فولکس واگن

نسخه آتشین فولکس پولو در راه است؟

ایده تولید فولکس‌واگن پولو R خیلی جدید نیست اما به نظر می‌رسد نهایتاً شاهد متولد شدن آن خواهیم بود.


مدیر توسعه شاسی این برند در مصاحبه با اتوکار گفته که نسخه پرفورمنس تر پولو GTI دویست اسب بخاری شاید تولید شود. البته این مدیر ارشد از اشاره به نشان R خودداری کرده است.

فولکس پولو GTi
Karsten Schebsdat گفته است:

این خودرو به قدری در عبور از پیچ‌هایی با سرعت بالا پایدار است که قطعاً ظرفیت بیشتری برای تولید نسخه قدرتمندتر آن وجود دارد.

او همچنین گفته که شاسی این خودرو توانایی‌های بیشتری دارد.

فولکس پولو GTi
چندی پیش خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه این برند آلمانی چندین نمونه پیش‌تولیدی از پولو R را ساخته تا به ارزیابی آن‌ها بپردازد. اگر اشاره مدیر توسعه شاسی فولکس نیز به همین خودرو باشد پس انتظار داریم که پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی متعلق به گلف R زیر کاپوت این خودرو جا خوش کند.

البته به احتمال زیاد قدرت پیشرانه گلف R در پولوی قدرتمندتر با کاهش روبرو خواهد شد. هرچند شاید سوپرمینی R جدید فولکس بجای طراحی دیفرانسیل جلوی کنونی در GTI از سیستم چهار چرخ محرک برادر بزرگ‌تر خود استفاده کند.


هنوز هیچ‌چیزی درباره فولکس‌واگن پولو R نمی‌دانیم اما اگر تولید شود نباید انتظار داشته باشیم که راه برای تولید نسخه‌های مشابه از برند خواهر یعنی سئات ایبیزا کوپرا به‌طور کامل باز شود.


توضیح: تصاویر به نسل جدید فولکس‌واگن پولو GTI تعلق دارند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Madjid Thunderbird

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (11445 ديدگاه)

    درود
    لطفاً اصلاح بفرمایید موتور گلف آر ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو هست نه ۴ سیلندر ۴ لیتری توربو !
    هایپر کار که نیست 🙂
    هر چند این موتور با همین حجم ۲ لیتریش ۲۹۲ اسب وحشی قدرت داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. Madjid Thunderbird

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (11445 ديدگاه)

    من همیشه حتی الامکان از ماشین های توربو داخل ایران گریزان هستم چون بنزین ایران بهشون نمی‌سازه و به مرور قدرت موتور کاهش پیدا می‌کنه و حتی ممکنه به خرج بیفتن
    اما این پولو آر اگر بیاد و کسی پول و امکان خریدش به قیمت واقعی رو داشته باشه باید بهش تبریک گفت ،
    چون فولکس یک برند مردمیه که هدفش کم‌خرج بودن و استهلاک حداقلیست و به خوبی هم به این هدف رسیده
    متاسفانه فکر نکنم اینجا زیر ۳۰۰ میلیون بدنش‌.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. رامتین

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2276 ديدگاه)

    من بر خلاف دوستان نسخه های GT را برای ایران بهتر از R میپسندم. زیاد با مشکل بنزین بر نمیخوریم.
    مثلا گلف تنفس طبیعی ۱۳۰ اسب و توربو ۱.۵ لیتری ۱۵۰ اسب- گلف GTI با موتور ۲لیتری توربو ۲۲۰ اسب- گلف R با موتور ۲لیتری توربو ۳۰۰ اسب.
    پولو مدل پایه ۹۰ اسب و توربو ۱.۵ لیتری ۱۵۰ اسب- پولو GT با موتور ۲لیتری توربو ۲۰۰ اسب- احتمالا پولو R موتور ۲لیتری توربو ۲۶۸ اسب (بمانند آرتئون).
    مگان ۱.۲ توربو ۱۳۰ اسب- مگان GT با ۱.۶توربو ۲۰۰اسب- مگان RS با موتور ۱.۸ توربو ۲۸۰ اسب (موتور مشترک با آلپینا). برای رنو کلیو هم همینطور.
    متاسفانه در ایران فقط مدل پایه میاد. ما با GT کاملا راضی هستیم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. lawyer hamid

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    چقدر در عین سادگی زیبا و وحشیه!!!
    مخصوصا با این رنگ قرمزی که تو عکسا هستش…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا