فولکس واگن

خاتمهٔ تولید نسل هفتم فولکس‌واگن گلف برای بازار آمریکا

هرچند نسل هشتم فولکس‌واگن گلف چند وقتی است که در اروپا عرضه شده اما این هاچ‌بک محبوب با کمی تأخیر به بازار آمریکای شمالی می‌رسد و در این کشور همچنان نسل هفتم در حال فروش است. حال اما فولکس‌واگن رسماً اعلام کرده است که هفتهٔ گذشته به تولید نسل هفتم گلف در کارخانهٔ خود در مکزیک پایان داده است؛ بنابراین هم‌اکنون آخرین گلف‌های مدل ۲۰۲۱ در بازار آمریکا قابل خریداری هستند. البته این کشور برای مدت طولانی بدون گلف نمی‌ماند زیرا نسل هشتم این هاچ‌بک محبوب آلمانی با مدل ۲۰۲۲ به ایالات‌متحده خواهد آمد.

البته در نسل هشتم گلف در بازار آمریکا دیگر خبری از نسخهٔ پایه یا معمولی نخواهد بود و این ماشین فقط در نسخه‌های داغ GTI و R در این کشور عرضه می‌شود. هردوی این مدل‌های اسپرت از پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر قدرتمندی در زیر کاپوت خود برخوردارند. در بازار اروپا، این موتور ۲۴۵ اسب بخار قدرت در مدل GTI و ۳۱۵ اسب بخار قدرت در مدل R تولید می‌کند اما این ارقام می‌تواند برای بازار آمریکا تغییر کند.

از زمان معرفی گلف در ایالات‌متحده در ۴۶ سال پیش تاکنون، فولکس‌واگن حدود ۲.۵ میلیون دستگاه از آن‌را در این کشور به فروش رسانده است. البته گلف در ابتدا با نام رابیت (به معنای خرگوش) در آمریکا عرضه شد تا اینکه با عرضهٔ نسل دوم در سال ۱۹۸۵، در این کشور هم از همان نام گلف برای آن استفاده شد. برای مدت کوتاهی بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ در نسل پنجم نیز در آمریکا نام رابیت دوباره به گلف بازگشت. نسل هفتم این ماشین هم‌اکنون در نسخهٔ پایه با پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور به همراه گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هشت سرعتهٔ اتوماتیک در آمریکا عرضه می‌شود اما همان‌طور که گفته شد، در نسل هشتم در ایالات‌متحده نسخهٔ پایه وجود نخواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (10175 ديدگاه)

    گلف نماد تمام هاچبک‌های تولیدی در جهان به حساب میاد
    همین‌طور که تویوتا باکیفیت‌ترین خودروساز جهان به حساب میاد
    وهمان‌طور که خودروسازان کره‌ای دارند روز به روز نزول میکنند و کلاه‌برداریشون به سبب بی‌کیفیت بودن متریال‌هاشون مشخص‌تر و مشخص‌تر میشه تا جایی که حتی دیگر چینی‌ها هم اون‌ها را به حساب نمیاورند و این یعنی دست‌و‌پا زدن آن‌ها و اتفاقی که برای شرکت دوو افتاد و سپس سانگ‌یانگ و در آینده هیوندای !!!

    موافقم 0
    مخالفم 4
    1. رضا رحیمی فر

      ۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سایپا مطمعن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا