سوباروفورد

دوئل فورد اکسپلورر و سوبارو ایسنت

مرحلهٔ مقدماتی، گروه چهاردهم، کراس‌اوورهای فول سایز، دوئل اول

دوئل‌های این گروه

فورد اکسپلورر

سوبارو ایسنت

؟

هوندا پایلوت

جی‌ام‌سی آکادیا

؟

فولکس‌واگن اطلس

بیوک انکلیو

؟

تویوتا هایلندر

کیا تلوراید

؟

هیوندای پالیسید

مزدا CX-9

؟

نیسان پث‌فایندر

شورلت تراورز

؟

فورد اکسپلورر

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹

پلت‌فرم: CD6 فورد

امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲۲۶,۲۱۵ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: سواری نرم و کنترل‌شده، صندلی‌های جلوی راحت، فضای بار فراوان

نقاط منفی: فضای تنگ صندلی‌های ردیف سوم، قطعات پلاستیکی داخل، قیمت گران نسخه‌های محبوب‌تر

چکیده: با کمی اغماض، اکسپلورر یک کراس‌اوور تقریباً بی‌نقص است و در این سگمنت شلوغ انتخاب مناسبی محسوب می‌شود

سوبارو ایسنت

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۷

پلت‌فرم: پلت‌فرم جهانی سوبارو

امتیاز از کارانددرایور: ۶.۰ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۶۷,۶۲۳ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تنظیمات انعطاف‌پذیر صندلی‌ها، کیفیت سواری راحت، برخورداری همهٔ مدل‌های از سیستم‌های کمک‌راننده

نقاط منفی: پیشرانهٔ پرسروصدا در هنگام شتاب گیری‌های سخت، صندلی‌های ردیف سوم کوچک‌تر از برخی رقبا، ظاهر نه‌چندان جالب

چکیده: ایسنت ابزار خوبی برای جابجایی خانواده‌ها است اما با جذاب‌ترین کراس‌اوور سه ردیفهٔ بازار فاصله دارد

مقایسهٔ مشخصات فنی

سوبارو ایسنت

فورد اکسپلورر

پیشرانه ۲.۴ لیتری H4 ۲.۳ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۲۶۰ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۳۷۵ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس CVT ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۹ ثانیه ۶.۲ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۵ ثانیه ۱۴.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت ۲۰۰ کیلومتر/ساعت
توقف از ۱۱۰ ۵۴.۲ متر ۵۱.۸ متر
شتاب جانبی ۰.۷۹ جی ۰.۸۱ جی
مصرف سوخت ۱۰.۷ لیتر ترکیبی ۱۰.۲ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۷۳ لیتر ۷۰ لیتر
وزن ۲۰۸۶ کیلوگرم ۲۰۴۰ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۲۲۷۰ کیلوگرم ۲۵۴۰ کیلوگرم
طول ۴,۹۹۸ میلی‌متر ۵,۰۴۹ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۹۰ میلی‌متر ۳,۰۲۵ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۵۰۰ تا ۲۴۵۰ لیتر ۵۱۵ تا ۲۴۹۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۸ نفر ۷ نفر
قیمت پایه آمریکا ۳۳,۳۴۵ دلار ۳۳,۴۷۰ دلار
قیمت موردبررسی ۳۳,۳۴۵ دلار ۳۳,۴۷۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام کراس‌اوور فول‌سایز را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه

  1. جواد خطر

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (246 ديدگاه)

    فورد👍👍👍👍

    موافقم ۵۲
    مخالفم ۹
    1. ali (chevy nova)

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5682 ديدگاه)

      امار فروش برنده رو مشخص کرده از قبل

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۳۷
      1. محمد

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (26 ديدگاه)

        همین فروش کمتر خیلی وقتا دلیل انتخاب منه. البته در صورت اینکه تفاوت‌های دیگه فاحش نباشه. اما اینجا واقعا نمی شه از فورد گذشت

        موافقم ۷
        مخالفم ۴
    2. Reza

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1691 ديدگاه)

      فورد اکسپلورر 👍

      موافقم ۹
      مخالفم ۵
  2. 00BEHZAD00

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (56 ديدگاه)

    مقایسه خنده داری بود

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۴۴
  3. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1097 ديدگاه)

    فورد اکسپلورر معیار این کلاسه
    از سال ۱۹۹۰ تا الان در بازار حضور داره
    و اقای این کلاس در بازار حساب میشه

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۱۴
    1. ali (chevy nova)

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5682 ديدگاه)

      فورد در کلاس وانت . کوپه اسپرت و شاسی بلند سنگ محک هستش و فروش محصولاتش در این ۳ سگمنت مهر تاییدی برای اونه

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۲۷
      1. PHILIPP

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (110 ديدگاه)

        کوپه اسپرت منظورتون ماسل کاره دیگه انشالا
        شاسی بلندم که یچیزیه که ده بیس ساله مد شده و اصلا کاربردی ندارن فقط بدرد پول دور ریختن می خورن

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۱۱
        1. ali (chevy nova)

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (5682 ديدگاه)

          کوپه اسپرت ماسل و غیر ماسل نداره انشالاه
          شاسی بلند ۱۰ ساله مد شده؟؟؟ یعنی سابربن که از ۱۹۳۵ تا الان تولید میشه شده ۱۰ سال سابقش؟؟

          موافقم ۸
          مخالفم ۴
        2. Sadjad97

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (83 ديدگاه)

          شما با ما‌شین کف خواب برو کوه و کویر. -_-

          موافقم ۸
          مخالفم ۳
        3. Amir

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (237 ديدگاه)

          sadjad97@
          فکر کنم منظور ایشون کراس اور هست نه SUV های آفرودی ، که تا حدودی درست هست ؛ آیرودینامیک ضعیفتر ، مصرف سوخت بیشتر ، پایداری کمتر ، سواری خشک تر ، تن لش بودنش به خصوص چینیا ، و وزن زیاد ، کراس اور جز پز شاسیِ بلندش هیچ نکته مثبتی نداره و اصلا هم برای کوه و کویر مناسب نیست‌.

          موافقم ۷
          مخالفم ۳
        4. PHILIPP

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (110 ديدگاه)

          فکر کنم شما چیزی به نام G-Klasse نمیشناسی

          موافقم ۱
          مخالفم ۴
        5. PHILIPP

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (110 ديدگاه)

          @Amir
          حتی بدرد پز دادن هم نمی خورن
          بیشتر میزان حماقت یک فرد رو نشون میدن
          خوبیاشون چیه خدایی؟
          آفرود بودن؟ SUV صد برابر بهتره
          سرنشین زیاد؟ یه ون بخر خب

          موافقم ۶
          مخالفم ۳
    2. حسین

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (338 ديدگاه)

      اکسپلورر های اون موقع کراس اوور نبودن.فکر کنم suvمتوسط بودن.

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
      1. حسین

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (338 ديدگاه)

        اکسپلورر قبلا اس‌یو‌وی کامپکت بود.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. Sina10

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1472 ديدگاه)

    با اینکه برخلاف چیزی که تو متن گفته ، از قیافه سوبارو خیلی خوشم اومده ولی فورد از هر لحاظ بهتره
    یخورده کابین سوبارو باز هم بهتره ولی توی بقیه موارد فورد برتری داره

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۴
  5. Farzad

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1832 ديدگاه)

    بدون هیچ شکی اکسپلورر 👌

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱۲
  6. RezaRs

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (568 ديدگاه)

    واضحه که اسکپلورر

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۰
  7. حسین

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (338 ديدگاه)

    اینست بنظرم خوبه ولی مشکل اصلیش جذاب نبودنشه‌.مثلا توی رضایت مشتری رضایت مالک رتبه‌ی بالایی گرفت.مخصوصا رانندگیش و نرمیش.ایمنی بالایی دارد اینست ولی زیاد جذاب نیست.اما اکسپلورر جذابتره.مثلا سوبارو لگاسی دومین سدان میان سایز شد ولی فروشش اونقدر نبود.من فکر می‌کنم بخاطر جذاب نبودنشه.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۶
  8. Homayoon

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چرا گروه قبلی هم که دیزوز بود گروه چهارم بود ولی ماشین ها یکی نیستن؟اشتباه نزده؟

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  9. میثم

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1335 ديدگاه)

    گیربکسهای CVT سوبارو خوب نیستن
    خیلیها رو اذیت کرده
    بهترین و بی دردسرترین CVT بازار رو هوندا و تویوتا میسازن و اصلا مشکلی ازشون گزارش نشده
    ولی نیسان و سوبارو خیلیها رو اذیت کردن
    من ژاپنی بازم ولی اکسپلورر رو انتخاب کردم

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۵
    1. sepehr

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (42 ديدگاه)

      نه…سی وی تی های سوبارو خوبن ولی روی این مدل اذیت کردن یکم، چون ماشین سنگینی هستش و گیربکس سی وی تی واسه ماشینای سنگین زیاد مناسب نیست…
      سی وی تی های نیسان خوب نبودن ولی باید ببینیم این نسل از سی وی تی های نیسان هم قراره خراب کاری کنن یا نه…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. PHILIPP

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (110 ديدگاه)

    کلا از کراس اوورا خوشم نمیاد
    یه SUV مثل G-Klasse , Rangler و ……..
    به علاوه یه سدان خیلی بازدهی بالاتری داره

    رای هم ندادم

    موافقم ۲
    مخالفم ۱۷
    1. PHILIPP

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (110 ديدگاه)

      چه ری اکشن جالبی 😂
      مثل اینکه همه مدگران

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  11. ارش

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1319 ديدگاه)

    به طور سنتی به فورد علاقه دارم از معدود ماشینهایی که از قدیم صندلیهای راحتی داشت.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۴
  12. charger

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (319 ديدگاه)

    ماشینای سوبارو و میتسوبیشی واقعا زشتن

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۳
  13. Amirreza

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (359 ديدگاه)

    آمریکایی باز نیستم ، ولی واقعا دلیلی نمیدیدم که به سوبارو رای بدم ، چون اکسپلورر واقعا ماشین فوق العاده ایه که هم توانایی نسبتا خوب آفرود داره و هم به عنوان یه کراس اور خوب عمل میکنه . از نظر طراحی هم ابهت اکسپلورر حرفی برای گفتن باقی نمیزاره ، کابینشون هم که اکسپلورر خیلی خوب عمل کرده و دوباره همون حسی رو منتقل میکنه که این ماشین هم میتونه یه آفرودر باشه و هم کراس اور ، راستش من از غربیلک فرمان سوبارو اصلا خوشم نیومد چون این غربیا نباید با یه همچین شاخه های بزرگی باشه و در کل غربیلک گرد حداقل به نظر من اسپورته

    موافقم ۷
    مخالفم ۴
    1. ali (chevy nova)

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5682 ديدگاه)

      برای گفتن واقعیتی لازم نیست امریکایی باز باشی.
      سوبارو که عددی نیست دربرابر سنگ محک این کلاس که فورده

      موافقم ۴
      مخالفم ۶
  14. Ali

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (181 ديدگاه)

    سوبارو
    بنظرم استهلاک کم تری داره البته شایدم اینجور نباشه

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
  15. Sadjad97

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (83 ديدگاه)

    گیربکس سی وی تی. آه! خیلی آه!

    موافقم ۶
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا