فولکس واگن

اعلام قیمت و مشخصات فولکس‌واگن تیگوآن R، سریع‌تر از کاین توربو S!

هم‌زمان با عرضهٔ تیگوآن R در اروپا، فولکس‌واگن مشخصات رسمی این کراس‌اوور اسپرت را همراه با تصاویر جدیدی منتشر کرده است. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه DSG و سیستم ۴Motion با کنترل گشتاور بُرداری به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

به گفتهٔ فولکس‌واگن، تیگوآن R در حالت اختصاصی R ظرف تنها ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که یک‌دهم ثانیه از نسل اول پورشه کاین توربو S سریع‌تر است. حداکثر سرعت این کراس‌اوور اسپرت هم ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. تیگوآن R که توسط بخش R فولکس‌واگن توسعه یافته است، از سیستم تعلیقی با تنظیم خاص برخوردار است که شامل کمک‌فنرهای تطبیقی کنترل شونده می‌شود و ۱۰ میلی‌متر ارتفاع کمتری نسبت به نسخهٔ معمولی دارد.

تیگوآن R به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۲۰ اینچی ارائه می‌شود اما می‌توان نمونه‌های ۲۱ اینچی را هم برای آن سفارش داد. پشت این رینگ‌ها نیز در جلو دیسک‌های ترمز ۱۸ اینچی با لوگوی R روی کالیپرها خودنمایی می‌کنند. برای سیستم اگزوز اسپرت این ماشین نیز اگزوز تیتانیومی قابل سفارش خواهد بود. تیگوآن در بیرون هم با عناصر آئرودینامیکی در سپرها (که می‌توانند مشکی براق یا همرنگ بدنه باشند)، قاب کرومی آینه‌های جانبی، دیفیوزر مشکی براق و زه مشکی دهانهٔ گلگیرها از نسخه‌های معمولی متمایز شده است.

در داخل خودرو نیز به لطف ویژگی‌هایی مثل صندلی‌های اسپرت پریمیوم با پشت‌سری‌های یکپارچه، نشان‌های خاص R، تریم کربنی خاکستری، پدال‌های فولاد ضدزنگ و صفحه آمپر دیجیتالی با لپ تایمر، سرنشینان متوجه می‌شوند که این یک تیگوآن R است. قیمت فولکس‌واگن تیگوآن R در آلمان از ۵۶,۷۰۰ یورو آغاز می‌شود که حدود ۲۸,۵۰۰ یورو از تیگوآن پایه بیشتر و تنها ۳۲۰۰ یورو از کراس‌اوور بزرگ‌تر توآرگ ارزان‌تر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. .

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (78 ديدگاه)

    تیتر غلط انداز

    موافقم 32
    مخالفم 8
    1. زیزیگولو

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (4868 ديدگاه)

      اگر دقت کنی پدال نوشته : (( ظرف تنها ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می ‌رسد که یک ‌دهم ثانیه از “نسل اول” پورشه کاین توربو S سریع‌تر است)) ….. نسل اول پورشه سال 2002 تولید شده و این یعنی اینکه تیگوآن R تازه تونسته به رکورد 20 سال پیش پورشه کاین تو نسل اولش برسه!!!

      موافقم 24
      مخالفم 3
  2. میثم

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    داشبوردش اصلا به 2020 نمیخوره

    موافقم 16
    مخالفم 11
    1. nikzad

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (282 ديدگاه)

      خیلی آزارم میده برای هر محصول فلوکس از پلاستیک فشرده استفاده میکنن.

      موافقم 3
      مخالفم 6
  3. Sajjad

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    تبلیغ جالبی بود

    موافقم 4
    مخالفم 1
  4. Hadi

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    چه با حال…

    موافقم 4
    مخالفم 1
  5. Reza ar

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    یه جوری تیتتر زدید که انگار شتابش در حد ۳.۷ثانیه یعنی کاین توربو sهست!خب این طوری شتاب ۱۷ثانیه ای پراید هم در حد بنزه البته بنز مدل ۱۹۳۰?

    موافقم 13
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    توربو اس 2020 (کاین) یه غول هست رکورد توربو اس های قبلی رو زده

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا