فولکس واگن

پایان کار پیشرانه‌های درون‌سوز در فولکس‌واگن نزدیک است

فولکس‌واگن پس از رسوایی دیزل‌گیت برنامه‌های زیادی را برای توسعهٔ خودروهای الکتریکی تدارک دیده که این موضوع نهایتاً به مرگ کامل پیشرانه‌های درون‌سوز در این غول خودروسازی می‌انجامد. البته این فرایند به‌یک‌باره روی نمی‌دهد اما در آینده‌ای نه‌چندان دور نهایتاً دوران موتورهای بنزینی و دیزلی در فولکس‌واگن به پایان خواهد رسید زیرا به گزارش بلومبرگ، نسل آیندهٔ پیشرانه‌های درون‌سوز این شرکت، آخرین سری از این نوع موتورها خواهد بود.

موتورهای بنزینی و دیزلی جدید فولکس‌واگن در سال ۲۰۲۶ ارائه خواهند شد و پس‌ازآن پایان یک دورهٔ مهم در این شرکت رقم خواهد خورد. استراتژیست ارشد فولکس‌واگن آقای «مایکل جاست» دراین‌باره گفته است:

«ما به‌تدریج استفاده از موتورهای درون‌سوز را کاهش داده و نهایتاً آن‌ها را به‌طور کامل کنار خواهیم گذاشت. هم‌اکنون همکاران من در حال کار بر روی جدیدترین پلت‌فرم‌ها برای محصولات آینده هستند که هیچ دی‌اکسید کربنی تولید نمی‌کنند».

برنامه‌های الکتریکی فولکس‌واگن هم‌اکنون در حال انجام است و هنگامی‌که نسخهٔ تولیدی کانسپت ID معرفی شود وارد فاز جدیدی خواهد شد. این خودرو که احتمالاً ID Neo نام خواهد داشت، از اواخر سال آینده راهی خط تولید خواهد شد. البته حتی بعدازآنکه فولکس‌واگن کل خانوادهٔ محصولات الکتریکی ID را به بازار عرضه کند، محصولات با پیشرانه‌های سنتی همچنان در کنار آن‌ها تولید خواهند شد هرچند که بسیاری از آن‌ها به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز خواهند شد. همچنین آقای جاست گفته است موتورهای بنزینی و دیزلی حتی بعد از سال ۲۰۵۰ هم ارائه خواهند شد زیرا ممکن است در بازارهای خاصی مثل کشورهای درحال‌توسعه زیرساخت‌های شارژ لازم برای پشتیبانی از خودروهای الکتریکی وجود نداشته باشد.

در همین حال، آئودی هم به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه فولکس‌واگن اعلام کرده است که تا پایان سال ۲۰۲۳ حدود ۱۵.۸ میلیون دلار روی قوای محرکهٔ الکتریکی و همین‌طور تکنولوژی‌های رانندگی خودکار سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این سرمایه‌گذاری برای تأمین بودجهٔ توسعهٔ محصولات سازگاربامحیط‌زیست صورت خواهد گرفت به‌گونه‌ای که تا سال ۲۰۲۵ آئودی حدود ۲۰ خودروی الکتریکی-هیبریدی را به بازار عرضه خواهد کرد که تقریباً نیمی از آن‌ها به قوای محرکهٔ تمام الکتریکی مجهز خواهند بود.

البته با وجود این سرمایه‌گذاری عظیم، آئودی هنوز هم برای توسعهٔ محصولات الکتریکی خود از دیگر برندهای گروه فولکس‌واگن کمک خواهد گرفت. مثلاً این شرکت هم‌اکنون در حال توسعهٔ مشترک یک معماری الکتریکی پریمیوم با پورشه است که از آن برای ساخت محصولات الکتریکی بزرگ استفاده می‌شود. مدل‌های الکتریکی کوچک‌تر مثل مدل پایهٔ E-Tron هاچ‌بک نیز روی پلت‌فرم MEB فولکس‌واگن ساخته خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Amirferrari

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    این کاریه که همه خودروسازا قراره انجام بدن،البته به این راحتی هم نیست،شاید چند دهه طول بکشه تا در عمل این اتفاق بیفته،چون بازار حالا حالاها تشنه خودروهای درون سوزه و با این تکنولوژی هیبریدی هم جا واسه خودروهای الکتریکی تنگتر از قبله…خودروهای الکتریکی شاید در ظاهر پاک تر از درون سوز باشن ولی تو کشورهایی که تامین برقشون از سوخت های فسیلی باشه نه تنها فایده ای نداره بلکه باعث تشدید آلودگی هوا هم میشه..در آخر هم اگه قرار باشه واسه همیشه خودروهای درون سوز جاشون رو به الکتریکی بدن بازار نفت ابر قدرت ها به فنا میره و تا خود قدرت ها نخوان همچین اتفاقی هیچ وقت رخ نمیده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۱۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      به نکته خیلی خوبی اشاره کردی
      یه باور غلطه که متاسفانه شایع هم شده که خیلی ها (اعضای این سایت که نه همه استاد ما هستن عوام رو میگم خیلی عوام ) فکر میکنن خودرو های الکتریکی آلودگیشون کمتره
      کشور ما 85 درصد از برقش رو با سوزوندن سوخت فسیلی تامین میکنه چطور میشه گفت الکتریکی پاک تره ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Joseph

      ۱۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (135 ديدگاه)

      در همین شرایطی که شما گفتی اگرم برق با سوخت فسیلی تولید کنن ،بازهم ماشین برقی الودگی کمتری داره چون راندمان ماشین های الکتریکی بیشتره و بصورت خطی کار میکنه ،مثلا اول صبح خام سوزی نداره و با گاز دادن بیش از حد الودگیش دوبرابر نمیشهو یکی از مهمترین هاش اینکه الان تهران بخاطر کو های اطراف الودگی داخل تهران میمونه ،اگر از برقی استفاده بشه این مشکل رفه میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdy

        ۱۷ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        آخه مشکل اینه که شما هایی که تو تهرانین خیلی معذرت میخوام اینجوری میگم زیادی خود خواهین
        آلودگی سوخت فسیلی ه داره تو تهران میسوزه بره جاهای دیگه بسوزه و برق پاک بیاد تهران ؟؟؟
        دوما اون تحقیقاتی که شما دیدین واسه اونوره اینجا برای این که همون مقدار برقی که جهان از یه مقدار مشخص سوخت فسیلی بیرون میکشه رو بخوان بدست بیارن باید 1.5 برابر سوخت مصرف بشه چون بازده نیروگاه هامون کمه
        درسته که بازده موتورای برقی بالاتره ولی در عوض بازده نیروگاه هامونم پائین تره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. جهان

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (379 ديدگاه)

    این دیزل گیت واقعا ارزشش رو داشت که فولکس این همه تاوان پس بده
    10 برابر اون پولی رو که از رسوایی دیزل گیت به جیب زد رو پس داد به شکلهای مختلف

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا