فولکس واگن

عرضهٔ آرتئون پلاگین‌هیبریدی در اروپا با بُرد الکتریکی ۶۰ کیلومتر

نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی فولکس‌واگن آرتئون مدل ۲۰۲۱ در دو مدل معمولی و شوتینگ بریک با بُرد تمام الکتریکی کافی برای ترددهای روزانه در اروپا عرضه شده است. این نسخه که eHybrid نام دارد، به یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. به لطف این نیرو، آرتئون ظرف ۷.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۲۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

بُرد تمام الکتریکی آرتئون eHybrid در نسخهٔ معمولی ۵۹ کیلومتر و در نسخهٔ شوتینگ بریک ۵۷ کیلومتر اعلام شده است. در این حالت، حداکثر سرعت هردو نسخه ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. با توجه به مطالعه‌ای که نشان می‌دهد ۹۵ درصد از کل ترددهای خودرویی روزانه در آلمان کمتر از ۵۰ کیلومتر است، فولکس‌واگن انتظار دارد اکثر ترددها با آرتئون پلاگین‌هیبریدی در بازار داخلی فقط با استفاده از نیروی الکتریسیته انجام گیرد. همچنین به گفتهٔ این شرکت، بُرد کلی این خودرو با باطری‌های کاملاً شارژ و باک سوخت پُر به بیش از ۹۰۰ کیلومتر می‌رسد.

آرتئون eHybrid در دو تیپ الگانس و R-Line به بازار عرضه می‌شود که هردو به رینگ‌های ۱۸ اینچی اختصاصی خود، چراغ‌های جلوی LED با دستیار چراغ، چراغ‌های عقب LED با راهنماهای پویا و طراحی سپر جلو منحصربه‌فرد مجهز هستند.

کابین آرتئون پلاگین‌هیبریدی نیز از تودوزی آلکانترا و چرمی به همراه‌تریم چوبی در تیپ الگانس و تریم فلزی در تیپ R-Line برخوردار است. در اینجا غربیلک فرمان چرمی هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود که به کنترل‌های لمسی مجهز است. این کنترل‌ها را برای اولین بار در ID.3 و گلف جدید دیدیم. گرم‌کن صندلی‌های جلو، دستیار پارک جلو و عقب، صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم بخشی از تجهیزات استاندارد این ماشین هستند.

قیمت فولکس‌واگن آرتئون eHybrid مدل ۲۰۲۱ در بازار خانگی آلمانی از ۵۱ هزار یورو در نسخهٔ معمولی و ۵۱,۹۰۰ یورو در نسخهٔ شوتینگ بریک آغاز می‌شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه

  1. مهدی

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (366 ديدگاه)

    ۶۰ کیلومتر که کمه واقعا کمه ماشین خوبیه ولی واقعا این برد براش کمه به نظر من حالا

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۲
  2. Hadi

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1804 ديدگاه)

    آرتئون یکی از زیباترین سدان هایی هست که تا حالا ساخته شده…
    واقعاً خیلی باابهت و زیباست…
    از اون طراحیاس که تا سال ها قدیمی نمیشه 😍

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۵
    1. مهرداد كمال

      ۸ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (450 ديدگاه)

      منم عاشق طراحیشم بی نهایت عالیه و با اختلاف زیباترین محصول فولکس تو تمام محصولات تولیدیشه

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۰
  3. آرمان

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    قیمتش وحشتناک بالاست قیمتش تقریبا هم قیمت بی ام و سری ۵۳۰ هستش

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۱
  4. پدر خودروسازی جهان

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (132 ديدگاه)

    پدال جان از صبح داری خبر در مورد فولکس واگن میزاری
    بابا خسته شدیم
    یه خبر در مورد مرسدس بزار

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۵
  5. میثم

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (999 ديدگاه)

    جدای بخش فنی
    طراحی واقعا زیبایی داره

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۳
  6. سامورایی از قله فوجی

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (708 ديدگاه)

    طراحیش خیلی خاص و با ابهته
    اصلا از دیدنش خسته نمیشم

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  7. Ramin

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (858 ديدگاه)

    پدال جان….. 😐😐😐

    همیچن نوشتی ۶۰ کیلومتر انگار ۶۰ کیلومتر واسه تهران تا دبی هست!!!!
    به نظرم باید مینوشتی.

    عرضه آرتئون پلاگین هیبریدی ،فقط با موتور برقی ۶۰ کیلومترطی میکند

    🙂.
    این بهتر بود.

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  8. حسین دهمرد

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1370 ديدگاه)

    دوستان تو ایران جایی هست که سوپرشارژر بسازه؟

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  9. ali

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (701 ديدگاه)

    واقعا جذابه… ولی قیمت ۵۱۰۰۰ یورو هم زیاده واقعا…

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  10. رامتین

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2066 ديدگاه)

    جزء خودروهایی هست که اگه میومد ایران حتما یجوری میگرفتم. چون بشدت علاقمند به طراحی این خودرو در کلاس سدانهای میان سایز تا فول سایزم.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  11. فرشاد

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (184 ديدگاه)

    رییس فلوکس بره از خدا بترسه این چ قیمتیه

    موافقم ۵
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا