فولکس واگن

انتشار تیزرهای رسمی نسل جدید فولکس‌واگن گلف

هرچند چیز زیادی از طراحی نسل جدید فولکس‌واگن گلف باقی نمانده است که قبلاً در تصاویر جاسوسی ندیده باشیم ولی بااین‌حال سازندهٔ آلمانی اسکچ‌های طراحی رسمی نسل جدید هاچ‌بک محبوب خود را منتشر کرده است. گلف مدل ۲۰۲۰ که قرار است رسماً در تاریخ ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) رونمایی شده و از سپتامبر راهی بازار شود، وعده داده است که از لحاظ تکنولوژی و ویژگی‌های اتصالی یک پیشرو باشد؛ اما همان‌طور که قبلاً فهمیده بودیم، نسل جدید گلف در طراحی ظاهری رویکردی تکاملی را دنبال کرده که از این اسکچ‌ها حالت تهاجمی کمتری دارد. به گفتهٔ فولکس‌واگن، این خودرو با شکل یکسان پانل‌ها بدنه اما تغییرات چشمگیر در عقب و جلو، فوراً از هر طرف به‌عنوان یک گلف قابل‌تشخیص خواهد بود.

داخل گلف مدل ۲۰۲۰ اما با طراحی جدید داشبورد که با تریم کرومی و آلومینیومی تزئین شده، کاملاً متحول شده است. در این داشبورد همچنین صفحه‌نمایش بزرگی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته که با صفحه آمپر دیجیتالی خودرو ادغام شده و یک نمایشگر کوچک دیگر هم در سمت چپ آن تعبیه شده است. کنترل سیستم تهویه نیز از طریق دکمه‌های لمسی صورت می‌گیرد که زیر صفحه‌نمایش مرکزی قرار گرفته است. پایین‌تر را که نگاه کنیم دکمه‌های فیزیکی و انتخاب‌گر دنده به همراه یک محفظهٔ اشیاء به چشم می‌خورد که توسط یک نوار نوری مشخص شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه کابین گلف مدل ۲۰۲۰ غربیلک فرمان سه پرهٔ جدید با تریم آلومینیومی و دکمه‌هایی در طرفین آن است که برای دسترسی به کروز کنترل، صفحه آمپر دیجیتالی، تغییر آهنگ یا ایستگاه رادیو، کم‌وزیاد کردن صدا و دستورات صوتی مورداستفاده قرار می‌گیرند. نسل جدید گلف با طیفی از پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی و همین‌طور نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی که احتمالاً از همان قوای محرکهٔ پاسات GTE استفاده خواهد کرد به بازار می‌آید. سال آینده نیز این ترکیب با نسخه‌های داغ و اسپرت GTI و R تکمیل خواهد شد تا گلف بتواند با قدرت به نبرد با فورد فوکوس، اوپل آسترا، رنو مگان، پژو ۳۰۸، هیوندای i30 و مزدا سه بپردازد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا