فولکس واگن

رکوردشکنی فولکس‌واگن جتا در بونویل

زمانی که فولکس‌واگن اقدام به رونمایی از یک جتای ویژه برای رکوردشکنی در دریاچه نمک بونویل کرد برنامه‌ای برای استفاده از این خودرو در هفته‌ی سرعت بونویل در ماه آگوست داشت اما تیم درگیر این پروژه به یک مشکل برخورد زیرا جتای موردبحث از یک مشکل احمقانه در گیربکس رنج می‌برد. همین موضوع باعث شد رکوردشکنی جتا چندهفته‌ای عقب بیفتد.


سرانجام همه‌چیز در دومین بار طبق برنامه پیش رفت زیرا این خودرو توانست به حداکثر سرعت ۳۳۸.۱۵ کیلومتر در ساعت برسد. این رکورد در وندوور نوادا و دریاچه نمک مشهور بونویل ثبت شده است.


رکورد جدید جتا در رویداد سرعت USFRA به ثبت رسیده و جتای سفارشی توانسته رکورد سرعت قبلی که برابر با ۳۳۵.۵۰ کیلومتر در ساعت بوده را بشکند.


این خودرو که بر پایه‌ی فولکس جتا ۲۰۱۹ بنا شده توسط شرکت THR و به منظور اثبات پتانسیل فوق‌العاده‌ی پیشرانه‌ی EA888 فولکس‌واگن ارتقا یافته است. پیکربندی استاندارد این پیشرانه در مدل جدید جتا GLI هم بکار خواهد رفت و احتمالاً قدرت بیشتر از ۲۰۰ اسب بخاری خواهد داشت. البته این پیشرانه‌ی ۴ سیلندر توربوی اصلاح شده در جتا بونویل قدرت قابل‌توجه ۶۰۰ اسب بخاری در دور ۸۵۰۰ پیشرانه دارد.


مهندسان شرکت با نصب یک توربو، اگزوز، میل‌لنگ، سوپاپ و… جدید این قدرت قابل‌توجه را به دست آورده‌اند. البته بلوک اصلی پیشرانه دست نخورده است.


جدای از پیشرانه، جتا بونویل همچنین دارای برخی تغییرات به منظور هماهنگی با قوانین کلاس خود بوده است. رینگ‌ها و لاستیک‌های سفارشی به همراه سیستم تعلیق کم ارتفاع‌تر و همچنین نصب یک دیفرانسیل لغزش محدود به منظور افزایش کشش از جمله تغییرات این خودرو هستند.


به منظور کاهش وزن اکثر تجهیزات مدل استاندارد حذف شده و البته یک رول کیج و صندلی‌های مسابقه‌ای نیز به منظور افزایش ایمنی در جتای رکوردشکن نصب شده‌اند. به همین دلیل در کابین شاهد سیستم آتش‌خاموش‌کن و دو چتر نجات وصل شده به صندوق هستیم تا به این ترتیب سرعت خودرو در پایان رکوردگیری سریعاً کاهش یابد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. بهنام طیبی

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بسیار عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا