فولکس واگن

تعهد فولکس‌واگن به پیشرانه‌های درون‌سوز

فولکس‌واگن به عنوان غول خودروسازی با چندین برند کوچک و بزرگ سرمایه‌گذاری سنگینی در زمینه خودروهای الکتریکی کرده است؛ اما ژرمن‌ها از خودروهای درون‌سوز دست نکشیده‌اند و پیشرانه‌های درون‌سوز آن کاراتر از هر زمان دیگری بوده و پیشرانه‌های دیزلی‌ای که منجر به جریمه‌های میلیارد دلاری شدند هم‌اکنون از تکنولوژی بهتری سود برده و پاک‌تر شده‌اند.

اگرچه برخی افراد می‌گویند پایان راه خودروهای درون‌سوز فرا رسیده اما فولکس‌واگن چنین اعتقادی ندارد. ماتیاس راب مدیر فنی فولکس‌واگن در مصاحبه با اتوکار دلیل اینکه فولکس‌واگن معتقد است پیشرانه‌های سنتی آینده‌ی طویل‌تری نسبت به ‌پیش‌بینی‌ها خواهند داشت را توضیح داده است. اگرچه همه به سمت خودروهای الکتریکی حرکت می‌کنند اما سرمایه‌گذاری روی پیشرانه‌های درون‌سوز هنوز هم منطقی است زیرا خودروهای الکتریکی هنوز دارای محدودیت‌هایی از نظر شعاع حرکتی بوده و باتری‌های آن‌ها هنوز بزرگ و سنگین می‌باشند.

ماتیاس راب اظهار داشته است:

ما پیشرانه‌های درون‌سوز را تولید خواهیم کرد. اگر نگاهی به صنعت هوانوردی داشته باشید خواهید دید که سوخت‌های سنتزی تقاضای زیادی دارند زیرا هواپیماها الکتریکی نخواهند شد در غیر این صورت نخواهید توانست مسافت‌های طولانی را پرواز کنید. ما اهداف آلایندگی خود را بسیار جدی گرفته و می‌خواهیم مدلی خاص برای کاهش دی‌اکسید کربن داشته باشیم؛ اما این به معنی رد کردن پیشرانه‌های درون‌سوز نخواهد بود.

با اینکه خودروهای الکتریکی هم‌اکنون به اولویت اول تبدیل شده‌اند اما فولکس‌واگن هنوز هم برنامه‌هایی برای سرمایه‌گذاری روی به‌روزرسانی پیشرانه‌های درون‌سوز وجود دارد. همچنین برخی از محصولات این شرکت از جمله خودروهای کلیدی همچون گلف TGI، اشکودا اوکتاویا G-TEC، آئودی A3/A4 G-Tron و سئات لئون TGI می‌توانند از سوخت CNG استفاده کنند. البته این خودروها تنها در برخی بازارهای محدود عرضه می‌شوند. از طرف دیگر آئودی نیز از سال ۲۰۱۳ تاکنون در حال توسعه سوخت‌های سنتزی بوده و روی گازوئیل سنتزی کار می‌کند.

ب ام و هم اعتقاد راسخی به پیشرانه‌های درون‌سوز داشته و کلاوس فرولیش مدیر تحقیق و توسعه این برند گفته که باواریایی ها حداقل ۳۰ سال به تولید این پیشرانه‌ها ادامه خواهند داد. برخی از پیشرانه‌ها با تقاضای کمی یا هزینه تولید زیاد کم‌کم حذف خواهند شد اما پیشرانه‌های دیزلی بیش از ۲۰ سال و پیشرانه‌های بنزینی حدود ۳۰ سال در دسترس خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. رزیتا

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    با پیشرفت روز افزون ماشینای الکتریکی ، ماشینای با پیشرانه درون سوز عاقبت باید از رده خارج بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Joker

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (526 ديدگاه)

    فکر نمیکنم عمر الکتریکی ها به ده سال آینده بکشه،یه چندسال تولید میشن و اونقدر عیب و ایراد ازشون در میاد که واسه همیشه محو میشن،تکنولوژی الکتریکی تا جایی خوب و مثبته که با دورن سوز ادغام بشه و یجورایی ازش واسه قدرت بالاتر مثه توربو در کنار انجین درون سوز استفاده بشه،تو بحث الودگی هم باتری ها بسیار آلوده تر و مخرب تر از سوخت فسیلی هستن و فقط در ظاهر پاکن،تازه اگه اینو در نظر نگیریم که خیلی از کشورهای دنیا منبع انرژیشون از سوخت فسیلی تامین میشه،خودروسازها هم به آینده الکتریکی ها خوشبین نیستن واسه همین عمر دروسوزها رو بیش از ۳۰ سال میدونن وگرنه ابایی نداشتن بگن ۵ سال…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رزیتا

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (418 ديدگاه)

      سوختای فسیلی آخرو عاقبت تموم میشن ، پس اون موقع باید چه کار کرد ؟؟ طبق پیشبینی دانشمندان این اتفاق تا پنجاه سال آینده خواهد افتاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینا BMW

        ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        معادن لیتیوم جهان چی؟؟؟
        جهان هرگز نمیتونه با نیروگاه های خورشیدی و بادی جواب تقاضای برقی ها رو بده چه برسه به کل برق دنیا!!
        فقط اگر بدونید کمتر ۲۰۰ سال دیگه ، معادن آهن دنیا هم تموم میشه اون وقت چکار کنیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رزیتا

          ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (418 ديدگاه)

          پلیمر و فیبرکربن میتونن دو جایگزین بسیار مناسبی واسه آهنو فولاد باشن چون هم استحکام و دوام بالاتری دارن و هم وزن کمتری دارن ……… الآن تو همه ی دانشگاههای جهان از جمله ایران خودمون رشته تخصصی مهندسی پلیمر داریم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Joker

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (526 ديدگاه)

    در آینده خودرو به این شکلی که امروز میبینیم وجود نخواهد داشت چه برسه بخوایم در مورد درون سوز و یا الکتریکی بودنش صحبت کنیم، تا زمانی که بشر نتونه از تمام انرژی سیاره ای که توش زندگی میکنه استفاده کنه پیشرفتی حاصل نخواهد شد،مشکل اینجاست شماها فقط دغدغتون یه تیکه آهن پاره با چهار تا چرخه حالا هر مدلی میخواد باشه!تا روزی که هر فرد فقط به فکر آرزوها و سلایق شخصی خودش باشه هیچ اتفاق خوشایندی تو بحث تکنولوژی اتفاق نخواهد افتاد،بشر امروزی با توجه به قدمتی که داره باید خیلی بیشتر از این چیزا هوشمند میبود ولی جای تعجب داره که نیست!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رزیتا

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    این چیزی که من گفتم دقدقه همه ی کشورا و دانشمدا و دوستدارا و فعالای محیط زیست جهان هستش و ربطی به سلیقه شخصی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سینا BMW

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    بعد از مدتی یه خبر خوب شنیدیم.تا حالا بی‌ام‌و ، مزدا و فولکس واگن گفتن که بنزینی ها رو حمایت میکنن. به نظرم باید حمل و نقل شهری (ماشین های در اندازه ی فولکس واگن آپ و هیوندای i10) برقی بشن وماشین هایی مثل (مرسدس E و S کلاس و بی‌ام‌و سری 5و ۷ )هیبرید یا بنزینی باشن و سوپرکار ها بنزینی باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فری

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    ماشین فقط برقی بقیه فقط ادای ماشین در میارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (259 ديدگاه)

    نفت و سوخت های فسیلی رو نمیشه بازیافت کرد اما باتری و فلز رو چرا. اما حالا حالا تا اون موقع زمان باقی مونده که بخوایم فکر کنیم کلا سوخت فسیلی رو کنار بذاریم ولی خب دنیا کم کم داره به سمت انرژی های پاک و زیر ساخت های تجدید پذیر و قابل اتکا میره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا