فولکس واگن

تجهیز فولکس‌واگن بیتل کلاسیک به قوای محرکهٔ الکتریکی مدرن!

فولکس‌واگن برای ساخت یک نسخهٔ الکتریکی از بیتل قدیمی، با شرکتی بنام eClassics همکاری کرده است. این خودرو که eBeetle نام گرفته، نمونه‌ای نزدیک به تولید است که در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شده است. eClassics برای تبدیل بیتل به خودرویی الکتریکی از قوای محرکهٔ هاچ‌بک تمام الکتریکی فولکس‌واگن e-UP شامل موتور الکتریکی، پکیج باطری و گیربکس تک سرعته استفاده کرده است.

موتور الکتریکی این خودرو که ۸۲ اسب بخار قدرت دارد، توسط یک پکیج باطری لیتیوم یون ۳۶.۸ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود که زیر بدنهٔ قرار گرفته است و بُردی ۲۰۰ کیلومتری را برای eBeetle فراهم می‌کند. این باطری‌ها همچنین از قابلیت شارژ سریع هم برخوردار هستند و بنابراین اگر شارژ آن‌ها تمام شود با حدود یک ساعت اتصال به برق می‌توان ۱۵۰ کیلومتر را پیمود. البته با این قوای محرکهٔ جدید وزن بیتل به ۱۲۸۰ کیلوگرم رسیده است و به همین دلیل شاسی آن تقویت شده و ترمزهای جدیدی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

eBeetle در کمتر از ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برای رسیدن به سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت هم به تنها کمی بیش از ۸ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت این بیتل کلاسیک الکتریکی نیز به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. عضو هیئت‌مدیرهٔ فولکس‌واگن «توماس اشمال» در مورد این خودرو گفته است:

بیتل الکتریکی‌شده جذابیت خودروی کلاسیک ما را با تحرک آینده ترکیب کرده است. قطعات الکتریکی نوآورانهٔ فولکس‌واگن هم‌اکنون زیر کاپوت این خودرو قرار گرفته است و ما از این قطعات استفاده می‌کنیم تا خودروهای تاریخی مهم را الکتریکی کنیم

این بیتل الکتریکی اما صرفاً یک نمونهٔ نمایشی نیست و علاقه‌مندان می‌توانند بیتل خود برای تبدیل به نمونه‌ای الکتریکی در اختیار فولکس‌واگن قرار دهند. اشمال در این بار گفته است:

ما با استفاده از قطعات تولید با بالاترین کیفیت و همین‌طور با یک روش تبدیل حرفه‌ای، امکان داشتن چنین خودرویی را برای مالکین بیتل فراهم می‌کنیم

این تبدیل اما صرفاً اختصاص به بیتل ندارد و صاحبان سایر خودروهای کلاسیک گروه فولکس‌واگن نیز می‌توانند خودروی خود را الکتریکی‌سازی کنند. اشمال در این رابطه افزوده است:

ما در حال همکاری با یکدیگر به‌منظور فراهم کردن پلت‌فرمی برای ترنسپورترهای کلاسیک الکتریکی هستیم و همچنین ساخت پورشه e-356 هم می‌تواند در آینده پیگیری شود

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    چقد باحالع
    من عاشق اینجور ماشینام
    ظاهر کلاسیک با تجهیزات مدرن
    عشق واقعی به معنای واقعی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      آره جذابه البته نه برای خودروهای کلاسیکی که بخشی از هویتشون و ارزش کلکسیونیشون به موتور و عملکرد فنی جذابشون با توجه به زمان عرضه است
      .
      بطور خاص توی این مورد الکتریکی شده، اون بیتل سفید سقف قرمز از همه بیشتر دلبری میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. روح الله

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بسیار بسیار بسیار عالی من واقعا کیف کردم و دوست دارم یه اینجور ماشینی رو سوار و اصلا مدتها بود منتظر این خبر بودم دستشون درد نکنه واقعا عالی و تدبیر هوشمندانه ای هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهراد

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (537 ديدگاه)

    بیتل اصلی چه موتور کوچولویی داره ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Behrouz. anzali

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    چه نازه این ماشین . قورباقه خوشکل???

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا