فورد

آزمون سخت فورد کوگا 2016

آیا فورد کوگای به روز شده می‌تواند با انبوهی از رقبای کراس اوور مدرن رقابت نماید؟

Ford Kuga 2016
Ford Kuga 2016
کوگای کنونی از سال ۲۰۱۲ در بازار حضور دارد اما فورد در نهایت به‌روزرسانی‌هایی روی این خودرو انجام داده و ظاهری جدید و تجهیزاتی بیشتر را به آن افزوده است. آیا این خودرو می‌تواند رقیبی برای کراس اوورهای قدرتمند این کلاس باشد؟ خب این خودرو را تست کرده‌ایم تا این موضوع را بفهمیم.

Ford Kuga 2016
Ford Kuga 2016
تازه ماندن یک فاکتور کلیدی در کلاسی است که کوگا در آن حضور دارد چرا که کلاس شاسی بلندهای میدسایز یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خودرویی اروپا محسوب می‌شود. رقبایی چون سئات آتکا، پژو ۳۰۰۸، رنو کجار و نیسان قشقایی در میان محبوب‌ترین گزینه‌های خریداران هستند.

Ford Kuga 2016
کوگای قدیمی کمی از مد افتاده به نظر می‌رسید مخصوصاً وقتی این خودرو را در برابر مدلی چون ۳۰۰۸ تازه قرار می‌دادیم بنابراین در مدل جدید شاهد جلوپنجره‌ی به‌روز شده، چراغ‌های جدید و درب عقب با شکلی متفاوت هستیم. این تغییرات در مجموع احساس بهتری را به فورد بخشیده‌اند.

Ford Kuga 2016
متأسفانه همین رویه در داخل کابین در پیش گرفته نشده است. درحالی‌که تغییرات کابین خوب هستند و صفحه لمسی Sync3 این خودرو بهبودی چشمگیر نسبت به نمونه قدیمی محسوب می‌شود اما خودروهای جدیدتر همچون سئات و پژو کیلومترها جلوتر از کابین از مد افتاده و ارزان‌قیمت فورد هستند.

Ford Kuga 2016
مواد بکار رفته در تریم تیتانیوم خودروی حاضر در تست کیفیت خوبی دارند و چرم بکار رفته باعث بهبود اوضاع شده اما پلاستیک‌های خراش پذیر زیادی در کابین دیده می‌شود و به نظر می‌رسد که داشبورد پر از دکمه حتی نسبت به قبل زشت‌تر است. استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی فورد آسان است اما آتکا ثابت می‌کند که دکمه‌های داشبورد درعین‌حال که به زیبایی کابین کمک می‌کنند بلکه کاربردی نیز هستند.

Ford Kuga 2016
صندلی‌هایی که به‌صورت الکتریکی تنظیم می‌شوند راحت بوده و البته یافتن موقعیت رانندگی مناسب در خودرو به آسانی صورت می‌پذیرد. کیفیت سواری این خودرو در راه‌های نسبتاً مناسب اسلوونی کاملاً خوب بوده و البته صدای جاده نیز به گوش نمی‌رسد. تنها در سرعت‌های بالاتر شاهد نفوذ کمی صدای باد به کابین هستیم.

ford-kuga-2016-12
به خاطر اینکه سیستم تعلیق خودرو روی راحتی بیشتر تمرکز داشته در پیچ‌ها تکان‌های بدنه وجود دارند اما هنوز هم سواری خودرو خوب است. فرمان کوگا بالانس خوبی داشته و دقیق است و دنده‌ها نیز با نرمی و رضایت جا می‌روند. چسبندگی خودرو نیز بالاست.

بخشی از این قضیه به سیستم چهارچرخ محرک سفارشی مربوط می‌شود اما ما از سفارش آن صرف‌نظر می‌کنیم چراکه اضافه پرداخت حدود ۱۵۰۰ پوندی را در پی دارد و البته به وزن خودرو نیز اضافه می‌کند که باید پول بیشتری برای سوخت بپردازید. برخی خریداران شاید نیازمند کشش بیشتری باشند اما اگر خواهان خودرویی هستید که اکثراً در شهر تردد کنید مدل دیفرانسیل جلو انتخاب بهتری است.

Ford Kuga 2016
ما مدل مجهز به پیشرانه‌ی دیزلی ۲ لیتری TDCi با قدرت ۱۴۸ اسب بخاری را تست کردیم که با سیستم چهارچرخ محرک در هر صد کیلومتر ۵.۲ لیتر سوخت می‌سوزاند. این میزان مصرف به خوبی مدل تک دیفرانسیل نیست. همچنین گزینه‌ای دیگر با قدرت ۱۱۸ اسب بخاری و مصرف کمتر قابل سفارش است. البته این پیشرانه به خوبی پژو نیست چرا که ۳۰۰۸ مصرف کمتری دارد.

Ford Kuga 2016
جدای از مصرف اندکی زیاد سوخت ما نمی‌توانیم گله‌ای درباره‌ی پیشرانه‌ی ۲ لیتری داشته باشیم. این پیشرانه به‌طور معقولی آرام، نرم و قدرتمند است و در سبقت‌گیری‌ها گشتاور زیادی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این پیشرانه برای یدک کشی نیز بسیار مناسب است و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری آن برای حداکثر یدک کشی ۲۱۰۰ کیلوگرمی کافی است.

Ford Kuga 2016
کوگا فضای صندوق بزرگ ۴۵۶ لیتری دارد درحالی‌که صندلی‌های عقب نیز به آسانی تا می‌شوند تا فضای ۱۶۰۳ لیتری مهیا شود. رنو کجار فضای بار استاندارد بزرگ‌تری دارد اما در هنگام تا شدن صندلی‌ها در واقعیت کمی کوچک‌تر است. در بخش عقب کوگا فضای پای زیادی وجود دارد بنابراین این یک خودروی کاربردی خانوادگی است.

ford-kuga-2016-13
در لیست تجهیزات کوگا شاهد مواردی چون کروز کنترل تطبیقی، اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم ناوبری صفحه لمسی، درب عقب برقی، صندلی‌های جلوی گرم شونده، غربیلک فرمان گرم شونده و رینگ‌های آلیاژی هستیم. تجهیزات خودرو مناسب است و قیمت مناسب کوگا نیز یکی از بهترین نقاط قوت خودرو به شمار می‌رود.

ford-kuga-2016-14
درحالی‌که ظاهر جدید فورد کوگا بهتر از قبل است و سواری خوبی هم دارد اما در سگمنت شاسی بلندهای خانوادگی کار بسیار سختی دارد. کابین پژو ۳۰۰۸ بسیار بهتر بوده و آتکا نیز سواری بهتری دارد. فورد کوگا مجهز و کاربردی است اما باز هم می‌گوییم که رقبای جدیدتر و بهتری در این کلاس حضور دارند.

ford_kuga_03

مشخصات فورد کوگا تیتانیوم ۲.۰ TDCi 150 AWD

قیمت: ۲۷۴۴۵ پوند (تخمینی)
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی
قدرت/گشتاور: ۱۴۸ اسب بخار/۳۷۰ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۱ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۵.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. ACE

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    به شخصه سیتروئن کاکتوس رو خیلی خیلی بهتر از کوگا میدونم.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. PlymouthBarracuda

      ۱۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (130 ديدگاه)

      باشه….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۱۸ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        ممنون !
        میدونستم درست میگم !
        خدا رو شکر که توسط یک آمریکایی باز هم حرفم تایید شد !

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. PlymouthBarracuda

          ۱۹ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (130 ديدگاه)

          مشکل پدال این نمایش تعداد کامنتاس…
          یه اعتماد به نفس کاذبی به بعضیا میده که 2تا ماشینو که از 50کیلومتری هم ندیدن مقایسه میکنن!!!!!!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Elemento

          ۱۹ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          جزئیات و مشخصات هر دوشون رو بلدم
          ظاهرشون رو هم میبینم
          پس میتونم مقایسه کنم.
          تو هم مقایسه کن.
          کسی جلوتو نگرفته

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. سعید

      ۱۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      اینکه میگن آمریکا دستی بر کیا و هیوندا داره پس دروغ نیست، طراحی مشترکش با سانتافه پیداست.
      اما سانگ یانگ رو خودرو مستقل خود کره می دونن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. farid

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (46 ديدگاه)

    2 لیتری دیزلی . اسب بخار پایین اما گشتاور بالا
    قدرت/گشتاور: 148 اسب بخار/370 نیوتون متر
    خیلی خوبه با شتاب زیر 10 ثانیه و این مصرف سوخت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Shahryar

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (237 ديدگاه)

    ی لحظه فک کردم سانتافس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Bavaria

      ۱۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      دقیقا!!!!
      من به هیوندای حق شکایت میدم
      چراغ جلوش کپی سانتافه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Sardar

      ۱۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (165 ديدگاه)

      منم دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Elemento

      ۱۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      فکر کنم امریکایی ها کم کم دارن به سبک کپی کردن چینی ها متوسل میشن.
      اول از ماشین های آلمانی کپی کردن حالا از کره ای ها
      پس فردا هم حتما از ماشین های ایرانخودرو کپی میکنن !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. امین

      ۱۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ولی این کپی دقیق از چانگان cs35 هست که به دست ایتالیایی ها طراحی شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. audi sq7

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (95 ديدگاه)

    طراحی های شاسی بلند های فورد خیلی قشنگن،هم پیکاپ وتراک و هم
    SUV،ماشیناش تو دل برو هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۱۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      این یکی که بیشتر شبیه طرح‌های هیوندای هست تا طرح‌های فورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۸ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2810 ديدگاه)

        عقبش رو هم احساس میکنم یک جا دیدم!
        جلوش که سانتافس!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammadreza

          ۱۹ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (223 ديدگاه)

          آره منم همچین احساسی دارم.
          مثلا عقبش شباهت‌هایی به سانگ یانگ تیوولی داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. ونوم

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    از این مجله ها و سایت های انگلیسی عقب افتاده تر ندیدم قدرت بیشتر و پیشرانه ی حجیمتر رو ول کرده میگه 3008 بهتره یا مثلا میگه داشبورد خش میوفته خوب مگه میخ دستته که خش بیفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    اینکه جلوش خود سانتافه هست احتمالا محصول مشترک فورد – هیوندای هست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. volvo fh

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    هیوندای از فورد کپی کرده.چرا برعکس میگین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ا

      ۱۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این جدید تر از سانتافس و هیوندای نمیتونه کپی کنه و نتیجه میگیریم فورد کپی کرده ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خوبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918

      ۱۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      به نکته ریزی اشاره کردی …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Bavaria

        ۱۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (581 ديدگاه)

        ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خوبیه. ای کاش داخل کابین هم بهتر میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (128 ديدگاه)

    همه خودروساز های مطرح دنیا از طرح های هیوندا نسخه برداری میکنند فقط درصدشون متفاوته نمونه بارز همین فورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. f.a

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (38 ديدگاه)

    اساتتید عزیز این جلو پنجره ای که تو ماشینای فورد می بیند در اصل طراحی استون مارتین هست که چند سال قبل زیر مجموعه فورد بود و الان چند ساله توی اکثر محصولات فورد استفاده میشه.حالا بگید چه جور فورد از هیوندای کپی کرده؟فورد با اون تاریخچه و اصالت میاد کپی کنه؟فورد پنجاه ساله داره ماستنگ تولید میکنه هنوز طراحیش به نسل اولش وفاداره بعد همچین شرکتی میاد از هیوندای که تازه بیست ساله به طور حرفه ای وارد صنعت خودرو شده کپی میکنه؟قیاس فورد و هیوندای قیاس اسمان با زمینن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. هومن

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    فوق العادست برادرم در المان داره مدل دنده ایشو خیلی ماشین نرم و پرشتاب و جادار وخوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا