مشخصات فولکس‌واگن پاسات 2020 به‌روز شده

فولکس‌واگن آماده‌ی معرفی پاسات 2020 در نمایشگاه خودروی دیترویت می‌شود. هم‌اکنون جزئیات بیشتری از این خودرو منتشر شده چراکه برخی اصحاب رسانه اخیراً توانسته‌اند نسخه‌ی پیش‌تولیدی پاسات فیس لیفت را برانند.


اگرچه فولکس‌واگن قبلاً این خودرو را به عنوان مدلی کاملاً جدید معرفی کرده بود اما خب دقیقاً این‌گونه نیست چراکه پاسات 2020 در واقع نسخه‌ی فیس لیفت شده از مدل فعلی می‌باشد. کار اند درایور می‌گوید پاسات از نظر ساختاری و فنی همچون قبل بوده و فاصله‌ی بین محوری آن نیز 2804 میلی‌متر می‌باشد.


این موضوع ناامیدکننده است چراکه پاسات فعلی در سال 2011 معرفی شده اما خب پاسات 2020 دارای استایل کابین و ظاهری متفاوتی خواهد بود.


در بحث طراحی ظاهری از نسل جدید جتا الهام گرفته شده و پکیج سفارشی R-Line نیز در دسترس خواهد بود که شامل مواردی همچون رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی می‌باشد. کابین نیز شاهد نصب صفحه لمسی 8 اینچی با ارتباطات اندروید اتو و اپل کارپلی خواهد بود.


نیروبخش فولکس پاسات 2020 پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربو است که همچنان قدرت 174 اسب بخاری داشته ولی گشتاور آن به 280 نیوتون متر رسیده که افزایش 31 واحدی را نشان می‌دهد. این پیشرانه با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک هماهنگ شده و نیرو را منحصراً به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.


اگرچه پیشرانه‌ی پاسات نسبت به رقبا کم می‌آورد اما ظاهراً فولکس تصمیم گرفته پیشرانه‌ی 6 سیلندر را نیز عرضه کند. این موضوع بازهم ناامیدکننده است چراکه پاسات GT 2018 دارای پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.6 لیتری با قدرت 280 اسبی و گشتاور 349 نیوتون متری می‌باشد. قطعاً طرفداران از این پیشرانه خوششان می‌آید اما عدم وجود آن خیلی سورپرایز کننده نیست چراکه مدل 2019 پاسات از آن بی‌بهره است.


قیمت این خودرو فعلاً تأیید نشده اما گفته شده پاسات 2020 از اواسط سال آینده وارد بازار خواهد شد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. Saeed
    سوابق: (234 دیدگاه) ,

    بعد از نزدیک به ۸ سال صرف یه فیس لیفت عجیبه.شایدم وقتی دیده غولای این کلاس مثل کمری و آکورد علیرغم ارائه نسل جدید مجبور به کاهش تولید شدن (به خاطر کشش سلیقه بازار به سمت کراس اوورها)نمیخواد خیلی هزینه کنه تو گسترش و توسعه سدان بزرگش.اما جدای هر دلیلی فکر کنم‌پاسات چه ظاهری چه فنی کم و بیش رنگ و روی کهنگی گرفته دیگه.

    پاسخ
  2. Landscape
    سوابق: (151 دیدگاه) ,

    حال بهمزن ترین محصول فولکس همین پاساته حالا این هیچ تمام برندهای معروف تو طراحی
    محصولات اقتصادیشون از مدلای لوکسشون اهام میگرن اما فولکس کارش بر عکسه از جتا الهام گرفته نمیدونم چه فکری کردن که این ایده رو اجرایی کردن

    پاسخ
  3. sina
    سوابق: (1574 دیدگاه) ,

    توقع بیشتری داشتم ازش بعنوان پرفروش ترین سدان فولکس (جهان؟)
    با این توصیفات از پس کمری و اکورد و التیما و مزدا 6 بر نمیاد قطعا.
    رینگاش خعلی خوبن ولیی و نمای جانبیش هم شبیه A5 اسپورت بک شده.

    پاسخ
  4. رامتین
    سوابق: (1411 دیدگاه) ,

    بنظرم تا وقتی آرتئون هست زیاد روی پاسات که حداقل از نظر ابعادی بسیار نزدیک به آرتئون هست، وقت نمیزارند.
    بعد یه نکته ناامیدکننده: موتور پاسات 2 لیتری توربو با 175 اسب!! به راحتی هر چه تمامتر الان میشه از موتور 2لیتری به شکل تنفس طبیعی توان 180 اسب گرفت!! این یعنی فولکس اصلا براش پاسات مهم نیست. شاید سال 2011 این توان با بکارگیری توربو قابل توجه بود اما تا الان باید همین بمونه؟ چرا در آرتئون از موتور 2لیتری توربو 280 اسب ارائه میشه! به شدت دوست دارم آرتئون را از نزدیک ببینم..

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.