دوئل نهایی، فولکس‌واگن T-Roc یا مزدا CX-3؟

 مرحلهٔ نهایی، گروه بیست‌وچهارم، کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت

 

 

فولکس‌واگن T-Roc

تاریخ معرفی: آگوست 2017

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: 3.8 از 5

امتیاز از کارانددرایور: – از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 4,930 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 139,755 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: صفر دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: صفر دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 96 درصد

حفاظت از کودکان: 87 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 79 درصد

سیستم‌های ایمنی: 71 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا 96 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: گزینه‌های شخصی‌سازی زیاد، رانندگی خوب، ظاهر شیک

نقاط منفی: قیمت نسبتاً گران، مشکلاتی در کیفیت داخلی، ارزش پایین‌تر نسبت به رقبا

 

 

مزدا CX-3

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس 2014

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: DJ مزدا

امتیاز از کاربایر: 4.1 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 53,871 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 55,548 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 16,355 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 16,899 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 85 درصد

حفاظت از کودکان: 79 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 84 درصد

سیستم‌های ایمنی: 64 درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا 96 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: عملکرد عالی در پیچ‌ها، بهترین مصرف سوخت در کلاس خود، استایل برجسته و چشمگیر

نقاط منفی: فضای کم صندلی‌های عقب، حجم صندوق بار محدود، تأخیر در پاسخگویی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن T-Roc

مزدا CX-3

پیشرانه 1.5 لیتر I4 2 لیتری I4
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت 150 اسب بخار 150 اسب بخار
گشتاور 250 نیوتن متر 200 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو یا چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 8.4 ثانیه 9.7 ثانیه
حداکثر سرعت 200 کیلومتر/ساعت 195 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 6.4 لیتر ترکیبی 6.7 لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی 144 گرم/کیلومتر 152 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 55 لیتر 44 لیتر
وزن 1445 کیلوگرم 1330 کیلوگرم
طول 4.23 متر 4.27 متر
فاصلهٔ محوری 2.59 متر 2.57 متر
حجم صندوق بار 445 لیتر 350 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه آمریکا 21,085 دلار
قیمت پایه بریتانیا 19,096 پوند 18,486 پوند
قیمت موردبررسی 23,801 پوند 23,074 پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

17 دیدگاه

    1. ROMMEL
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      از مقایسه مشخصات به این نتیجه رسیدی یا فقط تعصب بی جا.

      پاسخ
      1. جواد
        سوابق: (57 دیدگاه) ,

        تعصب بیجا به مزدا غوغا میکنه!
        تو مقایسه فولکس از هر لحاظ سرتره!

        پاسخ
  1. شاهين
    سوابق: (848 دیدگاه) ,

    فنی که نمیشه از اینا ایراد گرفت جفتشون عالی ان،ولی به نظرم ظاهر مزدا شیک تر و با کلاس تره، رای من مزدا

    پاسخ
  2. ahmad m
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    شتاب بیشتر ، مصرف سوخت کمتر ، آلایندگی کمتر و …
    من به فولکس رای میدم

    پاسخ
    1. منوچهر
      سوابق: (28 دیدگاه) ,

      جالبه تموم آمار و حتی قیافه داخل و بیرون برتری با فولکسه و شما میگی مزدا! عجیبه لایک گرفتی از تعصبت کم کن یکم

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (582 دیدگاه) ,

        نمیدونم چطور این دوتا ماشینو دیدین که فولکس زیباتر شد! من کلا زیاد به اعداد نگاه نمیکنم چون با دنیای واقعی اختلاف دارن اما چیزی که تجربه ثابت کرده اینه که مزدا هم لذت رانندگی بی نظیری داره هم تو دوام سرامد هست هم تجربه شخصی اینه که سیستم تعلیق مزدا کاملا شهری هست در مقابل اروپاییهایی مثل بنز و بی ام و و فولکس

        پاسخ
  3. The best or nothing
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    مزدا خوبه ولی فولکس خوب تر … پس رای من فولکسه

    پاسخ
  4. oropadideh
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    تو اروپا فولکس
    تو کشورای اسیایی مزدا
    هرجا که سرویس و خدمات اون شرکتی که بیشتره رو انتخاب میکنم
    فولکس و مزدا هردوتاشون از همه نظر یکی ان. بعضیا فکر میکنن این مدل فولکس بهتره به این علته تبلیغات فولکس تو اروپا رو میبینن
    تو اروپا هرفرد سالی ۳۵۰۰۰ کیلومتر رانندگی میکنه و تقریبا تمام خودروها سرویسهای مورد نظر و مورد نیاز رو به ازای هر هزاردوهزار کیلومتر درج کردن

    مزدا هم تو اروپا فروش داره اما تو مناطقی که نزدیک نمایندگی هست. نمایندگی هم یعنی سرویس و خدمات و غیره ی اصل و مورد تایید شرکت مادر
    اما فولکس تو هر ده و دهات اروپا نمایندگی داره
    اما مزدا تو اسیا توهر ده و دهات نمایندگی رسمی داره
    برا همین به این چیزام فکر کنین
    خودم شخصا تو ایران تویوتا میخرم اگه اوضاع عادی بشه

    پاسخ
  5. آرمین
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    من مزدا cx5 دارم و در مقابل تیگوان که نشستم،غیر از شتاب کلا cx5 بهتره بوده.این مدل رو ننشستم

    پاسخ
  6. حسين وي
    سوابق: (374 دیدگاه) ,

    پدال تو دوئل همین مزدا با جیپ شتابش ٨ ثانیه بود الان شد ٩.٧ ؟؟؟؟؟
    سلیقه ایی شتابارو میزاری ؟؟
    مزدا با وزن کمتر شتاب کمتر داره ؟؟
    وقتی تو همین سایت تقلب هست
    ما به فکر خودرو سازامونیم

    پاسخ
    1. کیان
      سوابق: (281 دیدگاه) ,

      اینها رو من حالا اتیکت تقلب به پدال نمیزنم ، پیش میاد
      اما متاسفانه در هنگام انتخاب عکس خیلی اشتباه عمل میکنن، بعضا یک ماشین از فولترین مدلش عکس گذاشته میشه و یک ماشین از حالت بیسیک که بنظرم این تاثیر گذار

      پاسخ
    2. امیر دهقان
      سوابق: (417 دیدگاه) ,

      در دوئل قبلی چون هردو ماشین در بازار آمریکا حضور داشتن، مشخصات رو از سایت Car & Driver گرفتیم که در اونجا شتاب صفر تا 96 مزدا 8.1 ثانیه اعلام شده
      اما در این دوئل چون T-Roc در بازار آمریکا عرضه نمیشه و مشخصاتش در Car & Driver نیست، ناچاراً برای مشخصات از سایت‌های اروپایی مثل auto-data یا Autocar استفاده میکنیم.
      برای رعایت عدالت، مشخصات هردو ماشین از سایت‌های اروپایی گرفته شده که در این سایت‌ها شتاب صفر تا صد مزدا با گیربکس اتوماتیک 9.7 ثانیه اعلام شده

      https://www.auto-data.net/en/mazda-cx-3-facelift-2018-2.0-skyactiv-g-150hp-4×4-skyactiv-drive-33474

      https://www.autocar.co.uk/car-review/mazda/cx-3/specs

      البته شتاب صفر تا 96 با شتاب صفر تا 100 کمی اختلاف داره ولی اختلاف 1.5 ثانیه‌ای طبیعی نیست و مشخص نیست کدوم یکی از این اعداد به واقعیت نزدیک‌تره

      پاسخ
      1. حسين وي
        سوابق: (374 دیدگاه) ,

        مزدا ١٠٠ کیلو سبک تره پس کاملا
        منطقیه که با قدرت برابر 0.3 ثانیه
        شتاب بهتری داشته باشه
        از اونجایی هم که ما ایرانیا شتاب
        برامون فاکتوره مهمیه
        متاسفانه این دوئل نا عادلانست

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.