنون جای خود را به مکانی مرسوم‌تر در زیر پشت آمپرها داده است.


صحبت از پشت آمپرها شد و باید گفت شورولت به‌صورت سفارشی پشت آمپرهای دیجیتالی، هدآپ دیسپلی بزرگ و دو صفحه‌نمایش 12.6 اینچی را برای سرنشینان عقب ارائه می‌کند.


طراحی و شکل پانل درب‌ها نیز تفاوت زیادی در مقایسه با سیلورادو دارد. همچنین اهرم تعویض دنده بزرگ موجود در سیلورادو جای خود را به پیکربندی دکمه‌ای ظریف‌تری داده است. نیازی به گفتن نیست که متریال بکار رفته در سابربن و تاهوی جدید کیفیت بالاتری نسبت به سیلورادو دارند.

شورولت اظهار داشته است:

کابین به لطف بخش‌های شیشه‌ای گسترده‌تر از جمله سانروف پانورامیک و صفحات نمایش پیشرو در کلاس و همچنین استفاده از متریال لوکس‌تر روشن‌تر شده است.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه

  1. ایمان

    ۲۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1897 ديدگاه)

    انتخاب اول و آخرم سابربن هست
    شورولت عجب ماشینی ساخته ؛ همه رو میزاره تو جیبش
    کراس اوور ها جلوی سابربن مثل اسباب بازی می مونن !!!!

  2. Farzad

    ۲۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    شورلت ترکونده اصن …

  3. سعید(تهران)

    ۲۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (424 ديدگاه)

    کابین همون سیلورادو هم ایراد خاصی نداره بنظرم…

    1. شاهین

      ۲۲ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (699 ديدگاه)

      اخه خیلیا نمیدونن که ادوات دیجیتالی زودتر صدیمه میبینن مخصوصا برای ماشینی مثل سیلورادو که قرار ماشینه کار باشه یا به اصلاح دیگه آفرودر باشه، قطعا آنالوگ عمر بالاتری داره نسبت به دیجیتال و صفحه نمایش و … کلیپ دیدم با کارواش کل داشتبرد جی ام سی سیرا رو میشورن!!! کدوم ماشین اینجوری دوام میاره اخه

      1. سعید(تهران)

        ۲۲ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (424 ديدگاه)

        حرفت در مورد دیجیتال و آنالوگ صحیحه شاهین جان اما جدای از اون داشبورد یه پیکاپ تراک باید یکم یغور و حجیم باشه، با اینکه داشبورد نسل جدید سابربن خیلی خوبه ولی برای یه پیکاپ یکم ظریفه…

  4. Farzad

    ۲۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    شاهکارهای شورلت .

  5. meysam

    ۲۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    خدارو شکر اون دنده فرمونی عهد عتیق رو تو مدل جدید حذف کردن
    البته فکر کنم طرفدار زیاد داشته ولی من خوشم نمیومد

  6. Elmiraj

    ۲۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1194 ديدگاه)

    شورولت کاری کرده که نسل پیشین با اینکه بسیار زیبا و با ابهت بودن کاملاً به فراموشی برن…
    با نسخه جدید آفرودی Z71 حتی دل عاشقان بلیزر را هم خوشحال کرده .
    .
    با چیزی که من می بینم اگر تویوتا فکری بحال لندکروز نکنه سال آینده تاهو از آمریکا اخراجش میکنه…

    1. datsun

      ۲۲ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1508 ديدگاه)

      تو کلاس فول سایزها لندکروز تو آفرود اول رو میزنه
      یعنی تو کلاس فول سایزها شما یه آفرودر مثل لندکروز و پاترول معرفی کن تا قانع بشیم واقعا نیست.

      1. Elmiraj

        ۲۲ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (1194 ديدگاه)

        چون آفرودر فول سایز برای آمریکایی ها اصلا اولویت نداره….تا وقتی جیپ ها و نسخه آفرود پیکاپ ها هستن کسی از تاهو و اکسپدیشن انتظار توانایی های خارج جاده فوق‌العاده نداره ، هر چند نسخه Z71 تاهو و جیپ واگونیر جدید میان که معادلاتو بهم بریزن…
        .
        ضمناً سوار کردن اتاق اکسپدیشن رو پلتفرم رپتور برای فورد بسیار آسان هست ‌.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن