فولکس واگنهوندا

دوئل هوندا آکورد و فولکس‌واگن پاسات

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور دوم، قسمت پنجم، دومین دوئل از گروه سدان‌های متوسط

دوئل‌های گروه سدان‌های متوسط در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین تویوتا کمری و مزدا شش

مجموع آراء: ۱۷۷۳

آراء مزدا شش: ۷۳۳

آراء تویوتا کمری: ۱۰۴۰

پیروز دوئل: تویوتا کمری با کسب ۵۸ درصد از کل آراء

 

هوندا آکورد

تاریخ معرفی: جولای ۲۰۱۷

نسل کنونی: دهم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: – از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: صفر دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: صفر دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۲۲,۶۵۵ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۹۱,۰۷۱ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در چین: ۱۵۰,۳۶۵ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در چین: ۱۷۶,۷۶۹ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در کل دنیا: ۵۳۱,۶۷۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در کل دنیا: ۵۱۳,۶۵۳ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: – درصد

حفاظت از کودکان: – درصد

حفاظت از عابر پیاده: – درصد

سیستم‌های ایمنی: – درصد

امتیاز کلی: – ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: شاسی سرزنده، امکان سفارش گیربکس دستی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خوب

نقاط منفی: محفظه‌های کم اشیاء در داخل، طراحی ظاهری ضعیف‌تر نسبت به نسل قبل

 

فولکس‌واگن پاسات

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴

نسل کنونی: هشتم

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: – از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۸۳,۲۸۸ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۵۴,۰۷۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۶۰,۷۲۲ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۴۱,۴۰۱ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در چین: ۱۶۰,۳۲۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در چین: ۱۷۹,۰۲۸ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در کل دنیا: ۴۶۱,۷۹۸ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در کل دنیا: ۴۴۰,۹۴۹ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۵ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۶ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۶ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: فضای داخلی زیاد، هزینه‌های نگهداری پایین، کابین لوکس

نقاط منفی: ظاهر ساده، قیمت گران‌تر از رقبا

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

هوندا آکورد

فولکس‌واگن پاسات

پیشرانه ۲ لیتری I4 ۲ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۲۵۵ اسب بخار ۲۸۰ اسب بخار
گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۵ ثانیه ۵.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۱ ثانیه ۱۴.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۸.۷ لیتر ترکیبی ۸.۷ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۶۰ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۵۶ لیتر ۶۶ لیتر
وزن ۱۵۵۰ کیلوگرم ۱۵۴۰ کیلوگرم
طول ۴.۸۸ متر ۴.۷۶ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۳ متر ۲.۷۸ متر
حجم صندوق بار ۴۸۰ لیتر ۵۸۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۱۸,۴۷۷ پوند
قیمت موردبررسی ۲۴,۱۴۰ پوند (معادل) ۲۶,۵۳۰ پوند
قیمت پایه آمریکا ۲۴,۶۴۰ دلار ۲۶,۱۹۰ دلار
قیمت موردبررسی ۳۱,۲۳۰ دلار ۳۴,۳۲۰ دلار (معادل)

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه

  1. M

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    مزدا نباید حذف میشد ! من عاشق این ماشین بودم
    انتخابم بین اینا آکورد

    1. Saeed

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (316 ديدگاه)

      جفتشون جزو بهترینای کلاس خودشونن.فقط هوندا به نظرم این نسلش طراحی بیرونش نسبت به نسل قبل افت داشته .

    2. یانکی

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      تو این کلاس جاپون خوب عمل کرده.ولی من فیوژن ۶ سیلندر ۳۲۵ اسبی دو دفرانسیل اسپرت رو حال میکنم.میره تو کلاس بیمر ۳۴۰

      1. Saeed

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (316 ديدگاه)

        هوندا کمپانیه بزرگیه درش شکی نیست.اما آمار کاهش فروش اونم‌تو سالی که نسل جدید آکورد معرفی شده و تعطیلی چن وقته خط تولید تو آمریکا به جهت کاهش درخواست نشوندهنه اینه این آکورد خیلی سریع به فیس لیفت اساسی مخصوصا بیرنش نیاز داره.

  2. سام

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (706 ديدگاه)

    من در این دوئل خودرویی فولکس واگن پاسات را انتخاب می کنم زیرا طراحی بدنه معقول تری داشته و جذاب تر به نظر می رسد.

  3. شاهين

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (859 ديدگاه)

    منم هنوز از حدف مزدا ۶ متعجبم، انتخابم هم فولکسه چون برند لوکستریه و در ضمن اصلا با طراحی عقب آکورد ارتباط برقرار نمیکنم، یجورایی مثل جلوی نیسان جوک میمونه

  4. sina

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2014 ديدگاه)

    قطعا اکورد بهترین خودروی اقتصادی دنیاست.
    گوشه ای از افتخارات این نسل اکورد تو یه سالی که از معرفیش میگذره:
    ۱- خودروی سال امریکا در سال ۲۰۱۸
    ۲- بهترین سدان از دید سایت car&driver در سال ۲۰۱۸
    ۳- برگزیده به عنوان ده خودروی برتر سایت car&driver در سال ۲۰۱۹
    ۴- پر افتخارترین خودروی سایت car&driver با ۳۴ با انتخاب در ده خودرو برتر
    ۵-بهترین خودروی میدسایز برای خرید درسال ۲۰۱۹ از دید سایت kbb
    ۶- انتخاب به عنوان حودروی برگزیده با کمترین افت قیمت در سال ۲۰۱۹ از نگاه alg
    ۷-دریافت رده Top safty سال ۲۰۱۹ از دیدگاه IIHS
    ۸- برگزیده به عنوان بهترین سدان از سایت Thecarconnection

    1. شاهين

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (859 ديدگاه)

      اینا همه درسته ولی وقتی برمیگردم هوندا آکورد ١٩٩١ رو میبینم با اون طراحی عالی که حتی الان هم بد نیست و یه نگاه به چراغ های عجیب آکورد و سیویک ٢٠١٨ میندازم میبینم شاید اشتباه عجیبی تو زمینه طراحی کردن که کار به اینجا کشیده، ماشینی که میخواد شبیه لوکس ها بشه نمیتونه فانتزی بشه، یا باید مثل مزدا طراحیشو جسور و لاکچری کنه یا مثل نیسان جوک مضحک و فان، اینکه یه چیزی وسط اینا باشی یکم عجیبه، البته مطمعنم همچنان تو بحث فنی حرف نداره

      1. sina

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (2014 ديدگاه)

        طراحی یه بحث سلیقه ای هست شاهین عزیز و ممکنه نطرات متفاوت باشه راحع بهش ولی من تا حالا تو هیچ مقایسه سایت معتبری ندیدم که پاسات از هوندا بهتر معرفی بشه. شما اگه دیدی به منم نشون بده لطفا.
        البت بنظرم اینجا پاسات برنده میشه.

        1. mehran911

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (1781 ديدگاه)

          ((( طراحی یه بحث سلیقه ای هست شاهین عزیز و ممکنه نطرات متفاوت باشه راحع بهش )))
          درود
          مخالفت خود را با این جمله اعلام میکنیم !
          این که میگن طراحی سلیقه ای هستش کلا چیز دقیق و درستی نیست
          هیچ شخصی به مزدا ۶ یا رنجروور ولار یا آرتئون یا bmw سری ۸ نمیگه زشت
          از طرفی افراد کمی به پونتیاک آزتک یا فیات Multipla یا نیسان S-Cargo میگن زیبا
          پس اینجا بحث سلیقه نیست
          نکته اینه که اتفاقا طراحی در زمینه ی خودرو کاملا مقایسه پذیره
          این نسل از هوندا آکورد یک عقب گرد بزرگ در طراحی بود
          هرچند برای خودم طراحی خارجی یک خودرو از نظر اهمیت انتخاب در رده دوم سوم قرار میگیره
          .
          اما به نظرم حقیقتا این نسل آکورد واقعا ماشین زیبایی نیست
          تقریبا هیچ تناسبی بین طراحی عقب و جلوی این ماشین وجود نداره
          .
          اینجا بر حسب علاقه ام به فولکس رای دادم
          اگر هوندا با همین مشخصات اما طراحی نسل قبل ارائه میشد احتمالا به اون رای میدادم

        2. Sina

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (230 ديدگاه)

          شک ندارم دوستانی که از طراحی اکورد و سیویک ایراد میگیرن هرگز نسل جدیدش رو ندیدن
          فقط ۴تا عکس دیدن زود کارشناس طراحی شدن

        3. sina

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (2014 ديدگاه)

          چاکرم مهران عزیز
          باز معتقدم بسیار به سلیقه مرتبط هست. مثلا من طراحی خطوط تیز رو بیشتر از منحنی دوست دارم و برا همین مثلا طراحی های پورشه به دلم نمی شینه هر چند معترفم که شاهکار هستن ماشینای پورشه.
          نکته بعد اینکه اگه ماشینی زشت هست چطور نیم میلیون ادم دارن میخرنش هر سال؟ اونا زیبا می بینمش لابد.
          از دید من طراحی پشت سیویک واقعا قشنگه. ولی مثلا اینکه اکورد نسبت به نسل قبلش قشنگ تر نیست رو منم میگم نیست. ولی خب اینم نظر شخصیه.
          منتها وقتی بحث فنی میاد وسط دیگ سلیقه مطرح نیست و پاسات حرفی در برابر اکورد نداره.

        4. mehran911

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (1781 ديدگاه)

          قربانت سینا جان
          نظرت کاملا محترم
          اما من قانع نمیشم
          (((( نکته بعد اینکه اگه ماشینی زشت هست چطور نیم میلیون ادم دارن میخرنش هر سال؟ اونا زیبا می بینمش لابد.)))
          دوتا نکته وجود داره اول اینکه زیبایی ظاهری تنها یکی از پارامترها در فروش خودرو محسوب میشه
          نکته دوم نگاه صفروصدی هستش
          زیبایی یک چیز کاملا نسبی هستش
          شما تصور کن از زیباترین خودروی تاریخ رو ۱۰۰ در نظر بگیریم و زشتترین رو معادل ۰ بین دو عدد بینهایت عدد میتونی در نظر بگیری
          من میگم در این بازه ی بزرگ فولکس پاسات در رتبه ی بالاتری نسبت به آکورد از نظر طراحی قرار میگیره
          .
          ی مثال شما bmw سری ۸ رو بزار کنار نیسان S-Cargo (میدونم فلسفه ساختشون متفاوته و تفاوت بنیادی دارن ) بعد نشون همون آمریکایی ها بده ببین کدوم رو بیشتر انتخاب میکنن
          اصلا در همین کلاس خودرویی شما مزدا ۶ رو بزار کنار همین آکورد ببین مردم طراحی کدوم رو بیشتر میپسندن
          در یک جامعه آماری نه چندان بزرگ هم به راحتی تفاوت مشخص میشه
          .
          بحث سلیقه ای که به انتخاب منجر بشه یک موضوع کاملا عامه، فرهنگ و نیاز و شرایط جامعه هم در اون دخیل میشه
          اینجا بحث صرفا خود طراحیه

        5. emad1990

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (999 ديدگاه)

          مهران عزیز نتونستم ریپلایت کنم اینجا نظرمو میگم
          زیبا دونستن یا زشت دونستن کاملا سلیقه ای ه .به دلیل اینکه زیبایی و زشتی صفات نسبی هستن.از نظر من ممکنه شخص یا شی یا خودرو یا هرچیز دیگه ای زشت باشه ولی از نظر نفر دیگه نباشه.شما اینو با هیچ قانون و متری نمیتونی اندازه گیری و اثبات کنی(چون اون معیار ی که از زشتی تو ذهن هر فرد شکل میگیره با فرد دیگه متفاوته)
          و دقیقا همینه که باعث میشه همه یه شکل لباس نپوشن-یه شکل ارایش نکنن-یه نوع ماشین نخرن-یا مهمتر از همه -همه مردا با یه زن ازدواج نکنن
          مهران شما به هیچ وجه نمیتونی ثابت کنی چیزی زشته مطلقه-چون زشت مطلق وجود نداره و این برمیگرده به تعریف زشتی و زیبایی که هردو از صفات نسبی ن

        6. mehran911

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (1781 ديدگاه)

          عماد جان شرمنده الان از بیرون رسیدم
          ولی در مورد این موضوع حرف میزنیم

  5. (Saeed(peugeot

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (326 ديدگاه)

    هوندا رو بیشتر میپسندم…..
    چهره ی ماشین خیلی خاص تره
    مشخصات فنی هم تفاوت آنچنانی ندارن
    قیمتش هم مناسب تره

  6. ایلیا

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    کلا، کلا، کلا هوندا در طراحی ضعیفه، اینو از رو یکی دو ماشینش نمیگم، در مجموع طراحی هایی که در چندین سال گذشته ازش دیدم میگم، همیشه ی قناسی توی طراحیاش هست، اون از پشت سیویک این از جلوی اکورد و همینطور شاسی بلنداش، نامتوازنن همشون انگار عمدا ی ایرادی توی طراحی ماشین ایجاد میکنن. طراحی اکورد به مراتب زیباتر و شیک تره، بدون کار اضافه.
    با همه ی این تفاسیر اینجا به اکورد رای دادم، بخاطر قابلیت اطمینان بالاتر و قیمت کمتر که هردو فاکتور در این کلاس خیلی مهم هستن.

    1. شاهين

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (859 ديدگاه)

      کاملا موافقم، اینکه زیاد فروش میکنه دلیل نمیشه ماشیناش خوشکل باشن، و اینکه خوشکل نیستن دلیل نمیشه ماشین های بدی باشن، بر میگرده به سلیقه

  7. ساسان

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (937 ديدگاه)

    فولکس و اگن..کیفیت.اعتبار برند…طراحی زیباتر…بخصوص در دیزاین داخلی چه مبحث تناسب در طراحی چه متریال استفاده شده کاملا بدیهیه که پاسات جلوتره.
    پدالجان پستها خیلی بیرمق و غیر جذاب شده این چند روز..یه تستو برسی یه درگ خوبی..یه دوئل رده بالای درست حسابی…یه نگاه به این صفحه بنداز

  8. arash

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (28 ديدگاه)

    فولکس خیلی طراحیش باکلاس تره بنظرم
    کلا خیلی ماشیناش شیکن از لحاظ موتوری و… هم که مشهورن

  9. Amir Machine

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (683 ديدگاه)

    هردو ماشین از بهترین‌های این کلاس هستن و در اصل معیاری در کلاس سدان‌های میان سایز محسوب میشن
    انتخاب از بین این دو ماشین خیلی سخته ولی من بخاطر علاقه شخصی و سیستم چهارچرخ محرک، پاسات رو انتخاب میکنم

  10. Mآsكvيch

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (72 ديدگاه)

    هر دو از بهترین های این کلاس هستن اما هوندا طراحیش نسبت به نسل قبل خیلی زشت شده بخصوص عقبش
    تو مشخصات فنی هم پاسات یه مقدار بهتره و طراحی بهتری داره بخصوص کابینش
    فرق آنچنانی ندارن ولی پاسات رو بیشتر میپسندم

  11. ADAK

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (860 ديدگاه)

    نسل قبلی آکورد خیلی خوشگلتر بود …

  12. Amir

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (725 ديدگاه)

    اصلا نمیتونم طراحی آکورد رو درک کنم،به نظرم خیلی بچگانه و ناپخته است به علاوه در بخش فنی هم پاسات برتری داره فقط ای کاش به اندازه رقیب ژاپنی اش در بحث فروش در بازار آمریکا قوی بود.

  13. ahmad

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    انتخابم فقط پاسات .

  14. محمد حسین

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (409 ديدگاه)

    در آمار فروش کل دنیا ، برای هر دو خودرو ، اشتباها دو بار ۲۰۱۷ درج شده

  15. حسین وی

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (415 ديدگاه)

    مزدا حیف شد حذف شد قطعا مدل سیگنیچرش تو بحث کیفیت کابین و هندلینگ صدر این کلاس بود
    انتخابم بین این ۲ هوندا
    ولی اگه پاسات بیاد بالا فک نکنم از کمری ببره

  16. MAHDI

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (4382 ديدگاه)

    هردوشون فوق العاده ان.اما انتخاب بین خوب وخوب تره. که نسل جدیدهونداآکورد دراکثررقابت ها جایگاه اول رو به دست آورده.تاجایکه بارها نسل جدیدکمری رو شکست داده.نسل جدیدآکورد فوق العاده است

  17. حمیدرضا

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2398 ديدگاه)

    رای من هوندا به نظرم خودروی معقول تری هست و هزینه های نگهداری جانبیش کمتر از فولکس هست از اون مهم تر بزرگ تر از فولکسه و این که گیربکس ده سرعته داره
    جالبه در دوئل قبلی مزدا اونهمه رای اورده در حالی که کل فروش شرکت مزدا سه برابره کل فروش کمری به تنهایی در جهان بوده

  18. MAHDI

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (4382 ديدگاه)

    هردوشون فوق العاده ان.اما انتخاب بین خوب وخوب تره. که نسل جدیدهونداآکورد دراکثررقابت ها جایگاه اول رو به دست آورده.تاجایکه بارها نسل جدیدکمری رو شکست داده.نسل جدیدآکورد یه سدان اقتصادی کامل هستش باکمترین ضعف بین رقبا

  19. MAHDI

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (4382 ديدگاه)

    فقط نقاط ضعف ونقاط قوت که نوشته میشه خیلی عجیبه برای خودروها مدتیه.یعنی اون نقاط قوت اصلی خودروها که شاخصه اصلی اون مدل هستش نوشته نمیشه ومعمولاچیزهای نوشته میشه که پیش پا افتاده در مقابل محاسن اون خودرو

  20. Saman

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (104 ديدگاه)

    اسطوره ژاپنی هوندا : کیفیت و قابلیت اطمینان مثال زدنی. هوندا آکورد حتی برتر از مزدا ۶ هست چه برسه به پاسات. اوج این سگمنت قطعن کامری و آکورد.

  21. H

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (228 ديدگاه)

    معلومه هوندا تازه توی اروپا نفروخته بازم آمار جهانیش از پاسات بیشتره

  22. ایلیا

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    Mehran
    مدت ها بود میخواستم این کامنت رو بذارم یا حوصلم نمیشد یا نمیدونستم چطور بیان کنم.
    دقیقا حرفت درسته.
    اینکه میگن طراحی ی امر سلیقه ایه کاملا اشتباه و بی پایه و اساسه.
    بله دوست داشتن یا نداشتن یه طراحی ی امر سلیقه ایه.
    ولی خوب بودن یا نبودن یه طراحی اصلا سلیقه نداره.
    طراحی یه علمه و معیار و چارچوب داره و با قوانین خاص خودش میتونه کاملا قضاوت بشه، اگه چند مجله بطور همزمان یه ماشین خاص رو مثلا از برند جگوار به عنوان کاندید بهترین طراحی سال انتخاب میکنن معنیش این نیست که هم سلیقن و اون ماشین از نظر اونا زیباست، معنیش اینه که اون ماشین تمام مشخصه های یه ماشین زیبا رو داره و باید انتخاب بشه.
    البته بعضی ها طراحی ساده و اتو کشیده ی ایودی رو دوس دارن و بعضی ها طراحی تیز و تهاجمی لکسس، این به سلیقه بستگی داره، و قابل احترامه، ولی خوب یا بد بودن یه طراحی با سلیقه ی افراد سنجیده نمیشه.

    1. sina

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2014 ديدگاه)

      بازم من نظرم مخالف اینی هست که شما میگی:
      اول اینکه در این سطح عامه با مسابقات فرق داره و طراحی کاملا ذائقه ای هست. مثلا طراحی ژاپنی ها آمریکایی پسند هست بیشتر تا اروپایی ولی ما ایرانی ها من حس میکنم آلمانی ها رو بیشتر دوست داریم (با توجه به کامنت های سایت).
      نکته دوم حتی در سطح حرفه ای هم باز ممکنه معیارها یکی نباشه، مثلا میاتا و i30 سال پیش رد دات برنده شدن ولی از دید من هیوندای زیبا نیست. مزدا هم تو دوئلش تا آئودی هفته پیش بعضیا گفتن دوسش ندارن. با مثلا ۲۰۱۳ گمونم اسپورتیج برنده شد که باز هم از دید من زشته. یا پارسال کیا نیرو کاندید شد که اصن قشنگ نیست از دید من.

    2. mehran911

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1781 ديدگاه)

      موافقم دوست عزیز

    3. emad1990

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      ایلیا مشکل فرضیه شما اینه که فکر میکنید همه خریدارا از علم طراحی سردرمیارن
      شاید علم طراحی بگه فلان ماشین شاهکاره -اما این برای من خریدار (حداقل خود من)ذره ای اهمیت نداره که علم طراحی چی میگه(و نه ذره ای ازش سردر میارم)
      کار من نوعی اومدن به سایت و گذاشتن نظرم راجع به زشتی یا زیبایی یه ماشینه
      نظرم منم راجع به زشتی یه خودرو قابل تعمیم به همه نیست (چون بقیه هم نظر مختص خودشونو راجع به زیبایی خودرو دارن)
      شما هزار سالم که بشینی و راجع به زیبایی یک خودرو با من صحبت کنی و از علم طراحی منحصر به فردش با من بگی -من میتونم این نظرو داشته باشم که خودرو زیبا نیست
      این بحث زشتی و زیبایی اشیا به هیچ عنوان قابل اثبات نیست

  23. محمد

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هوندا اکورد اسپورت دارم تا ۲۳۵کیلومتر سرعت روندمش و تا حالا هیچ ماشین زیر ۳۰۰۰حتی ماکسیما نتونسته تو کورس ببره

  24. Farzad

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    هوندا آکورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X