دوئل لامبورگینی اوروس و مازراتی لوانته تروفئو

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت بیست‌وهشتم، اولین دوئل از گروه کراس‌اوورهای متوسط اسپرت

دوئل‌های گروه کراس‌اوورهای متوسط اسپرت در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

لامبورگینی اوروس

تاریخ معرفی: دسامبر 2017

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MLBevo گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: 3.5 از 5

امتیاز از کارانددرایور: – از 5

فروش سال 2017 در اروپا: صفر دستگاه

فروش یازده ماه 2018 در اروپا: 235 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: صفر دستگاه

گارانتی: سه سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: توانایی‌های فوق‌العاده، ترکیبی منحصربفرد از خوی آلمانی و احساس ایتالیایی، ظاهر بی‌نظیر، قدرت نفسگیر، هندلینگ باورنکردنی، سرعتی مثل یک لامبورگینی

نقاط منفی: پیچیده، سنگین، سواری خشک، هزینه‌های نگهداری وحشتناک، برچسب قیمتی مثل یک لامبورگینی

 

مازراتی لوانته تروفئو

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2016

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: M156 مازراتی

امتیاز از کاربایر: 3.4 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 3.5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 5,733 دستگاه

فروش یازده ماه 2018 در اروپا: 4,170 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 5,460 دستگاه

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: کابین شیک، جذاب و لوکس، پیشرانهٔ V8 قدرتمند (چیزی که دنیا به آن نیاز دارد)، طراحی زیبا، هندلینگ خوب

نقاط منفی: قیمت گران، اشتراک برخی قطعات با کرایسلر، حجم صندوق بار کم، قابلیت اطمینان پایین در درازمدت

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

لامبورگینی اوروس

لوانته تروفئو

پیشرانه 4 لیتری V8 3.8 لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت 650 اسب بخار 590 اسب بخار
گشتاور 850 نیوتن متر 730 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 3.2 ثانیه 3.8 ثانیه
مسافت 400 متر 11.4 ثانیه 12.4 ثانیه
حداکثر سرعت 305 کیلومتر/ساعت 305 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 16.8 لیتر ترکیبی 14.7 لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی 290 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 85 لیتر 80 لیتر
وزن 2410 کیلوگرم 2315 کیلوگرم
طول 5.11 متر 5.02 متر
فاصلهٔ محوری 3.00 متر 3.00 متر
حجم صندوق بار 615 لیتر 580 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت بریتانیا 159,925 پوند
قیمت آمریکا 200,000 دلار 171,475 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

27 دیدگاه

  1. Radin
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    صد در صد اوروس
    الان بعضیا میان میگن گرونه و فلانه و نمیارزه نسبت به لوانته . اما هر چقدر پول بدی آش میخوری برای کسی که میخواد اینارو بخره براش ۳۰هزار دلار مهم نیست

    پاسخ
    1. sina7
      سوابق: (118 دیدگاه) ,

      هیچکس حق نداره بگه گرونه و نمی ارزه😂
      با این پولی که میدی هم اس یو وی سوار میشی هم فوق العاده لوکسه و هم پرفورمنس هیولایی داره
      و ازون مهم تر اسم لامبورگینی روشه

      پاسخ
      1. Reza.M
        سوابق: (182 دیدگاه) ,

        به نظرم منصفانه نیست…لامبورگینی پشتوانه صنعتیه قدرتمنده ایودی و فولکس واگن رو داره..در صورتی که مازراتی درسته که بخشی از سهامش مال فیات کرایسلر هست ولی عملا داره خودش جداگانه عمل می کنه…همیشه ارزوشو داشتم که فراری و الفارومیو و مازراتی به عنوان یه تشکیلات مستقل عمل کنن…

        پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (695 دیدگاه) ,

      دوئل دو شاهزاده!
      انتخاب توی هیچ دوئلی تا اینجا اینقدر منو آزار نداد
      لامبورگینی رو انتخاب کردم
      اما هر دو رو شدیدا دوست دارم
      توی بازار پر از شاسی بلندها و شاسی بلند نماها، اینها از معدود انتخابهایی هستن که هموز هم خاص هستن و پرستیژ کلاسشونو حفظ کردن
      و البته برچسب قیمتی کمی هم ندارن
      و البته غیر قابل دسترس هم نبودن
      چرا؟
      اگه تعرفه واردات صفر بود و بازار رقابتی بود الان مثلا این دو حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون در میومد
      الان دارن بهتون تو بازار سورنتو قالب میکنن این قیمت!!!
      حیف ایکاش اینجوری نبود بازار خودروی ما حداقل

      پاسخ
    3. یانکی
      سوابق: (386 دیدگاه) ,

      لامبویی که صدای لامبو نده دو زار.لامبو باید گوش فلک رو کر کنه.من عاشق lm2لامبو هستم که در دوران زیر مجموعه بودن کرایسلر ساختن.

      پاسخ
        1. یانکی
          سوابق: (386 دیدگاه) ,

          مشتی نمیده دیگه.برا من آدرس پیزاری.بارها شنیدم.صدایه لامبو دلیل داره.پیشرانه دور بالا موتور عقب که طول اگزوز رو کوتاه میکنه.سبک بودن متعلقات پیشرانه و سریع دور گرفتن.واقعن مثل صدایه یه گاو وحشیه.

    4. (BayerischeMotorenWerke(Daniel
      سوابق: (780 دیدگاه) ,

      جالبه
      یکی از نکات منفی مازراتی ، اشتراک برخی قطعات با کرایسلر هست.
      آخر ما نفهمیدیم که اشتراک قطعات خوبه یا بد؟!؟
      حس میکنم منظوری داشته؟؟!؟!؟!؟!؟

      پاسخ
    5. شاهين
      سوابق: (778 دیدگاه) ,

      آش که هیچی چلوکباب سلطانی میخوری، با عرض پوزش خدمت تمامی طرفداران مازراتی که خودم هم طرفدارشم اما کلا از هیچ نظری نمیشه این دو تا رو مقایسه کرد و اوروس ١٠٠ هیچ برندست، از نظر من در حال حاضر کامل ترین ماشین دنیا بعد از بوگاتی که پادشاهه ،الان نایب السلطنه جناب اوروس میباشند

      پاسخ
    6. یانکی
      سوابق: (386 دیدگاه) ,

      ددستان وا ویلا.چند تا عکس تز داشبورد کوروت c8 اومده چیچی ریزون.تمام سوپر کارها باید جلوش سجده کنن.باور کردنی نیست 160 هزار چوب.

      پاسخ
    7. Car Lover
      سوابق: (217 دیدگاه) ,

      فک کنم ازاخرین تصمیمات عجیب مرحوم مارکیونه فقید قیمت گذاری این ماشین بوده
      170 هزار تا مرد؟؟؟

      پاسخ
  2. Reza
    سوابق: (867 دیدگاه) ,

    فاتح اول و آخراین کلاس لامبورگینی یوروس هستش
    نیازی هم به نظرسنجی نیست

    پاسخ
    1. Ali.usa
      سوابق: (278 دیدگاه) ,

      باشه تو راست میگی
      چیپ رو اون بالا نگا کن
      SRT8 میشناسی

      پاسخ
      1. Reza
        سوابق: (867 دیدگاه) ,

        آخه پسر چطور میتونی یوروس یا حتی همین مازراتی رو با یه چیپ مقایسه کنی؟
        من هلاک قدرت تجزیه و تحلیلت شدم واقعا 😂😂😂
        خدا رو خوش نمیاد ، اینقدر مارو نخندون

        پاسخ
        1. Ali.usa
          سوابق: (278 دیدگاه) ,

          از قبل تو همین سایت مقایسه شدن ولی مثل اینکه شما یادتون نیست حق دارین
          جیپ هم کاملا برتر بود

  3. joojoo
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    تنها دوئلی بود که یه طرفش لامبورگینی بود و من سر رای دادن بهش دچار شک شدم……
    لوانته تروفی فراتر از انتظارات من بود…..طراحی کابین….قوای محرکه….اصالت مازراتی…همه ی اینا منو به شک انداخت…..
    ولی در نهایت رخ اوروس و قوای فنی و اعتبار برندش به مازراتی میچربه…..
    و اختلاف قیمتیش رو توجیه میکنه…..

    پاسخ
  4. امیر
    سوابق: (452 دیدگاه) ,

    با اینکه عاشق مازراتیم و متعقدم خیلی خاصه ولی هرچی دارم به مشخصات نگا میکنم و همینطور قیمت،هیچ برتری نمیبینم تو مازراتی نسبت به لامبو
    لامبو!

    پاسخ
  5. شاهین
    سوابق: (580 دیدگاه) ,

    وزن اوروس مگه 2.2 تن نیست؟
    اشتباه شده انگار
    در هر صورت اوروس بهترینه

    پاسخ
  6. The notorious critic
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    لامبورگینی برتری واضحی داره و لوانته هم واقعا شیکه ولی نباید فراموش کرد که اوروس یک لامبورگینیهB-)

    پاسخ
  7. Mآsكvيch
    سوابق: (82 دیدگاه) ,

    لوانته خوبه ولی اورئوس بی نظیر هست تو کلاس خودش 👑 لوکس،قوی،هندلینگ عالی…

    پاسخ
  8. حمیدرضا
    سوابق: (1970 دیدگاه) ,

    چقدر هر دو خوبن حیف که یکی حذف میشه

    پاسخ
  9. OMID
    سوابق: (442 دیدگاه) ,

    لامبو کلا تو تین دوئل ها برنده میشه
    همیشه دوست داشتم برم ایتالیا ،برم مارنللو
    برم سنت اگاتا و ونیز و … هعییی

    پاسخ
  10. محمد مهدی
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    اوروس یه چیز دیگه ست
    اصلا قابل مقایسه نیستند
    مازاراتی کجا لامبورگینی کجا ؟

    پاسخ
  11. emad1990
    سوابق: (828 دیدگاه) ,

    پیشرانهٔ V8 قدرتمند (چیزی که دنیا به آن نیاز دارد)،
    به به چه نویسنده فهیمی

    پاسخ
  12. Abbas
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    بی برو برگرد سلطان لامبو،اون پولی هم که بابتش میدی بزن به حساب این که دوتا ماشین خریدی،یه سوپر اسپورت و یه اس یو وی.
    بعد تو نقاط منفی لامبو زده قیمت در حد لامبورگینی!!!خو برادر من خودش لامبورگینیه دیگه ما که اینجا داریم پول اس کلاس برا پارس میدیم:))

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.