فوردنیسان

دوئل فورد GT و نیسان GT-R

در ادامهٔ روند برگزاری دور هفتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز به یکی از جذاب‌ترین گروه‌ها یعنی گروه سوپراسپرت‌ها رسیده‌ایم. در دوئل قبلی این گروه، آئودی R8 و لامبورگینی اوراکان نبردی جذاب را به نمایش گذاشتند که طی آن درمجموع تعداد ۲۰۵۷ رأی به ثبت رسیده است. در این رقابت اوراکان توانست با دریافت ۱۴۸۵ رأی و کسب ۷۲ درصد از کل آراء پیروز گردد درحالی‌که R8 موفق به کسب ۵۷۲ رأی شده است. حال امروز در دوئل هفتم گروه سوپراسپرت‌ها جدالی دیدنی بین فورد GT و نیسان GT-R برگزار شده است.

ب‌ام‌و i8

هوندا NSX

شورلت کوروت

دوج وایپر

؟

شورلت کوروت

آئودی R8

لامبورگینی اوراکان

فراری ۸۱۲

لامبورگینی اونتادور S

لامبورگینی اوراکان

لامبورگینی اونتادور S

مک‌لارن ۷۲۰S

فراری ۴۸۸

فراری کالیفرنیا

مک‌لارن ۵۷۰

مک‌لارن ۷۲۰S

فراری کالیفرنیا

نیسان GT-R

فورد GT

مرسدس-آام‌گ GT

پورشه ۹۱۱

؟

مرسدس-آام‌گ GT

آستون‌مارتین ونتیج

جگوار F تایپ

؟

فورد GT

فورد GT سوپراسپرت پرافتخاری است که پیشینهٔ آن به دههٔ ۶۰ میلادی بازمی‌گردد. در آن زمان پس‌ازاینکه انزو فراری لحظهٔ آخر از فروش شرکت فراری به فورد منصرف شد، فورد تصمیم گرفت برای انتقام از فراری، خودرویی بسازد که بتواند در مسابقات لمانز قهرمان شود؛ یعنی مسابقاتی که عنوان قهرمانی آن در اختیار فراری بود. بدین ترتیب فورد GT40 شکل گرفت و توانست در سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۹ یعنی چهار سال متوالی در لمانز پیروز شده و فراری را تار و مار کند. از GT40 تنها ۱۰۵ دستگاه ساخته شده و پس‌ازآن برای چندین دهه خبری از آن نبود تا اینکه در سال ۲۰۰۴ فورد GT به‌عنوان نسل جدید GT40 در قالب یک سوپراسپرت موتور وسط تولیدی بازگشت. این سوپراسپرت جدید که مجهز به یک پیشرانهٔ ۵.۴ لیتری V8 سوپرشارژ بود، تنها به مدت دو سال یعنی تا سال ۲۰۰۶ در تعداد ۴۰۳۸ دستگاه به تولید رسید و سپس دوباره دوران غیبت GT آغاز شد. سپس حدود یک دهه بعد، در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵ فورد نسل جدید سوپراسپرت GT را برای اولین بار رونمایی کرد. این ماشین که میراث پرافتخار GT40 را در شجره‌نامهٔ خود دارد، همچنان یک سوپراسپرت موتور وسط است اما برخلاف قبل به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی اکوبوست مجهز شده است. این موتور ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. GT جدید از لحاظ طراحی هم کاملاً متحول شده و شباهتی با اسلاف خود ندارد. تولید این سوپراسپرت آمریکایی از دسامبر ۲۰۱۶ آغاز شد و تا سال ۲۰۲۰ ادامه دارد اما فورد GT خودرویی تولید محدود است چراکه هرساله تنها ۲۵۰ دستگاه از آن ساخته می‌گردد.

نیسان GT-R

پیشینهٔ نیسان GT-R نیز مانند فورد GT به دههٔ ۶۰ میلادی بازمی‌گردد. در سبد محصولات نیسان از سال ۱۹۵۷ خودرویی بنام اسکای‌لاین وجود داشت که در دو نسخهٔ سدان و کوپه تولید می‌شد. سپس در فوریهٔ سال ۱۹۶۹ نیسان نسخهٔ اسپرتی از این خودرو را با نام GT-R معرفی نمود که این خودرو در اصل جد GT-R امروزی محسوب می‌شود. نسل نخست اسکای‌لاین GT-R در دو نسخهٔ سدان و کوپه تا سال ۱۹۷۲ تولید شد و سپس نسل دوم در سال ۱۹۷۳ به بازار آمد که به دلیل عدم موفقیت، تنها در همین یک سال تولید شد و بعدازاین اسکای‌لاین GT-R از سبد محصولات نیسان کنار رفت تا اینکه دوباره در سال ۱۹۸۹ در قالب نسل جدید بازگشت. از این زمان تا سال ۲۰۰۲ اسکای‌لاین GT-R بی‌وقفه در سه نسل مختلف به تولید رسید. سپس نیسان با رونمایی از دو کانسپت در نمایشگاه توکیو سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۵ خبر از کار بر روی توسعهٔ نسل کاملاً جدید این ماشین داد که نهایتاً نسخهٔ تولیدی آن در نمایشگاه توکیو ۲۰۰۷ رونمایی شد؛ اما اسکای‌لاین GT-R حالا برخلاف قبل به یک سوپراسپرت تمام‌عیار تبدیل شده بود که هیچ شباهتی به اسلاف خود نداشت. همچنین اسکای‌لاین نیز از نام آن حذف شده و با نام GT-R به بازار آمد. این سوپراسپرت ژاپنی همچنان در حال تولید است اما طی این یک دهه نیسان چندین بار اقدام به به‌روزرسانی و ارتقاء آن کرده و نسخه‌های مختلفی از آن‌را تولید نموده است. GT-R یک سوپراسپرت موتور جلو است که از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند. این موتور در جدیدترین نسخهٔ GT-R یعنی مدل ۲۰۱۷ قدرتی برابر با ۵۷۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۶۳۵ نیوتن متر تولید می‌کند که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. نسخه نیسمو هم مجهز به موتوری ۶۰۰ اسبی و قطعات فیبر کربنی برای کاهش وزن و افزایش پرفورمنس است.

مشخصات فنی

فورد GT

نیسان GT-R نیسمو

ترکیب موتور وسط موتور جلو
پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 ۳.۸ لیتری V6
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۷۴۵ نیوتن متر ۶۵۲ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۲.۹ ثانیه ۲.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۶ ثانیه ۱۱.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر/ساعت ۳۲۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۶.۲ لیتر (ترکیبی) ۱۲.۴ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۴۷۵ کیلوگرم ۱۷۲۵ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۲.۲ کیلوگرم/اسب بخار ۲.۹ کیلوگرم/اسب بخار
طول ۴.۷۶ متر ۴.۷۱ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۱ متر ۲.۷۸ متر
حجم صندوق بار ۱۱ لیتر ۳۱۵ لیتر
قیمت پایه ۴۵۳,۷۵۰ دلار ۱۷۵,۴۹۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۲۶ دیدگاه

  1. datsun

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1720 ديدگاه)

    Gtr گودزیلای با اصالت ژاپنی
    Nissan ?
    با احترام به فورد gt

    1. meysam

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (183 ديدگاه)

      خود به خود وقتی جی تی رو از اون نمای پشتی دیدم یه عشقی بهش پیدا کردم? اومدم رای دادم بعد اومدم جدولو خوندم.
      با تمام احترام به ژاپنی بازها و گودزیلا ولی به فورد رای دادم?

      1. Mopar Or No Car

        ۲۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1199 ديدگاه)

        از نظر اصالت، درسته پیشینه هر دو به دهه ۶۰ برمیگرده اما تفاوتش از زمین تا آسمونه چون فورد ۴ سال پیاپی تونسته قهرمان لمانز بشه اما جی تی آر فقط “وجود” داشته.
        از نظر فنی هم که فورد کاملا برتری داره….
        از نظر ظاهری هم که جی تی آر نسبت به فورد جی تی خیلی قدیمی و زمخت به نظر میاد.

    2. آرش آمریکایی

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (585 ديدگاه)

      من شرط میبندم کسایی که به نیسان رای دادن اگه میخواستن تو دنیای واقعییه ماشین اسپرت از اینا بهشون بدن
      فورد جی تی رو انتخاب میکردن
      ???

      1. سروش

        ۲۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (171 ديدگاه)

        داداش من اگه بگن ی سوپر اسپورت مجانی بردار . بوگاتی . پاکانی . فراری یا لامبو برمیدارم. ولی هیچ چیزی تو این دنیا مجانی نیست و بنظرم این حرف درست نیست که کسایی که به نیسان رای دادن اگه میخواستن تو دنیای واقعییه ماشین اسپرت از اینا بهشون بدن
        فورد جی تی رو انتخاب میکردن. با پول ی فورد ۳ تا نیسان میشه خرید

    3. الف.ی

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1495 ديدگاه)

      پدال واقعا تو انتخاب اعضای این گروه اشتباه کردی
      مرسدس amg gt کجا اونتادور اس و ۸۱۲ و ۷۲۰ اس کجا؟؟؟؟؟؟؟؟
      gtr کجا و gt کجا؟؟؟؟
      اختلاف قیمتی تو این مورد کاملا توجیه میکنه تو یه کلاس نیستن

    4. بهنام

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (290 ديدگاه)

      منم gtr
      همین که ماشینی که سال ۲۰۱۰ اومد به بازار با ماشینی که سال ۲۰۱۶ اومده مقایسه میشه و اینطوری باش رقابت میکنه خیلیه ! تازه قیمتشم ببنین 😍
      فورد جی تی هم خیلی عالیه ولی واسه همون خارجی ها هم قابل دسترس نیست
      ولی جی تی ار 😍

    5. سامان اذری

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2798 ديدگاه)

      قیمتهارو بین

  2. R

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (220 ديدگاه)

    هیچ کدوم

  3. محسن

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (77 ديدگاه)

    قیمت ها رو کلا اشتباه می زنید ها قیمت پایه نیسان gt-r صد هزار دلاره فورد gt هم ۴ صد هزار دلار نیسان رو خیلی گرون زدین و در ضمن نیسان بر خلاف فورد یه ماشین خیابانی نه مسابقه ای (حجم صندوق هاشون رو ببینی متوجه می شی)

    1. سردبیر

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (557 ديدگاه)

      قیمت ها را می توانید از سایت خود سازنده ها هم چک بفرمایید. در اینجا هم قیمت نسخه پایه نیسمو ذکر شده که در جدول مشخصات آن آورده شده و البته می توان با افزودن پکیج های دیگری، این قیمت را هم افزود.

      1. محسن

        ۲۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (77 ديدگاه)

        عکس های خودرو مدل عادی ان شاید اگه قیمت مدل عادی رو می زاشتین بهتر بود ولی قیمت مدل پایه ی نیسمو درست بود اشتباه از من بود نیسمو رو ندیدم

  4. Wrx

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    نیسان جی تی ار و دیگر هیچ ?
    دلیل انتخابم بیشتر بخاطره اون استیل خیابونی بودن و سیستم چهار چرخ متحرکشه
    تو قیمت هم که خیلی باهم تفاوت دارن ولی خوب با اون فورد نمیشه واقعا تو هر خیابونی رانندگی کرد ولی جی تی ار خیابونی تره ?
    دیگه از لقبش معلومه دیگه گودزیلا??

  5. سياوش

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (171 ديدگاه)

    به نظرم فورد ارزش این رقم پرداختیو نداره اگه لامبو یا فراری بود ارزش داشت اما فورد…
    پس تا۱۴۰۰ با نیسان?

    1. فرخ

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      چند دفعه باهاش رانندگی کردی که این نظرو میدی مردم ایران همه برا خودشون کارشناسن

    2. آرش آمریکایی

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (585 ديدگاه)

      بنظرم فورد ارزش این رقم پرداختی رو داره چون یه ماشین خاصه
      همین ماشین چند سال دیگه قیمتش چند برابر میشه
      تو همین سایت دیدید که جان سینا فورد جی تی خودش رو چند برابر قیمت خرید فروخته بود

  6. E 36

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    با اینکه فورد بهتره از لحاظ پرفورمنس ولی gtr انتخابمه ، با پول فورد میشه ۳ تا نیسان خرید!

    1. Mopar Or No Car

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      با پول gtr میتونی ۲۰۰ تا پراید بخری پس رای من پراید!???

      1. AMIN

        ۲۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (121 ديدگاه)

        یک مهندسی ناب = قیمت پایین مصرف پایین وزن بالا به خاطر دو دف بودن شتاب بسیار عالی… اینا همش مختص مهندسین جی تی آر نیسمو هست… اینه که آدم رو میخکوب میکنه با قیمت پایین هیجان زیادی رو تجربه کنی … در حالی که فورد یه سوپر اسپرته ولی نیسان یه خودروی اسپرته با صندوق عقب… خدا نکنه بخواد سوپر اسپرت بسازه…

        1. sasan

          ۲۸ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (3 ديدگاه)

          داداش سورن توربو هم یه همچین مشخصاتی داره?????وقتی میخای ماشین بخری فقط ب اعداد و ارقام نگاه نکن ،چون سورن توربو و مزدا ٣ شتابشون یکیه تقریبا..ولی هندلینگ و امنیت و لذت مزدا کجا سوررررن کجا??

  7. رامين

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا هرچی به صندلی فورد نگاه میکنم نمیتونم ارتباط برقرار کنم باهاش ۴۵٠ هزار دلار پول بدی این صندلیت باشه این داخلت باشه لامبورگینی مکلارن پورشه و فراری انتخاب منه

    1. Mopar Or No Car

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      هدف این ماشین راحتی و لوکس بودن نیست. به نظرم شما بجای سوپر اسپرت کاناپه بخر بشین روش

      1. رامين

        ۲۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        نه عزیزم پس شما همون پراید حق شماست که به زور به ملت میدن و مجبورند سوار شن به هر حال یه دلیلی داره که بهمون میگن جهان سومی … چشم من کاناپه سوار میشم ولی پولمو برای چیزی که ارزش داره خرج می کنم شما داخل لامبورگینی اونتادور یا فراری ها یا اصلا ٩١٨ اسپایدر رو ببین بعد بگو

      2. رامين

        ۲۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        آره حرف شما درست کاناپه راحت تره قبول دارم حاضرم کاناپه بخرم با یه تلویزیون جلوش ولی ۴۵٠ هزار دلار پوله این ماشینو ندم یعنی واقعا فراری رو ول کنم با اون عظمت یا لامبورگینی با اون جذابیت یا مکلارن با اون پیشرفت و ظاهر یا پورشه با اون افتخار و جایگاه یعنی این دوستان میتونن بجای یه فراری ٨١٢ یا ۴٨٨ یا هوراکان یا اونتادور یا ٧٢٠s یا ٩١١ اینو بخرن یه لحظه فکر کن جایگاه اون برند ها کجا فورد کجا

  8. MAHDI . CHEVROLET

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    چرا منو تو این شرایط میزارید
    اقا جفتش ، اینجا فورد تلگرام نیسان
    بحث برتری و ارزش خرید و سرمایه گذاری با ماشین نیست بحث علاقس منم خود زنی نمیکنم

  9. Meysam..LaFerrari

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (581 ديدگاه)

    فورد GT شاسی بی نظیری داره ، یکی از بی نقص ترین شاسی ها بین تمام سوپراسپرت ها ، کیفیت سواری این خودرو بی نظیره ، از نظر ایرودینامیکی هم یکی از بهترین خودروهای این کلاسه ؛ البته Usability چندان بالایی برای مصارف روزانه نداره اما از قبل هم فلسفه ی تولیدش چیز دیگه ای بوده ، قطعا تو این رقابت فورد GT با اختلاف زیادی خودروی بهتریه اما اگه فاکتور قیمت و Usability رو هم در نظر بگیریم ، رقابت جالبیه ، رای من ۱۰۰% فورد جی تی هست.

    1. ارش

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1040 ديدگاه)

      رای شما فورد ی تی هستش چون شما یه ماشین باز حرفه ای هستی کاملا مشخصه از ماشین سر در میاری متاسفانه عده ای از دوستان بی خیال سابقه و همچنین عملکرد فوق العاده فورد جی تی شدن به نیسان رای دادن نیسان نه از نظر فنی برتره و نه از لحاظ زیبایی .

      1. Mopar Or No Car

        ۲۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1199 ديدگاه)

        دقیقا

      2. mahdi

        ۲۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (209 ديدگاه)

        از شما بعیده که سر از ماشین در میاری و بقیه چیزی نمیدونن میگی نیسان از نظر فنی برتری نداره وزن نیسان ۲۵۰کیلو بیشتره با اسب بخار و گشتاور کمتر وبا مصرف سوخت ۴لیتر کمترونسبت وزن به قدرت بهتر فورد وبا توجه به آیرودینامیک به مراتب بهتر فورد ولی چرا ۰تا۱۰۰شون یکسانه چرا؟برتری فورد کجاشه؟

  10. mehran.Jy

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (197 ديدگاه)

    نیسان بسیار دوست داشتنی و خاطره انگیزه. گودزیلای دوست داشتنی
    ولی حتی تو چراغ های فورد هم تکنولوژی های خیلی خفنی به کار رفته که باعث میشه اینجا علی رغم اختلاف قیمت زیاد بازم فورد انتخاب بهتری باشه

  11. VIPER

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1987 ديدگاه)

    هردوشون خیلی عالین انتخاب بینشون سخته
    از یه طرف جی تی آی با پرفورمنس عالی
    از یه طرف فورد جیتی با مهندسی ناب
    از لحاظ قیمت فورد جیتی وسوسه کننده ی

    1. VIPER

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1987 ديدگاه)

      ببخشید دوستان کلی غلط املایی داشتم
      نیسان جی تی آی =جی تی آر
      از لحاظ قیمت هم نیسان خیلی وسوسه کننده س

  12. shirko.mercedesbenz

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (38 ديدگاه)

    هر دو رو با جونو دلم دوست دارم .

  13. ارش

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    به فورد جی تی رای دادم به خاطر سابقه درخشان و عملکرد فنی بهتر نسبت به نیسان و طراحی زیباتر.

  14. Landscape

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (176 ديدگاه)

    GT_R رو خیلی دوسش دارم بهش رای میدم
    نبایدحذف بشه

  15. دانیال_Surrey،England

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2355 ديدگاه)

    تو رو خدا بس کنید!!!!!!!
    کشتید ما رو بس که گفتید گودزیلا تو بهترینی ، گودزیلا فلان و…….
    بزارید واقعیت رو بگم.
    گودزیلای این نسل دیگه تموم شده و توانایی رقابت با هم رده های پایین تر از خودش هم نداره چه برسه به فورد جی تی نسل جدید.
    یه نگا به انجین و تفاوت قدرت ها نسبت به حجم بندازید.
    قبول دارم فورد جی تی گرون تره،ولی خب طبیعیه، ماشینی هست که قرار نیست هر چند سال ببینیم،شاید نسل بعدی این فورد ۱۰ سال دیگه بیاد.
    پس گرونیش طبیعیه.
    تو بحث تکنولوژی هم که جای بحثی نیست اگه چهارتا سایت رو خونده باشین میدونید اوضاع از چه قراره.
    تو طراحی خارجی هم فورد سنگ تموم گذاشته و نه تنها اینجا بلکه تو این کلاس بهترینه.
    اگه تعصبی رای ندیم،فینال بین ۷۲۰s و فورد جی تی خواهد بود،منم تو فینال چون هر دوتا رو دوست دارم رای نمیدم.
    ولی اینجا ۱۰۰۰ درصد فورد بهتره!!!!
    تو ۰ تا ۶۰ و ۱/۴ مایل هم فکر کنم فورد سریع تر از جدول باشه.
    حالا نمیدونم جی تی رو به غیر از مجلات تسته دیگه ای مثل ۷۲۰s کردن یا نه.

    1. datsun

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1720 ديدگاه)

      داداش شما که طرفدار مکلارنی خواهشا جلو نیسان از تکنولوژی انجین صحبت نکن اون v8 های که الان مکلارن داره همون موتورهای VRH نیسانن که مکلارن توسعه شون داده

      1. دانیال_Surrey،England

        ۲۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2355 ديدگاه)

        اون انجینی که شما میگی مک لارن از تیم مهندسی انگلیسی Tom Walkinshawگرفته بود که اون خودش تیون شده ی vrh نیسان بود.
        بعدشم این انجین توسط ریکاردو و مک لارن مورد اصلاحات فراوانی قرار گرفت و میشه گفت تو اولین ماشین مک لارن mp4 فقط درصد بسیار ناچیزی از بقایای اون انجین نیسان باقی موند.
        الان با اطمینان به شما میگم هیچ نیسانی در انجین مک لارن وجود نداره!!!!!!!
        اگه نیسان همچین توانایی داره چرا هیچ رقیبی برای مک لارن نداره و فقط دل خوش کردن به یک gtr قدیمی؟؟؟؟؟
        بعدشم ناراحت نشو من واقیت رو گفتم،نمیدونم چرا جدیدا اینقدر بهتون برمیخوره؟؟
        یعنی واقعا فکر میکنید gtr بهتر از فورد جی تی هستش؟؟؟
        بعدشم دوست من از نیسان میگی و از همکاری نیسمو و مهندسی پیشرفته ویلیامز نمیگی؟؟!!!((۲۰۱۳ یادتون نیست؟))
        عجب.

        1. #ali.m#

          ۲۸ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          موتور های vrh رو مکلارن از نیسان خرید بعد ایلمو و ریکاردو تقویتش کردن دادنش تحویل مکلارن .
          حالا هیچ نیسانی در انجین مکلارن وجود نداره.؟؟؟؟
          اصلا مگه چیزی به نام انجین مکلارن هم داریم؟
          درستش اینه هیچ مک لارنی در انجین مکلارن وجود نداره .

        2. دانیال_Surrey،England

          ۲۸ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (2355 ديدگاه)

          ali جان کامنتتون کاملا و کاملا و ۱۰۰ ها کاملا دیگه اشتباهه.
          حالا چرا اشتباهه خودتون بهتر میدونید و نیازی نمیبینم قضیه ی فوق تکراری انجین v8 مک لارن رو برای چندمین بار توضیح بدم وقتی تعصب نمیزاره واقعیت ها رو ببینید.((شما هر طور دوست داری فکر کن))
          واقعا هم جای تاسفه که میبینم فورد جی تی از رویه تعصب بعضی افراد داره حذف میشه.😔

        3. #ali.m#

          ۲۸ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          در ضمن دانیال عزیز
          در مورد نیسمو و ویلیامز
          خودت داری میگی همکاری .
          این خیلی تفاوت داره با استفاده از موتور بقیه .
          نیسمو با ویلیامز برای ساخت یه ماشین برای مسابقات gt500همکاری کردن .
          فهمیدن فرقشون خیلی هم سخت نیست .
          فقط اون قسمت مهندسی پیشرفته ویلیامز رو نفهمیدم ?
          منظورت مهندسی پیشرفته مرسدسه دیگه؟
          چون قطعا باید بدونی که پیشرانه های ویلیامز ساخت مرسدس هستن .
          عمق همکاری نیسمو با ویلیامز رو میشه از همین نکته فهمید.

        4. دانیال_Surrey،England

          ۲۸ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (2355 ديدگاه)

          gt500 چیه دیگه!!!!!!
          عزیزم نیسان و ویلیامز از سال ۲۰۱۳ همکاریشون رو شروع کردن برای اینکه بتونن سطح بالای تکنولوژی های فرمول یک رو در خودروهای رده نیسمو و کلا خودروهای سطح بالای نیسان پیاده کنن.((یعنی اینکه ویلیامز پیدا کنه تویه نیسان))
          این بخشی از همکاری های بخش مهندسی پیشرفته ویلیامز با نیسان هستش.
          اگه یخورده فقط یخورده درباره ی ویلیامز میخوندی اینطوری دربارش نظر نمیدادی.((با کمال احترام))
          از ((بعضی)) ژاپنی بازها بعیده.
          کلا این چندوقته خیلی متعصب شدین.
          بحث از برتری فورد به نیسان کشیده شد به ویلیامز!!((که نصفش تقصیر منه))
          به هر حال کمی واقع بین باشید.
          مک لارن ۷۲۰s هم ماشین شاهکاریه ولی قرار نیست تا ۶ سال دیگه یا کمتر هم اینطوری بمونه،به طور یقین مدعیانی مثل فراری و پورشه و شاید نسل جدید جی تی آر جاشو میگیرین.
          چرا فکر میکنید جی تی آر هنوز هم توانایی رقابت با نسل جدید رقباش رو داره؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        5. #ali.m#

          ۲۸ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          دانیال جان
          gt500یه سری مسابقات مشابه مسابقات dtm المان هست .
          همکاری ویلیامز و نیسمو هم در زمینه ساخت یه انجین واسه این مسابقات بوده .
          اسم اون ماشین هم nissan gtr nismo. gt500 بوده .

          به خدا ما متعصب نشدیم .
          شما کامنتت رو بخون یه دفه قاطی کردی ک چرا میگد گودزیلا و …
          انگا مثلا ما این اسمو روش گذاشتیم .
          کل دنیا به این ماشین میگن گودزیلا .
          فورد هم از روی تعصب حذف نمیشه .من تعجب میکنم شما چرا اینقدر دشمنی دارید با ژاپنیا .
          خب نسبت توانایی های این دوتا با نسبت قیمتشون یکی نیست .
          به این دلیل داره حذف میشه .
          یا شایدم اصلا حذف نشه .
          خود امریکایی باز های سایت هم اندازه شما ناراحت نیستن .

      2. Mopar Or No Car

        ۲۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1199 ديدگاه)

        شما چرا مغالطه میکنی؟
        چیکار داری طرفدار چه ماشینیه؟
        اگه جواب منطقی داری بفرما. اینجا موضوع بحث مک لارن نیست

    2. Mopar Or No Car

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      دقیقا درست میگی تفاوت این دو ماشین خیلی زیاده ولی متاسفانه تا الان جی تی ار برنده است! اینم از ماشین بازهای ما

      1. #ali.m#

        ۲۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1850 ديدگاه)

        تفاوت این دوتا ماشین چیه؟
        دقیقا بگید تا ما هم متوجه اختلاف زیادشون بشیم لطفا .

        1. Mopar Or No Car

          ۲۸ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          یه سرچ ساده در مورد فن آوری های فورد جی تی تو اینترنت بکن متوجه میشی

        2. #ali.m#

          ۲۸ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          حمید جان دوست داشتم تصورت رو از این ماشین بدونم که انگار خودت مایل نبودی
          با جت جنگی طرف نیستی .
          یه ماشین فوق العاده با ایرودینامیک عالی .و ارزش بالا به دلیل خاص بودن و کلکسیونی شدن .
          بالاترین مهندسی فورد .
          و البته ماشین مورد علاقه خودم.
          وقتی پرفورمنس یه ماشین مخصوص پیست۲۰۱۷ با یه ماشین خیابونی۲۰۱۰ تقریبا برابره .عادلانه نیست در حق قدیمی تره کم لطفی کنیم.

        3. Mopar Or No Car

          ۳۰ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          اول اینکه با حجم موتور کمتر ۵۰ اسب بیشتر قدرت و حدود ۱۰۰نیوتن متر گشتاور بیشتر گرفته.
          دوم اینکه تنها معیار عملکرد ماشین شتاب نیست و معیارهای مهم دیگه ای هم وجود داره که نتیجش میشه عملکرد یا پرفورمنس
          انشالله تو پیستهایی مثل نوربرگرینگ عملکرد جی تی رو میبینید و متوجه اشتباهتون خواهید شد اما دیگه دیر شده و جی تی ناجوانمردانه از دور رقابت ها حذف شده

        4. Mopar Or No Car

          ۳۰ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          ضمنا مظلوم نمایی نکن این مشخصات جی تی آر ۲۰۱۵ هست نه ۲۰۱۰

  16. hamid

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    نیسان. چون هم ارزونتره هم عملکردشون یکیه هم اینکه بیشتر بدرد روزمره میخوره.

    1. Mopar Or No Car

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      کسی با جی تی آر هم نمیره سرکار یا مرکز خرید چه برسه فورد جی تی.
      نمونه های نسل قدیم فورد جی تی هم کارکردهای بسیار پایین حتی زیر ۱۰ هزارتا دارن
      حالا معیار اصلی انتخاب این دوستمون استفاده روزمره هست
      آقا نخندونید مارو

      1. hamid

        ۲۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (177 ديدگاه)

        اصل منظور این بود که نیسان بیشتر از فورد بدرد خیابون میخوره نه اینکه کدوم بدرد بقالی رفتن و خرید کردن!

  17. ایمان

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (243 ديدگاه)

    فورد جی تی خودروی بهتر و با ارزشتریه ولی این تفاوت قیمتی یهمقدار معادلات رو به هم میزنه.اگر بخوام بیتوجه به برچسب قیمتی باشم فورد ولی با توجه به قیمت گودزیلا

  18. ارش

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    ۳۵۰ کیلومتر فورد در مقابل ۳۲۰ کیلومتر نیسان دلیلی نداره به نیسان رای بدم به فورد رای میدم.

  19. datsun

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1720 ديدگاه)

    صد هزار دلار ?
    سوپر ماشین چهار نفره?
    موتور دست ساز ?
    چهار چرخ محرک?
    با اصالت??
    شتاب صفر تا صد زیر سه ثانیه?
    مصرف سوخت مناسب ❤
    ❤Nissan ❤

    1. Mopar Or No Car

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      این مواردی که گفتی معیارته واقعا؟
      اینکه با دست ساختن یا پا؟
      یا مثلا اگه یه سوپر اسپرت ۹ نفره بسازن خیلی خوبه؟ سوپر اسپرت باید دو نفره باشه اتفاقا.
      اصالت به معنی صرفا وجود یک ماشین در بلند مدت نیست. پیکان هم خیلی وقت تولید میشد. چه مقامی یا رکوردی ثبت کردن ایشون؟

      1. datsun

        ۲۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1720 ديدگاه)

        فورد واسه من قابل احترامه و تو این صفحه هیچ بی احترامی بهش نکردم
        من به خاطر علاقه که به نیسان دارم حتی اگه بهم بگن بین یه بوگاتی شیرون و یه نیسان جی تی یکی رو انتخاب کن من نیسان جی تی رو انتخاب میکنم
        افتخارات اسکای لاین جی تی ار و جی تی ار
        تو یه صفحه جا نمیشه شما فکر کن پیکان

  20. Rezanst

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    فقط جی تی ار??قدرت نیسانو اونجا فهمیدم ک۳۷۰زدش با موتوروی۶سیلندر٣٧٠٠سیسی فورد موستانگ شلبی وی٨با حجم۵٠٠٠رو له کرد نیسان حرف نیس یه سامورایی ژاپنیه عاشق اصالتشمم قبل اینکه جدولو بخونم بهش رای دادم ??مطمعنم خیلیا قبل خوندن جدول بهش رای. دادن فقط نیسسان تو کتم نمیره یه امریکایی از گودزیلا جلو بیفته تو خود امریکا ب نیسان میگن گودزیلا در ضمن میتونین درگ هاشونو ببینید مخصوصا درگ نیسان الفا رو ک لامبورگینی اونتادور رو زمین زد نیسان باس بره بالا??

  21. آرش آمریکایی

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (585 ديدگاه)

    فورد جی تی خیلی خفنه
    اصن خفن ترینه
    فقط یه ماشین نیست یه اثر هنری کامله
    ماشینی که سالها بعد با قیمت ملیون دلاری به کلکسیون ها فروخته میشه
    برا رانندگی که فقط میتونم بگم
    خوشا آنان که ماشینش تو باشی

  22. ياسر

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (37 ديدگاه)

    دوستانی که دم از قیمت میزنن انگار میخان یه ماشین خانوادگی بخرن عزیزان سوپر اسپورت هست کلاسشون بنظرم قیافشنو ببینی متوجه میشیی کدوم سره سنسورایی که در حال پردازش یه فورد جی تی هستن زمان رانندگی از یه جت بویینگ بیشتر اطلاعات پردازش میکنن و میفرستن ایی سی یو ماشین
    یه کم اطلاعات بعد نظر بدین
    هر چند گودزیلا واقعا قابل احترامه

  23. Amin

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    فورد هم مث لکسوس lfa واقعا قیمت غیرمنطقی و اغراق امیزی داره،٣ تا نیسان جی تی ار میشه گرفت با اون پول!
    حالا همه اینا به کنار من هنوز تو شوکم که چجوری دوستان زدن ٩١١ رو حذفش کردن?

    1. Mopar Or No Car

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      علاوه بر ۹۱۱، سه تا فراری تو این سگمنت بود که همه حذف شدن. تا الان هم جی تی ار از فورد جی تی جلوتره
      یعنی به قول اون بزرگوار:
      اینجا همه چی در همه!

      1. MAHDI . CHEVROLET

        ۲۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        این گروه عجیب ترین و غیر منتظره ترین گروهه
        هر چیزی ممکنه اتفاق بیفته

    2. SAEED Z

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (481 ديدگاه)

      دوست عزیز Amin
      دلیل گرونی بیشتر فورد GT تولید محدودشه. در کل نیسان GTR با فورد GT, خریدارای کاملا متفاوتی دارند, کسی که فورد GT میخره قیمتش به هیچ وجه اولین فاکتوری نیست که بهش فکر کنه !!

      پ ن : درضمن جایی که سنگ محک یه خودروی اسپرت مثل ۹۱۱ حذف میشه, میشه پی برد با چه فاکتور و اولویت هایی رای داده میشه! رای اکثریته (محترمه) دیگه …

  24. Mopar Or No Car

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    از نظر اصالت، درسته پیشینه هر دو به دهه ۶۰ برمیگرده اما تفاوتش از زمین تا آسمونه چون فورد ۴ سال پیاپی تونسته قهرمان لمانز بشه اما جی تی آر فقط “وجود” داشته.
    از نظر فنی هم که فورد کاملا برتری داره.
    از نظر ظاهری هم که جی تی آر نسبت به فورد جی تی خیلی قدیمی و زمخت به نظر میاد.

  25. سروش

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (171 ديدگاه)

    پست بالا و سه پست پایین قسمت کامنت نداشت مجبور شدم اینجا بنویسم . با عرض پوزش از دوستان . تو دو تا پست حرف از گران شدن بنزین بود . خداوکیلی خداوکیلی تو شهرساان تعداد زیادی از خانوار ها کارت یارانه خود را پیش نانوایی گرو گذاشتن و نان رو نسیه خریداری میکنن . حالا دولت میخواد یارانه رو قطع و قیمت بنزین و نان رو افزایش بده با این بهانه که پول نداره ولی با افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان مجلس موافقت میشه . خداییش این نماینده ها چکار میکنن؟ والا تنها کاری که نمیکنن دفاع از حقوق مردمه . تنها چیزی که مهم نیست خواست و نظر مردمه. ی عوارض عبور از کشور رو زیاد کردن که درصد خیلی کمی از مردم پرداختش میکنن با پروپاگاندا و هیاهو تو دنیای مجازی انچنان شلوغش کردن که فکر مردم رو نسبت به مشکلات دیگه….
    نون سنگگ رو ۹۲۰ اومان اعلام کردن . مت موندم ملت چجوری اون ۲۰ تومان رو به نونوایی بدن یا نونوایی چجوری ۸۰ تومان بقیه مشتری رو بده ؟ تقسیم بودجه رو که نگا میکنم شاخ در میارم . در اخر احساس میکنم افزلیش حقوق نماینده ها ی هدیه بود برای تصویب بودجه (پدال جان لطفا سانسور نکن)

  26. #ali.m#

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1850 ديدگاه)

    عاشق هر دو هستم .
    هر دو با اصالت و قدرتمندن
    ولی اینجا برتری رو با نیسان میدونم .
    چون این اختلاف قیمت پرفورمنس یکسانی با فورد داره .
    با پول فورد میشه چنتا gtr خرید .
    پس رای من گودزیلاست .
    ?گودزیلا?
    ?فورد جی تی ?

  27. datsun

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1720 ديدگاه)

    از نویسندگان عزیز پدال خواهشمندم یه مطلب در مورد افتخارات جوایز و مسابقه‌های که اسکای لاین جی تی ار و جی تی ار در طول تاریخ داشته تهیه کنن که این دوستان عزیز این ماشین رو پیکان مقایسه نکن هرچند درک پنجاه پیروزی پیاپی اسکای لاین r32 در مسابقات گروه A که فقط جزی افتخارات از تاریخ این ماشینه یه کم براشون سخته

  28. رضا

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خیلی خنده داره اگه نیسان ببره.مسخرس.فورد جی تی یه افسانست.بعدشم اگه به قیمته خوب بله با پوله فورد میشه شونصد تا پراید خرید.چه ربطی داره.فورد تولید محدوده.یه ماشین با مهندسی و طراحی فوق العاده.بخدا اگه کسی پولشو داشته باشه میخره.

    1. Nissan...japan

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (209 ديدگاه)

      اخه چرا حرف بی ربط میزنی برادر من درسته با پول فورد میشه شونصد تا پراید خرید ولی آیا پرفورمنس پراید و کلا جنسش در حد فورده؟!جی تی ار با یک چهارم قیمت فورد تقریبا پرفورمنس مشابه ارائه میده طراحی هم که کلا سلیقه ایه اتفاقا خیلیا بخاطر طراحی نیسان عاشقش شد…حتی داخل نیسان بنظر لوکس تر و خیلی راحتتر و جادارتر میاد.

  29. سروش

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (171 ديدگاه)

    اقا وقتی پای عشق وسطه دیگه امار و ارقام بدرد نمیخوره . اینجا هم پدال میگه نمیخوایم بگیم کدوم ماشین برتره .میخوان بدونن کدوم طرفدارش بیستره . با احتساب به حرف دانیال جان باید بری طرفدارای اسپانیول رو مسخره کنی چون بجای بارسا طرفدار اسپانیول شدن

  30. M.us

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (238 ديدگاه)

    به نظر من هردو خوبن اما فورد GT فلسفه ی ساختش فرق میکنه ساخته شده تا بهترین باشه فقط واسه اینه که آدرنالین و ببره بالا راستی. ارزش خرید و داره چون تولید محدود تکنولوژی بالایی داره ،نیسانم خوبه که تا الان داره مقایسه میشه اما دیگه وقتشه نسل جدیدش معرفی بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X