فولکس واگن

فروش ۳۰ هزار دستگاهی برند جتا در چین ظرف سه ماه

احتمالاً خیلی‌ها فکر می‌کنند گروه فولکس‌واگن با در اختیار داشتن دوازده برند مختلف، به آخرین چیزی که نیاز دارد ایجاد یک برند جدید است؛ اما این غول آلمانی اوایل سال جاری با تأسیس برند مستقل جتا برای بازار چین، دقیقاً همین کار را انجام داد. این برای اولین بار در تاریخ فولکس‌واگن است که یک مدل به یک برند مستقل تبدیل می‌شود. این برند جدید بخش پایه‌ای بازار و به‌ویژه خریداران جوان خودرو اولی از شهرهای بزرگ چین که هنوز سطح مالکیت خودرو در آن‌ها بسیار پایین است را هدف قرار داده است.

به نظر می‌رسد این ریسک فولکس‌واگن نتیجه داده است زیرا جتا طی سه ماه نخست حضور در بازار چین نزدیک به ۳۰ هزار دستگاه فروش داشته که موفق‌ترین سه ماه نخست در بین تمامی برندهای جدید در چین محسوب می‌شود. این فروش بسیار قابل‌توجهی است خصوصاً با توجه به اینکه جتا فعلاً تنها دو مدل شامل سدان VA3 (که قبلاً با نام فولکس‌واگن جتا شناخته می‌شد) و کراس‌اوور VS5 (نسخۀ ری‌بج شدهٔ سئات آتکا) را به بازار عرضه می‌کند. کراس‌اوور کامپکت VS5 تقریباً ۸۰ درصد از فروش جتا را به خود اختصاص داده است. انتظار می‌رود فروش این برند نوپا با رونمایی از سومین محصول خود یعنی کراس‌اوور میان سایز VS7 (نسخهٔ ری‌بج شدهٔ سئات تاراکو) از این هم بیشتر شود.

عضو هیئت‌مدیرهٔ فروش برند فولکس‌واگن «یورگن استاکمن» در مورد برند جتا می‌گوید:

بخش پایه در بازار خودروی چین تاکنون تقریباً در انحصار برندهای چینی بوده است. برند جتا شکاف بین بخش پایه و بخش سطح بالای بازار که برند فولکس‌واگن در صدر آن قرار دارد را پُر می‌کند. ما در این شکاف پتانسیل فوق‌العاده‌ای می‌بینیم و شروع طوفانی جتا این ادعا را اثبات می‌کند

بخش پایه هم‌اکنون حدود یک‌سوم از کل خودروهای سواری در چین را تشکیل می‌دهد و حدود ۸۰ درصد از خریداران برای اولین بار در زندگی خود یک خودرو را خریداری می‌کنند. جالب اینجا است که به گفتهٔ فولکس‌واگن خریداران خودرو اولی در چین به‌طور میانگین ۲۰ سال جوان‌تر از خودرو اولی‌های اروپا یا آمریکا هستند و مایل‌اند برای خرید اولین خودروی خود بین ۸ تا ۱۵ هزار یورو هزینه کنند. برند جتا با روند فروشی تقریباً به‌طور کامل دیجیتالی و شبکهٔ فروشی با نمایشگاه‌های دیجیتالی مستقل یا ادغام‌شده در نمایندگی‌های فولکس‌واگن، در بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا فعالیت می‌کند. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری تعداد نمایندگی‌های جتا به ۲۰۰ عدد برسد. تمامی محصولات این برند نیز توسط جوینت ونچر فولکس‌واگن-فاو در کارخانهٔ چنگدو تولید می‌شوند.

 

 

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه

  1. meysam

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1775 ديدگاه)

    به این جمله دقت کنین:
    “””این برند جدید بخش پایه‌ای بازار و به‌ویژه خریداران جوان خودرو اولی از شهرهای بزرگ چین که هنوز “”سطح مالکیت خودرو در آن‌ها بسیار پایین است”” را هدف قرار داده است.”””
    ببینید ما کجای کاریم اولین خودروی تولید انبوهشون ام وی ام ۱۱۰ بوده تو ۱۵ سال به اینجا رسیدن.
    زمان اون مرحوم رشد اقتصادیمون از چین هم بیشتر بوده اگه بود الان ما کجا بودیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. مصطفی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    در عین سادگی و ارزانی خیلی خوشگلن.
    دمشون گرم خوشم اومد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. مانی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2031 ديدگاه)

    باید بجای اینکه به سختی پراید بخریم به آسونی اینو بخریم
    ولی‌ نتیجه تصمیمات ابلهانمون بزودی نابودمون میکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. مهدی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (95 ديدگاه)

    دلخوش به این مقدار نباشید..‌.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. Ali a

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (682 ديدگاه)

    ببینید خود چینی ها از برندای خوب بیشتر استقبال میکنن… برای ما اینجا جک و آچار و چنگال و دنگ و فنگ شون رو میفرستم…. به کجا داریم میریم خدا میدونه..جز تاریکی چیزی معلوم نیست…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا