فولکس واگن

نگاهی به تاریخچه پرفرازونشیب فولکس‌واگن پاسات

بی حاشیه و دوست‌داشتنی...

پس از حدود نیم‌قرن انجام‌وظیفه، فولکس‌واگن سرانجام پاسات را حداقل در آمریکا بازنشسته کرد. این خودرو اولین بار سال ۱۹۷۳ در آلمان معرفی شد و به عنوان مدل سال ۱۹۷۴ روانه بازار آمریکا گردید. این سدان میان سایز جدیدترین قربانی محبوبیت کراس اوورها می‌باشد و پس از مدل سال ۲۰۲۲ از میدان خارج خواهد شد.

کارخانه چاتانوگای فولکس‌واگن پیش از ورود به فصل بعدی تاریخ خود یعنی تولید شاسی بلندهای الکتریکی تعداد محدودی از پاسات سفارشی را تولید خواهد کرد. به همین مناسبت و پیش از به فراموشی سپردن پاسات در نظر داشته‌ایم نگاهی به تاریخچه پرفرازونشیب پاسات در بازار آمریکا داشته باشیم پس با ما همراه شوید.

  • فولکس‌واگن داشر (پاسات B1) سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۱

اولین خودروی دیفرانسیل جلو و آب‌خنک فولکس‌واگن در آمریکا سال ۱۹۷۴ روانه این کشور شد. این خودرو در ابتدا پاسات نامیده نمی‌شد بلکه آن را با نام داشر می‌شناختند.

علاوه بر نسخه‌های چهار درب سدان و استیشن حتی نسخه فست بک سه درب نیز تولید شده بود که بیشتر شبیه ادغام گلف/ربیت نسل اول با ایسو له له GT بود. تنها پیشرانه قابل انتخاب از نوع ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری ۷۵ اسبی بود که در سال ۱۹۷۶ به نمونه ۱.۶ لیتری انژکتوری با قدرت ۷۸ اسب بخار ارتقا یافت.

نقاط قوت: طراحی جیورجیارو

نقاط ضعف: قدرت ناچیز ۷۵ اسب بخاری

  • فولکس‌واگن کوانتوم (پاسات B2) سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۹

نسل B2 پاسات در سال ۱۹۸۲ روانه بازار آمریکا شد و یک‌بار دیگر بر اساس آئودی ۸۰ شکل گرفت. این بار هم نام خودرو در ابتدا پاسات نبود بلکه از نام کوانتوم برای آن استفاده شده بود. فولکس‌واگن بعدها سیستم چهار چرخ محرک را نیز برای این خودرو عرضه کرد. پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۲ لیتری خطی این خودرو تنها ۱۰۰ اسب بخار قدرت داشت.

نقاط قوت: شباهت زیاد به آئودی

نقاط ضعف: قیمت بالای شبیه به آئودی

  • فولکس‌واگن پاسات (B3 و B4) سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۷

نسل سوم پاسات تغییراتی اساسی داشت و به اولین پاسات بازار آمریکا تبدیل شد. فولکس‌واگن در این نسل بجای پلتفرم طولی آئودی ۸۰ از طراحی عرضی استفاده کرد و طراحی خودرو یک سر و گردن بالاتر از نسل‌های پیشین بود.

موضوع عجیب اینکه طراحی جلوی زیبای این خودرو جای خود را به طراحی معمولی در نسخه فیس لیفت شده سال ۱۹۹۵ داد. گل سرسبد این خانواده از نظر پرفورمنس مدل مجهز به پیشرانه ۲.۸ لیتری ۱۷۲ اسب بخاری بود.

نقاط قوت: پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۸ لیتری

نقاط ضعف: استایل پیش‌پاافتاده نسخه فیس لیفت

  • فولکس‌واگن پاسات (B5) سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵

این نسل پاسات یک‌بار دیگر از پلتفرم آئودی یعنی مدل جدید A4 استفاده کرد اما اکثر افراد نگاه خود را معطوف به کابین جدید و سطح بالای پاسات جدید کرده بودند. پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی توربو حتی در نسخه‌های پایه نیز عملکرد مطلوبی داشتند اما جذاب‌ترین نسخه پاسات B5 در روی کاغذ همان مدل مجهز به نیروگاه ۴ لیتری ۲۷۰ اسب بخاری بود. البته این فقط روی کاغذ بود چراکه پیشرانه ۸ سیلندر به‌طور ناامیدکننده‌ای کند بود و سواری هیجان‌انگیزی را نیز ایجاد نمی‌کرد.

نقاط قوت: پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری دیوانه کننده و همراهی با گیربکس دستی

نقاط ضعف: عملکردی پایین‌تر از حد انتظار

  • فولکس‌واگن پاسات (B6) سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰

این نسل از پاسات با پیشرانه‌های ۲ لیتری ۲۰۰ اسبی یا ۳.۶ لیتری ۲۸۰ اسب بخاری عرضه شده بود. مشکل این بود که مدل فول پاسات قیمت حدود ۴۰ هزار دلاری داشت و بنابراین خودرویی همچون ب ام و ۳۳۰i با سواری هیجان‌انگیز و برند سطح بالای خود پاسات را شرمنده می‌کرد.

نقاط قوت: جلوپنجره کرومی جذاب

نقاط ضعف: قیمت بالا

  • فولکس‌واگن پاسات (سدان میان سایز جدید) سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۲

بخش آمریکایی فولکس‌واگن همچون گذشته نام پاسات را حفظ کرد اما یک خودروی کاملاً جدید را خلق نمود که در آمریکا تولید می‌شد.

کابین این خودرو در مقایسه با پاسات اروپایی فضای بیشتری داشت و فروش آن در ابتدا بالا بود؛ اما خیزش کراس اوورها و تأثیر بد دیزل گیت باعث افت فروش پاسات شد.

نقاط قوت: فضای بیشتر کابین

نقاط ضعف: پیشرانه‌های دیزلی با آلایندگی بالا در واقعیت

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Sina10

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1843 ديدگاه)

    خودروی جالبی بود…
    از اینجور مطالب خیلی بیشتر کار کنید واقعا مطالب مفیدی هستن

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  2. ایران

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (269 ديدگاه)

    یه سوال داشتم از شما اگه اینترنتو قطع کننن دیگه کار پدال تمومه چیکار میخواید بکنید لطفا بگین 🙏🙏🙏🙏🙏

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. new RAMIN

      ۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1812 ديدگاه)

      کار خاصی نمیکنیم ، میریم به کار و زندگی مون میرسیم.
      از روزنامه و مجله هم میشه اخبار خودرو رو دنبال کرد.

      کسی که واقعا علاقه به صنعت خودرو داره ، چه با اینترنت ، چه بدون اینترنت ، قطعا یه جوری اخبار خودرو رو دنبال میکنه. اما برخی تو سایت پدال ناراضی هستن اگر اینترنت قطع بشه چی میشه و… فقط به این علت میگن که نمیتونن کامنت بدن. وگرنه از دانش فنیشون دیگه هر موجودی میفهمه اصلا ماشین باز نیستن و صرفا فقط از روی عکس و روی برند نظر میدن و میگن چون گرونتره پس بهتره چون ارزونه پس بده😂🤦

      اقای xyz برای اینکه بگه من فلانم بهمانم اطلاعاتم بالاس و قدیمی هستم کلا ۶ ماهه سر کله پیداش شده بعد کامنت هاش از ۲ هزار هم رفته بالا تر…کلا اقای zyx هنوز ۲۰ روز هم نشده که اومده ، کامنتاش از ۱۲۰ تا رد کرده.

      نمیگم همه ، ولی اونایی که غر میزنن میگن اینترنت رو میخوان قطع کنن پدال رو چی کار کنیم ، بیش از ۳۰ درصدشون به خاطر کامنت ها غر میزنن(غر میزنن چون نمیتونن حرف های‌ ‌‌ 🙄 بزنن) وگرنه یه ماشین باز حداقل هر ۲ روز به روشی اخبار خودرو رو دنبال میکنه…

      تا جایی که من میدونم قراره به جوان ها هم تا قبل مهر واکسن بزنن تا بتونن مهر برن مدرسه تا دیگه اگه خواستن اینترنت رو قطع کنن به مشکل اموزش مجازی بر نخورن.

      ولی با توجه به اتفاقات اخیر و دستاورد های اخیر مثل اینکه” زمان” مجدد میخواهد به ما ثابت کند هیچ چی ابدی نیست. امیدوارم هرچه زودتر زمان این را ثابت کند تا راحت شویم. هرچند بهایی سنگین دارد…😢

      موافقم ۰
      مخالفم ۳
      1. امیر

        ۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (443 ديدگاه)

        رامین شورش رو در آوردی !!!!
        هیچ کس هیچی بهت نمی گه فکر می کنی می تونی به همه توهین کنی ؟
        همه اطلاعات فنی شون پایینه همه از روی عکس نظر میدن.
        شما خودت داری از روی عکس نظر میدی از روی عکس میگی این کیفیت داره اون
        نداره. فقط بلدی جو سایت رو بریزی بهم درباره ماشین چینی حرف بزنی از دستاورد
        های چانگان تعریف کنی که هیچ کس خوشش نمیاد و اعصاب بقیه رو خورد می کنی. خب زشته دیگه بذار کنار این رفتار رو ، خیلی عذر خواهی می کنم شما جزو
        کاربر های بی خود این سایت هستی. بنده فقط سوال پرسید اینترنت قطع بشه پدال
        اخبار هاش چی میشه می تونه خبر بذاره یا نه.

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
        1. new RAMIN

          ۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1812 ديدگاه)

          داداش مگه من با تو بودم؟؟؟ کاربر xyz هستی ؟؟ خب منظور من کاربر LLL بود. مگه فحش دادم که عصبانی هستی؟؟ حالت بده.

          ((فقط بلدی جو سایت رو بریزی بهم درباره ماشین چینی حرف بزنی از دستاورد
          های چانگان تعریف کنی))

          باز حداقل من تعریف میکنم و سند روی گوگل حرف میزنم.

          اما من کامنت های خیلی مفیدی از شما ندیدم. جز توهین به صنعت خودرو چین و کره جنوبی و توهین به تسلا و بت ساختن از ژاپن کار دیگه ای هم بلدی؟

          معلومه این کامنتم بدجوری بهت بر خورد. پس معلومه واقعیت رو بیان کردم.
          پس معلومه برای چی میایی پدال.

          ((خیلی عذر خواهی می کنم شما جزو
          کاربر های بی خود این سایت هستی. ))

          کامنت خویش را با شعری از مولانا بزرگ به اتمام میرسانم.

          شیخی به زنی فاحشه گفتا:مستی.
          هر لحظه به دام دگری پابستی؛
          گفتا؛ شیخا، هر آن‌چه گویی هستم،

          آیا تو چنان‌که می‌نمایی هستی؟

          پدال کامنتمو منتشر کن با سپاس

          موافقم ۰
          مخالفم ۳
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (200 ديدگاه)

          امیر جان،این یارو دیگه عادتشه همه رو اذیت کنه،شنیدی که میگن کافر همه را به کیش خود پندارد،ها؟ اینم مثال همین کمونیسته، هنوز یکی دو نفر کلمه قطعی اینترنت رو به زبون آوردن اونوقت میاد میگه همه!! عادت خودشم که دیگه بلدیم یا تو سایت چایناموبیل می‌ره یا میاد پدال همین! اونوقت ما که ۲۴ساعته اینترنت دستمونه ببینیم کار اند درایو و اتوایولوشن و موتور وان و کارباز و این در آخر خودروبانک و پدال چه مطلبی میزارن شدیم کامنت باز و بی علاقه به ماشین!!
          بخدا اینم یکی مثل سایلنت و اشکان و ایناست محل نزاری بعد چند روز میرن و دیگه نمیان…

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
        3. Porsche

          ۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (364 ديدگاه)

          رامین ازت خواهش میکنم هیچی حرف🤕 نزن
          خسته مون کردی
          والا فک کنم مدارس باز بشه تو اولین نفر باشی که میری
          چون طرز حرف زدنت اصلا شبیه آدم بزرگ نیست
          شبیه یه بچه ای هست که هیجی بارش نیست
          که احتمالا هم همینطوره قطعا چیزی نمیدونی
          همچین پیاز داغ قاطی چینی هایی که طعم آب نمیده میکنی میشه پیتزا😐😂

          بسه بابا
          ماهم میتونیم احترام نگه نداریم هر چی از دهنمون در میاد بگیم ولی یه مانعی به اسم شخصیت وجود داره

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
        4. new RAMIN

          ۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1812 ديدگاه)

          ((اونوقت ما که ۲۴ساعته اینترنت دستمونه ببینیم کار اند درایو و اتوایولوشن و موتور وان و کارباز و این در آخر خودروبانک و پدال چه مطلبی میزارن شدیم کامنت باز و بی علاقه به ماشین!!بخدا اینم یکی مثل سایلنت و اشکان و ایناست محل نزاری بعد چند روز میرن و دیگه نمیان…))

          اقای آبتین.
          معلومه کی میمونه کی میره. معلومه کی به خاطر امتحاناتش ۶ ماه کامنت نمیده و کی همون هر ۲ روز به پدال سر میزنه.

          البته کسی که میگه ماشین یعنی موتور v8 که صداش۷ تا کوچه اونوتر بره از این بیشتر انتظار نمیره…

          به ریش ما بخندید.به کل من بخندید. اما نمیتونید به کائنات بخندید.
          به سرنوشت نمیشه خندید.

          شما فکر کن چین بد هست و من اصلا وجود خارجی ندارم.
          اما فکر تو برای این کائنات * هم ارزشی نداره. چه خودتو بکشی چه خودتو نابود کنی. جه خوشحال باشی و خلاصه هر جور باشی من دارم واقعیت رو میگم. هرچقدر دوست داشتی به چین و کره جنوبی توهین کن. اما جوایز تقدیر کیفیت وحشتناک بالایشون و محبوب بودنشون در دیگر کشور های دنیا امری انکار ناپذیر هست. حالا هعی بگو من** میگم و هیچی حالیم نیست. ولی همه حرفهام با مدارک موجوده.

          حالا هعی بگو زمین کجه،ولی خیلی وقته ثابت شده زمین کج نیست…

          موافقم ۰
          مخالفم ۲
        5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (200 ديدگاه)

          ″معلومه کی میمونه کی میره. معلومه کی به خاطر امتحاناتش ۶ ماه کامنت نمیده و کی همون هر ۲ روز به پدال سر میزنه.″
          اگه کامنتمو خونده باشی پدال جزو اولویت‌های آخرم هست، بیکار که نیستم صبح تا شب توی یه سایت باشم! کلی سایت مطرح و خوب دیگه هم هست پدال هم به عنوان یه سایت خودرویی فارسی برام ارزشمنده،برای همین هر از گاهی بهش سر میزنم، درضمن شما کار و زندگی نداری؟ همش که نمیشه سرت تو گوشی باشه،الان برام یه چیزایی مشخص شد…
          ″البته کسی که میگه ماشین یعنی موتور v8 که صداش۷ تا کوچه اونوتر بره از این بیشتر انتظار نمیره…″
          اینو من نگفتم،جالب شد معلومه آدم فتنه گری هم هستی!عجب😑
          ″اما نمیتونید به کائنات بخندید.
          به سرنوشت نمیشه خندید.″
          خوشبختانه من به هیچکدوم اعتقادی ندارم😂😊
          یه مثال،اگه ژاپنی ها بعد دو حمله اتمی هم به سرنوشت اعتقاد داشتن و میگفتن کارمون تمومه الان همچین ژاپنی میدیدی؟ اونها هم چیزی به اسم تقدیر و سرنوشت رو قبول نداشتن درحالیکه اکثریت میگفتن با این اوضاع ژاپن تا ۳۰۰سال دیگه درست بشو نیست طی فقط ۸۰سال شدن یکی از ابر قدرت ها جهان! آره دیگه،آدم هرجور فکر بکنه همون میشه،کاری به تقدیر و کائنات نداره…

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        6. new RAMIN

          ۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1812 ديدگاه)

          (یه مثال،اگه ژاپنی ها بعد دو حمله اتمی هم به سرنوشت اعتقاد داشتن و میگفتن کارمون تمومه الان همچین ژاپنی میدیدی؟ اونها هم چیزی به اسم تقدیر و سرنوشت رو قبول نداشتن درحالیکه اکثریت میگفتن با این اوضاع ژاپن تا ۳۰۰سال دیگه درست بشو نیست طی فقط ۸۰سال شدن یکی از ابر قدرت ها جهان! آره دیگه،آدم هرجور فکر بکنه همون میشه،کاری به تقدیر و کائنات نداره…)

          خب اقای آبتین.
          خودت پاسخ خودتو دادی😂

          به این علت ژاپن به اینجا رسید چون تقدیر و سرنوشتشون بود.
          کائنات و سلسله مراتب اتفاقات تصمیم گیری میکنه.

          چه بسا کشور هایی بسیار متمدن و پیشرفته و تاریخ بسیار زیاد الان نابود شدن.
          و چه بسا کشور های مثل ژاپن الان به کجا رسیدن. اینا با تصمیمات اتفاق می افته.حالا چه جوری تصمیم گیری صورت میگیره…
          دیگه کائنات و سرنوشت در اینجا وارد عمل میشه.

          یه جمله ای هست که میگه از هر دستی بدی از همون دست هم میگیری. قطعا ژاپن هم در طول تاریخش کاری کرده که پس از جنگ جهانی سلسله مراتب اتفاقات آن هارا اینقدر پیشرفته کرده.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2183 ديدگاه)

        سردبیر ، چرا رامینو محدود نمیکنی؟

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (200 ديدگاه)

          واقعاً چرا؟

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
        2. new RAMIN

          ۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1812 ديدگاه)

          شما مشکل دارید باید منو محدود کنه؟؟؟ شما از چین بدتون میاد منو باید محدود کنه؟؟؟ شما تعصب هستید و صرفا روی برند نظر میدید منو باید محدود کنه؟؟؟کسی که از سوراخ در دنیا رو نگاه میگنه و همه چیز رو از قفل سوراخ در نگاه میکنه و ذهن و عقلشو گسترش نمیده، بعد منو باید محدود کنن؟؟

          حرف شما دقیقا عین این میمونه بگی گرما نباشه تا بستنی ما آب نشه!

          اصلا گیرم که من محدود شدم ، شما مشکلات تعصبی خودتو، انکار کردن واقعیت رو میخواهی چی کار کنی؟؟؟ اینا مشکلات تو هست نه من.اصلا من از کائنات محو شدم اصلا موجودیت و ماهیت من از کره زمین که نه حتی از کائنات هم حذف شد. شما مشکل خودت با دیدن یه رندر و حسادت به آن رو میخواهی چی کار کنی؟

          ( منظور من شما یا شخص خاصی نیست. من با گربه سطل آشغالی دارم کامنت میدم و الان خودم روبروی پنجره هستم)

          من در این ۳ کامنت که اینجا نوشتم به هیچ کسی نه فحشی دادم و نه نقطه چین معنا داری گذاشتم نه به کسی توهین کردم.فقط چیزی رو گفتم که حقیقت بود،اما مثل اینکه برخی حقیقت را فحش در نظر میگیرند.

          پدال کامنتمو منتشر کن با سپاس

          موافقم ۰
          مخالفم ۲
      3. HamiD

        ۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1629 ديدگاه)

        داداش
        شما کلا ۳ ماه نمیشه این اکانت نیو رامین رو زدی
        و مث چی کامنت میذاری ….
        تو کمتر از ۳ ماه شدی ۱۷۰۰ تا کامنت …
        ببین خدایی!
        به بقیه گیر میدی؟!
        در ضمن
        وقتی اینترنت هست ، به دامنه نامحدودی از اخبار دسترسی داری که به هیچ وجه با روزنامه و مجله نمیتونی بهش برسی!
        والا همونایی که مجلات رو مینویسن اطلاعات رو از اینترنت میگیرن … شما که خودت استادی … شما که خودت اصلا مدرسه نمیرفتی و یهویی ۴۰ سالت شد … شمایی که از اول جرمی کلارکسون بودی … شما که اینا رو دیگه باید بدونی … چیزای پیش پا افتاده رو …
        در ضمن آخرین چیزی که بهش میشه فکر کرد درمورد قطعی اینترنت کامنت گذاشتن توی پداله! به قول آبتین کافر همه را به کیش خویش پندارد … حاجی نگرانی تو کامنت گذاشتن توی سایته نه بقیه! کسی که تو سه ما به اندازه ی سری افراد که چند سالع عضو سایت هستن کامنت میذاره …
        در ضمن جناب کلارکسون یه سوال از شما دارم ؛ میخواستم بگم درست ، خیلی از بچه ها اینجا از روی عکس نظر میدن ، یه سوال دارم ، شما چطوری نظر میدی؟! به خدا قسم خودت هر روز چنتا عکس از ماشینای چینی میفرستی میگی بیاین از رو عکس کیفیت رو ببینید! ببینید چقدر کیفیت داره!!!!
        آخه چقدر تناقض در تو هست بشر …
        شاید یکی که دانش آموزه و از مهر میره مدرسه درکش بیشتر از یه فرد میانسال و بالغ باشه …

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. new RAMIN

          ۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1812 ديدگاه)

          جان؟؟؟

          ((شما کلا ۳ ماه نمیشه این اکانت نیو رامین رو زدی و مث چی کامنت میذاری ….تو کمتر از ۳ ماه شدی ۱۷۰۰ تا کامنت …
          ببین خدایی! به بقیه گیر میدی؟!))

          من ۳ ماههه؟؟
          من فقط اسمم رو از Ramin تغییر دادم new RAMIN.
          اکانتم همونه. تو این ۱ سال و چند هفته فقط ۳ بار اسممو عوض کردم.
          اکانتم همونه.

          میگی نه؟؟؟ الان کامنتم ۱۷۴۶ تا هست. بیا این پست ۹ ماهه پیشه که برخی پر مدعایان هنوز نیومده بودن. ولی من کامنت میدادم. دقت کن اون هم ۱۷۴۶ هست. هر وقت کامنت میدم اونم زیاد میشه… حالا چرا؟؟ چون ایمیلم همونه فقط اسم عوض کردم.
          https://www.pedal.ir/%d8%a8%d9%86%d8%aa%d9%84%db%8c/%d8%aa%d8%b3%d8%aa-%d8%b4%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d9%86%d8%aa%d9%84%db%8c-%d8%a8%d9%86%d8%aa%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7-v8/
          قدیمی تر از ۹ ماه هم هست اگه شک داری بگو لینک بدم.
          تو ۱ سال کلا کامنت هام روی هم دیگه تا الان ۱۷۵۰ تاس. بعد میگی ۳ ماه اکانت جدید زدی ؟؟؟؟ !! من فقط اسمم رو عوض کردم. اسم رو هرچی بزاری رو دیدگاهت تغییری نمیکنه. من هیچ اکانت جدیدی هم نزدم. فقط اسمم رو عوض کردم

          بقیه کامنتت ارزش پاسخ گویی نداره چون اولش رو اشتباه برداشت کردی.

          پدال کامنتمو منتشر کن با سپاس

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (200 ديدگاه)

          👌

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    2. STAN

      ۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (40 ديدگاه)

      وبسایت های خبری و داخلی رو میشه بدون مشکل دنبال کرد، دقیقا مثل وضعیتی که در آبان ۹۸ رخ داد، فقط میشه به وبسایت های داخلی دسترسی داشت و بنابراین میشه پدال رو دنبال کرد البته اگه این طرح جدید عملی بشه باید همون سایت های داخلی رو هم از داخل بعضی مرورگرهای داخلی دنبال کرد.

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (200 ديدگاه)

      متاسفانه اینترنت داخلی فقط سایت های داخلی رو بالا میاره،دیگه نمیتونی از سایت های خارجی چیزی پیدا کنی،اگه اینترنت قطع بشه به هر شکلی که شده اعتراض میکنیم! واقعاً دیگه شورشو دراوردن هر چیزی که ازش لذت میبریم و بهش علاقه داریم رو آزمون گرفتن و محدودش کردن من یکی بریدم دیگه،پدال جای خوبیه اما هیچی چیز خارجی نمیشه….

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  3. امیر

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (443 ديدگاه)

    مطلب مفیدی بود. ممنون آقای احمد زاده ،
    ولی نمی دونم چرا نسل دوم و سوم من رو یاد ولوو می اندازه به نظرم شبیه ولوو نسل دوم
    و سوم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (200 ديدگاه)

    هاچبک سه در،استیشنو سدان…
    جالبه معمولاً اکثریت ماشین های قدیمی توی یه حالت ساخته میشدن مثل موستانگ کوروت البته بازم خوبه اینهمه تنوع داشته، پایان خیلی ماشین خوبیه تا اونجایی که یادمه درکنار جتا محبوب ترین فولکس واگن برای چینیا!😅

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  5. امین

    ۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (181 ديدگاه)

    چرا بعضی فکر میکنن اینترنت قطع میشه.
    هیچی قطع نمیشه همه چیز مثل الان سر جاش می مونه

    در ضمن هنوز چیزی تصویب نشده اگر بشه اتفاق خاصی نمی افته ، پدال هست نت هست و …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. محمد مختاری آذر

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (815 ديدگاه)

    جالب بود عجب تاریخچه ای داشت از کجا به کجا رسیدند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا