فورد اروپا اعلام کرده است که تا پایان سهماههٔ دوم سال جاری به تولید مینیونهای C-Max و گرند C-Max در آلمان خاتمه خواهد داد. استراتژی بازوی اروپایی فورد روی سرمایهگذاری و تلاش در سودآورترین سگمنت خودرو تمرکز کرده است که یکی از این بخشها، هاچبک فوکوس و نسخههای مختلف آن شامل استیشن، اکتیو و ST است. هیئت نظارت فورد آلمان این تصمیم را اعلام کرده و طی یک بیانیهٔ مطبوعاتی گفته است که این اقدام دیگری برای تسریع در بهبود کارایی و کاهش هزینههای ساختاری فورد در آلمان است.
دقیقاً مثل همان کاری که فورد در ایالاتمتحده انجام میدهد، بازوی اروپایی این شرکت نیز میخواهد در بخشی حضور داشته باشد که سود و پول بیشتری در آن وجود دارد و این کار را با تغییر محصولات خود انجام خواهد داد. طی سالهای اخیر فروش C-Max و گرند C-Max بشدت کاهش یافته و این موضوع فورد اروپا را مجاب کرده که تولید این مینیونها را در کارخانهٔ سارالوئیس متوقف کند. کارکنان این کارخانه نیز از این تصمیم مطلع شدهاند. با کاهش تولید در این کارخانه، شیفت شب آن حذف میشود. این در حالی است که کارخانهٔ سارالوئیس هماکنون سه شیفت شب دارد.
رئیس هیئتمدیرهٔ فورد آلمان آقای «Gunnar Herrmann» در این رابطه گفته است:
«ما تصمیم مهمی برای آیندهٔ فورد در آلمان و اروپا گرفتهایم و مهم است که کارکنان و مدیران در این مسیر دشوار باهم اشتراک داشته باشند. ما از چالشهای پیش رو اطلاع داریم و از کارکنانی که از این دگرگونی شرکت ما حمایت میکنند تشکر میکنیم».
تغییر نوع محصولات اما صرفاً اختصاص به فورد ندارد بلکه این روزها با افزایش خارقالعادهٔ محبوبیت کراساوورها، بسیاری از خودروسازان در حال کنار گذاشتن یا کاستن از تعداد محصولات نهچندان محبوب مثل سدانها و مینیونهای خود بوده و از سوی دیگر روی توسعهٔ کراساوورهای جدید تمرکز کردهاند.
حمیدرضا
۱۳ فروردین ۱۳۹۸ماشین خیلی خوب و کاربردی بود هم فضای بیشتری نسبت به کراس اورها دارن هم رانندگی ساده تری با این موج اصطلاحا شاسی سواری خیلی از خودروها به ته خط میرسن