فولکس واگنمزدا

دوئل نهایی، فولکس‌واگن T-Roc یا مزدا CX-3؟

 مرحلهٔ نهایی، گروه بیست‌وچهارم، کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت

 

 

فولکس‌واگن T-Roc

تاریخ معرفی: آگوست ۲۰۱۷

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۳.۸ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: – از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۴,۹۳۰ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۳۹,۷۵۵ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: صفر دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۹ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۱ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: گزینه‌های شخصی‌سازی زیاد، رانندگی خوب، ظاهر شیک

نقاط منفی: قیمت نسبتاً گران، مشکلاتی در کیفیت داخلی، ارزش پایین‌تر نسبت به رقبا

 

 

مزدا CX-3

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۴

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: DJ مزدا

امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵۳,۸۷۱ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۵۵,۵۴۸ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۶,۳۵۵ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۶,۸۹۹ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۵ درصد

حفاظت از کودکان: ۷۹ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۸۴ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۶۴ درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: عملکرد عالی در پیچ‌ها، بهترین مصرف سوخت در کلاس خود، استایل برجسته و چشمگیر

نقاط منفی: فضای کم صندلی‌های عقب، حجم صندوق بار محدود، تأخیر در پاسخگویی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن T-Roc

مزدا CX-3

پیشرانه ۱.۵ لیتر I4 ۲ لیتری I4
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت ۱۵۰ اسب بخار ۱۵۰ اسب بخار
گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر ۲۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو یا چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۸.۴ ثانیه ۹.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر/ساعت ۱۹۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۶.۴ لیتر ترکیبی ۶.۷ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۴۴ گرم/کیلومتر ۱۵۲ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۵۵ لیتر ۴۴ لیتر
وزن ۱۴۴۵ کیلوگرم ۱۳۳۰ کیلوگرم
طول ۴.۲۳ متر ۴.۲۷ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۵۹ متر ۲.۵۷ متر
حجم صندوق بار ۴۴۵ لیتر ۳۵۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه آمریکا ۲۱,۰۸۵ دلار
قیمت پایه بریتانیا ۱۹,۰۹۶ پوند ۱۸,۴۸۶ پوند
قیمت موردبررسی ۲۳,۸۰۱ پوند ۲۳,۰۷۴ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه

  1. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (259 ديدگاه)

    بدون شک مزدا.

    1. ROMMEL

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      از مقایسه مشخصات به این نتیجه رسیدی یا فقط تعصب بی جا.

      1. جواد

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (61 ديدگاه)

        تعصب بیجا به مزدا غوغا میکنه!
        تو مقایسه فولکس از هر لحاظ سرتره!

  2. شاهين

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (859 ديدگاه)

    فنی که نمیشه از اینا ایراد گرفت جفتشون عالی ان،ولی به نظرم ظاهر مزدا شیک تر و با کلاس تره، رای من مزدا

  3. ahmad m

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (58 ديدگاه)

    شتاب بیشتر ، مصرف سوخت کمتر ، آلایندگی کمتر و …
    من به فولکس رای میدم

    1. نیما

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (296 ديدگاه)

      منم به خاطر تنفس طبیعی به مزدا رای دادم

  4. مهدی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (715 ديدگاه)

    از هر نظر مزدا ماشین بهتری ساخته

    1. منوچهر

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (26 ديدگاه)

      جالبه تموم آمار و حتی قیافه داخل و بیرون برتری با فولکسه و شما میگی مزدا! عجیبه لایک گرفتی از تعصبت کم کن یکم

      1. مهدی

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (715 ديدگاه)

        نمیدونم چطور این دوتا ماشینو دیدین که فولکس زیباتر شد! من کلا زیاد به اعداد نگاه نمیکنم چون با دنیای واقعی اختلاف دارن اما چیزی که تجربه ثابت کرده اینه که مزدا هم لذت رانندگی بی نظیری داره هم تو دوام سرامد هست هم تجربه شخصی اینه که سیستم تعلیق مزدا کاملا شهری هست در مقابل اروپاییهایی مثل بنز و بی ام و و فولکس

  5. The best or nothing

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (105 ديدگاه)

    مزدا خوبه ولی فولکس خوب تر … پس رای من فولکسه

  6. oropadideh

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو اروپا فولکس
    تو کشورای اسیایی مزدا
    هرجا که سرویس و خدمات اون شرکتی که بیشتره رو انتخاب میکنم
    فولکس و مزدا هردوتاشون از همه نظر یکی ان. بعضیا فکر میکنن این مدل فولکس بهتره به این علته تبلیغات فولکس تو اروپا رو میبینن
    تو اروپا هرفرد سالی ۳۵۰۰۰ کیلومتر رانندگی میکنه و تقریبا تمام خودروها سرویسهای مورد نظر و مورد نیاز رو به ازای هر هزاردوهزار کیلومتر درج کردن

    مزدا هم تو اروپا فروش داره اما تو مناطقی که نزدیک نمایندگی هست. نمایندگی هم یعنی سرویس و خدمات و غیره ی اصل و مورد تایید شرکت مادر
    اما فولکس تو هر ده و دهات اروپا نمایندگی داره
    اما مزدا تو اسیا توهر ده و دهات نمایندگی رسمی داره
    برا همین به این چیزام فکر کنین
    خودم شخصا تو ایران تویوتا میخرم اگه اوضاع عادی بشه

  7. آرمین

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    من مزدا cx5 دارم و در مقابل تیگوان که نشستم،غیر از شتاب کلا cx5 بهتره بوده.این مدل رو ننشستم

  8. حسين وي

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (415 ديدگاه)

    پدال تو دوئل همین مزدا با جیپ شتابش ٨ ثانیه بود الان شد ٩.٧ ؟؟؟؟؟
    سلیقه ایی شتابارو میزاری ؟؟
    مزدا با وزن کمتر شتاب کمتر داره ؟؟
    وقتی تو همین سایت تقلب هست
    ما به فکر خودرو سازامونیم

    1. کیان

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (422 ديدگاه)

      اینها رو من حالا اتیکت تقلب به پدال نمیزنم ، پیش میاد
      اما متاسفانه در هنگام انتخاب عکس خیلی اشتباه عمل میکنن، بعضا یک ماشین از فولترین مدلش عکس گذاشته میشه و یک ماشین از حالت بیسیک که بنظرم این تاثیر گذار

    2. امیر دهقان

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (444 ديدگاه)

      در دوئل قبلی چون هردو ماشین در بازار آمریکا حضور داشتن، مشخصات رو از سایت Car & Driver گرفتیم که در اونجا شتاب صفر تا ۹۶ مزدا ۸.۱ ثانیه اعلام شده
      اما در این دوئل چون T-Roc در بازار آمریکا عرضه نمیشه و مشخصاتش در Car & Driver نیست، ناچاراً برای مشخصات از سایت‌های اروپایی مثل auto-data یا Autocar استفاده میکنیم.
      برای رعایت عدالت، مشخصات هردو ماشین از سایت‌های اروپایی گرفته شده که در این سایت‌ها شتاب صفر تا صد مزدا با گیربکس اتوماتیک ۹.۷ ثانیه اعلام شده

      https://www.auto-data.net/en/mazda-cx-3-facelift-2018-2.0-skyactiv-g-150hp-4×4-skyactiv-drive-33474

      https://www.autocar.co.uk/car-review/mazda/cx-3/specs

      البته شتاب صفر تا ۹۶ با شتاب صفر تا ۱۰۰ کمی اختلاف داره ولی اختلاف ۱.۵ ثانیه‌ای طبیعی نیست و مشخص نیست کدوم یکی از این اعداد به واقعیت نزدیک‌تره

      1. حسين وي

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (415 ديدگاه)

        مزدا ١٠٠ کیلو سبک تره پس کاملا
        منطقیه که با قدرت برابر ۰.۳ ثانیه
        شتاب بهتری داشته باشه
        از اونجایی هم که ما ایرانیا شتاب
        برامون فاکتوره مهمیه
        متاسفانه این دوئل نا عادلانست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X