تغییر رسمی لوگوی فولکس‌واگن، پیش به‌سوی آینده‌ای مدرن…

فولکس‌واگن سرمایه‌گذاری زیادی روی تکنولوژی الکتریکی داشته و با معرفی زیر برند ID قدم مهمی به سوی آینده برداشته است. این خودروساز آلمانی به منظور فاصله گرفتن هرچه بیشتر از رسوایی دیزل گیت اقدام به تغییر لوگوی خود خواهد کرد.


لوگوی جدید این شرکت که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 رونمایی خواهد شد از طراحی جدید برند پیروی خواهد کرد. لوگوی فولکس‌واگن دارای طراحی 2 بعدی بوده و برجسته‌تر و رنگی‌تر از قبل خواهد بود. البته این لوگو همچنان ترکیبی از حروف V و W خواهد بود و با دیدن آن فوراً متوجه نسبتش با فولکس‌واگن خواهیم شد.

لوگوی فعلی فولکس واگن

یکی از اعضای هیئت‌مدیره‌ی فولکس‌واگن که مسئول فروش و بازاریابی محصولات می‌باشد اعلام کرده است:

فولکس‌واگن تصمیمات مهمی در تمامی زمینه‌های فعالیت خود گرفته است. برندسازی دوباره‌ی این شرکت تصمیمی منطقی برای ترسیم استراتژی ماست. من به آنچه که رسیده‌ایم بسیار افتخار می‌کنم. فولکس‌واگن جدید نشان‌دهنده‌ی قدرت، تازگی و جذابیت است.


فولکس‌واگن پس از دیزل گیت استراتژی جدیدی را ترسیم کرد که تغییر لوگو هم بخشی از آن بوده و برای اولین بار هم در تأسیسات و نمایندگی‌های این شرکت بکار خواهد رفت. با آغاز سال بعد این لوگو در بازارهای آمریکای شمالی و جنوبی و دیگر بازارهای جهانی دیده خواهد شد. این شرکت در بیش از 171 کشور جهان حضور داشته و بیش از 10 هزار کارخانه و سایت دارد.

نسل جدید گلف، اولین خودرو با لوگوی به‌روز فولکس واگن

این برند آلمانی همچنین لوگوی شنیداری خود را هم تغییر خواهد داد و در آینده صدای یک خانم روی آن بکار خواهد رفت.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. A.B
    سوابق: (208 دیدگاه) ,

    خدایا شکرت که این شرکت منحوس لعیم تو مملکت ما نیست وگرنه پخش صدای زن تو خودرو چقدر موجبات گناه و تحریک به سوی فساد تو مردم ایجاد میکرد زنده باد خودروسازی داخلی که باعث میشه ذکر از لب عزیزان تو حین رانندگی هم شنیده بشه

    پاسخ
    1. ..Hossein
      سوابق: (100 دیدگاه) ,

      من همواره در سرعتهای بالای 100 کیلومتر با ذکر یا ابولفضل به راهم ادامه میدم
      اینا همه از برکات خودرو سازی داخلیه

      پاسخ
  2. سینا
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    زیاد نپسنیدم …خودم کارم در حوزه برندینگ و مدیریته ولی ادعایی ندارم و نمیخام رو دست فولکس بلند شم با اونهمه متخصص و منابع مالی اما لوگو جدید یه خوبی داره یه بدی اما در کل خوب نیست قبلش بگم این لوگو درواقع همون لوگوی فولکس سال 1949 هست با یه نانومتر تغییر که متوجهش نمیشید
    1_تغییر از رنگ ابی به رنگ سیاه (در این کیس )مهمترین تغییره و اینکار لوگو رو مدرن تر و پایدار تر و مهم تر از همه لوکس تر میکنه
    2_تغییر لوگو از طرح فضای به سه بعدی و تپل و عضلانی به لوگوی فلت یا تخت که واقعا نمیدونم به جا هست یا نه چون در صنعت خودرو اینکار زیاد جا افتاده نیست و مورد پسند نیست بیشتر تو صنایع کوچک و سبک به کار میره نه خودرو….مثلا توی تخیلتون لوگوی مرسدس یا پورشه یا ائودی یا مازراتی رو تخت مجسم کنید میبینید اصلا جذاب نیست ..حالا شاید بگید فولکس که لوکس نیست یا مثلا به اشتباه تصور کنید و بگید که لوگوی هیوندای یا تویوتا و هوندا که رقیبان اصلی فولکسن هم فلته(تخت)…که باید بگم در واقع فونت این شرکت ها فلت هست اما روی خودرو و فرمون به صورت سه بعدی و حجم داره اما فولکس میخاد کامل تخت و دو بعدی کنه که بنظرم خوب نیست البته محرک اصلی همون برقی شدنه که با طرح دو بعدی و مینیمال ارتباط بهتری تشکیل میده تا طرح عضلانی…
    در صنعت خودرو میشه گفت تنها برند مطرح که دارای لوگوی دو بعدیه فقط و فقط فراریه(لامبورگینی و بی ام تخت نیستن)
    3_فونت لوگو کمی لاغرتر شده و نوک پایایه های اون متعاقبا تیز تر شده که این لوگو رو خسته کننده تر و سنگین تر میکنه و زودتر باعث خستگی از اون و از چشم افتادن لوگو میشه …
    اینها نظرات من بودم طولانی شد خوشحال میشم نظر شما رو هم بدونم

    پاسخ
    1. امیر.عارف
      سوابق: (735 دیدگاه) ,

      دوست عزیز سینا جان . متن تغییر لوگو را یک بار دیگه وبا دقت بیشتر مطالعه بفرمایید

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.